مدیریت و رهبری

کدهای هالند Holland’s Codes

Hollands-Codes

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کدهای هالند Holland’s Codes”

کدهای هالند Holland’s Codes

اسلاید 1: کدهای هالندHollands Codes

اسلاید 2: عنوانکدهای هالندنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمنابع انسانیسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: شما می دانید چه وقت شغلی را دوست دارید. همچنین می دانید که چه وقت کاری که انجام می دهید مناسب شما نیست.در پشت احساس رضایت یا نارضایتی علایق کاری پایه ای ما هستند. اینها کارهایی هستند که از انجام آنها لذت می بریم، چه حوزه کاری باشد یا عنوان شغلی. راه حل یافتن رضایت شغلی می تواند در شناسایی این علایق کلیدی و مطابق آنها با شغلتان باشد.برای مثال، اگر به مسائل علمی علاقه دارید، احتمالاً از کارهایی که به تصمیم گیری های سریع نیازمندند یا کارهایی که باید در آن از جسارت و اعتماد به نفس خود در تصمیم گیری استفاده کنید خوشتان نمی آید. به همین ترتیب افراد هنری از مشاغلی که در آن قوانین و دستورالعمل های متعدد وجود دارد یا کارهایی که با حجم زیادی از اعداد سرو کار دارند، خوششان نمی آید.در یک دنیای ایده ال و کامل همه ما باید مشاغلی را انتخاب کنیم که با علایق اصلی ما سازگارند. اگرچه این دنیا کامل نیست و افراد در کارهایی فعالیت می کنند که با روحیات و علایق اصلی و توانایی هایشان سازگار نیست. اینجاست که داشتن درک مناسبی از نحوه تطابق شخصیت و کار با یکدیگر می تواند شما را در تغییر این شرایط به بهتر کمک کند.توانایی و شخصیت دو عامل اصلی در رضایت شغلی هستند. یافتن کاری که با توانایی و شخصیت شما سازگارتر است نسبت به کارهایی که اینچنین نیستند احساس رضایت بیشتری را در شما بوجود می آورند. درک تئوری : کدهای هالند در سال 1970 میلادی جان هالند نظریه ای محبوب از توسعه علاقه در اطراف این شش نوع شخصیت را توسعه داد تیپ شناسی شخصیتی هالند که با هدف افزایش خودآگاهی در جهت برنامه توسعه شغلی و دستیابی به رضایت شغلی بالاتر پایه ریزی شده است شامل شش نوع تیپ شخصیتی و جهت گیری شخصی هنجاری تحت عناوین واقع گرا، جست و جو گر، هنری، اجتماعی، تهوری، قراردادی می باشد. آگاهی هر فرد نسبت به تیپ شخصیتی خودش، در اتخاذ تصمیم گیری های شغلی متناسب با هدف گذاری، کمک بسزایی خواهد کرد. این موارد عبارتند از :

اسلاید 4: واقع گرا(عمل کننده):سبک شخصیتی : احتمالا فاقد مهارت های اجتماعی است، فعالیت های ملموس را بر ذهنی ترجیح می دهد، ممکن است رک، مادی گرا و انعطاف پذیر به نظر برسد، معمولا دارای توانایی های مکانیکی است.محیط های شغلی : شغل های مهارتی که عموما نیاز به استفاده از ابزار و وسایل دارد.جست و جو گر(متفکران):سبک شخصیتی : احتمالا خیلی وظیفه گر است و به ریاضی و علوم علاقه مند است، ممکن است مستقل، تحلیلگر و متفکر توصیف شود، ممکن است خودکار باشد و نقش رهبری را به دیگران واگذار کند.محیط های شغلی : به محیط های شغلی پژوهشی و نسبتا فنی علاقه مند است.هنری(آفریننده) :سبک شخصیتی : احتمالا ترجیح می دهد که از طریق هنر ابراز وجود کند، ممکن است خیالپرداز، درون گرا و وابسته به نظر برسد، به زیبایی شناسی و خلق آثار هنری ارج می نهد.محیط های شغلی : به محیط های شغلی هنری و محیط هایی با محوریت کاری ادبیات علاقه مند است.اجتماعی(یاران) :سبک شخصیتی : احتمالا تعاملات اجتماعی را ترجیح می دهد و مهارت های ارتباطی خوبی دارد، نگران مشکلات اجتماعی پیرامون خود است و به خدمات عمومی گرایش دارد، به فعالیت های آموزشی و تدریس علاقه مند است.محیط های شغلی : محیط های کاری آموزشی و اجتماعی با این فرد بیشترین سازگاری و انطباق را دارد.متهورانه (ترغیب کننده) :سبک شخصیتی : احتمالا نقش های رهبری را ترجیح می دهد، ممکن است سلطه جو، جاه طلب، مجاب کننده به نظر برسد، از مهارت های کلامی خوبی استفاده می کند.محیط های شغلی : وظایف شغلی مدیریتی و جایگاه های شغلی گوناگون مرتبط با فروش برای این فرد مناسب است.

اسلاید 5: قراردادی (سازمان دهندگان):سبک شخصیتی : ممکن است به عنوان اهل عمل، معاشرتی و نسبتا محافظه کار توصیف شود، تکالیف ساختمند مانند مرتب کردن و دستکاری داده ها و پردازش کلمات را ترجیح می دهد.محیط های شغلی : محیط های شغلی اداری و دفتری برای این فرد سازگاری و مطابقت بیشتری به همراه دارد.شما با نگاه تحلیلی به نشانه های سبک شخصیتی و محیط های شغلی فوق، می توانید محیط شغلی متناسب با تیپ شخصیتی خود را در مسیر توسعه شغلی در نظر بگیرید تا به رضایت شغلی دست پیدا کنید.نکته خیلی مهم دیگر در توضیحات فوق، قید “احتمالا” و “ممکن است” در اول هر عبارت توصیف سبک شخصیتی است که نشان دهنده این می باشد که درصد کمی از جامعه به طور کامل در تنها یکی از تیپ های فوق قرار می گیرند و بیشتر افراد، دارای ویژگی های دو و یا سه تیپ شخصیتی فوق می باشند.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطایجاد رضایت شغلی Creating Job Satisfactionآزمون شخصیت مایرز-بریگز Myers-Briggs Type Indicatorیافتن مسیر شغلی Finding Career Directionمزایاافزایش خودآگاهی در جهت برنامه توسعه شغلی و دستیابی به رضایت شغلی بالاترکاربردهایکی از راه های کسب خودآگاهی و خودشناسی شغلی، تیپ شناسی شخصیتی هالند است که به عنوان یکی از مشهورترین نظام های طبقه بندی شخصیت در مسیر توسعه شغلی، بر محوریت نیازهای عمیق هر فرد بنا نهاده شده است.معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان