کسب و کار فروش و بازاریابی

کانال تامین مالی خرد – Microfinance Channel

86-Microfinance-Channel

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کانال تامین مالی خرد – Microfinance Channel”

کانال تامین مالی خرد – Microfinance Channel

اسلاید 1: کانال تامین مالی خردMicrofinance ChannelMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانکانال تامین مالی خردنوعابزارمراحل استفادهاجرا موضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تامین مالی خرد یا microfinance شیوه ای از تامین مالی است که در مناطق فقیر و در حال توسعه جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تامین مالی شیوه های مختلفی دارد که می تواند با رویکرد بانکداری یا بازار سرمایه باشد. هدف اصلی شرکت های فعال در این حوزه، از بین بردن فقر و بهبود زندگی افراد است.کانال تامین مالی خرد یک کانال توزیع قرضه ها است که از ظهور و به هم پیوستن قرضه های کوچک ایجاد می شود . هنگامی که قرضه های کوچک توسط موسسات مختلف ایجاد شده بودن رساندن مستقیم آنها به هزاران نفر از مردم نیاز مند به صورت همگن سخت و غیر ممکن است , اهرم های پایه بزرگ و بسیاری از موسسات تامین مالی خرد تصمیم به گستری خطوطی تحت عنوان کانال تامین مالی خرد گرفتند که قرضه های کوچک را جمع کرده و میتواند به صورت مدیریت شده و همگین به دست مشتریان این قرضه ها برساند . استراتژی های کلیدی به منظور موفقیت در خدمت به این نوع از مشتریان : 1- استاندارد فرآیندهای کسب و کار و محصولات : به دنبال مدل غول، مانند مک دونالد، به توزیع در پایه هرم لازم برای ایجاد محصولات استاندارد و ساده، که همه جا است، و استفاده از آخرین فن آوریها به منظور کاهش زمان . 2 - بهره برداری از اقتصاد مقیاس: پایه هرم از یک تعداد زیادی از افراد حساس از قیمت با نیازهای همگن ساخته شده است: اتخاذ یک استراتژی رهبری هزینه را به مدیریت اوراق بهادار مشتریان بزرگ و ارائه همیشگی بهترین قیمت در بازار است. 3 - تمرکز بر وفاداری مشتری : بیشتر از هر نوع دیگری از مشتریان , کسانی که در پایه هرم هستند اغلب از جوامع کوچک محلی میباشند . با گوش دادن به نیاز های اینگونه مشتریان , خدمت بزرگی به آن ها به شمار می آید . از آنجا که محصولات و خدمات قرضه های کوچک کانال استفاده زیادی از وام، تنها وفاداری مشتری عمیق یک مسیر مناسب برای به دست آوردن نرخ بازپرداخت بالا و حفظ کسب و کار سودآور است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطصرفه‌جویی به مقیاسEconomies of Scale قاعده هرمBottom of the Pyramid تامین مالی خردMicrofinance Yunus کاربردهاکانال تامین خرد برای رساندن حمایت های مالی و قرضه های خرد به صورت همگن به افراد نیازمند کاربرد دارد. معایبتعداد وام گیرندگان بانک ها جهت رسیدگی به مشکلات مردم، کم می باشد. معامله ای که برای برای وام دهنده در اختصاص زمان و پول کافی برای انجام مناسب فعالیت ها موجود می باشد، بسیار کوچک است.از آنجا که سرمایه اولیه اندک است، سود متناسب با آن نیز کم می باشد.

اسلاید 5: مزایاتامین مالی افراد فقیر و بی بضاعت موجب افزایش قدرت مالی آنها در جهت ایجاد اشتغال، دارایی و درآمد آنها می شود و آسیب پذیری آنها را نسبت به شوک های موجود در اقتصاد کاهش می دهد. تامین مالی خرد یکی از بهترین روش ها جهت توانمندسازی زنان در جهان به شمار می رود. در ایران تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی صورت گرفته است. این طرح توسط سازمان بهزیستی، بانک کشاورزی و موسسه تاک با حمایت نهاد ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (ایفاد) صورت گرفته است. در این طرح گروه هایی تحت عنوان گروه خودیار مشغول به فعالیت بوده که این گروه ها دارای صندوق های مشترک خودگردان هستند.در این طرح هزینه‌های تشکیل و توانمندسازی گروه‌ها توسط بهزیستی تأمین می‌شود. از طریق بخش غیردولتی با مدیریت مؤسسه تاک اجرا شده و اعتبارسنجی آنها انجام می گیرد. تسهیلات مورد نیاز اعضای گروه ها توسط بانک کشاورزی و صندوق های داخلی گروه ها تامین می شود. درواقع پس انداز افراد گروه در یک حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک کشاورزی قرار می گیرد که به آن سود نیز تعلق می گیرد. به این ترتیب پس اندازهای فردی جمع آوری می شود و برای اعطای وام به کارمی رود. تعداد اعضای این گروه در تجربه های موفق ایرانی بین 15 تا 25 نفر بوده است. از طرف دیگر هر گروه با احراز رتبه اعتباری مناسب می تواند از بانک نیز تقاضای وام کند و آن را وارد سپرده خود کرده، وام های خرد به اعضای خود دهد.گروه های خودیار با نگه داری پس انداز مرتب افراد، به اعطای وام می پردازند یا فعالیت درآمدزایی برای تقویت سرمایه خود انجام می دهند.اولین صندوق تامین مالی خرد روستایی در استان گلستان و در سال 1392 ایجاد شد. یکی از مصرف کنندگان اصلی تامین مالی خرد، کشاورزانی هستند که قصد گذار از سبک کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن را دارند.موسسات مالی خرد و تعاونی های اعتباری ارائه دهنده این دسته از خدمات هستند.این سبک تامین مالی به دلیل رفع موانع وثیقه گذاری در بانک ها ایجاد شده است. یکی از موسسات پیشرو در زمینه تامین مالی خرد، شرکت تامین مالی بین المللی (IFC)است که زیرمجموعه ای از بانک جهانی به شمار میرود. ابزارها و امتیازاتتجهیز پس اندازها و ارائه اعتبارات کوتاه، میان و بلندمدتمعافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از وام های دریافتی توسط اقشار ضعیفحذف وثیقهتوجه به زنان سرپرست خانواراعطای وام به زندانیان آزادشدهوام اشتغال

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان