مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

کمپرسور و انواع آن

komperesor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کمپرسور و انواع آن”

کمپرسور و انواع آن

اسلاید 1: کمپرسور و انواع آنتهیه کننده :Compressor

اسلاید 2: كمپرسور به ماشيني اطلاق مي شود كه از آن براي افزايش فشار سيالات تراكم پذير (گازها و بخارات) استفاده مي شود. چون کمپرسور در صنعت استفاده های بسیار بسیار زیادی دارد به همین دلیل آن را اسب بارکش (work horse) صنایع می نامند. کمپرسورها در جامعه بشیری کاربردهای زیادی دارند مانند (یخچال، فریزر، کولر گازی، جارو برقی، دریل دندانپزشکی، هوای مورد استفاده در بیمارستان، تأمین هوای فشرده توربین ها، سیستم های پنوماتيكي، ميعان گازها و ...)در مواردی جهت ایجاد خلاء نیز از کمپرسور استفاده می شود. جهت ایجاد خلاء مابین دو جداره یک مخزن و یا مخازن تحت فشار. قدیمی ترین استفاده از کمپرسورها به زمانی بر می گردد که انسان ها جهت جلوگیری از خاموش شدن آتش با دمیدن هوا از نوعی کمپرسور استفاده می کردند.کمپرسور:

اسلاید 3: دلایل مختلفی می تواند باعث استفاده از کمپرسور شود که عبارتند از:هدف از بکارگیری کمپرسورها:

اسلاید 4: دسته بندی انواع کمپرسورها از نظر رفتاری و نوع کارکرد:بر حسب چگونگی فرآیند تراکم کمپرسورها به دو دسته تقسیم می شوند:

اسلاید 5: در این نوع از كمپرسورها همواره مقدار معینی از گاز بین دو قطعه به تله انداخته شده و با کاهش حجم محفظه فشار گاز افزایش می یابد این کمپرسورها خود به چند دسته تقسیم می شوند ولی از نظر رفتاری تقریباً یکسان هستند.كمپرسورهای دینامیکی: ابتدا انرژی جنبشی گاز مورد تراکم را افزایش داده شده و سپس بخش اعظمی از انرژی جنبشی آن در یک مجرای گشاد شونده بنام حلزونی به انرژی پتانسیل (فشار) تبدیل می شود. کپرسورهای جابه جایی مثبت:

اسلاید 6:

اسلاید 7: جریان محوری (Axial Compressor):اصول کار با این نوع كمپرسورها بر اساس حرکت دادن گاز توسط پرده های دوار نصب شده روی روتور است و بیشتر این كمپرسورها در توربین ها استفاده می شوند و یا جاهایی که احتیاج به جریان و فلوز زیاد نباشد. كمپرسور دینامیکی:

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید