روانشناسی و روانپزشکی

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

fasle_6_marhale_aval

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی”

کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب شناخت رفتار درمانگری یکپارچه شده با ذهن آگاهی اصول و روش اجرا تالیف :برونو ای.کایونترجمه:دکتر محمد خدایاری فرد کوروش محمدی حاصلمریم دیده دار

اسلاید 3: فصل ششم : مرحله اول MiCBT؛ توضیح مشکلات و تسهیل تغییرات

اسلاید 4: خلاصه نکات مهم آموختن تمرین مراقبه ذهن آگاھی لاجرم سبب می شود با دشواری های تجربی مواجه شویم. این دشواری ها شامل تجربه افکار ناخواسته اند. افکار می تواند بسیار مزاحم و به سختی قابل اداره کردن باشند. با استفاده از استعاره های تسریع بخش می توان به مراجعان کمک کرد، این فرایند را بهنجار کرده و سه دلیل عمده برای مزاحمت های فکری مطرح کنند (تازگی و تکرر فعال شدگی عصبی و پویایی های هم ظهور) دیگر مشکلات پیش بینی شده شامل درد، خواب آلودگی، بی قراری واکنش پذیری هیجانی، حس احشایی ضعیف (که اغلب به خستگی می انجامد)، و تردید و سردرگمی هستند. در مورد هر تجربه باید با درمانگر بحت کرد و به این ترتیب وی قادر خواهد بود آن را بر حسب «بهنجار بودن» توضیح دهد و یک دوره عملی مفید پیشنهاد کند؛  

اسلاید 5: برانگیختن تعهد به درمان به چند روش صورت می گیرد. این روش ها شامل موارد زیرد، اما به آنها محدود نمی شوند، استفاده از دیالوگ سقراطی، ارائه آموزش روانی، ارائه منطق تجربی مانند تدقيق شفاف هر گام از برنامه و هدف هر مهارت عمده برای افزایش حس پیش بینی پذیری، هدایت برنامه با کفایت و همدلی بالا، و در صورت امکان پیشنهاد یک ساخت گروهی در صورتی که پایبندی به آموزش یک به یک ضعیف باشد.

اسلاید 6: فصل ششم : مرحله اول MiCBT؛ توضیح مشکلات و تسهیل تغییرات”هرگزحتی یک فیلسوف هم نتوانسته است که دندان درد را صبورانه تحمل کند».(ویلیام شکسپیر)

اسلاید 7: فکر و خیال زیادازابتدای آموزش درمانجویان گزارش می کنند که حواسشان از طریق افکار ناخواسته پرت می شود. با وجود تلاش برای تمرکز بر تکلیف، حواسشان به گذشته (خاطرات) یا آینده انتظارات و غیره) پرت شود، اما به سختی می توانند در لحظه حال بمانند. این پرش های موقتی همه افرادی را که این فن مراقبه را تمرین می کنند، تحت تاثیر قرار میدهد. این تمرین مستلزم توجه پایدار به پدیده ای است که لحظه به لحظه در چارچوب ذهن و بدن در حال ظاهر شدن است.

اسلاید 8: همان طور که در فصل دوم بحث شد، الگوهای ارتباطی توجه می توانند پرش های موقتی را بر حسب نیروی فعال سازی شبکه ای تبیین کند که با یکدیگر برای دستیابی به هشیاری رقابت می کنند و به فراوانی و تازگی فعال شدگی افکار و همین طور عوامل هم ظهور (شناختهای رمزگذاری شده مرتبط با حس های بدن) بستگی دارد. با همه اینها، این تبیین ممکن است برای بعضی درمانجویان پیچیده باشد و زبان فنی باید با احتیاط استفاده شود. مفاهیم ساده ای که اغلب به واسطه استعاره ها توصیف می شوند، در تصريح مزاحمت های فکری مفیدند. در زیر مثالی از تبيين استعاره ای برای جریان شناختی زمخت آورده شده است.

اسلاید 9: غذای فکر: استعارة تسریع بخشبرای اغلب درمانجویان بهنجارسازی افکار مزاحم مفید است. در فرایندهای شناختی با استفاده از استعارة تسریع بخش» می توان فهم خاموشی را تسهیل کرد (گونگا، ۱۹۸۷؛ هارت، ۱۹۸۷). الگوی فعال شدگی و زوال شبکه های عصبی که پیشتر توصیف شد، مشابه اصول روزه گرفتن است، به استثنای اینکه مربوط به سیستم شناختی است.

اسلاید 10: برای کسی که فعالیت جسمی کم و بیش ثابتی دارد، کاهش وزن مستلزم کاهش مصرف کالری است. طی این رژیم کالری مورد نیاز برای ادامه فعالیت های روزمره از غذای مصرفی حذف شده و بدن مجبورمی شود که منابع چربی خود را استخراج کند. هرچه غذای کمتری مصرف شود، ذخای می شود. به همین ترتیب ذهن نیز برای ادامه فعالیت جاری خود به غذا نیاز دارد

13,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید