کسب و کارمدیریت و رهبری

کلیدهای طلایی کار تیمی

صفحه 1:
کلیدهای طلایی کار تیمی

صفحه 2:
مقدمه در دنیایی که در حال تحول است تیم ها به دلایل متفاوتی تشکیل می شوند و مردم نیز در جریانی مداوم به اين تیم ها ملحق » یا از آنها جدا می شوند.چالشي سرپرست تیم با لن درگیر است» شناسابی مهارتها » ایجاد هماهنگی و حفظ تمرکز در مدت زمانی فشرده است. اغلب تیم ها به ندرت از کارایی موثر و مطابق با برنامه ریزی برخودارند. منابع و اطلاعات فراوانی برای تشکیل تيم ها در دسترس است که اکثرآن ها برای شروع كار طراحى شده اند. غالباً به آنجه درمراحل بعدی اتفاق می آفتد پرداخته نمى شود .زمانى كه همنه انتظار دارند كار به نتيجه برسد ‎٠‏ به جاى لن يا مشكلات روبه رو مى شوند. با توجه به موارد زیر » نیاز به تیم و کار تیمی هیچ گاه به اين اندازه از اهميت برخوردار نبوده است: * انتظار بیشتر مشتری * محصولات و خرید و فروش های پیچیده تر ‎SU *‏ بیشتر در تجارت ‎ ‎

صفحه 3:
تیم چیست؟ توصیف های متفاوت از تیم * همکاری تعدادی از افراد . به طوری که پیشرفت شان از مجموع «پیشرف: تک تک افراد بیشتر باشد * گروهی فعال از افرادی متعهد به دستیابی به اهداف مشترک » که به نحو: مطلوب با هم کار می کنند از آن لذت می برند وبه نتایجی با کیفیت بالا می رسند ‎wed‏ انواع تیم تیم ها اشکال متفاوتی دارند از جمله: * تیم کاری * تیم برنامه ریزی شغل * تیم های خدمات مشتری * تیم های فروش * تیم های خود گردان

صفحه 4:
توان بالقوه تيم تیم هایی که افراد آن به نحوی مزثر با هم کار می کنند: * نسبت به افرادی که تنهایی کار می کنند » از نتایج مطلوب تری بهره مند ۶ می شوند. * نسبت به گروه های بزرگ تر ۰ از انعطاف بیشتری برخوردارند. * بیشتر از افراد منفرد خطر تقبل می کنندودر مسائل بیشتری کندوکاو می کنند. تیم در مقابل گروه * گرچه گروه ها می توانند به موفقیت دست یابند » ولی از کارایی افراد یک تیم برخودارند نیستند. * مردم عقیده دارند که گروه ها پس از مدتی خود به خود تبدیل به تیم می شوند. * بیشتر وقت ما در گروه های مختلف » در سر کار در خانه ودر زمان فراغتمان صرف می شود » حال آن که در تیم ها استفاده از وقت به معنای واقعی کلمه صورت می گیرد.

صفحه 5:
تشکیل تیم در مقابل فعالیت های تیمی تشکیل تیم با فعالیت های تیمی فرق می کند. زمانی تقاضای تشکیل تیم مى شود که فعالیت تیمی مورد نیاز باشد. * از تیم سازی برای تشکیل تیم های جدید یا موجود استفاده می شود. * فعالیت های تیمی موجب موفقیت و ترغیب تیم می شود » ولی هرگز به تنهایی برای تشکیل تیم کافی نیست. * فعالیت تیمی یک فرایند است نه یک هدف. چه زمانی به تیم نیاز داریم؟ * زمانی که سعی می کنید برای مشکلاتی که کسی به تنهایی برای آنها راه حل نمی شناسدء راه حل بيدا كنيد. * زمانى كه در كارى بى ثباتى به جشم مى خورد. تنها در صورت لزوم به ياد داشته باشيد تشكيل تيم ياسخ همه نيازهاى تشكيلاتى و شغلى نيست. مسئله مهم این است که اگرتیم ها اشتباه بکار گرفته شوند» موجب هدررفتن وقت و انرژی می شوند.

صفحه 6:
مشکلاتی که تیم ها با آن روبه رو هستند 0 زمانی که الگوی کاری موجود نباشد بدون الگوی کار» کسی نیست که از او پیروی شود. در اين فرهنگ تیم سازی کار ساده ای نیست. اما تا وقتی بتوانند چیزهایی اتفاق می افتد درک کنید» تیم سازی امکان پذیر است. عملکرد ارزیابی نمی شود تشکیلات عملکرد را ارزیابی نمی کند چون کارایی تیم مستلزم شرکت افراد در چالش اجرایی دشوار و پر زحمتی است. که برای همه دست اندرکاران آن معنادار تلقی می شود. صادقانه بگویم کار زیادی از دست شما ساخته نیست. 2 تیم های متعدد تیم ها به عنوان پاسخی برای هر گونه شرایطی مطرح می شوند. تأکید بر افراد سازمان ها افراد را مى شناسند نه تيم ها را.

صفحه 7:
۵ فرهنگ رقابت فرهنگ سازمان» همکاری را ترغیب نمی کند. © افراد متعدد تيم از افراد بسيارى تشكيل شده است .هرجه تعداد بيشتر باشد: برقرارى ارتباط با آنها مشكل تر خواهد بود. چگونه یک تیم تشکیل دهیم؟ استفاده از تجربه های پیشین به تيم هايى بينديشيد كه قبلا عضوی از آنها بوده اید.اگر از یک تیم موفق بوده ‎cul‏ ‏احتمال این که بتوانید شرایطی برابربرای تیم جدیدتان ایجاد کنید» بسیار کم است. مشورت با کارشناسان تیم های موفق از ابتدا توسط افرادی رهبری می شوند که می دانند چه می خواهند و قادرند آن را به دیگران هم انتقال دهند » تا به اهداف بزركى دست يابند. شناسایی تجارب و مهارت ها در یک دنیای ایده آل» نیمی موثر و کارآمد تلقی می شود که دارای آمیزه ای متعادل از مهارت وتجربه باشد.

صفحه 8:
بدانید چرا آنجا هستید در ذهن خود روشن کنید که چه چیزی از شما خواسته شده است. مقاصد نکات عمده ای هستند که نیرو» روحیه » اشتياق و مهارت های افراد مى انگیزند. به یادداشته باشید که یک چالش اجرایی دشوا رو پرزحمت می تواند یک تیم كند. شركت دادن ديكران اطمينان حاصل كنيد كه تيم مى داند به جه جيزى مى خواهد دست يابد. مطالب را به افراد خود منتقل كنيد. اين اولين فرصت شما براى الهام بخشيدن به افرادتان وترغيب آنها به شركت در اين بيشنهاد است! از روش هاى متفاوتى استفاده كنيد. به يادداشته باشيد كه ما از را حواس مختلف خود دريافت مى كنيم: بينايى؛ شنوايى و لامسه. از نظریه به اهداف رمزکارلزوماً این نیست كه مجموعه ای ازمقاصدواهداف نوشته شده داشته باشیم.

صفحه 9:
قبل ازملاقات با اعضای تیم در مورد مسائل تأمل کنید و هدفتان مبادله افکار باشد. به افراد نقش بدهید در تیم هایی که خوب کار می کنند: که افراد به عهده دارند برایشان روشن است. * نقش ها ممکن است تداخل باشند ولی تضاد ندارند. * تلفیق نقش ها و مهارت ها برای کار مورد نظر کافیست. بهترین روش را پیدا كنيد افراد را ترغیب کنید که تجاربشان را با هم درمیان بگذارند» تا بتوانند به عنوان یک گروه بهترین راه سازماندهی تیم را بيابید. برمبنای مقررات کم تر وشرایط ساده ترعمل کنید» چون مقررات زياد موجب کاهش آزادی و مسئولیت می شود. جلسات تیمی برای برگزاری جلسات تیمی اهمیت خاصی قائل شوید. تیم برای تصمیم گیری به سیستم نیاز دارد. هنگامی که اعضازمانی برای اندیشیدن داشته باشند.مسائل ضروری را در می یابند.

صفحه 10:
تفريح كنيد گاهی کارها بیش از حد جدی می شوند برای لذت بخش ترو هیجان انگیزترشدن کار و مشتاق ترشدن افراد اقداماتی را انجام دهید. رهبری تیم رهیری چیست؟ رهبری یعنی نفوذ روی افراد» به طوری که آنها به سمت مقاصد واهداف مورد نظر راهنمایی شوند. رهبر غايب کیفیت رهبری» کل سازمان را تحت تأثیرخود قرار مى دهد با اين حال اين امرغالباً در سازمان ها به چشم نمی خورد. اداره کردن در مقابل رهبری اداره کردن یعنی تعبین ساختاری برای اجرای برنامه ریزی رهبری عبارتست از؛ ایجاد تغییر در روش هاوتولیدات در جهت به وجود آوردن رقابت در سازمان ها.

صفحه 11:
رهبری رهبران ۶ به امور تحقق می بخشند. * خطر می کنند. # مسئولیت پذیرند. * به نتایج مطلوب دست مى يابند. آيا مى توان رهبرى را ياد كرفت؟ تحقيقات نشان مى دهد كه اين خصوصيات فردى نيست كه موفقيت رهبريك تيم را تعيين مى كندء بلكه روشى است که یک رهبر به وسیله آن وظایف وروابط رابا هم ادغام می کند وبه افراد روحیه وانگیزه می دهد تا بتوانندبه اهداف مورد نظر دست یابند. برای آغاز کردن به تجارب خود رجوع کنید. درک رفتار گروه در جریان آنچه در گروه رخ می دهد قرار گیرید. تفاوت میان محتوا و فرایند را تشخیص دهید.

صفحه 12:
باهوشیاری و درک شرایط می توانید جلوی مشکلات را بگیرید قبل از اين که از کنترل خارج شوند. نشان دادن رهبری نکته اساسی در کارهای تیمی نشان دادن رهبری وترغیب افراد به فعالیت های تیمی از طریق موارد زیر است: چالشی معنادار و محرک در اختیار افراد گذاشته شود ایجاد فرصت برای کار با یکدیگر ترغیب افراد قوی تر در کمک به افراد ضعیف تر نوبتی کردن کارها و وظایف اداره کردن مشکلات تيم ما یک تیم نیستیم برای تشکیل تیمء گروه باید مراحلی از رشد و پیشرفت را پشت سر بگذارد. به عقیده برخی از نویسندگان یادگیری به شکل زیر است:«تشکیل» معیارپذیری؛ درگیری» اجرا»

صفحه 13:
تشخیص این که یک گروه در چه مرحله ای قرار گرفته است اغلب دشوار به نظر می رسد؛ ولی می توان برخی از رفتارهاو مراحل را در گروه شناسایی کرد. از گروه تا تیم مرحله ال تفتکیك به دنبال افرادی باشید که مزدب اند. چیزی نمی گویند زیاد حرف می زنند و یکدیگر را محک می زنند. مرحله دوم: درگیری برای پیشرفت گروه . باید با مسائل به نحوی که برای تیم کارآمد باشد» برخورد کرد؛ به توافق رسید و مشکلات را حل کرد. مرحله سوم:معیارپذیری صرف سازمان دهی تیم نمایانگر این است که به مسائل کاری تیم پرداخته شده و سطوح مهارت های اعضا شناسایی شده است. در اين مرحله خطر لغزیدن گروه به مرحله درگیری وجود دارد. صرف اقدام به تلاش براى تحقق کار می تواند ایده ها ارزش ها وشیوه ‎GIS‏ را که قبلا تثبیت شده زیر سوال ببرد.

صفحه 14:
مرحله چهارم: اجرا در مرحله اجرا رهبر تیم کارهای زیادی می تواند برای ترغیب فعالیت های انجام دهد. تضاد تضاد اغلب می تواند برای یک گروه تأثیری مثبت داشته باشد. این امر می تواند موجب ابداع ايده های جدیدوایجاد مسائل جدید شود. تضاد امری طبیعی است.مهارت می تواند آن را به نیروی خلاقیت مبدل کند. یکی از مسائلی که موجب توانایی تیم می شود؛ تعداد اعضاء عقاید و تجارب است که گاهی می تواند از کنترل خارج شود. معمولاً برخورد با تضادهای ایجاد شده در نیم به عهده رهبر تیم است. راه های بسیاری برای برای کنترل تضاد وجود دارد از جمله: رقابت» مشارکت» مصالحه » ممانعت» سازگاری. روش رهبری رهبران بزرگ مایلند از پیش رهبری کنند وروش آنها می تواند تأثیری شگرف بر تیمشان داشته باشد. شاید بزرگترین اشتباه اين باشد که کسی یک روش را در همه موارد بکار گیرد.

صفحه 15:
عدم تعادل بدون تلفیق مهارت های لازم برای ایجاد یک تیم متعادل نمی توانند زیاد پیش بروید در تیم موفق شما به کسی نیاز دارید که: ‎a‏ مبتکر باشد ‏و بنشیند ‏6 جهت بدهد واتحاد ایجاد کند ‏+. افراد را سازماندهی کند و نیازهای گروه را پیدا کند ‏ه. ‏ نگران برنامه ریزی هاء مهلت ها واشتباهات باشد و اوضاع را تحلیل کند حفظ تعادل ‏در نیمی که از تعادل مناسبی برخودار باشد افراد نقش یکدیگر را پوشش می دهند. کمبود مهارت ها ‏اگر تیمی قدرت اجرایی لازم را ندارد» احتمالاً افراد تن از مهارت های اساسی برخوردار نیستند یا تلفیق ودامنه مهارت ها برای کار کافی نیست. ‎

صفحه 16:
نادیده گرفتن امور اجرایی اگر امور اجرایی مطابق با استاندارهای لازم نباشد» احتمال زیادی وجود دارد نتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد. فقدان انظباط تیم برای داشتن ساختار» نیاز به مقررات و حد معینی انضباط دارد. كمبود ايده ها خلاقيت و ابتكار لازمه هر تيمى است. ايده ها و راه حل های جدید برای غلبه بر مشكلات دنياى امروز نياز اساسى به نظر مى رسند. عوامل مورد نياز ديروز ممكن است امروز هم مورد استفاده قرار كيرند» بدون شك فردا مورد استفاده نخواهند بود . محل های پراکنده بدون شک گرئآوری گروهی از افرادی که به عنوان یک تیم می اندیششند و کار می کنند در صورتی که همه آنها دریک محل کار کنند بسیار آسان تر است. هر قدر آنها از لحاظ فیزیکی دور از هم باشند. کارکردن آنها به عنوان یک واحد مشکل ترمی شود.

صفحه 17:
اشتیاقی برای تیم وجود ندارد عدم علاقه در اثر عوامل متعددی در تیم ایجاد می شود. نمی توانید مردم را وادار تشكيل تيم كنيد. كارى كه مى توانيد انجام دهيد اين است كه بكوشيد متقاعدة كنيد كه همكارى-و-مبادله هارت تيم هاى موفق Ud تیم های موفق را با توجه به موارد زیر می توان تشخیص داد: * تعهدشان در برابر یکدیگر ودر برابر اهداف مورد نظر ۶ محیط ایجاد شده در تیم * صداقتی که افراد به خرج می دهند * نتایجی که به آن دست می یابند چگونه رهبری کنیم اغلب بهترین راه اين است که رهبری نکنیم! در اين مرحله از رشد گروه روش کار باید بیشتر توام با عدم مداخله باشد, نه با مداخله.

صفحه 18:
خطرات تيم هاى موفق به مخاطره خواهند افتاد اگر: ۴ شهرت خوبی کسب کرده باشندو بر پیروزیشان تکیه کنند. * به کسی مقام ندهند و شرایط را برای ورود افراد تازه وارد دشوار کنند. ۴ وقت زیادی را صرف مسائل داخلی تیم کنندواز رویدادهای بیرون غافل بمانند. گروه اندیشی زمانی رخ می دهد که: *_ فرهنگ تیم آن قدر قوی شود که اعضا فقط به گروه بیندیشد وکار را نادیده بگیرند. * اهمیت همبستگی برتوانایی منطقی اندیشیدن» نقدم یابد. اندیشه نهایی زمان » تلاش» مهارت و سخت کوشی چشمگیر است که تیم های موفق می سازد. بسء موفق باشید.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان