مدیریت و رهبری

کسب و کار خانوادگی Family business

Family-business

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کسب و کار خانوادگی Family business”

کسب و کار خانوادگی Family business

اسلاید 1: کسب و کار خانوادگیFamily business

اسلاید 2: عنوانکسب و کار خانوادگینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعرهبری و مدیریتسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: کسب و کار خانوادگی یک نوع کسب و کار است که صاحبان آن با هم خویشاوند و فامیل باشند. به عبارت دیگر به کسب و کارهایی گفته می شود که افراد یک خانواده و خویشاوندان اقدام به تشکیل کسب و کاری می نمایند. این نوع کسب و کار ها را می توان در بسیاری از کشورها همچون ایتالیا مشاهده نمود.اغلب میان دو واژه خانواده و کسب و کار نوعی تضاد و دوگانگی وجود دارد، در حالی که این مفاهیم به عنوان دو زیر سیستم از یک ابر سیستم به نام اجتماع و جامعه هستند که در اثر ارتباطات و تاُثیرات متقابلی که بر روی یکدیگر می گذارند تشکیل یک نظام کلی تر را به نام کسب و کار خانوادگی (فامیلی) می دهند. برخی دیگر نیز برای تعریف این مفهوم به مباحثی چون بینش و هدف یک شرکت و یا یک کسب وکار خاص اتکا نموده اند و به موضوع از این منظر نگریسته اند. نهایتاً اینکه تئوری مشهور مبتنی بر منابع RBV) )بدین منظور یک شرکت و یا کسب و کار خاص را بر اساس دسته بندی منابع موجود آن (دانش ، مواد ، سرمایه ، نیروی انسانی و ...) تعریف و تقسیم بندی می نماید.به هرحال تعاریف و تقسیم بندی های زیادی برای کسب و کار خانوادگی ارائه شده است. برای تعریفی دقیق و روشن از این مفهوم می توان با دو دید و تقسیم بندی کلی و جزئی به موضوع نگاه کرد. از دید کلی می توان یک کسب وکار یا شرکت خانوادگی را بدین گونه تعریف نمود :شرکت ها، مؤسسات و کسب و کارهایی که بوسیله ارتباطات و تعاملات خانوادگی و افراد خانواده تحت تاًثیر قرار می گیرند. و از دید جزئی تر تعاریف زیر را می توان برای یک کسب و کار خانوادگی برشمرد :کسب و کاری که متعلق به افراد یک خانواده می باشد و توسط افراد فامیل و غیرفامیل اداره می شود.همانطور که مشخص است یک کسب و کار خانوادگی گاهی می تواند فراتر از یک شرکت خانوادگی باشد. و گاهاً نیز فقط در قالب یک شرکت خانوادگی باشد. البته در تعریف این نوع کسب و کار سه عامل مهم مطرح می باشد: خانواده ، مالکیت و مدیریت.

اسلاید 4: آنچه که از یافته های تمام تحقیقات بر می آید این است که همگرایی عامل خانواده و تنها یکی از دو عامل مالکیت و مدیریت (خانواده و مالکیت یک کسب و کار ، یا خانواده و مدیریت یک کسب وکار) می تواند به تعریف یک کسب و کار خانوادگی بسنده کند.به دلیل اهمیت بسیار زیاد شرکت ها و کسب و کارهای خانوادگی در رشد و توسعه اقتصادی و همچنین اشتغال زایی و رفع بیکاری ، بسیاری از کشورهای جهان نسبت به این مسئله و کارآفرینی از طریق ایجاد اینگونه شرکت ها روی آورده و برنامه ریزی های بسیار دقیق و هدفداری را در این زمینه انجام می دهند.رشد و بقای کسب و کارهای خانوادگیبرای اینکه یک کسب و کار خانوادگی رشد نماید و برای نسل های بعدی نیز بقا داشته با شد بایستی یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برای کسب وکار از سوی مالکان و مدیران کسب و کار انجام گیرد. علاوه براین به دلیل اهمیت روزافزون این نوع کسب و کار هم برای جوامع و برای اقتصاد ملت ها حمایت هایی نیز بایست از سوی دولت ها در این راستا انجام شود.ترکیب چندین عامل برای توضیح و تشریح موفقیت ، رشد و بقای کسب و کارهای خانوادگی لازم است از آن جمله می توان به مواردی مانند فرهنگ خانواده ، شخصیت و خصوصیات هرکدام از اعضای خانواده ، عوامل محیطی و اجتماعی ، نوع کسب و کار ، خصوصیات کارآفرین (بنیانگذار) کسب وکار و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. چهار کلید درآمدزایی برای کسب و کار خانوادگیکلید ۱- درک و پذیرش ارتباطات درونی بین نقش های خانوادگی و نقش های شغلیکلید ۲- پرداختن به کسب وکار خانوادگی به عنوان یک کسب وکار جدی و رسمیکلید ۳- برنامه ریزی برای آینده کسب وکار خانوادگیکلید ۴- بهره مندی از نصایح و مشاوره های حرفه ای

اسلاید 5: الگوهای کسب وکارهای خانوادگی :کسب وکارهای خانوادگی گذراکسب وکارهای خانوادگی گذرا نوعی از کسب وکار است که توسط یک فرد از خانواده تاسیس شده است و یا کسب وکاری است که در طی مراحل اولیه نسل دوم شکست می خورند. موفقیت آن بستگی زیادی به کارآفرین/موسس قوی دارد.کسب وکارهای خانوادگی محافظه کارانهکسب وکارها ممکن است در طی چندین یا حتی تعداد زیادی از نسل ها بقا داشته باشد، اما این نوع از کسب وکارهای خانوادگی دارای محدودیت هایی است، که اجازه کمی به رشد کردن می دهد و یا اصلا اجازه ی رشد کردن به این شرکت ها را نمی دهد. نمونه های خاصی از کسب وکارهای خانوادگی محافظه کارانه، فعالیت ها و شرکت های خانوادگی هستند که بر حسب سنت، اولین نواده ی مرد مالکیت و رهبری را در دست می گیرد. فرهنگ محافظه کارانه به جای دیدگاه رشد به دیدگاه محافظه کارانه منجر می شود.کسب وکارهای خانوادگی کارآفرینانهیک کسب وکار خانوادگی کارآفرینانه چشم انداز متفاوتی نسبت به موارد توصیف شده ی بالا دارد. به جای ساختارهای ساده که در کسب وکارهای خانوادگی محافظه کارانه شده وجود داشت و یا نبود ساختار در کسب وکارهای خانوادگی گذرا، این نوع از کسب وکارها شامل پیچیدگی هایی می شوند، که بر اساس رشد خانواده در طی چندین نسل شکل گرفته است. این ها بجای طرد کردن اعضای خانواده، در جستجوی ساختارها و استراتژی هایی هستند، که بتواند نیازهای متنوع خانواده ی در حال رشد را نشان دهد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمدل کسب و کار IDEA IDEAمزایاحفظ اصول انسانی در محل کارشرکتهای خانوادگی به راحتی می توانند سطوح بالاتری از حس انسان دوستی را نسبت به شرکتهای معمولی از خود نشان دهند.توجه به عملکرد دراز مدتیک شرکت خانوادگی راحت‌تر از مدیران، که باید سالانه حساب پس بدهند، می تواند به کارهای دراز مدت بیندیشد.تاکید بر کیفیتشرکتهای خانوادگی مدتهاست که سند حسنه ارائه کیفیت و بها دادن به مشتری را حفظ کرده اند.اعضای خانواده بهتر یکدیگر را درک می کنندبزرگترین مزیت در حال اجرا یک کسب و کار خانواده این واقعیت است که اعضای خانواده همراه، به خوبی یکدیگر را درک می کنند.

اسلاید 7: کاربردهاافزایش کسب و کار خانوادگی موارد و کاربردهای ذیل را به دنبال خواهد داشت : افزايش آسايش و رفاه خانواده ها و به تبع آن رشد فرهنگي جامعههمگرايي و اتحاد بيشتر بين خانواده و اجتماع افزايش حضور زنان در محيط هاي كاري و كاهش تنش ها و فشارهاي رواني بر مردان افزايش نقش و سهم زنان در توسعه اقتصادي جامعه و به دنبال آن افزايش ميزان آرامش و رضايتنمندي آنها اتكا به منابع مالي و انساني خانواده ها براي توسعه و رشد كارآفرينيامكان رشد و نگهداري مشاغل و حرفه ها براي نسل هاي بعديمعایبترکیب منافعدر کسب و کارهای خانوادگی این خطر وجود دارد که منافع خانواده با منافع شرکت ترکیب شود. سوءتفاهم های خانه ممکن است به محل کار آورده شود و هزینه های خانواده ممکن است از کسب و کار کسر شود.عملکرد ضعیفیک حقیقت درمورد کسب و کارهای خانوادگی این است که چون اعضای خانواده با نزدیکترین افراد کار می کنند ممکن است برخی از آنها کارها را خیلی راحت بگیرند، که نتیجه این نگرش عدم برنامه ریزی رسمی و بودجه بندی است که عملکرد ضعیف کسب و کار را در پی دارد.رقابت بین اعضای خانوادههمه کسب و کارهای خانوادگی در همه زمانها موفق نیستند. اگر با شکست مواجه شود، این خطر وجود دارد که اعضای خانواده شروع کنند به سرزنش کردن یکدیگر. اگر رئیس خانواده بمیرد تمایل به جنگ و تکاپو برای دارایی کسب و کار در میان بچه ها وجود دارد.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان