روانشناسی و روانپزشکی

کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی

fasle9-moshkelat_marboot_be_jarahi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی”

کتاب درمان شناختی – رفتاری برای بیماری‌های مزمن پزشکی

اسلاید 1: فصل 9مشکلات مربوط به جراحی

اسلاید 2: مقدمهبیماران مبتلا به مشکلات مزمن جسمی ممکن است در شرایطی قرار گیرند که باید هم با بیماری مزمن و هم با عمل جراحی سازگاری روانی پیدا کنند. در حقیقت، بعضی از بیماران مقابله با فرایند جراحی را دشوارتر از الزام های روزمره ی بیماری شان می دانند. این فصل به مسائل شناختی- رفتاری کلی فرایند جراحی می پردازد (و به تأثیر اعمال جراحی خاص نمی پردازد.

اسلاید 3: در این فصل روی جنبه های مهم ارزیابی شناختی- رفتاری در مرحله ی قبل و بعد از عمل جراحی تمرکز می شود و مفاهیم اساسی مفهوم پردازی در سطح مورد و در سطح مشکل در بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و یا در آینده جراحی می شوند، توضیح داده می شود. راهبردهای درمانی برای آماده کردن بیماران برای عمل جراحی تشریح می شود. همچنین در این فصل به نکات خاص کار با بیمارانی که به خاطر عمل جراحی دچار بدشکلی بدن شده اند، اشاره می شود. سپس مباحث مربوط به جراحی های زیبایی و عمل های پیوند اعضاء توضیح داده می شود.

اسلاید 4: ارزیابیدر ارزیابی بیمارانی که به عمل جراحی احتیاج دارند، باید بررسی شود که تجربهی و ارزیابی لحاظ شناختی - رفتاری برای بیمار چه معنایی دارد. در بعضی از بیماران تجار عمل های جراحی باید بررسی شود. آیا آنها عمل جراحی موفقیت آمیزی داشته اند؟ مراقبت های بعد از عمل جراحی چیست؟

اسلاید 5: همچنین در ارزیابی، ارتباط تجربه ی قبلی عمل تجربه ی فرد از بیماری جسمی و مشکلات روانی قبلی وی مورد توجه قرار می گیرد بیمارانی که به عمل جراحی نیاز دارند، ماهیت ارزیابی شناختی- رفتاری به ماهیت و تار مشکلات جسمی بیمار؛ تجربه ی بیمار از عمل جراحی و متخصصان جراحی و همچنین وجود یا ع وجود مشکلات روانی بستگی دارد. قسمت اعظم مطالبی که در فصل دوم توضیح داده شد او ارزیابی بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، قابل استفاده است. در قسمت بعد آن دسته از عناصر ارزیابی شناختی- رفتاری که با نیازها و موقعیت بیماران جراحی مرتبط است، توضیح داده می شود.

اسلاید 6: مسائل کلی مربوط به ارزیابی در بخش های جراحی درمانگرانی که تجربه کار با بیماران بخش جراحی را دارند، می دانند که گاهی اوقات مشاهدهی فرایندهای عمل جراحی که بیمارانشان تجربه می کنند، بسیار مفید است. این کار اطلاعات ارزشمندی را دربارهی رویدادهایی که بیماران قبل، حین و بعد از عمل جراحی تجربه می کنند، فراهم می کند. این کار به درمانگر کمک می کند تجربه ی عمل جراحی بیمار را کاملا درک کند و اطلاعات سودمندی برای ارزیابی، مفهوم پردازی و درمان جنبه های روانی سازگاری با مشکلات مربوط به جراحی فراهم می آورد. همچنین آگاهی از فرایند عمل های جراحی متداول به ارزیابی تاریخچه ی جراحی بیمار کمک می کند.

اسلاید 7: ارزیابی تاریخچه ی جراحی چارچوب مفیدی را در اختیار درمانگر قرار می دهد تا اطلاعات مفیدی درباره رویدادهای مهم زندگی بیمار به ویژه مشکلات جسمی و عمل های جراحی بیمار به دست آورد. ارزیابی تاریخچه ی جراحی نباید تنها به جراحی های مربوط به بیماری های مزمن محدود شود، بلکه باید جزئیات جراحی های مربوط به بیماری های دیگر را نیز بررسی کند. این ارزیابی ها احتمالا برای مفهوم پردازی در سطح مورد بسیار مفید هستند و برای بررسی بازنمایی بیمار از فرایندهای جراحی و ارتباط دوره های جراحی با رویدادهای مهم زندگی بیمار یک عنصر مهم به شمار می روند

اسلاید 8: مرور تاریخچه ی جراحی بیمار باید از دوره های جراحی او یک توصیف زمانی ارائه کند و دریا این که تجربه ی عمل جراحی چگونه باعث شکل گیری باورهایی درباره ی جراحی، پیامدهای جراح نتایج جراحی و متخصصان شده اند، اطلاعاتی فراهم نماید. بررسی انتظارات بیمار از جراحی مهم است و باید مشخص شود که بیمار برای تشکیل باورهای خود دربارهی عمل جراح فرایندهای عمل جراحی از کدام منابع اطلاعاتی استفاده کرده است. این منابع اطلاعاتی معمولا دوستان و بستگان نزدیک، روزنامه ها، اینترنت و برنامه های مستند پزشکی یا سریال های رادیو و تلویزیون هستند. مواجهه با این منابع اطلاعاتی می تواند هم به باورهای مثبت و هم به باورهای منفی دربارهی جراحی منجر شود. صحت و سقم اطلاعات بیمار دربارهی عمل جراحی و نحوهی پردازش این اطلاعات توسط بیمار بر تفکر او درباره ی عمل جراحی تأثیر می گذارد

اسلاید 9: بررسی باورهای بیمار درباره ی جراحی به درمانگر کمک می کند انتظارات بیمار را درباره ی فرایند و هدف عمل جراحی مشخص نماید. در مواردی که بیماران درباره ی عمل جراحی باورها و انتظارات غیرواقعی، نادرست و تحریف شده ای دارند، این اطلاعات یکی از عناصر اصلی مفهوم پردازی در سطح مشکل می باشد. در نظر بیماران، جراحان اغلب نسبت به سایر متخصصان از مقام ویژه ای برخوردارند. این دیدگاه معمولا یک پدیده ی مثبت است و بیماران از این باور برای کاهش اثرات روانشناختی عدم قطعیت و اضطراب های مربوط به جراحی استفاده می کنند

اسلاید 10: همچنین درمانگر می تواند در طی فرایند ارزیابی اعضای تیم جراحی (و بستگان بیمار) مصاحبه کند تا دیدگاه های آنان را درباره ی بیمار بررسی نماید اما درمانگر باید زمانی این کار را انجام دهد که فکر می کند درگیر کردن تیم جراحی در فرایند روان درمانی مفید است. باورهای کادر پزشکی درباره ی بیمار روی واکنش آنان به بیمار تأثیر می گذارد

اسلاید 11: تعداد معدودی از بیماران عمل جراحی را یادآور خاطرهی ناخوشایند یک حادثه آسیب زا می دانند ای جراحی خود را با توجه به یک حادثه ی آسیب زای گذشته تفسیر می کنند. ماهیت این به گونه ای است که بیماران آنها را به صورت خودانگیخته مطرح نمی کنند.

اسلاید 12: در بعضی از موارد بیمار درباره ی این تجربه ها صحبت می کند و به درمانگر کمک می کند نحوه ی تأثیر این تجربه ها را بر سازگاری اش با جراحی بررسی کند. بعضی از درمانگران در بیمارانی که به جراحی نیاز دارند به طور معمول حوادث آسیب زای گذشته را بررسی می کنند

اسلاید 13: ارزیابی های قبل از عمل جراحی در مواردی که به نظر می رسد بیمار دچار مشکلات روانی است و این مشکلات فرایند درمان را به خطر می اندازد، معمولا از درمانگر خواسته می شود قبل از جراحی بیمار را ارزیابی کند. اس ممکن است به جراحی های قریب الوقوع ارتباط نداشته باشد و درمانگر باید مشخص کند عمل تا چه اندازه با شروع و تداوم مشکلات روانی کنونی ارتباط دارد.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید