صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
2-67 الهى سدكانهايست به شعر كه ذانته آلیگیرق. شاعر و نویسنده ۱۳ 9 ‎oP) bol‏ سال ‎1١.7‏ ‏میلادی ‎Kees 300 Er yt eel Ca‏ 100 لا ميلادى كامل كرد. سفر خيالى خود را به دوزخ», برزخ و بهشت تعريف 50

صفحه 4:
000 ‏ل‎ ee] Oo Pts Pe a en re Fc ‏(نویسنده هم عصر دانته) واژه الهی را به آن افزود و نام کمدی الهی برای اولین بار در‎ ‏چاپ ونیز به سال 1۵۵۵ بر جلد این کتاب ظاهر شد.‎ 00 TEP I aeOrer Pann) IVa repeats er Tn en anv ev an eae NT eer hee ye ORC Ot ere CS DeLee Cet Se ‏ا‎ Te ‏ا ل‎ 11-0900310 COO age I ‏ا‎ در سفز دائته:يه دنياى بس از ترك دو 1 00 ‏لل ا ا ا‎ ws aeert EC etT ip) FOr ‏بهشت راهنماى أو بئاتريس يورتينارى است كه دانته او را دوست مىداشته و در‎ ‏زندكانى نو به شرح عشق خود به أو يرداختهاست.‎ 0 ‏ل‎ armen ‏تتتخضیت‌های هختلف :تاريحى برجورد فى كلد تا عافی:در آخرین مرخله بهشت به ديدارةغة[‎ ‏می‌رسد.‎

صفحه 5:
كمدى الهى در ادبيات فارسى ‎ytlelww *‏ ل ا ما 0 ‎cous‏ ‏سال ۱۳۳۵ انتشارات امي ركبير) در مقدمهاى مبسوط به بررسى كمدى ألهى, زندگی ‎army tt Tier tr] Dib ar)‏ ا ل ا ا 7 7 ‏و ‏ساسانبان به زیان و خط بهلوی نوشته شده مقایسه کرده‌اند. ارداوبراف‌نامه بب«ب۳ ‎SS Peer Rests NSTC‏ ‎shio a paw E990 aclidl polos! jl at 5S wsliwh sil 99 52 lull yo °‏ يس از مر را ثبت كردهاند: كتيبه كرنير در سرمشهد متعلق به دوران ااا م 0000 ‎ ‎

صفحه 6:
٠در‏ ابتداى 20 ‎auls_.‏ ‘ شاعر و راوی 7 ۳۳ ۳ ل 35 سالگی , در جنگلی تاریک , سرگردان است كه ناكهان «ويرزيل» ‎eel ae‏ ا ا ل 9 می | SEI RCS SRO) ean SS OES et Wert ‏ل‎ Rel ee CRO ee omen) IK ae PELs EN EN CST TPS PPE cll)

صفحه 7:
مقصد اول: دوزخ PF eee ‏ا مل‎ cell geen nC Ss Se ere eT snee) اساسی ترین ویژگی دوزخ , نبودن امید است . [7 COE) EC Neh SCE Cy etree ETO ‏ا‎ mar ‏اا م ا ل 0[ ارسطو صورت گرفته است . دانته گناهان را به‎ cae «کناشان افراط کاری» و «گناهان بدخواهی» تقسیم می‌کند Frenne ery gear wht Vane npr arr ‏داشته‎ 0 رم 00[ Faure) COO peP Oodn) Fl BCP ME] CC CoPOREIED ‏ل ا ا‎ ore] e STs) [1 Bice) per ree fOr ‏ا اا ا اا‎ CaN Pe Va Beretta earmceas beer me h@ attr mr Stem) Rete ‏می‌گیرند و به دو دینته گناهان‎

صفحه 8:
مقصد دوم: برزخ ا ا ا ا 9 ا ا ل ا ‎come‏ ا ل لك ا 0000 Renee 0 ‏مم‎ * ويرزيل تا نيمه هاى برزخ همراه دانته است اما از انجا به بعد به دليل اينكه ويرزل يى دوزخی بود دیگر نمی توآند دانته را همراهی کند . و گناه او اين بود که زمان قبل از مسيح به دنيا أمده بود. _ ا ا ا 0 م ا 7 ‎lL paw 551 G 9 xl ro ails‏ همراه است.

صفحه 9:
۰ م: بهشت ا با و پا ‎ue: 9010 BI PVONE DITO) SEYRET PTS) Ber SerE ea‏ ‎veal obl> oo‏ نه طبقه به علاوه عرش اعلی. و ‎PRT Sa‏ زهره. خورشيد. مريخ. مشترى, زحل و فلك ثوابت و فلك الافلاى. دانته در يايان سفر که از دوزخ آغاز شده بود. در پایان به بهشت و سپس به عرش اعلی می 000 ‏ا‎ Vem pert) DORs ‏ا‎ A ONS TSS Rel OSs] Reeder Ret ee) داده. داستان سفر خود را به شكل خاطرات مى سرايد تا ديكران از آن عبرت ند.

صفحه 10:
تقسیم بندی های کمدی الهی * کمدی الهی 3 بخش دارد : دوزخ , برزخ و بهشت 7 ‏ل‎ Deepen ke ag eve Cat ‏لانن سرود‎ tae ae dae ‏ل‎ el a ۰ * هرکدام از بخش های دوزخ و برزخ و بهشت دارای 10 طبقه هستند 1 ‎moe meen)‏ ۳ ‎Hate ey rooney‏ و طبقات نه گانه بهشت (باضافه عرش اعلی). RVCAPOIN ‏ا‎ FCA PS DPT | Ngee verve] Peo bel Pa

صفحه 11:
درون مایه کمدی الهی «كمدى الهى» در درجه اول يك اثر شاعرانه استادانه بسيار عالى است. دانته با اين مجموعه نه تنها بزرگترین اثر ادبی کشور خود را آفریده بلکه زبان مملکت ایتالیا را پی‌ریزی كرردة أنتنت. ] 1 ‏ا ا‎ era ‏يرورى دانته حكايت مىكند. نويسنده با مهارت بسيار توانسته اين داستان را به شيوه اى‎ ‏عا ل اه ع‎ EEC ‏م‎ * در درجه سوم. و مهم‌تر از اين هر دو , «کمدی الهی» یک اثر عالی فکری و فلسفی PETE BF cement es FT ee aa ee Ng Vee ea ‏م‎ جند هزار ساله بشرى كه در آن با تركيب خاصى درآميختهاند. 7 9 مسیحیت را دریافت .

رایگان