kaheshe-tolide-zobale

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاهش تولید زباله”

کاهش تولید زباله

اسلاید 1: کاهش تولید زباله از مبدأگرد آوری : منصوره صباغیان بیدگلیدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت محیطاستاد راهنما : جناب آقای دکتر مصطفائی

اسلاید 2: اهداف آموزشی:1-   شناخت مواد زائدجامد و بررسی عوامل موثر بر تولید زباله.2-   معرفی روش های موثر برکاهش تولید زباله3-   معرفی ارزش اقتصادی کاهش تولید زباله

اسلاید 3:  مواد زائد جامد تولیدی ، ناشی از فعالیت هاي انسانی و صنعتی ، از آلاینده های اصلی محیط زیست به شمار می روند ، که با توجه به :توسعه شهر نشینی ازدیاد جمعیت بالا رفتن سطح زندگی پیشرفت تکنولوژي در حال افزایش است. ادامه روند فعلی تولید زائدات تا سال 2025 آنرا به میزان 5-4 برابر مقدار فعلی می رساند.

اسلاید 4: مواد زائد جامد با توجه به :کمیت عدم مدیریت مناسب و علمی یکی از اثر گذار ترین مواد مخرب محیط زیست بوده که به صورت: مستقیم (با آلوده نمودن خاك) شیرابه : آب و خاك را آلوده می نماید غیر مستقیم گازهاي تولید شده در مراکز دفن : هوا را آلوده می کننده اثر گل خانه اي نیز دارند موجب آلودگی محیط زیست می شود.

اسلاید 5: منابع محیط زیست مقداری ثابت است و به دلیل: بهره برداری بیش از حد تولید حجم بالای آلاینده ها زیاد شدن جمعیت سرانه منابع محیط زیست ، بویژه آب وخاک و فضای سبز و... مرتب در حال کاهش یافتن است.

اسلاید 6: بنابراین برای حفظ منابع ، توجه خاص به مسائلی از قبیل :مدیریت مواد زائد جامداتخاذ روش های موثر در کاهش تولید زباله مدیریتی که کاهش تولید زباله را در پی داشته باشد پیش گیری از آلودگی منابعاستفاده صحیح و بهینه از منابع محدود موجود ضروری و اجتناب ناپذیر واز جایگاه و اولویت خاصی در زندگی انسان برخورداراست و بهترین کاری است که در تمام مجامع علمی و کشورهای پیشرفته به عنوان ارزانترین روش ، مورد توجه قرار گرفته است .

اسلاید 7: در بخش مدیریت پسماند برای رسیدن به این هدف به ترتیب :اولین گام کاهش منابع تولید زباله دومین گام کاهش تولید زباله سومین گام انجام جداسازی و بازیافت اجزای قابل استفاده زباله ها چهارمين گام در صورت امکان ، تصفیه زباله های تولید شده آخرین گام دفع نهائی باقی مانده زباله با روش های بهداشتی متداول در مدیریت پسماند ، مهمترین مرحله ، کاهش در مبداء است که داراي ارزش اقتصادي می باشد .

اسلاید 8: بااعمال مدیریت صحیح درمراحل مختلف تولید، نگهداری،حمل ونقل ودفع نهائی زباله ها ، سلامتی محیط زیست و انسان حفظ وتامین می شود .برای رسیدن به این هدف اساسی ومهم، اتخاذ سیاست های :پیشگیری از آلودگی منابعبه حداقل رساندن اثرات سوء مواد زائد پیشگیری ازآلودگی آب، خاک، هواپیشگیری از تخریب چشم اندازهای طبیعیپیشگیری ازانتقال بیماری ها پیشگیری از رشد و تولید حشرات و جوندگان، ضروری است .

اسلاید 9: بهترین و سالمترین روش های کنترلی که امروزه در سطح جهانی ، بویژه در کشورهای توسعه یافته در زمینه مواد زائد طراحی و به اجرا گذاشته شده است شامل :پیش بینی تولید کمتر زائدات در طرح های جامع مدیریت زباله ارائه برنامه های کامل برای تولید زباله کمتر است .

اسلاید 10: همواره اعمال مدیرِیت مواد زائد جامد با هدف به حداقل رساندن اثرات سوء ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله ها بویژه انواع خطرناک انجام می شود. این کار از طریق : کنترل روتین ومرتب زباله ها به حداقل رساندن زمان نگهداری،جمع آوری وحمل و نقل دفع بهداشتی اصلاح و بهینه کردن روش های دفع برنامه ریزی صحیح به منظور کاهش هزینه های کلان مربوط به مدیریت زباله می باشد تا آنچه به عنوان زباله دفع نهائی می شود تهدید کننده سلامت محیط زیست و مردم نباشد.

اسلاید 11: تولید زباله جزء لاینفک زندگی انسان است و قبل از اعمال هر گونه مدیریتی، شناخت دقیق عوامل موثر بر تولید زباله در هر منطقه ای ضروری است تا برنامه های پیش بینی شده ، دقیق و قابل اجرا باشند.

اسلاید 12: مهمترین عوامل موثر در سرانه تولید زباله ( که به ازاي هر فرد در شبانه روز تولید می شود و به کیلو گرم محاسبه می گردد) عبارتند از :آداب و سنن و فرهنگ مردم توان مالی مردمفصل سال موقعیت جغرافیائی برنامه جمع آوری زباله و دفعات جمع آوری پیشنهاد ها و نگرش های مردمی قوانین و مقررات موجود میزان بازیافت مواد زائد

اسلاید 13: جهت بررسی توان بالقوه حداقل سازی تولید زباله باید موارد زیر مورد توجه قرار گیرد :شناخت کافی از آداب و سنن و فرهنگ مردم و وضعیت فرهنگی و اجتماعی وضعیت جمعیتی شامل تعداد جمعیت، بعد خانوار، تعداد خانوار، وضعیت تراکم جمعیت در منطقه مورد مطالعهانجام نمونه برداری از زباله به روش های استاندارد موجود،جهت بدست آوردن اطلاعات مربوط به زباله های تولیدی

اسلاید 14: اطلاعات مربوط به زباله های تولیدی شامل :چگالی زبالهمقدارو ترکیب زبالهدرصد اجزا تشکیل دهنده زبالهارزش اقتصادی هر کدام از آنها سرانه زباله تولیدی هزینه انجام شده مربوط به هر کیلوگرم زباله در برنامه های فعلیدرصد رطوبت زبالهتغییرات مقدارو نوع زباله تولیدی در هر فصل سال متناسب با تغییرات آب و هوا و موقعیت جغرافیایی احتمالاً میزان بازیافت های فعلی از زباله را بدست آورد.در نتیجه با شناخت ترکیب و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی زباله های تولیدی می توان برنامه های بهتری برای کاهش تولید زباله ، طراحی و به مردم معرفی نمود.

اسلاید 15: کاهش تولید زباله:به هر گونه فعالیتی که باعث :کاهش حجم وزنسمیت مواد زائد حذف تولید مواد زائد در منبع تولید شود کاهش تولید زباله گویند.کمینه سازی وکاهش تولید زباله یک استراتژی اقتصادی و مورد توجه جهانیان و کشورهای پیشرفته جهان است.پیشگیری ازتولید آلاینده ها ، که منجر به کاهش خطر مواد زائد می شود ، ارزانترین راه حفظ محیط زیست است.امروزه در تمام کشورهای توسعه یافته ، طرح جامع مدیریت زباله یا برنامه های کامل تولیدزباله کمتر، وجود دارد.

اسلاید 16: تولید کمتر زباله منجر به حفظ سلامت انسان به عنوان محور توسعه پایدار و محیط زیست می شود.به همین دلیل EPA در بحث مدیریت مواد زائد جامد چهار مرحله :کاهش زباله در منبع تولیدبازیافت تصفیه یا جداسازی و تغلیظ وسوزاندندفع نهائی را پیشنهاد کرده است. 

اسلاید 17:

اسلاید 18: کاهش در مبداء :به طراحیتولیدعرضهاستفاده از محصولات به نحوي که در پایان عمر مفید تولیدات، منجر به کاهش کمیت و سمیت زایدات حاصل شود، کاهش در مبداء می گویند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید