علوم انسانی و علوم اجتماعی

کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۱

fasle1_yadgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۱”

کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۱

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس)بروس جویسامیلی کالهوندیوید هاپکینترجمه:دکتر محمود مهرمحمدیدکتر لطفعلی عابدی

اسلاید 3: فصل اول پژوهشی در زمینه ی یاددهی/ یادگیری

اسلاید 4: تجارب یادگیری از ترکیب محتوا، فرآیند و جوّ اجتماعی شکل می گیرند. محتوا: مفهوم کلی فرآیند: کاوش سازنده به جای پذیرش انفعالی جوّ اجتماعی: گسترش یابنده به جای محدود کنندگی قدرتمندترین الگوهای تدریس به نحو انعطاف پذیری با طیف وسیعی از برنامه های درسی و یادگیرندگان متفاوت منطبق می شوند.این الگوها را می توان هم در آموزش آواشناسی و هم در فیزیک بکار گرفت.

اسلاید 5: نکته قابل توجه این است که نیرومندترین الگوهای تدریس با طیف گسترده ای از موضوعات درسی و فراگیران مختلف سازگارند.آنها در تدریس صدای حروف تا تدریس فیزیک موثر واقع می شوند.آنها هم به دانش آموزان سرامد و هم به دانش آموزانی که از استعداد کمی برخوردارند کمک می کنند .

اسلاید 6: الگوهای مذکور ،تفاوتهای اقتصادی-اجتماعی و جنسیتی را از جمله عوامل بازدارنده ی یادگیری نمی دانند،بلکه برعکس ،بر آنها تاکید نیز می کنند.و پیامدهای الگوها تحت تاثیر تنوع در پیشینه ی فرهنگی و زبان شناختی افزایش می یابد.

اسلاید 7: وجود الگوهای تدریس چندگانه که می توان به طرق مختلفی آنها را با یکدیگر ترکیب کرد،مباحث مطرح شده درباره ی مزایای نسبی ”یادگیری کل کلاس“ را در مقابل ”کار گروهی“ دستخوش تغییر می کند.گرچه یادگیری دستاوردی فردی است اما تدریس در اغلب مدارس به گونه ای اجتناب ناپذیر فعالیتی مربوط به کل کلاس است.

اسلاید 8: هر الگونوعی پژوهش درباره ی تدریس و یادگیری است:نقاط قوت آنها در این نکته است که هر الگوی تدریس بجای اینکه پیروی کورکورانه از فرمولها را به ما تحمیل کند،ما را در جهت بررسی چگونگی یادگیری شاگردان خود راهنمایی کرده و به پژوهشگران در کلاس درس تبدیل می کند و شرایط یادگیری را برای گزینش تجربیاتی جدید برای دانش آموزانمان نوسازی و مهیا می کند.

اسلاید 9: خلق تجربیات یادگیری مستلزم برخورداری از اندوخته و پشتوانه ی قابل توجهی از راهبردهای تدریس است.بنابراین.در مقام معلم ،مکلف به ایفای یک نقش دیگر نیز هستیم:آشنایی با شیوه های بیشتر تدریس تا با اتکاء به ان بتوان بهترین تجارب یادگیری متناسب با اهداف برنامه ی درسی و گروه خاص دانش آموزان را گزینش نمود.ازین طریق به طور فزاینده ای از مهارت در بکارگیری این راهبردها بهره مند می شویم.

اسلاید 10: سناریوی 1:سال اولسناریوی 2:سال اولاظهار نظر:سناریوهای 1 و 2

اسلاید 11: معلم اول کار خود را با استفاده از الگویی آغاز می کند که ما آن را ” آموزش پژوهش ” می نامیم.این الگو با رویارویی با یک موقعیت ،که برای دانش آموزان اعجاب انگیز است،آغاز می شود.سپس از طریق طرح سوال و انجام آزمایش دانش آموزان به ساخت اندیشه ها و آزمون آنها می پرازند.معلم پژوهشهای آنها را بررسی و دور بعدی فعالیتها را بگونه ای برنامه ریزی می کند که رفته رفته جامعه ی کوچکی شکل بگیرد که اعضای آن با تشریک مساعی به کاوش درباره جهان اطراف خود بپردازند.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید