علوم انسانی و علوم اجتماعی

کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۵

fasle_5_badi_negari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۵”

کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۵

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس)بروس جویسامیلی کالهوندیوید هاپکینترجمه:دکتر محمود مهرمحمدیدکتر لطفعلی عابدی

اسلاید 3: فصل 5یادگیری تفکر استعاره ای(بدیع نگاری)

اسلاید 4: بدیع نگاری سومین نماینده خانواده الگوهای پردازش اطلاعات است و به عنوان یک الگوی یادگیری به تدریس تفکر استعاره ای مبادرت کرده و شاگردان را به ابداع مطالب جدید و خلاقانه ترغیب می کند.

اسلاید 5: بدیع نگاری یک الگوی یادگیری و یاددهی این الگو که به وسیله ویلیام گوردون و دستیاران وی طراحی شده، شیوه ای لذت بخش برای پرورش تفکر خلاق است. عنصر اصلی در این روش استفاده از قیاسها است. دانش آموزان در تمرین با قیاسها آن قدر بازی می کنند تا این کار برایشان عادی شده و از مقایسه های استعاره ای هرچه بیشتر لذت ببرند. آنگاه از قیاسهای خود برای مواجه شدن با مشکلات یا تنظیم دیدگاههای جدید بهره می گیرند.

اسلاید 6: زمانی که راه حل ها یا شیوه های قدیمی اظهار نظر برای برخورد با مسائل جدید کافی نباشند از صنعت بدیعه پردازی استفاده می شود.هدف این الگوی یادگیری هدایت ما به سوی جهانی است که تا حدودی غیرمنطقی است. این الگو فرصتی را برای ما فراهم می کند که راههای تازه ای را برای ملاحظه امور، اظهارنظرو برخورد با مسائل ابداع کنیم. ابعاد اجتماعی و علمی جهانی که درآن زندگی می کنیم سرشار از مسائلی است که نیازمند راه حلهای جدید است. اگر منطق وافی به مقصود بود، مسائل موجود در زمینه های فقر، قانون بین الملل، جنایت، مالیات عادلانه و جنگ و صلح دیگر وجود نمی داشت.

اسلاید 7: روش بدیع نگاری بر چهار مطلب که دیدگاههای سنتی را به چالش می کشاند بنا شده است: اول، اینکه خلاقیت در فعالیتهای روزمره امری مهم است. و همچنین بر این نکته تاکید دارند که فعالیت خلاق از طریق کمک به ما در درک کامل پدیده ها می تواند برداشتهای کامل تری از امور را سبب گردد. دوم، فرایند خلاق به هیچ وجه امری اسرار آمیز نیست. خلاقیت را می توان توصیف کرد و برای ارتقای آن می توان افراد را تحت آموزش مستقیم قرار داد. سوم، ابداع خلاق در همه رشته ها اعم از انواع هنر، علوم و مهندسی یکسان است و برفرایندهای بنیادین فکری یکسانی استوار است و این نکته با باور عمومی مغایر است. چهارم، اینکه ابداع فردی و گروهی باهم شباهت تام دارند.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید