گزارش‌های دولتیسایرسیاست و قانون‌گذاری

کلیاتی پیرامون آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب 94/12/18 و شیوه نامه اجرایی آن

صفحه 1:
کلیاتی پیرامون آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ‎٩۴/۱۲/۱۸‏ و شیوه نامه اجرایی آن مركز هيات هاى امنا و هيات هاى مميزه

صفحه 2:
فعالیتهای فرهنگی» تربیتی و اجتماعی با تضویب شنورای اسلامی شدن دانشگاهها مجموع امتیازات» تعیین, گندده است. * افزودن بندی با عنوان «برگزاری نمایشگاه آثار و کارگاه هنری با رویکرد فرهنگی- اسلامی- ایرانی» حفظ عناوین بندها و صرفاً تفیبرات بسیار جزئی در تعداد زیر بندها تغییرات بسیار جزئی در میزان امتیازها

صفحه 3:
فعالیتهای فرهنگی ردیف عناو ین دوره ۱ ] ضوابط و مقررات دانشگاهی ۲ |روشها و فنون تدریس ۳ |روش و مدیریت تحقیق ء .| ارزیابی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مدیریت اطلاعات علمی و مناع اکترونیکی عناوین دوره انديشة سیاسی اسلامی و مبانی نقلاب اسلامی اخلاق علمی و حرفه‌ای معرفت‌شناسی اسلامی و فلسفةً علم اصول تعلیم و تربیت اسلامی تاريخ علم متناسب با رشتة تحصيلى و تاريخ تمدن اسلاميى

صفحه 4:
رعایت ضوابط و مقررات آموزشی «موّسه» شاخصهای این بند از قبیل؛ بهموقع کلاسهاء #توجه به کیفیت ارایه دروس عملی: #اعلام بهموقع نمرات. #ارایه مشاورة علمی به دانشجویان؛ #رعایت شوونات معلمی و ... و میزان اهمیت هریک از آنهاء بر عهدة شورای آموزشی «موسسه»

صفحه 5:
رعایت ضوابط و مقررات آموزشی «مسه» (بند۱-۴) * تعیین کننده بودن حداقل ۵ امتیاز *_زمان ارزشیابی: در پایان هر نیم سال تحصیلی و ثبت امتیاز اخذشده در پرونده مت * بازه زمانی مورد ارزشیابی: حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی منتهی به زمان درخواست * تعویق یک ساله ارتقای مرتبه. چنانجه امتیاز «متقاضی» دست کم در دو نیمسال تحصیلی از ۰/۳۵ کمتر باشد

صفحه 6:
دستور العمل تکمیل کاربرگ مربوط به بند ۱-۲ آئین نامه ارتقا: ‎cule,‏ نظم و انضباط درسی و شئونات آموزشی اين کاربرگ شامل ۶ شاخص اصلی است که هر شاخص شامل چند زیر شاخص می‌باشد. مطلیق جدول شماره ۱-۲ از ماده دو آئین‌نامه ارتقا. حداکثر مجموع نمره مربوط به بند یک این ماده در هر دوره ارتقاء ۷ و حداقل آن ۵ می‌باشد. اين / امتياز. ده نيمسال تحصیلی را در بر می‌گیرد. که ضروری است این کاربرگ در هر نیمسال برای هر عضو هیأت علمی تکمیل شود. وزن هر شاخص در کاربرگ مشخص شده است. نمره تخصیص یافته به هر عامل در هر شاخص بر مبنای ۲۰ است. که میانگین عامل‌ها: نمره هر شاخص (بر مبنای ۲۰) خواهد بود. پس از ثبت نمره ارزیلیی هر یک از شاخص‌ها در ستون ۲ کاربرگ شماره ۰۱-۲ حاصل‌ضرب ستون ۱ و ۲ در ستون ۳ ثبت می‌شود و بر اساس فرمولی که در کاربرگ ۱-۲ ثبت شده است: امتیاز کل در هر نیمسال تحصیلی به دست می‌آید.این امتیاز در هر نیمسال حداکثر ۷/۰ می‌باشد. لازم است لین محاسبات برای هر نیمسال در جلسه ای متشکل از هیات رئیسه دانشکده و مدیر گروه لحاظ گردد و در هنگام ارتقای عضو هیات علمی, امتیاز مربوط به هر نیمسال در فرم شماره ۱-۲ مربوط به ماده ۲ شناسنامه علمی آن عضو ثبت شود.

صفحه 7:
es مدير كروة نام شاخس ۱ مناد م ونا ولاك عفوهينت علس ۳ : Tits wtlay 1 ‏ستون‎ ‏تاهج هگ در دشن ری بی به جا أن‎ ‏تکل وم تج کم ار‎ Sa) ‏تكلب موق لاس‎ Ta ipl ‏أله توس‎ DE an ly ۲ ‏مجموع ارات ستون‎ بسا اس معاون اموزتس «اتشكدة رئيس «اتشكدة 5 تاد حاسلضرب ستون 7و Tom -امتياو کل در هرنیمسال

صفحه 8:
فعالیتهای آموزشی - کیفیت تدرس(بند ۲-۱ سنجش کیفیت تدریس بر اساس میانگین امتیازدهی دانشجویان در کاربرگهای ارزیلبی کیفیت تدریس متقاضی در چهار سال منتهی به درخواست ارتقا و ارزیلبی گروه و دانشگاه با شیوه مورد تأیید هیأت ممیزه نحوه محاسبه امتیازهای قابل اعطا برحسب نتایج ارزیابی: تا ۱/۹۹ امتیاز برای نتایج ارزیابی مابین ۱۶ تا ‎:۱۷/۹٩‏ ۲ تا ۳/۹۹ امتیاز برای نتایج ارزیابی مابین ۱۸ تا ‎۱۱۸/۹٩‏ - ۴ تا ۸ امتیاز برای نتایج ارزیابی مابین ‎۱٩‏ تا ۲۰

صفحه 9:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله علمی پژوهشی الف) کلیات * همپوفانی مقالیهاء مقاله نیاید منجر به چاپ نتایج انتدار بافته شود * لزوم ارلئه حداقل سه مقاله برای دانشیاری و پنج ‎allie‏ برای استادی به عنوان نویسنده مسئول. * لزوم چاپ حداقل یک مقاله بهزبان فارسی در هر مرتبه ارتقا

صفحه 10:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله علمی پژوهشی ب) امتیازات RE et chy gil yal fe I gs ‏عهدة هيات مميزه‎ * محدوديت كسب امتياز (حداكثر ‎75٠‏ امتياز) از مقالههاى يذيرفته يا جاب شده در نشريههايى كه به نوعى مرتبط با متقاضى است. * حداقل ۸۷۰ امتیاز مقالهها باید مستقیماً در ارتباط با تخصص (رشته تحصیلی/ گروه پژوهشی یا آموزشی) متقاضی باشد.

صفحه 11:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله علمی پژوهشی ج) امتیازات ویژه؛ مقاله های پراستناد و داغ» *_ مستخرج از برنامه مصوب تحقیقلتی جهتدار عضو هیلأت علمی که معطوف به رفع مشکلات کشور باشد. * چاپ شده در نشریات ‎Science , Nature‏ مشترک با اعضای هیأت علمی مراکز معتبر علمی خارج از کشور مستخرج از طرحهای پژوهشی محرمانه که امکان چاپ و انتشار آن نیست.

صفحه 12:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله علمی پژوهشی د) سهم امتیازات برخورداری استاد راهنما از امتیاز نفر اول صرف نظر از ترتیب قرار گرفتن اسامى در مقاله مستخرج :از نتايج يك يا جند ياياننامه ييا رسالة دانشجویان تحت راهنمايى. برخوردارى استاد راهتماى نويسندة مسئول مقلله از امتياز نفر اول در مقلله مستتخرج از تثايج بايائتافة بها رسالةا3اتقجوي 'كة هدايك ‎Se ih gan yl‏ استاد راهنما بر عهده داشته انده برخوردارى هر دو استاد راهنما از امتياز نفر اول در مقلله مستخرج از نتايج پایاننامه یا رسالة دانشجویی که هدلیت آن ریک عضو هیات علمی دانشگاهی و يك عضو هيات علمى مؤسسة پژوهشی بر عهده داشته باشند.

صفحه 13:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله علمی پژوهشی ‎Ce‏ جایگزینی امتیازات * مجموع امتیازهای متقاضی از طرح های تحقیقاتی و لثر بدیع و ارزنده هنری؛ ادبی و فلسفی چاپ شده می‌تولند تا ۵۰ از حداقل امتیازهای لازم از مقاله علمی پژوهشی را پوشش دهد. * امتیازهای متقاضی از تصنیف یا تالیف کتاب میتولند تا ۲۵/ (برای گروههای علوم انسانى و هنر تا ۵۰ از حداقل امتیازهای لازم از مطله علمی پژوهشی شش دهد. متقاضى ارتقاى مرتبه در مجموع ميتواند حداكثر ‎/8٠‏ از حداقل امتيازهاى لازم از مقاله علمی پژوهشی را از طریق مفاد بندهای مذکور کسب نماید.

صفحه 14:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله های همايش ها * همایشهای معتبر علمی داخلی (اعم از ملی و بینالمللی) می بایست توسط مسسه یا انجمنهای علمی دارای مجوز رسمی از مراجع ذیصلاح برگزار و در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (15)7) ثبت شده باشند. al gal WAM ST ely yg gal ‏إرائة‎ * حداکثر تعداد مقالههای قلبل قبول از متقاضی در یک همایش در هر سال ۲ مقاله است.

صفحه 15:
فعالیتهای پژوهشی - مقاله مستخرج از رساله متقاضی * ميزان انتیاز هر مفاله ۲ امقیاز * نقش متقاضى براى اخذ حداكثر امتياز: نويسنده نخست مقاله پس از نام استاد راهنما به عنوان نویسنده دوم نویسنده مسئول

صفحه 16:
فعالیتهای پژوهشی — طرحهای پژوهشی امتیازدهی براساس شاخصهایی از قبیل: ؟ میزان اعتبار * گسترة اثرگذاری ao که به پیشنهاد شورای پژوهشی «موسسه» و تصویب هیات ممیّزه می رسد.

صفحه 17:
فعالیتهای پژوهشی - طرحهای پزوهشی *به طرحهلیی که ناشی از مسئولیت اجرلیی و وطلیف حقوقی متقاضی باشد یاب تشم او مرقيط نياقنب انتيارس تماق تسيكفيرهف

صفحه 18:
فعالیتهای پژوهشی - طرح های خارج از «مژسسه»: ؟ طرحهایی که حسب نیاز برای انجام مأموریتهای ستاد وزارتخانهها و به سفارش وزیر یا معاونتهای مربوط انجام میشود. * طرحهایی که حداقل ۵۰ درصد از اعتبار آن از خارج «مژسسه» تأمین میشود. مشروط به این کم موضوع طرحها در حوزة تخصصی فرد و یا در جهت مأموریت «موسسة» محل خدمت وی باشد و گزارش نهایی آنها فرآیند داوری را طی کرده و به تأیید #مؤسسه» برسد.

صفحه 19:
فعالیتهای پژوهشی - راهنمایی پایان نامه یا رساله (ویژه اعضای هیات علمی آموزشی». * لزوم راهنمایی حداقل چهار پایان‌نامه کارشناسیارشد برای دانشیاری * لزوم راهنمای حداقل ۳ رساله دکتری برای استادی در صورت فقدان دوره دکتری در رشته متقاضی در موسسه محل خدمت اتمام یک طرح ملی یا یک کتاب تصنیفی کفایت میکند. * هر دو ياياننامه يا رسالة دارای راهنمای مشترک. صرفنظر از ترتیب اسامی استادان راهنماء برای هریک از آنها بهعنوان یک پایاننامه پا رساله محاسبه مي شود:

صفحه 20:
فعالیتهای پژوهشی - طرح ملی به طرحی اطلاق میشود که؛ * محل تأمين اعتبار آن در بودجة عمومی دولت لحاظ شده. * دستگاه سفارشدهندة آن در سطح ملى باشد. * حوزة تأثير لنء به تشخيص شورای پژوهشی «موسسه» در سطح ملبی باشد.

صفحه 21:
فعالیت صرفً از دک محل امتباز مي كيرد به استثنا: © باياننامه يا رسالة دانشجو #كسب رتبه در جشنوارههاى ملى و بینالمللی ©ايجاد ظرفيت فعال در ‎de‏ اعتبار پژوهشی (گرنت) #مقالههاى مستخرج از طرحهاى يرُوهشى با طرف قرارداد خارج از «موسسه» توليد دانش فنى/ اختراع منجر به توليد تجاريسازى محصول يا فرآيند

صفحه 22:
لود نحوه محاسبه سهم پدید آورندگان فعالیتهای پژوهشی مشترک [oS Copan 5 ‏فرع‎ eran (۱ yes 13 ۱ 18۰ ۶. ۹. ۲ ۱۸۰ a he ۳ VAs ۴۰ ve ۴ Yeo ۳۵ ۶ ۵ ۶و بالاتر ۵۰ ركد حداکثر ۲۵۰

صفحه 23:
فعالیتهای علمی اجرایی حضور فعال و تمام وقت در محل کار و انجام تکالیف مصرح در فصل ۴ ‎Gal‏ نامه استخدامی * کب حفاقل: 8 اما از این ند چاه نیازا تعیین گنفانه مین باکنف بی: در پایان هر نیمسال و ثبت امتیاز اخذشده در پرونده متقاضی * تعيين ضوابط بر عهدة شوراى «مؤسسه» و با تصويب هيات مميزه

صفحه 24:
ارزیابی ماده۱-۴ براساس ضوابط ذیل و مطابق جدولی که متعاقباً ارسال خواهد شد انجام می شود. حضور فعال و ثمام وقت ر مشارکت عضر فيا علمى در محل كار و انجام تكاليف محول» |موضوم بند يك جدول ؟ آبيزنامه) در هر نبوسال نوسط هيان رئيسه دانشكده ‏ بزومشكيه يا ‎han pu yan yg eS ln lel ia ae‏ مب ربط می‌رسد؛ ازیابی و به‌صورت محرمانه برایمعارن آموزشی | پژزهشی «مؤسسه ارسال و نتايع أنها در هنكام بررسى بروندة ستقاضی؛ جهن انخاذ تصميم به اطلام فيان مه مو رسد.

صفحه 25:
حداقل امتیازهای لازم برای ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی آموزشی

صفحه 26:
امکان محاسبه فعالیت های پس از اخذ مدرک دکتری فعالیتهای پژوهشی «متقاضی» پس از اخذ درجة دکترای تخصصی یا سطح ۴ حوزةٌ علميه و قبل از استخدام در «مؤسسه» برلى ارتقا به مرتبة دنشیاری, در هریک از بندهای:مادة ۳ «اییتنامه» (حسب مورد؛ و پدون احتساب در حداقلهای امتیارهای ضروری برای ارتقا) قابل محاسبه است.

صفحه 27:
ارتقا مرتبه مربیان ارتقاى مرتبة مربی به استادیاری صرفً از طریق اخذ مدرک دکترای تخصصی یا سطح چهار حوزة علمیه و رعایت سایر مقررات مربوط امکانپذیر است. امکان ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی پیمانی اعضای هیات علمی پیمانی نیز: مانند اعضای هیات علمی رسمی, با رعایت کامل ضوابط و مقررات و در صورت احراز شرایط لازم میتوانند به مرتبه بالاتر ارتقا یابند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان