علوم انسانی و علوم اجتماعی

کتاب جامعه شناسی انحرافات اجتماعی

fasle13_enherafate_resanehee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب جامعه شناسی انحرافات اجتماعی”

کتاب جامعه شناسی انحرافات اجتماعی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب جامعه شناسی انحرافات اجتماعیتالیف : دکتر منوچهر محسنی

اسلاید 3: انحرافات رسانه ای و رایانه ای

اسلاید 4: مقدمهبه طور کلی ابعاد انحرافی در امر رسانه ها از دو زاویه قابل طرح است، ماهیت انحرافی و به طور مشخص انحراف حرفه ای در امر رسانه ای و دیگری تأثیر محتوای رسانه ها در توسعه انحرافات اجتماعی و مساعدسازی زمینه بروز رفتارهای انحرافی.

اسلاید 5: از جنجالی ترین بحث هایی که در این زمینه مطرح گردیده است دو چیز بیش از همه جلب توجه کرده است یکی نقش رسانه ها در بروز خشونت (که بیشتر در مورد سینما و تلویزیون و اینترنت مطرح می شود و دیگری مسائل مرتبط با آنچه که تصاویر مخالف اخلاق عمومی (پورنوگرافی) نامیده می شود.

اسلاید 6: این مسائل البته در طول سالهای گذشته موضوع پژوهش های متعددی نیز قرار گرفته است و از آن جمله است موضوع نوارهای ویدیویی و ماهواره که بحث های فراوانی را به ویژه در کشور خود ما بوجود آورده است.

اسلاید 7: پس از سال های پایان جنگ جهانی دوم و متعاقب با تحولات تکنولژیک اولیه، در صنعت رایانه و چاپ و نشر و به ویژه پس از گسترش رسانه های گروهی از قبیل کتاب، مجله، روزنامه، رادیو، تلویزیون (در ابتدا از نوع زمینی و سپس ماهواره ای)، مینی تل رایانه، چندرسانه ای ها و بالاخره اینترنت، جهان ارتباطات تحول بی سابقه ای پیدا کرد.

اسلاید 8: این تحولات در طول چند دهه گذشته به نقش و موقعیت رسانه ها اهمیت ویژه ای بخشید و در کنار کارکردهای مطلوب آن مسائل ویژه ای نیز به آن نسبت داده شد. گروههای مختلفی نیز از حوزه های گوناگون در مواردی راه افراط پیمودند و پاره ای از انواع رسانه ها را عامل خشونت و انحطاط اخلاق معرفی کردند و استناد آنها نیز معمولا پاره ای از انحرافاتی بود که در جهان رسانه ای مشاهده می شد [228 :2000 ,Moulder.

اسلاید 9: به ویژه پس از سالهای دهه ۱۹۸۰ توسعه تکنولوژی اطلاعاتی مبتنی بر ساختار رقمی (دیجیتال) که تأثیرات خود را در اموری مانند ایجاد، پردازش، نشر، و کاربرد اطلاعات ظاهر ساخته است، عملا در صدد ایجاد یک دگرگونی بنیادی در ارتباطات میان انسانها با یکدیگر و نیز رابطه میان انسانها با سازمانهاست.

اسلاید 10: این تحولات همچنین عرصه هایی مانند فعالیت های اقتصادی، شغلی، تجاری، فرهنگی، آموزشی، سیاسی، و علمی را نیز (حداقل در سطح زیر مجموعه هایی از آنها در برگرفته است.

اسلاید 11: در فراسوی این ساختار تکنولوژیک انسان هایی با خصوصمت بسیار متفاوت و متنوع فرهنگی گسترده قرار دارند. طبیعی است که این سوال امروز قابل طرح باشد که جوامع بشری و دست کم قسمت اعظم از افراد چگونه برخوردی با تحولاتی که در آگاهی ها، نگرش ها، روابط، ارزش ها و فعالیتهای آنان روی می دهد خواهند داشت و آیا همگی آمادگی شهروندی در جامعه اطلاعاتی را دارند؟ (دریابیگی، ۱۲۷: ۱۳۷۹ ).

اسلاید 12: کارشناسان پیش بینی می کنند (براساس روند موجود که تا چند سال آینده اینترنت وسیلهای خواهد شد که تقریبا تمامی مراکز و وسایل گذران اوقات فراغت را در خود جمع خواهد کرد و نه تنها اشخاص مستقیما از این امکانات استفاده می کنند، بلکه از طریق آنها وسایلی مانند انواع دیسک های نوری و سایر محصولات سرگرم کننده را نیز سفارش خواهند داد.

اسلاید 13: در شرایطی می توان هم اکنون به اغلب محتویات آنچه که در رادیو، تلویزیون، و یا نوارهای ویدیو و یا دیسک های نوری وجود دارد دست یافت. از سوی دیگر بررسی ها نشان میدهد که برخلاف گذشته ویژگی های رسانه در انتخاب آن کمتر مؤثر است تا برآورد از احساس ارضاء از آن، هنجارهای اجتماعی، و ارزیابی گروه های دوستانه از وسیله ارتباطی [محسنی، ۱۱۸: ۱۳۸۰ ].

اسلاید 14: اگر عصر صنعتی شدن با کارهای عمده ای مانند کشیدن خط آهن و ساختن بزرگراه ها شناخته می شود، بزرگراه های اطلاعاتی در ردیف برنامه های مهم عصر فوق صنعتی به حساب می آیند. در عصر ما رقابت در این حیطه بسیار زیاد است و تا حال حاضر مؤسسات اروپایی در مقایسه با مؤسسات آمریکایی در موقعیت ضعیف تری قرار دارند، و جهان سوم نیز به طور کلی حالتی مصرف کننده و نظاره گر دارد.

اسلاید 15: در این فرایند است که به علت متنوع تر شدن نقش تکنولژی اطلاعات و اهمیت روزافزون آنها در جریان زندگی روزمره و به ویژه گذران اوقات فراغت میدهند رسانه ها با قلمرو انحرافات اجتماعی بیش از پیش به چالش های علمی کشیده شده است.

اسلاید 16: در این قلمرو گسترده که موضوع بحث ما در این فصل است مشخصا در ابتدا به یک بحث کلی در زمینه رابطه رسانه و انحراف توجه می کنیم و پس از طرح بحثی در حوزه اخلاق رسانه ای، مشخصا به موضوع پورنوگرافی خواهیم پرداخت و سپس مباحث مرتبط با فضای رایانه ای را مطرح خواهیم کرد.

اسلاید 17: رسانه و انحرافرسانه ها و نقش مهمی در تعریف انحرافات اجتماعی دارند و اینکه مسائل چگونه تعریف شوند، عملا راه حل های مشخصی هم از آن نتیجه می شود و نقش تلویزیون در این زمینه بسیار با اهمیت است. رسانه های دیداری نه فقط اخبار را به خانه ها می برند، بلکه از طریق عرضه اطلاعات تصویری می توانند به دستکاری در احساس و عقیدۂ ما دست بزنند.

اسلاید 18: افزون بر این ما برای کسب اطلاعات به رسانه ها وابسته هستیم، اطلاعاتی که بر زندگی روزمره، موثر واقع می شوند. در جوامع ماقبل صنعت افراد اطلاعات موردنیاز خود را از دهان دیگران می شنیدند، و حال آنکه در جوامع جدید چنین عملی امکان پذیر نیست.

اسلاید 19: به تدریج که جهانی شدن توسعه پیدا کرده است. احساس نیاز می کنیم که از تمام اتفاقاتی که در جهان روی می دهد آگاهی داشته باشیم. برای دسترسی به این اطلاعات به رسانه ها وابسته هستیم [404 :1999 ,Peterson].

اسلاید 20: رسانه ها منبع اصلی اندیشه ها و اطلاعات هستند و می توانند نفوذ زیادی بر نگرش ها، عقاید و رفتار مردم داشته باشند، رسانه ها افزون بر این از طریق فرایندهای هنجارسازی و تصویرسازی به نظارت اجتماعی می پردازند. رسانه ها معمولا تقویت کننده رفتارهای همساز و یا در مواردی ناهمساز هستند.

اسلاید 21: رسانه از طریق گزارش کردن نتایج هنجارشکنی ها و عرضه شیوه های مختلف تفکر درباره این مسائل به هنجارسازی می پردازند و عهده دار نظارت اجتماعی می شوند [180 :1992 ,Browne]

13,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید