روانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

fasle_dahomm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی”

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

اسلاید 1: فصل دهم: MiCBT با اختلالات محور 1 و محور ۲ در DSMهر ظرف گلین را با ویژگی های یک تکه کل می توان شناخت، تمایز کلامی فقط بیانگر تفاوت های است. فقط یک نام اصالت دارد، واقعیت همان گل است، این آموزه نیز همین گونه است.»(چندوگیا آپانیشاد)

اسلاید 2: خلاصه نکات مهم. از آنجا که آگاهی ما نسبت به ماهیت متغیر همه پدیده ها شامل داراییها، سلامت، ثروت، ظاهر،هیجان، شهرت و روابط ناکافی است، می توان رنج انسان را مشروع دانست. وقتی انتظار داشته باشیم این چیزها باید مطابق عقاید ما باشند، تغییرات ناخواسته روی می دهند و تلخکامی ایجاد می کنند. پذیرش تغییر مقدار رنج را تعدیل می کند. بعضی آسیب شناسی های روانی مانند اختلال انطباقی (با یا بدون افسردگی و اضطراب) به طور معمول متضمن عدم پذیرش و سازگاری با یک یا چند تغییر مهم زندگی هستند؛ .

اسلاید 3: بر پایه الگوی هم ظهور تقویت، MiCBT در محدوده مؤلفه کلامی تجربه عمل می کند، یعنی در موضع تقویت (واکنش به حسهای بدنی)، بنابراین می تواند حيطه وسیعی از شرایط را هدف قراردهد؛

اسلاید 4: • روشهای وارسی پیشرفته سبب می شوند آستانه ناآگاهی به سرعت و به مقدار زیاد کاهش یابد و درنتیجه ردیابی ماهرانه علائم و سرنخهای ناراحتی در اوایل زنجیره یک رویداد امکان پذیر می شود و ما می توانیم به جای ارائه پاسخ خودکار، از بین پاسخ های مناسب یکی را انتخاب کنیم؛

اسلاید 5: • دیدگاه های سنتی اشاره دارند که شرایط مزمن را به سختی می توان برطرف کرد و اینکه شخصیت تغییر پذیر نیست. نتایج بالینی به دست آمده از مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی این دیدگاه ها را به چالش می کشد. وقتی درمان به طور مستقیم موضع تقویت رفتار را هدف قرار میدهد، فارغ از نوع مشکل یا اختلال روانشناختی، تغییر رفتاری روی می دهد.

اسلاید 6: فصل دهم: MiCBT با اختلالات محور 1 و محور ۲ در DSM

اسلاید 7: علل رشدی در مقابل علل موقعیتی آسیب شناسی روانیتمایل با نیاز به آموزش دیدن از درمانجویی به درمانجوی دیگر متغیر است. بعضی ها برای حرکت و یک بحران خاص دارند و برخی دیگر مجموعه مشکلاتی دارند که در زمان ها و بافتهای مختلف ادامه می یابد و اغلب نمایانگر شخصیت مسئله دار است. تمایز بین این دو درمانگر را قادر می سازد تا مش ذهن آگاهی را به دو صورت پیاده کند؛ یا مرحله اول را به عنوان ابزار اصلی به کار گیرد (مواجهه با بافت درونی) یا سریع تر به مرحله دوم (ترکیب مواجهه با بافتهای بیرونی) برود.

اسلاید 8: مسئله تشخیصیکی از مباحث دنباله دار مورد بحث درباره تشخیص اختلال های روانی این است که آیا طبقه بندی محدود بهتر از سیستم پیوستاری است. سؤال این است که آیا بیماری های روانی واقعا ماهیت متمایزی دارند؟ مجموعة DSM ملاک طبقه ای محدود را به کار می گیرد و در عین حال نسبت به اتکای کورکورانه بر این طبقات اخطار میدهد. این بحث در مورد طبقات مربوط به اختلال های شخصیت، حتی مصداق بیشتری پیدا می کند. مرزها بیش از پیش مبهم هستند و درمانگران در سراسر جهان اعتبار یک سیستم مقولهای خشک در مورد چنین مجموعه های نامشخصی از هیجانات، رفتارها و شناختها را زیر سؤال می برند.

اسلاید 9: جهان شمول بودن در برابر ویژه بودن آسیب شناسی روانیآموزش دادن افراد در مورد تغییرات طبیعی در درونشان فقط بر پایه دلایل عمیق فلسفی و عملی نیست، این کار یک روش زیباشناختی و ملموس برای این ادعاست که تغییر (خاموشی) و نه اجتناب مقاومت در برابر تغییر) یک رویه طبیعی است. وقتی درمانجویان درمان را به عنوان ابزار تسهیل تغییر درونی درک کنند، ادراکشان از مشکل به عنوان آسیب شناسی روانی به مفهوم پیامدهای ناآگاهی یا ذهن ناآگاهی تغییر می کند. به عبارت دیگر، آسیب شناسی به مسئله رشد هشیاری یا حرکت در پیوستارآگاهی تبدیل می شود (برای ملاحظه الگوهای پیوستار آگاهی ر.ک: تراویس، آرتاندر و دوبیوس و پاسکال - لئونی، ۲۰۰۰)

اسلاید 10: محدودیت های ادبیات پژوهشیبا وجود تعداد فزاینده پژوهش ها از خط و مشی های مختلف، پژوهش روانشناختی در ذهن آگاهی هنوز در مرحله طفولیت است. برای مثال به پژوهش در مورد دستاورد رویکردهای ذهن آگاهی در موقعیت هایی مانند اختلال استرس پس از سانحه ، فوبيا و اسکیزوفرن نیاز است. اغلب پژوهش هایی که جهت یابی بالینی دارند، بر کاهش علائم افسردگی و اضطراب تمرکز کرده اند.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید