علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۹ اسلاید آموزش با شیوه تجسم

پریسا

صفحه 1:

صفحه 2:
* آموزش با شیوه تجسم

صفحه 3:
* بگذارید آنچه که زیبا می پنداریم ‎azul‏ باشد که انجام می دهیم.(رومی)

صفحه 4:
* آموزش ۲8۲ نیازمند توانایی و آشنایی با مهارت تدریس به شکل گروهی و شیوه کار با گروه شرکت کنندگان در جلسه است که ‎prio‏ ‏به تعهد در دوره های آموزشی و همکاری گروهی می شود.

صفحه 5:
۰ به هرحال اين مهارت ها نيازمند تعديل و هماهنگی نیازهای خاص آموزش جهت آگاهی افراد گروه است. آنان می توانند به مفاهیم دیگر دست یابند. کلید دستیابی به مهارتهای متفاوتی که جهت هدایت و آگاهی کامل گروه ضروری است. تشکیل کلاس های آموزشی 87 است که آموزش را به شیوه تجسم و تصویرسازی به شکل بسیار موثر ممکن می سازد. ای مطليديا بانس در ايت راستا توسط یک مدرس نمونه و کارآمد پیگیری خواهد شد.

صفحه 6:
* آموزش تصویرسازی * اصلی ترین بخش رویکردهای آموزشی بر اساس ذهن آگاهی محیطی است که در آن شرکت کنندگان قادر به کشف عمق تجارب خود طی آنچه که قرار است شرکت کنندگان به تداعی آن بپردازند و شیوه هایی که جهت حفاظت از خود به كار مى برند, خواهند بود.

صفحه 7:
* اين موضوع مرتبط با کلماتی است که واقعا فاهیم تمرین را به سادگی تشخیص می دهند و زمانی که در بخشی از فرایند درمان, آموزش با نکات متعدد دیگری مواجه می گردند وجود محیط مناسب منجر به حس. صداقت. حساسیت, اتصال و حضور در افراد خواهد شد.

صفحه 8:
. نقطه متمایز موجود در رویکرد ذهن آگاهی شدت و قدرت بیان شرکت کنندگان است که توسط توصیه های عملکردی کلی تمرین ‎sb‏ ‏شخصی که مدرس ارایه می دهد سیب شکل گیری قاطعیت زیربنایی در فرایند آموزش می شود.

صفحه 9:
* اين خود اصل مهمی در ضروریات وجودی یک مدرس اين درمان است به طورى كه اين شيوه در هر فرد و هر مكان و هر كوشه از زندكى آنها موثر باشد. برخى از ارزيابى هاى صورت كرفته دراينجا ذكر خواهد شد. بنابراين جه جيز به معنى تمرينات شخصى است و اينكه جرا بايد ذهن آگاهی آموزش داده شود, به طور جداگانه پاسخ داده خواهد شد.

صفحه 10:
* همان طور که در فصل یک مطرح شد موارد ارایه شده در تمرین های شخصی ذهن آگاهی آگاهی راب به شکل واضحی): در حین تمرینات رسمی و غیررسمی در زندگی روزمره

صفحه 11:
۰ تمایل به پافشاری در اجرای تمرینات شخصی و زندگی با نگرش مشخص در چهارچوب طرح شده همراه پذیرش نسبی کوشش و کنجکاوی شناخته شده, همچنین استعداد در به چالش کشیدن زنده تجاربی که بشر تاکنون تجربه کرده است و اينكه جه جيز مسبب رنج های ‎ols‏ بشری است, تعهد نام دارد.

صفحه 12:
تمامی این موارد نیازمند تمرکز مداوم قطعی و الزامی در زندگی روزمره است که توسط وی ند ميان مدرسان آگاه در زمان تمرینات ذهن آگاهی و دوره های تمرین های اضافی در یک بافت برگشت پذیر حمایت می شود. كرجه ياداش اين تعهدات در تمرین ها به شكل بارزى مرتبط با ویژگی های فردی است که در جهت به چالش کشیدن دانش کسب شده بروز می یابد.

صفحه 13:
‎٠‏ ذهن آگاهی مجموعه ای از مهارت های قابل یادگیری برای هر فرد نیست که بتواند آن را به سادگی آموخته و پس از رها کردنش از ثمره ‎ol‏ ‏لذت ببرد. به راستی چرا؟ پاسخ این سوال اين است كه عادت هاى فراكيرى كه مى بينيم و در حين تمرينات با آنها سر و كار داريم بخش ماندگاری از ماهيت ذهنى انسان را تشكيل مى دهند كه ما قادر به كشف أنها در سطوح متفاوت هستيم و مى توانيم با کمک راههای مختلف آنها را در زندگی حفظ كنيم.

صفحه 14:
‘ به همین جهت افزایش ذهن آگاهی می تواند یک هدایتگر و راهنما در زندگی شخصی و دنیای بیرونی فرد باشد و اين موضع یادگیری ‎wy‏ از اجزای ذهن آگاهی را به عنوان یک درمان و مهارت جهت حفظ منافع افراد منکر نمی شود اما اگر اين موضع رها شود نمی توان آن را وارد زندگی خود کرد. ما بسیاری از شرکت کنندگان را در اين برنامه به تعهد اجرای تکالیف دعوت می کنیم.

صفحه 15:
۰ یک اصل مهم در ذهن آگاهی مدرسان, آگاهی است که ما خواهان آن هستیم تا به همه دانش آموران مهازت هاى مختلف: اين بزنافه رأ آموزش دهند و به کار كرفتن اين تمرينات در زندگی خویش را فراگیرند (کابات زین, ۲۰۰۲).

صفحه 16:
* علاوه براين بسیار اهمیت دارد که شرکت کنندگان دریابند که اموزش شخصی آنها جهت بازیایی عمیق تجرییات:بخشی از وظایف آنها است که باید بياموزند و بسيار اهميت دارد كه ذهن خود را در اين حالت قرار دهند. به منظور توانایی راهنمایی دیگران در أموزش اين مطلب, ما نيازمند اشنايى زياد و مناسب با بازیابی تجارب خود و مشاهده چگونگی عملکرد حالت «ذهنیت در حال انجام, به طور مستحکم و تاکید بر خود به طور مداوم هستیم.

صفحه 17:
* از طریق تمرینات شخصی بر روی الگوهای مساله ساز ذهن که هدف 8۲ است و توسط معلمان تدریس می شود به سوی حالت ذهنیت در حال انجام کشیده شوند و آنها را توسط حالت ذهنیست. در حال انجام دایمی می سازند با اين تنها هدایت و آموزش این روش نمی تواند برای آنها موثر واقع شود (سگال و كاران ۲۰۰۲, صفحه ۷6) جهت رویارویی با آن مطرح ساختند که در اين تمرينات:تمائل راف وزود به دهیت: جر حال اتجام بسیاز قراگیر است (به ویژه هنگامی که کسی درحال یادگیری مهارت جدیدی مانند چگونه «بودن» باشد!) و اين یادگیری که لزوم آن دگردانی است به سادگی موفقیت آمیز خواهد بود و مدرس مجبور به تجسم پیشتزریا کفعز از بودن دز حال حاضر .ظی این موفعیت ها قی گردد که سبب تسهیل ورود به اين حالت از ذهن می شود.

صفحه 18:
* مدرسان ذهن آگاهی اشخاصی هستند که به شکل خاصی از طریق (حالت ذهنیست در حال انجام مايل به دیدن مفروضات مختلف و کار با انچه از طریق افکار انتقادی و مسایل قابل حل ذهنی ایجاد می شود هستند, انها تمایل دارند الگوهای ذهنی که هدف ۱80۲ است را تشخیص دهند و يا قادر به بازشناسی فرایندهای آن شوند. آنها آگاهی محدودی در خصوص حالتهای ذهنی خودبه خود دارند.

صفحه 19:
9 تلاش جهت شناسایی چالش های موجود به وسیله حل مساله ذهنی, ریسک بزرگی در نگرش نسبت به مساله است که می توان با آنها نبرد کرد و آنها را ثابت نگه نداشت و هنگامی که آن چالش ها حذف شوند همه چیز روبه راه خواهد بود (سگال و همکاران ۲۰۰۲). تمرین های ذهن آگاهی ما را قادر می سازد تا شاهد باشیم که انتظار یا تمایل می تواند منجر به شکل گیری فرایند تفکر در مایا دیگران شود و هر فرد قادر است به سرعت از حال ات مت له اه ی نت مر لفق ای دنت

صفحه 20:
* اين امر به شکل اساسی متفاوت از تجسم کامل است و فقط بای لحظات آتی موز فیول است::مدزسی كه تجسمات ذهن آگاهی دارد در یک سطح رو به جلو است و به مفاهيم ذهنى دست بيدا مى كند اين به معنى برقرارى ارتباط مستقیم و مرتبط با تجربیات و دنیا از طریق آگاهی نسبت به حال حاضر و واقعیت موجود است و اين امر در یادگیری عمیق شرکت کنندگان و ثبت تجارب آنها, آموزش درک آسیب پذیری های شخصی شان, ایجاد ملایمت و همدردی با خود, اشنایی کافی با فرایند بودن در حال ‎ol‏ توانایی اعتماد و ارتباط ظریف و دقیق با این تجربیات دخالت دارد.

صفحه 21:
* همانطور که این فرایند موجب پیشرفت مدرسان می شود انها مى توانند تمرین ها را طی فرایند بودن بدون قضاوت در مورد لحظات كنوني با تمركز بر آگاهی در محیط های آموزشی ذهن آگاهی, تجربه کرده و حتی در برخی موارد در خود افزايش دهند. فعالیت های مدرسان سیب برانگیختن پذیرش آگاهانه تست نه حال عاضر وبلاتكليفي فق شود اين موضوع به شكل تفاوت هاى خاص جهت محدودسازى فعاليتهاى تعدادى از مدرسان كه بر اساس تجربيات قبلی آنها ‎sul‏ نمایش داده خواهد شد

صفحه 22:
۶ عقلی سازی در جریان موقعیت و خواسته های درونی در دست یابی به آنچه به حل مشکلات موجود کمک می کنند, موثر است. این ها شبیه مطالب ترسناک به نظر می رسند... و در حقیقت بسیاری از مدرسان ذهن آگاهی ادعا می کنند, آمادگن لازم برای این کار را ندارند. گاهی هنوز آنها جهت حضور در برنامه دچار اشتباهات و خطاهای بشری هستند و احساس نقص و ناکام بودن را همراه دارند. تعداد زیادی از شرکت کنندگان نیز اظهار می کنند که اين برقراری تماس انسانی با دیگر اعضای گروه در برخی جلسات (حتی اگر اشکال برقراری ارتباط متفاوت باشد) نقطه عطفى جهت دست يابى به حس امكان يذيرى بالقوه بودن اين تمرينات براى أنها خواهد بود.

صفحه 23:
* فرایند آموزش ۱8۲ * به نظر می رسد که بایست بر این نکته که ۱۱87۲ شکل کوچک شده 28 نیست در اين کتاب تاکید کرد. ۸80۲ فرایند یادگیری مبتنی بر ذهن آگاهی است که با سطحی از ادراک که اساس آگاهي را تشکیل می دهد یک نظم اساسی در اشخاص به وجود می آورد. آنچه از اين برنامه به دست مى آيد متكى بر دست يابى به تجسم اشياء است كه در حين فرايند تمرين هاى مراقبهای ذهن آگاهی پدید خواهد آمد. اين بینش و ادراک است که در فرایند آموزش حرفه ‎sly sl‏ مدرسان ۷۱8۲ بایست شرایط درونی را که منجر به ظهور این دست تصویرسازی ها می شود. مهیا سازد. به طور بسیار ساده آموزش ‎MBCT‏ ‏براساس تمرین ‎SL‏ ذهن آگاهی صورت می گیرد.

صفحه 24:
۶ منحنی آموزش که یادگیری در اين افراد را هدایت می کند, شامل اجرای زنده و رویارویی با آنچه که به انسان بودن معنی می بخشد است همچنین شیوه های چندگانه که مدرسان ۱8۲ نتایج مطلوبی از ‎Ul‏ ‏گرفته اند در اين جلسات بررسی می شود. به هرحال برخی از ویژگی های عمومی و هم ساز وجود دارند. همچنین سازمان های آموزشی متفاوتی بودند (منایع عمومی را ببینید که به فرایندهای رشدی که از نیازهای آموزشی حمایت می کند, اشاره دارد. در بخش بعدی به شیوه آموزشی اشاره می کنیم.

صفحه 25:
* آموزش بنیادی * یک وضعیت ابتدایی برای آموزش ۷8۲ این است «بازیابی و تعهد به تجربیات زندگی در ما آگاهانه و هوشیارانه است. البته این اصل نیازمند افرادی است که خود را ازمون می کنند. قبل از اينکه ذهن آگاهی در متن زندگی قرار گیرد نیارمند گسترش یادگیری تمرین ‎Sb‏ ‏هوشیارانه شخصی همانند فرایند یادگیری تجربه ای فردی اين آموزش ها به دنبال این تصمیم که بازیابی و پیشرفت در اینده ممکن خواهد بود يا نه, به افرادی ارایه می شود

صفحه 26:
* این ها تعدادی از شیوه های حمایت کننده جهت رشد تمرین های شخصی ذهن آگاهی هستند. با این حال می توانیم از مطالعه کتاب های منبع, سرانجام با تقوبت مهارت های ذهن آگاهی بدون برقراری روابط شخصی با تجارب مدرسان این درمان و افراد شرکت کننده که به طور متعهدانه به تمرین پرداخته اند, استفاده کنیم.

صفحه 27:
* آموزش های ذهن آگاهی به طور کلی بر پایه آاست. آها راةجتراى اقرادى كه إيه أن بسنت معتقد نيستند نيز جهت درك بهتر اين تمرين ها هموار است. شرکت در یک دوره آموزشی ذهن آگاهی هشت هفته ای یک دوره تطبیقی جهت تعهد به اجرای تمرینات و درک اهمیت کارآموزی عمیق این تمریتات براساس برنامه براساس ذهن آگاهی قبل از اعزام مدرسان Pook oP PPT. ‏ام 1 .نك‎

صفحه 28:
* ساختار تمرین های شخصی ذهن آگاهی, اساس فرایند آموزش است. یادگیری آموزش برنامه ۱8۲ و روش هايى كه سبب افزايش توان یادگیری می شود برای شركت كنندكان متعهدى كه به طور مرتب در اين جلسات فردى شركت مى كند در طولانى مدت ييشرفت قابل ملاحظه اى را نشان مى دهد. به هرحال تجربیات طی کارآموزی ۲ باداش این كونه تمرين های متعهدانه در آموزش يا تکمیل ذهن آگاهی برای به کار گیری آن به شکل حرفه ای در زندگی روزمره, افزايش چشمگیر توانمندی های فرد در زندگی است.

صفحه 29:
۶ آموزش ابتدایی مدرسان ۰ کاراموزان جهت شرکت در جلسات آموزش مدرسان حرفه ای در مرحله اول بایست شرایط زیر را جهت ورود به اين جلسات دارا باشند: ۴ تجربیات شخصی عمیق و کارآمد توام با تمرین های ذهن آگاهی جهت ارتقا آموزش آگاهی. اين امر مستلزم تعهد ما نسبت به حضور مرتب در جلسات تمرین براساس رویکرد ذهن اگاهی می باشد. تمرین هایی همچون (وارسی بدن, تمرینات مراقبه و تمرینات حرکات توام با هوشیاری).

صفحه 30:
۰ آشنایی با ساختار فرایند ذهن آگاهی طی * آموزش ساختار رویکرد روان درمانی همچون درمان ‎CBT‏ و رویکرد ان. ۶ آموزش حرفه ای و تجربی مفاهیمی که برای جلسات اموزشی ۲ به عنوان برنامه در نظر گرفته شده اند. ۰ کسب تجربه و دانش مهارت هایی که در آموزش گروه به کار گرفته می شود.

صفحه 31:
اين مرکله اموزاشی لالب به تاج اموزت:طى يقد هفته با تمرکز بر یک موضوع به شکل تعاملی در نظر گرفته می شود. این آموزش ظرفیتی جهت یادگیری در افراد پدید می آورد که شرکت کنندگان برای دست یابی به تمرین های اساسی و گسترش آنها توانمند مى شوند, همچنین دانش و شایستگی مناسبی در آن زمینه در افراد شکل می گیرد. اين یادگیری مبتنی بر تمرین سبب ایجاد قدرت مانور مناسب جهت عملکرد واضح و مرتبط با ذهن آگاهی به شکل تجربی در آن زمينه مى شود و آنها به طور كامل توجيه خواهند شد.

صفحه 32:
‎٠‏ آموزش حرفه ای مدرسان * در ادامه تکمیل آموزش های اولیه مدرسان, کاراموزان دوره مدرسی که خواستار ورود به آموزشی حرفه ای تدریس ۱5۲ هستند دارای خصوصیات ذیل هستند:

صفحه 33:
* تجربه شخصی در چندین تمرین از تمرین های دوره های آموزشی ۷5۲ . متعهد شدن به حضور مستمر در تمرین های متناسب جهت اجرای تمرین های ذهن اگاهی ‎٠‏ کسب تعهد لازم جهت سرپرستی منظم فرایند همراه با مدرس حرفه ای که دارای تجارب هوشیارانه به طور کامل است.

صفحه 34:
* کارآموزان در اين سطح به مرور تمرین های اولیه برنامه 8۲ و برنامه های آموزشی ‎all‏ شده خواهند پرداخت و به طور پیشرفته تری به کشف راه مرتبط با کسب تجارب و مهارت های لازم در فرایند آموزشی دوره جدید می پردازند و نسبت به ماندن در زمان آگاهی لازم تجربه کسب می کنند. نقطه اصلی و بسیار مورد توجه, حمایت این آموزش ها از تجارب شخصی است که خود این تجارب. سبب رشد و شکل گیری مناسب آموزش های برنامه ۱8۲ در افراد و پیشبرد اهداف در نظر آنها می شود.

صفحه 35:
* بسیاری از مدرسان به طور وسیعی تجربه کرده اند که اعتماد شرکت کننده ها به شناخت نیازهاشان گسترش پیدا می کند و آنها را به نقطه ای می رساند که می توانند اموزش را تحت یک روش صحیح و مرتبط با فرایند تجسم وسیع تر و بیشتر در مکانهای خلاق حفظ کنند.

صفحه 36:
* آموزش مداوم 5 بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است که مدرسان حرفه ‎MBCT ssl‏ [ در نظر بگیرند که يادكيري و كسترش تمرين های ذهن آگاهی به شکل شخصی و آموزش برنامه ۲۱5۲ فرایند بلندمدت است و هیچ گاه نمی توان به نقطه ای سید که دیرناز به تمرين نباشد و بطور كل ابن آموزش انتها تدارد. به منظور حفظ توانایی ها آموزش آنها در برنامه 8۲بایست شرکت کنندگان تعهد به اجرای تمرین ها را از یاد نبرده و فرایند دور و آموزش را که اين مهارت ها در آنها زنده شده همچنان در خود حفظ کنند, به طور مثال بایست همچنان به موارد زیر متعهد باقی بمانند

صفحه 37:
* تحول پایدار در تمرین های ذهن آگاهی شخصی در تمرینات رسمی و يا غیررسمی, روزانه تمرین ها در مکان های مناسب به طور متعهدانه و هوشیارانه آموزش داده شود تماس مداوم با همکاران متعهد و جلسات آموزشی ذهن آگاهی و کسب تجربه,همچنین دخالت در تمرین ها و یادگیری مجدد و مشارکت در آنها (مشارکت وهمراهی با هر یک از همکاران در بازدهی مستقیم در هر یک موثر است).

صفحه 38:
‎٠‏ فرایند مرتب و مداوم نظارت بر تدریس و بازنگری خود در تمرینات شخصی توا ‏مدرسان با تجربه. ‏* ارزیابی و استفاده از تجربیات کسب شده ‏توسط هر یک از شرکت کنندگان که در كلاس ‏های استاندارد شرکت داشته اند.

صفحه 39:
‎٠‏ خلاصه فصل ‏۰ ۲ درکو ف هم علمیمعاصر, همچنین‌درکو فهم بالنیو نظرعرا با تمرین‌هاییمرتبط ی کپارچه می‌کند که برگرفته از سنباموزش‌مدیتیشنو مرلقبه ۲۵۰۰ سالپ یش‌لست‌همچنین به عنوانی ک‌رویکرد ک لینیکیمعطوفبه شواهد. خولسته لی قابلف هم را مبتنوبر کیة ,دن‌آموزش‌در شرکتنندگان لیجاد میکند. تحققلینن یازها با درکو فهمی‌که فرلیند آموزش‌ذهنگاهیلیجاد می‌کند هم راستا لستو تاکید عمیقوروی آموزش‌مناسبو کسبت جریه درونی‌هر یک‌از مدرسانلین‌درمال دارد. همچنین‌حفظ تعهد در ترپینذهن‌مدرسانیه سوی خردمندى ملايمتو همدردويا خود به سادگیارزیابین می‌شود بلكه بسيار مورد توجه قرار مئكيرد.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان