آموزش

کتاب اخلاق حرفه ای (ص۵۲-۶۵)

akhlaghe_herfeee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب اخلاق حرفه ای (ص۵۲-۶۵)”

کتاب اخلاق حرفه ای (ص۵۲-۶۵)

اسلاید 1: اخلاق حرفه ای(ص52-65) اعضا گروه: سعیده حیدری زهرا شهبازی افسانه مومن زاده

اسلاید 2: مبانی ارزشی کارمحبوب بودن و قداست کار :انجام کار اقتصادی محبوب خداوند بوده و همچون عبادت و جهاد در راه خدا مقدس است .پیامبر اکرم (ص)فرمود:عبادت هفتاد پاره و برترین آن طلب حلال است.امام موسی بن جعفر(ع):آن که در پی کسب روزی حلال برای تامین معاش خود و خانواده برآید ،مانند مجاهد در راه خدا است.

اسلاید 3: مبانی ارزشی کارمحبوب بودن و قداست کار :امام علی (ع): خداوند ،صاحب حرفه درستکار را دوست دارد.اگر افراد جامعه کار اقتصادی را همچون جهاد در راه خدا مورد لطف و محبت خداوند و نوعی عبادت به شمار آورند به طور قطع اثر بسیار مهمی بر انجام و کیفیت کار آن ها خواهد داشت.

اسلاید 4: مبانی ارزشی کارمنفور بودن بیکاری :در مکتب اسلام بیکاری و نیازمند بودن به دیگران ،امری ناپسند شمرده شده است و به همان میزان که دین به مومن دارای صاحب شغل حلال احترام می گذارد ،از فرد بیکار ابراز انزجار می کند .امام صادق (ع):خداوند متعالی زیاد خوابیدن و بیکاری را دشمن می دارد. و در جای دیگر می فرمایند:سستی و کاهلی دشمن کار و تلاش است.همچنین از ایشان روایت شده :آن که در امر تامین معاش خود سستی کند خیری از او برای دنیایش انتظار نیست.

اسلاید 5: مبانی ارزشی کارارتباط کسب حلال و دینداری:کسب مال حلال ،سبب حفظ دین و آخرت شخص می شود.امام صادق(ع):طلب روزی حلال را رها نکن که یاور دین تو است.پیامبر هر گاه شخصی در نظرش بزرگ می آمد ،از شغل او می پرسید ،اگر شغل نداشت ،از چشم و نظرش می افتاد و می فرمود:مومن اگر شغل نداشته باشد ،از دین خود ارتزاق م کند.بنابراین بیکاری سبب تباهی و از بین رفتن دین و کسب و کار حلال ،باعث حفظ و بقای دین می شود.

اسلاید 6: مبانی ارزشی کاروجوب کسب معیشت:از واجبات مسلم بر هر فر مومن،لزوم انجام کار اقتصادی برای تامین زندگی خود و خانواده است و شخصی که می تواند کار کند استفاده از زکات مخصوص فقیران بر او حرام است. پیامبر (ص)فرمود:صدق و زکات برای شخص بی نیاز ،نیرومند و سالم و صاحب مهارت و توانا جایز نیست. امام باقر (ع)در توضیح می فرماید:اگر می تواند خود را از زکات بی نیاز سازد ،جایز نیست آن را بگیرد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید