علوم انسانی و علوم اجتماعی

کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۳

fasle_3_yadgiri_tafakor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۳”

کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس) فصل ۳

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب الگوهای یادگیری (ابزارهایی برای تدریس)بروس جویسامیلی کالهوندیوید هاپکینترجمه:دکتر محمود مهرمحمدیدکتر لطفعلی عابدی

اسلاید 3: فصل سوم:یادگیری تفکر استقراییتفکر استقرایی امری فطری و قانونمند است.این اندیشه به کار انقلابی منجر می شود؛چرا که مدارس تصمیم گرفته اند تفکر استقرایی را به شکل غیر قانونمند آموزش دهند تا موجب معطل ماندن این ظرفیت فطری بشوند(هیلدا تابا،1966).

اسلاید 4: الگوی استقرایی نخستین نمونه از خانواده ی الگوهای پردازش اطلاعات است که به شرح آن می پردازیم.در سناریوهایی که برای این فصل در نظر گرفته شده اند.پنج معلم،که به حوزه های محتوایی گوناگون تعلق داشته و با دانش آموزان سطوح ابتدایی و متوسطه سر و کار دارند،از فرایند تقریبا مشابهی بهره می گیرند.در هر یک از موارد ،اهداف فرایندی با اهداف محتوایی درس ترکیب شده اند.

اسلاید 5: سناریوی 1در یک مدرسه در هندوستان،دو گروه دانش آموز 15 ساله سرگرم مطالعه در درس گیاه شناسی اند و به بررسی ساختار یک گیاه می پردازند.یکی از دو گروه کتاب درسی را مطالعه کرده و از راهنماییهای معلم نیز استفاده می کند.

اسلاید 6: معلم با استفاده از گیاهانی که در حیاط مدرسه وجود دارند،ساختار حیات گیاه را به دانش آموزان نشان می دهد.این گروه را گروه ”ارائه/نمایش“ می نامیم.گروه دوم که آنها را گروه استقرایی نام می دهیم بوسیله یکی از مدرسان دانشگاه دهلی اداره می شود.در نخستین گام تعداد قابل توجهی از گیاهانی که روی آنها برچسب خورده است در اختیار این گروه قرار می گیرد.

اسلاید 7: سپس گروههای دو نفره دانش آموزان با توجه به ویژگیهای ساختاری ریشه،ساقه و برگهای این گیاهان ،به دسته بندی آنها می پردازند.هرچند ماه یکبار ،گروههای دونفره دانش آموزان در جریان دسته بندیهای یکدیگر قرار گرفته و تلاش می کنند تا برای هر دسته عنوانی بیابند.

اسلاید 8: مدرس این گروه خانم باوژا ،بعضا با استفاده از الگوی فراگیری مفهوم به معرفی مفهومی می پردازد که به بسط چهارچوب نظری انجامیده و امکان دستیابی ایشان به دسته بندیهای پیچیده تر را فراهم سازد.

اسلاید 9: مدرس نهایتا از دانش آموزان می خواهد گونه های گیاهی دیگری را گرداوری کنند و آنها را در طبقه بندیهای خود جای دهند تا بدین ترتیب میزان جامعیت طبقه بندی آنها از گیاهان مشخص شود .دانش آموزان در می یابند که اکثر گونه های گیاهی جدید را می توانند در طبقه بندی گیاهی خود جای دهند،هرچند که برای دربرگرفتن برخی دیگر باید طبقات جدیدی به طبقه بندی گیاهی خود بیفزایند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید