مدیریت و رهبری

کالای جانشین Substitute good

Substitute-good

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کالای جانشین Substitute good”

کالای جانشین Substitute good

اسلاید 1: کالای جانشینSubstitute good

اسلاید 2: عنوانکالای جانشیننوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوع بازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفراسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: کالای جانشین کالاهایی هستند که به دلیل تغییر شرایط، ممکن است در استفاده (یا مصرف) جایگزین یکدیگر شوند. یک کالای جایگزین در مقابل یک کالای مکمل، یک کالا با کشش تقاضای متقاطع مثبت است. این به این معنا است، تقاضای یک کالا افزایش می‌یابد زمانی که قیمت کالای دیگر افزایش یابد و برعکس، تقاضا برای یک کالا کاهش می‌یابد زمانی که قیمت کالای دیگر کاهش یابد. اگر کالای A و B جانشین باشند یک افزایش در قیمت A باعث حرکت به طرف چپ در امتداد منحنی تقاضای A خواهد شد و منجر به انتقال منحنی تقاصای B به بیرون می‌گردد و یک کاهش قیمت در A باعث حرکت به سمت راست در امتداد منحنی تقاضا A خواهد شد و منجر می‌شود منحنی تقاضا برای B به داخل انتقال یابد.نمونه‌های کلاسیک از محصولات جایگزین عبارتند از: مارگارین و کره، چای و قهوه جانشینی کالاها نه تنها از طرف مصرف کننده بازار بلکه همچنین از طرف تولیدکننده نیز رخ می‌دهد. کالاهای قابل جانشین تولید کننده عبارتند از: نفت و گاز طبیعی (برای گرم کردن یا تولید برق استفاده می‌شود) درجه‌ی کالای جانشین ایده‌آل بستگی دارد به اینکه چگونه به طور خاص تعریف شده باشد برای مثال تقاضا برای برنج krispies که در آن کالا بسیار محدود تعریف شده است در مقایسه با تقاضا برای غلات به طور کلی. در حقیقت کالاهای قابل جایگزین برای یکدیگر از عواقب اقتصاد فوری است. تا آنجا که یک کالا می‌تواند برای دیگری جایگزین شود و تقاضا برای دو نوع از کالا باهم بالا رود به وسیله این حقیقت مشتری می‌تواند با سنگین و سبک کردن یک کالا برای دیگری، در صورت مناسب بودن مزیت آن را انتخاب کند.افزایش در قیمتافزایش قیمت (به شرط ثابت بودن شرایط) باعث افزایش تقاضا برای کالای جانشین آن خواهد شد. اگر دو کالا قابلیت جایگزینی بالا داشته باشند تغییر در تقاضا بسیار بیشتر خواهد بود بنابراین اقتصاددانان به عنوان مثال می‌توانند پیش بینی کنند که افزایش هزینه یک نام تجاری خاص از مواد شوینده به احتمال زیاد به دلیل یک تغییر بزرگ در تقاضا برای مارک‌های دیگر است و مواد شوینده بسیار مشابه هستند در نتیجه قابلیت جایگزینی بالاتری دارند در جالی که مداد و قلم جایگذین جزئی هستند حال آنکه بسیاری از آنها گاهی قابل تعویض و جایگزنی هستند اما بسیاری از مصرف کنندگان یکی را بر دیگری بیشتر ترجیح می‌دهند و گاهی اوقات تنها یکی را قبول می‌کنند مانند قلم برای اسناد قانونی یا مداد برای تکالیف ریاضی دبیرستان

اسلاید 4: جایگزینی از کالاکالاهایی که به طور کامل قابل تعویض با یک دیگر هستند را جانشین کامل می‌گویند آنها ممکن است یه عنوان کالاهایی که نرخ جانشینیشان ثابت است مشخص شود، به عنوان مثال دیسک‌های فشرده و قابل نوشتن(CD) از تولید کنندگان مختلف جایگزین کامل در نظر گرفته می‌شود، هنگامی که قیمت یک مارک سی دی افزایش یابد انتظار می‌رود مصرف کننده مارک‌های دیگر از سی دی را جایگزین کند این به این معنا است که مقدار کل سی دی‌های خریداری شده تغییر نخواهد کرد. جایگزین ناقص سطح پایین تری از جایگزینی است و به این منظور نرخ‌های مرزی متغیر در امتداد منحنی‌های بی‌تفاوتی مصرف کننده نمایش داده می‌شود، نقاط مصرف بر روی منحنی در سطح مشابه از مطلوبیت به همان اندازه پیشنهاد می‌شود اما جبران خسارت در حال حاضر بستگی به نقطه شروع جایگزینی دارد. نوشابه‌ها نمونه‌ای از چنین محصولی است. مانند افزایش قیمت کوکاکولا که انتظار می‌رود مصرف کننده پپسی را جایگزین کند با این حال بسیاری از مصرف کنندگان یک مارک نوشابه را بر دیگری ترجیح می‌دهند برای مثال مصرف کنندگانی که کوکاکولا را به پپسی ترجیح می‌دهند نمی‌خواهند بین آنها براساس مد مبادله کنند در عوض مصرف کننده‌ها مایل خواهند بود مقدار نسبتا زیاد پپسی را به جای مقدار نسبتا کمی کوکا کولا از دست بدهند.یکی از شرایط لازم برای رقابت کامل این است که محصولات بنگاه‌های رقیب باید جایگزین کامل باشند، زمانی که این وضعیت تامین نشده باشد بازار به وسیله محصولات متفاوت مشخص می‌گردد

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطکنترل موجودی Inventory Controlکالای مکمل Complementary Goodمزایاکالاهای جایگزین یک مفهوم اقتصادی است که در آن دو کالا ارزش قابل مقایسه دارند به عنوان مثال سیب زمینی در مزارع مختلف. اگر قیمت سیب زمینی یک مزرعه بالا رود مردم خرید آن را متوقف خواهند کرد و در عوض از مزرعه دیگر خریداری می‌کنند در صورت ثابت بودن شرایط (فرض کنید سیب زمینی‌ها از مزارع مختلف همگن هستند)کاربردهادر اقتصاد یک راه طبقه بندی دو یا چند کالا به وسیله رابطه‌ی برنامه‌های تقاضا است زمانی که قیمت یک کالا تغییر می‌کند. این رابطه بین برنامه‌های تقاضا منجر به طبقه بندی کالا به عنوان کالای جانشین و یا کالای مکمل می‌گردد.معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان