komisione_mavarede_khase_amozesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کمیسیون موارد خاص آموزشی”

کمیسیون موارد خاص آموزشی

اسلاید 1: سرفصل مطالب1 – تعریف کمیسیون موارد خاص آموزشی2 – مزایای تفویض اختیار کمیسیون موارد خاص آموزشی3- نحوه تعیین اعضاء 4– تشریح موارد تفویض شده 6– اشاره ای به تعداي از موارد مهم آئین نامه ها و بخشنامه های آموزشی

اسلاید 2: تعریف کمیسیون موارد خاص آموزشی کميسيون موارد خاص آموزشی يکي از ارکان مهم تصميم گيري در حوزه معاونت آموزشی است که با در نظر گرفتن اصول آموزش ، در موارد خاص و مواردی که قوانين تعريف شده ای برای اتخاذ تصميم موجود نيست ، اقدام به تصميم گيري می نمايد .

اسلاید 3: واحدهایی که مجاز به تشکیل کمیسیون موارد خاص آموزشي هستند :1 - دبیرخانه مناطق شانزده گانه2 - واحدهای بزرگ3 - واحدهای بسیار بزرگ4 - واحدهای جامعتذکر : واحدهای متوسط ، کوچک و مراکز می توانند موارد خود را در حدود تعیین شده به کمیسیون موارد خاص آموزشی دبیرخانه منطقه مربوط ارسال نمایند .

اسلاید 4: مزایای تفویض اختیار کمیسیون موارد خاص آموزشی :1– تسریع در پاسخگویی به دانشجویان 2 – صدور آراء عادلانه تر ( با توجه به اینکه اعضاء کمیسیون موارد خاص آموزشی از وضعیت دانشجویان مطلع بوده و با توجه به وضعیت دانشجو می توانند آراء منصفانه تر و واقعی تری را صادر نمایند . )3 – صرفه جوئی در وقت و هزینه های دانشجویان و دانشگاه .

اسلاید 5: 4 – کاهش مراجعات به سازمان مرکزی 5 – تمرکز بیشتر سازمان مرکزی به امور برنامه ریزی ، نظارت و کنترل که در نتیجه ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت را به دنبال خواهد داشت .

اسلاید 6: اعضاء کمیسیون موارد خاص آموزشی1 – رئیس کمیسیون2 – دبیر کمیسیون3– اعضاء کمیسیون ( 3 نفر )4- اعضاء علی البدل ( 2 نفر )

اسلاید 7: رئیس کمیسیونصدور حکمحق رایسمتمنطقه / واحدرئيس منطقهدارددبیر منطقهمنطقهواحدجامع با حکم رئیس واحد – سایر واحدها با حکم رئیس منطقهداردمعاون آموزشیواحدها

اسلاید 8: دبیر کمیسیونتایید حکمصدور حکمحق رایسمتمنطقه / واحدمعاون محترم آموزشی دانشگاهرئيس منطقهداردیک نفر از اعضاء کميسيونمنطقهمعاون محترم آموزشی دانشگاهواحدجامع با حکم رئیس واحد – سایر واحدها با حکم رئیس منطقهداردیک نفر از اعضاء کميسيونواحدها9

اسلاید 9: اعضاء کمیسیونتایید حکمصدور حکمحق رایتعدادسمتمنطقه / واحدمعاون محترم آموزشی دانشگاهرئیس منطقهداردندارد4 نفر 2 نفر1 – سه نفر از روسا یا معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی فعلی یا پیشین که عضو هیات علمی تمام وقت هستند . 2 – یک نفر عضو هیات علمی تمام وقت با مدرک دکتری تخصصی با حداقل 10سال سابقه کار3 - دو نفر عضو علی البدل که به صورت فوق الذکر انتخاب شده و می توانند ويژگي هاي يکي از بندهاي فوق را داشته باشند . منطقه

اسلاید 10: اعضاء کمیسیونتایید حکمصدور حکمحق رایتعدادسمتمنطقه / واحدمعاون محترم آموزشی دانشگاهواحدجامع با حکم رئیس واحد – سایر واحدها با حکم رئیس منطقه داردندارد4 نفر2 نفر1 – سه نفر از معاونان آموزشی پیشین یا مدیران کل آموزش و روسای دانشکده ها ( فعلی یا پیشین ) که عضو هیات علمی تمام وقت هستند .2 – یک نفر عضو هیات علمی تمام وقت با مدرک دکتری تخصصی با حداقل 10 سال سابقه کار 3 – دو نفر عضو علی البدل که به صورت فوق الذکر انتخاب شده و می توانند ويژگي هاي يکي از بندهاي فوق را داشته باشند . واحدها

اسلاید 11: 1 - اخراج به واسطه مشروطی1 – کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد به دانشجویان دوره های کاردانی ( پیوسته و ناپیوسته ) ، کارشناسی ناپیوسته که بعد از دو نیمسال متوالی یا متناوب و کارشناسی پیوسته که بعد از سه نیمسال متوالی یا چهار نیمسال متناوب مشروط شده و میانگین کل کمتر از 10 کسب نموده اند ، فقط برای یک مرتبه و با اخذ تعهد ، فرصت ادامه تحصیل بدهد ، مشروط بر آنکه در نیمسال یا نیمسال های آتی مشروط نشده و میانگین کل خود را در مدت مجاز تحصيل به نمره 12 ارتقاء دهند .

اسلاید 12: 2 – کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد به دانشجویان دوره های کاردانی ( پیوسته و ناپیوسته ) ، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) که پس از استفاده از ارفاق های ماده 46 در شرایط اخراج قرار می گیرند ، با اخذ تعهد فرصت ادامه تحصیل بدهد مشروط بر آنکه در نیمسال یا نیمسال های آتی مشروط نشده و میانگین کل خود را در مدت مجاز تحصیل به نمره 12 ارتقاء دهند . در صورتیکه دانشجوی اخراجی پس از فرصت اعطاء شده (موضوع بند 2 فوق الذکر) مجدد مشروط گردد ، در صورت صلاحدید ، کمیسیون می تواند یک مرتبه دیگر فرصت ادامه تحصیل را به صورت مشروط و با اخذ تعهد برای دانشجو فراهم نماید .

اسلاید 13: در صورت صلاحدید اعضاء کمیسیون و در نظر گرفتن جمیع جهات ، کمیسیون می تواند برای دو مرتبه دیگر به دانشجوئی که قبلاً دو مرتبه از فرصت ارفاقی کمیسیون استفاده نموده است ، مجوز ادامه تحصیل صادر نماید . بدیهی است در صورت عدم استفاده دانشجو از فرصت های ارفاق شده فوق الذکر ، دانشجو اخراج می گردد و فرصت دیگری داده نخواهد شد .

اسلاید 14: تذکر 1 - برای دانشجویان مشمول باید با توجه به آخرین مقررات و محدودیت های نظام وظیفه تصمیم گیری شود .تذکر 2 – دانشجويان در شرایط اخراج و مشروطي بايد متعهد شوند که ميانگين کل خود را در مدت مجاز تحصيل به نمره 12 ارتقاء دهند . در هر صورت دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته ) در صورتی می توانند فارغ التحصیل شوند و مدرک پایان تحصیلات دریافت نمايند که ميانگين کل آنها حداقل 12 باشد .

اسلاید 15: دانشجويي که به واسطه کسب ميانگين کل کمتر از 10 براي اولين مرتبه در شرايط اخراج قرار گرفته استدانشجويي که به واسطه عدم امکان استفاده از ارفاق هاي ماده 46 براي اولين مرتبه در شرايط اخراج قرارگرفته استکميسيون مي تواند يک مرتبه فرصت ادامه تحصیل بدهد دانشجو مجدد مشروط مي شودکميسيون مي تواند تا دو مرتبه ديگر فرصت ادامه تحصیل بدهد در صورت مشروطي دانشجو اخراج قطعي مي شود دانشجويان اخراجي که قبلا از سازمان مرکزی یا منطقه مجوز ادامه تحصيل اخذ نموده اندکميسيون مي تواند يک مرتبه ديگر فرصت ادامه تحصیل بدهد دانشجو مجدد مشروط مي شود

اسلاید 16: 2 - اخراج به واسطه اتمام سنوات تحصیلیکمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد به دانشجویان غیر مشمول دوره های کاردانی ( پیوسته و ناپیوسته ) و کارشناسی ناپیوسته حداکثر تا سه نیمسال و دانشجویان غیر مشمول دوره های کارشناسی پیوسته حداکثر تا شش نیمسال دیگر علاوه بر مهلت آئین نامه ( موضوع ماده 28 ) اجازه ادامه تحصیل صادر نماید .تذکر 1 – دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که سنوات تحصیلی آنها به چهار سال و دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته که سنوات تحصیلی آنها به هفت سال می رسد ، به سیستم آموزشی پاره وقت منتقل گردند .

اسلاید 17: دانشجويان دوره هاي کارداني و کارشناسي ناپيوسته که وارد سال چهارم ( نيمسال هفتم) و دانشجويان دوره هاي کارشناسي پيوسته که وارد سال هفتم ( نيمسال سيزدهم ) مي شوند ، بايد به سيستم پاره وقت منتقل شوند .تذکر2 - برای دانشجویان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه تصمیم گیری شود .

اسلاید 18: کميسيون تبصره 2 ماده 28طول دورهمقطع3 نيمسال1 نيمسال6 نيمسالکاردانی و کارشناسی ناپيوسته6 نيمسال2 نيمسال12 نيمسالکارشناسي پيوستهحداکثر سنوات تحصيلي براي دانشجويان دوره های کارداني و کارشناسي نظام آموزشی تمام وقت

اسلاید 19: حداکثر سنوات تحصيلي براي دانشجويان دوره های کارداني و کارشناسي نظام آموزشی پاره وقت کميسيون تبصره 2 ماده 28طول دورهمقطع3 نيمسال1 نيمسال8نيمسالکاردانی و کارشناسی ناپيوسته6 نيمسال2 نيمسال16نيمسالکارشناسي پيوسته

اسلاید 20: 3 - ثبت نام با تاخیر پذیرفته شدگان در صورتیکه دلایل تاخیر در ثبت نام پذیرفته شدگان دوره های کاردانی و کارشناسی از نظر شورای آموزشی واحد موجه تشخیص داده شود ، کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد برای پذیرفته شدگان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، تاخیر تا چهار نیمسال و برای پذیرفته شدگان دوره های کارشناسی پیوسته تاخیر تا شش نیمسال ، مجوز صادر نماید .تذکر : برای پذیرفته شدگان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه تصمیم گیری شود .

اسلاید 21: کميسيونتبصره 2 ماده 3مقطعدر کل چهار نيمسال ( با احتساب دو نيمسال آئين نامه )دو نيمسالکارداني و کارشناسي ناپيوستهدر کل شش نيمسال ( با احتساب دو نيمسال آئین نامه )دو نيمسالکارشناسي پيوسته

اسلاید 22: 4 - ترک تحصیل و وقفه تحصیلیدر صورتیکه از نظر شورای آموزشی واحد دلایل ترک تحصیل یا وقفه تحصیلی دانشجو موجه تشخیص داده شود ، صدور حکم بازگشت به تحصیل برای دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بعد از چهار نیمسال و برای دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته بعد از شش نیمسال ، بلامانع است .تذکر 1 – تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجویانی که پس از ترک تحصیل کارت معافیت پزشکی یا پایان خدمت دریافت می کنند ، به دلیل قطع ارتباط کامل با دانشگاه ، قابل رسیدگی نمی باشد .تذکر 2- برای دانشجویان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه تصمیم گیری شود .

اسلاید 23: 5 - انصراف از تحصیلکمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد نسبت به صدور حکم بازگشت به تحصیل دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بعد از دو نیمسال و برای دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته بعد از سه نیمسال اقدام نماید .تذکر 1 – تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجویانی که پس از انصراف از تحصیل کارت معافیت پزشکی یا پایان خدمت دریافت می کنند ، به دلیل قطع ارتباط کامل با دانشگاه ، قابل رسیدگی نمی باشد .تذکر 2 - برای دانشجویان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه اتخاذ تصمیم شود .

اسلاید 24: کميسيون ( انصراف از تحصيل )کميسيون(ترک تحصيل )مقطعدو نيمسالچهار نيمسالکارداني و کارشناسي ناپيوستهسه نيمسالشش نيمسالکارشناسي پيوسته

اسلاید 25: 6 - امتحان با تاخیرکمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد نسبت به صدور رای برای برگزاری امتحان با تاخیر برای جمعی از دانشجویان که به صورت عمومی دچار حادثه ای غیر قابل پیش بینی شده (مانند شرایط جوی ، تصادف اتوبوس حامل دانشجویان ) و این اتفاق باعث عدم امکان حضور آنها در جلسه امتحان 1 تا 3 درس شده است با ارائه مستندات کامل و مورد تایید مراجع ذیصلاح حداکثر تا پایان امتحانات همان نیمسال ، اقدام نماید .تذکر – با توجه به حساسیت موضوع و امکان سوء استفاده های احتمالی ، نظارت کامل بر اجرای رای صادره به عهده معاون آموزشی واحد دانشگاهی می باشد .

اسلاید 26: 7 - انتخاب واحد بيش از حد مجاز کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، در مواردی که دانشجو به دلایلی ، بر خلاف مقررات آموزشی اقدام به انتخاب واحد بیش از حد مجاز نموده است ، نسبت به صدور مجوز انتخاب واحد بیش از حد مجاز حداکثر در دو نیمسال تحصیلی ، اقدام نماید .

اسلاید 27: 8 - عدم ارائه به موقع دروس پيش نياز دانشگاهی و جبرانی کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، با نظر و تایید گروه آموزشی مربوط ، در مواردی که دانشجوی درحال تحصیل و یا دانشجویی که کلیه دروس دوره را گذارنده است اما به دلایلی دروس پیش نیاز دانشگاهی یا جبرانی را به موقع و در زمان مقرر ( نیمسال های اول یا دوم تحصیل ) نگذرانده است ، از گذراندن این دروس معاف نمايد . با توجه به اينکه دروس جبراني يا پيش نياز دانشگاهي به منظور جبران ضعف و تقويت بنيه علمي دانشجويان تعيين مي شود ، ارائه آن در نيمسال هاي اول يا دوم شروع به تحصيل دانشجو الزامي است .

اسلاید 28: 9 - عدم رعایت تقدم و تاخر در انتخاب تعدادی از دروس کمیسیون در صورت صلاحدید و در موارد خاص اختیار دارد ، با نظر و تایید گروه آموزشی مربوط نسبت به صدور مجوز عدم رعایت تقدم و تاخر در انتخاب درس یا تعدادی از دروس دانشجو ، اقدام نماید .منظور از بند فوق الذکر ، مواردي از قبيل عدم ارائه درس در هيچکدام از واحدهاي مجري رشته ، دانشجوي فارغ التحصيل که در صورت رعايت تقدم و تاخر در ارائه دروس ، واحدهاي درسي بسيار کمي را مي تواند انتخاب نموده و به همين علت روند فراغت از تحصيل وي دچار مشکل شده و با اتمام سنوات تحصيلي مواجه مي شود و ....

اسلاید 29: 10 - عدم رعایت مفاد سرفصل1 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد با نظر و تایید گروه آموزشی مربوط ، در مواردی که دانشجو به دلایلی درس یا دروسی را بر خلاف مفاد سرفصل مصوب رشته ، انتخاب نموده و گذرانده است ، ( از قبیل اجرای سرفصل قدیم برای دانشجوی ورودی جدید یا بالعکس ، عدم رعایت در ارائه صحیح دروس از نظر تعداد واحدهای درسی ، محتوای درسی ، رعایت تقدم و تاخر در انتخاب دروس ) تصمیم گیری نماید .

اسلاید 30: 2 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، در مورد دانشجوی دوره های کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته که حداقل 70 واحد درسی و یا دانشجوی دوره های کارشناسی پیوسته رشته های فنی و مهندسی که حداقل 140 واحد و یا سایر رشته ها 135 واحد درسی را گذرانده باشد ( بدون احتساب دروس جبرانی ، پیش نیاز دانشگاهی ، وصایای امام ( ره ) و قرآن ) و به دلایلی از قبیل عدم اعلام واحد دانشگاهی ، یک یا دو درس را نگذرانده و اکنون نیز امکان مراجعه به دانشگاه و گذراندن این دروس را ندارد ، از گذراندن این درس یا دروس معاف نماید .

اسلاید 31: 3 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، به دانشجویی که پس از چند نیمسال وقفه تحصیلی مراجعه نموده و تعداد کل واحدهای درسی گذرانده اش کمتر از حد نصاب لازم ( موضوع بند 2 فوق الذکر ) می باشد چنانچه 1 تا 5 واحد درسی باقیمانده داشته باشد ، این درس یا دروس را در صورت نظری بودن ، به صورت معرفی به استاد و در غیر این صورت به صورت ترمی ارائه نماید .تذکر 1 - برای دانشجویان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه اتخاذ تصمیم شود .تذکر 2 - برای فارغ التحصیلی اینگونه دانشجویان داشتن حداقل میانگین کل 12 الزامی است .

اسلاید 32: 11 - تداخل تحصیل 1 – کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، مجوز ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره های کاردانی ( پیوسته و ناپیوسته ) و کارشناسی پیوسته که به دلایلی تاریخ اتمام دوره پیش دانشگاهی یا دوره متوسطه ایشان بعد از تاریخ سی و یکم شهریور ماه می باشد و با شروع دوره تحصیل جدید تداخل تحصیل دارد ، صادر نماید .

اسلاید 33: 2 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، مجوز ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ناپیوسته که به دلیل استفاده از مفاد ماده 20 آئین نامه آموزشی تاریخ فارغ التحصیلی ایشان در دوره کاردانی بعد از تاریخ سی ام بهمن ماه بوده و با زمان شروع تحصیل ایشان در دوره کارشناسی ناپیوسته تداخل دارد ، صادر نماید .

اسلاید 34: 12 - معرفی به استاد1 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، مجوز ارائه حداکثر شش واحد درسی نظری ( حداکثر سه عنوان درسی ) به صورت معرفی به استاد به دانشجو را صادر نماید .2 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، مجوز ارائه حداکثر شش واحد درسی نظری ( سه عنوان درسی ) به صورت معرفی به استاد به دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته که به دلایلی ( اخراج تحصیلی یا انصراف ) تقاضای دریافت مدرک کاردانی در رشته داشته و با گذراندن شش واحد درسی نظری می توانند سقف واحدهای درسی مورد نیاز برای دریافت مدرک کاردانی در رشته را تکمیل کنند ، صادر نماید .

اسلاید 35: تذکر : در این موارد کسب حداقل میانگین کل 12 برای دریافت مدرک کاردانی در رشته الزامی است .3 – کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، مجوز ارائه بخش نظری درس یا دروس عملی – نظری ( به تعداد حداکثر 6 واحد و 3 عنوان درسی ) ، به صورت معرفی به استاد را صادر نماید ، مشروط بر اینکه دانشجو این درس یا دروس را قبلاً انتخاب واحد نموده ، در کلیه کلاس های درسی شرکت کرده و پس از شرکت در امتحان ، نمره مردودی کسب یا به دلایلی این درس یا دروس را حذف نموده و از بخش عملی این درس یا دروس به تایید گروه آموزشی مربوط نمره ای داشته باشد .

اسلاید 36: در این حالت میانگین نمره قسمت نظری و قسمت عملی که قبلاً کسب نموده محاسبه و در صورت احراز میانگین حداقل 10به منزله نمره قبولی محسوب می شود .تذکر - برای دانشجویان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه اتخاذ تصمیم شود .

اسلاید 37: کميسيونکميسيونکميسيونکميسيونماده 20 آئين نامهدانشجوي دوره کارشناسي پيوسته که با اخذ و گذراندن درس يا دروسي به صورت معرفي به استاد مي تواند مدرک کارداني در رشته دريافت نمايد .دانشجوي دوره کارشناسي پيوسته که با اخذ و گذراندن درس يا دروسي به صورت معرفي به استاد مي تواند مدرک کارداني در رشته دريافت نمايد .دانشجويي که با اخذ و گذراندن درس يا دروسي به صورت معرفي به استاد فارغ التحصيل مي شود .دانشجويي که با اخذ و گذراندن درس يا دروسي به صورت معرفي به استاد فارغ التحصيل مي شود .دانشجويي که با اخذ و گذراندن درس يا دروسي به صورت معرفي به استاد فارغ التحصيل مي شود .3درس عملي/نظري تا سقف 6 واحد3 درس نظري تا سقف 6 واحد3 درس عملي/نظري تا سقف 6 واحد3 درس نظري تا سقف 6 واحد 2 درس نظري تا سقف 4 واحد

اسلاید 38: 13– ماده 471 - کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد به دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته ) که با استفاده از ماده 47 نتوانسته اند میانگین کل خود را ارتقاء دهند ، حداکثر تا دو نیمسال دیگر به تعداد حداکثر 20 واحد درسی فرصت جبران میانگین کل را بدهد .تذکر : مفاد بند 1 می تواند برای دانشجویی که دارای میانگین کل 12 و بالاتر باشد و به دلایلی تقاضای ارتقاء میانگین کل خود به نمره بالاتری دارد ، اجرا شود .

اسلاید 39: 2 - ارائه حداکثر شش واحد درس نظری ( سه عنوان درسی ) به صورت معرفی به استاد برای جبران میانگین کل بلامانع است .در این حالت چنانچه دانشجویی وقفه تحصیلی داشته باشد برای نیمسال های وقفه مرخصی تحصیلی صادر می شود .تذکر : برای دانشجویان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه اتخاذ تصمیم شود .

اسلاید 40: کميسيونماده 47 مقطعدو نيمسال ديگر جمعاً تا سقف 20 واحد ديگريک نيمسال تا سقف 14 واحدکارداني و کارشناسي ناپيوستهدو نيمسال ديگر جمعاً تا سقف 20 واحد ديگردو نيمسال جمعاً تا سقف 20 واحدکارشناسي پيوسته

اسلاید 41: 14- مرخصی تحصیلي1 – کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد به استناد مدارک مثبته دانشجو ، نسبت به صدور مرخصی تحصیلی علاوه بر سقف تعیین شده برای دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر تا یک نیمسال مرخصی با احتساب در سنوات و برای دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته حداکثر تا دو نیمسال اقدام نماید .

اسلاید 42: 2 – کمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد نسبت به صدور مرخصی زایمان ( با احتساب در سنوات ) در صورت تایید پزشک معتمد دانشگاه تا دو نیمسال اضافه برای دانشجویان مقاطع کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، اقدام نمايد . مرخصي زايمان که دو نيمسال علاوه بر مرخصي زايمان مندرج در آئين نامه آموزشی ( موضوع تبصره 2 ماده 48 ) صادر مي شود ، با احتساب در سنوات محسوب مي شود .

اسلاید 43: 15 - مهمانی در دوره تابستانکمیسیون در صورت صلاحدید اختیار دارد ، نسبت به معرفی دانشجویی که با گذراندن یک دوره تابستان کلیه واحدهای درسی دوره را به اتمام می رساند ، برای دو واحد دانشگاهی اقدام نماید .

اسلاید 44: 16 - استفاده مجدد از ماده 55 کمیسیون در صورت صلاحدید و در موارد خاص اختیار دارد ، نسبت به معرفی دانشجو برای دو مرتبه دیگر ( مازاد بر شرایط آئین نامه آموزشی) برای استفاده از ماده 55 اقدام نماید .

اسلاید 45: آئین نامه کمیسیون موارد خاص مقطع کارشناسی ارشد:

اسلاید 46: اخراج به واسطه مشروطی:کمیسیون موارد خاص می تواند به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته که بعد از دو نیمسال مشروط شده و میانگین کل آن ها کمتر از 14 و بالاتر از 12 است فقط برای یک مرتبه و با اخذ تعهد فرصت ادامه تحصیل بدهد مشروط بر اینکه در نیمسال یا نیمس ال های آتی مشروط نشود.

اسلاید 47: ثبت نام با تأخیر پذیرفته شدگان:در صورتیکه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته در نخستین نیمسال از اعلام قبولی به لحاظ مقررات مربوطه امکان نام نویسی در دوره کارشناسی ارشد را دارا نبوده اند در صورت ارائه دلایل قابل قبول کمیسیون موارد خاص می تواند برای پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تا دو نیمسال مجوز تأخیر در ثبت نام صادر نماید.تذکر: برای پذیرفته شدگان مشمول با توجه به مقررات و محدودیت های نظام وظیفه تصمیم گیری شود.

اسلاید 48: ترک تحصیل و وقفه تحصیلی:در صورتیکه از نظر شورای آموزشی واحد دلایل ترک تحصیل یا وقفه تحصیلی موجه تشخیص داده شود صدور حکم بازگشت به تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته درصورتیکه مشکل نظام وظیفه نداشته باشند حداکثر تا دو نیمسال بلامانع است.تذکر: تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجویانی که پس از ترک تحصیل کارت معافیت پزشکی یا پایان خدمت دریافت می کنند به دلیل قطع ارتباط کامل با دانشگاه قابل رسیدگی نمی باشد.

اسلاید 49: انصراف از تحصیل:کمیسیون موارد خاص می تواند نسبت به صدور حکم بازگشت به تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر بعد از یک نیمسال اقدام نماید مشروط به اینکه متقاضی مشکل نظام وظیفه نداشته باشد و سقف سنوات تحصیلی بیش از 5 سال نشود.تذکر: تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجویانی که پس از ترک تحصیل کارت معافیت پزشکی یا پایان خدمت دریافت می کنند به دلیل قطع ارتباط کامل با دانشگاه قابل رسیدگی نمی باشد.

اسلاید 50: تداخل تحصیلی:کمیسیون موارد خاص می تواند برای ثبت نام پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته که به دلایلی تاریخ اتمام دوره کارشناسی ایشان بعد از شروع به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته است تا زمان حذف و اضافه برابر تقویم دانشگاهی مجوز شروع به تحصیل صادر نماید.

اسلاید 51: استفاده از ماده 24:کمیسیون موارد خاص می تواند نسبت به معرفی دانشجو برای مرتبه دوم (مازاد بر شرایط آئین نامه آموزشی) برای استفاده از ماده 24 اقدام نماید.

اسلاید 52: مرخصی تحصیلی:کمیسیون موارد خاص می تواند صرفاً در موارد استثنایی و به استناد مدارک مثبته دانشجو نسبت به صدور مرخصی تحصیلی برای مرتبه دوم اقدام نماید.

اسلاید 53: موارد مهم آئین نامه ها و بخشنامه هاي آموزشي

اسلاید 54: بررسی مدارک پايه

اسلاید 55: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پايه قابل قبولمقطعمتجانس باشدمتجانس باشد1 – ديپلم 4 ساله هنرستان نظام قديم2 – ديپلم 3 ساله فني و حرفه اي يا کاردانش نظام جديدکارداني پيوسته

اسلاید 56: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پايه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير تجانس1 – ديپلم 4 ساله هنرستان نظام قديم2– ديپلم 4 ساله متوسطه نظام قديم 3 - کارداني پيوسته 4– کارداني دانشگاه جامع علمي کاربردي کارداني ناپيوسته

اسلاید 57: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پايه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانس متجانس يا غير متجانس و فقط مجاز به شرکت در رشته های گروه علوم انساني5 – کارداني معادل ( مورد تاييد وزارت علوم يا سازمان مديريت که دارنده آن در آزمون جامع قبول شده است )6 – مدرک سطح يک حوزه کارداني ناپيوسته

اسلاید 58: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پايه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس متجانس يا غير متجانس1 - کارداني ناپيوسته2 - کارداني پيوسته3 - کارداني دانشگاه جامع علمي کاربرديکارشناسی ناپيوسته

اسلاید 59: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پايه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانس و فقط مجاز به شرکت در رشته های علوم انساني4 - کارداني معادل ( مورد تاييد وزارت علوم يا سازمان مديريت که دارنده آن در آزمون جامع قبول شده است . )5– مدرک سطح يک حوزهکارشناسی ناپيوسته

اسلاید 60: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پایه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانس متجانس يا غير متجانس 1 - ديپلم 4 ساله هنرستان نظام قديم 2 - ديپلم 4 ساله متوسطه ( نظري ) نظام قديم3 – کارداني پيوسته کارشناسي پيوسته

اسلاید 61: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پایه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانس متجانس يا غير متجانس و فقط مجاز به شرکت در رشته های گروه علوم انساني4 – کارداني دانشگاه جامع علمي کاربردي5– مدرک سطح يک حوزهکارشناسي پيوسته

اسلاید 62: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پایه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانس1 – کارشناسي ناپيوسته2 – کارشناسي پيوستهکارشناسي ارشد

اسلاید 63: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پایه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانس و فقط مجاز به شرکت در رشته های گروه علوم انساني 3 – کارشناسي معادل ( مورد تاييد وزارت علوم يا سازمان مديريت که دارنده آن در آزمون جامع قبول شده است ) 4 – مدرک سطح دو حوزوي کارشناسي ارشد

اسلاید 64: شرط تجانس يا عدم تجانسمدرک پایه قابل قبولمقطعمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانسمتجانس يا غير متجانس و فقط مجاز به شرکت در رشته های گروه علوم انساني1 – کارشناسي ارشد2– کارشناسي ارشد معادل ( مورد تاييد وزارت علوم يا سازمان مديريت که دارنده آن در آزمون جامع قبول شده است ) 3– مدرک سطح سه حوزوي دکتري تخصصي

اسلاید 65: بررسی تعدادي از دروس

اسلاید 66: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/362526 مورخ 88/10/2و بخشنامه شماره 36/449583 مورخ 88/12/3قابل اجرا برای دانشجويان همه ورودي ها 1 – دروس جبراني قابل ارائه به دانشجويان دوره هاي کارشناسي ناپيوسته دارنده مدرک کارداني پیوسته و مدرک کارداني دانشگاه جامع علمي کاربردي ( دارندگان ديپلم سه ساله ) حداکثر 20 واحد درسي است . دروس جبراني1

اسلاید 67: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/362526 مورخ 88/10/2و بخشنامه شماره 36/449583 مورخ 88/12/3قابل اجرا برای دانشجويان همه ورودي ها 2 – دروس جبراني قابل ارائه به دانشجويان دوره های کارشناسي ناپيوسته دارنده مدرک کارداني ناپيوسته حداکثر 8 واحد درسي است نمرات دروس جبراني در محاسبه ميانگين نيمسالي و کل دانشجويان دوره هاي کارداني و کارشناسي ناپيوسته منظور مي شود .دروس جبراني1

اسلاید 68: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/362526 مورخ 88/10/2و بخشنامه شماره 36/449583 مورخ 88/12/3قابل اجرا برای دانشجويان همه ورودي ها3 – دروس جبراني قابل ارائه به دانشجويان دوره هاي کارشناسي ارشد حداکثر 12 واحد درسي است .4 – دروس جبراني قابل ارائه به دانشجويان دوره هاي دکتري تخصصي حداکثر 10 واحد درسي است .نمرات دروس جبراني در محاسبه ميانگين نيمسالي و کل دانشجويان دوره هاي تحصيلات تکميلي منظور نمي شود . دروس جبراني1

اسلاید 69: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/69210 مورخ 84/4/13 قابل اجرا براي دانشجويان ورودي سال 84 و به بعد 1 – دانشجويان دوره هاي کارشناسي پيوسته و دکتري حرفه اي بايد 12 واحد دروس عمومي معارف اسلامي را بگذرانند .2 – دانشجويان دوره هاي کارداني 4 واحد از اين دروس را گذرانده و مابقي را در دوره کارشناسي ناپيوسته مي گذرانند .دروس عمومي معارف اسلامي2

اسلاید 70: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/190219 مورخ 88/6/3 قابل اجرا براي دانشجويان ورودي سال 88 و به بعد 3 – دانشجويان اقليت هاي مذهبي مي توانند به دلخواه و آزادانه 12 واحد درسي را از بين دروس تعيين شده در پنج گروه دروس معارف اسلامي بگذرانند . 4 – دانشجويان دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي از گذراندن دروس معارف اسلامي معاف هستند دروس عمومي معارف اسلامي2

اسلاید 71: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/115099 مورخ 75/12/261 – دانشجويان اقليت هاي مذهبي از گذراندن درس قرآن معاف هستند .قرآن3

اسلاید 72: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/190738 مورخ 89/5/23 قابل اجرا براي دانشجويان کليه ورودي ها2 – دانشجويان دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتری تخصصي از گذراندن درس قرآن معاف هستند . قرآن3

اسلاید 73: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/106875 مورخ 75/11/291 - کليه دانشجويان ملزم به گذراندن درس وصاياي امام ( ره ) هستند . 2 – دانشجويان اقليت هاي مذهبي ملزم به گذراندن اين درس هستند .وصاياي امام (ره)4

اسلاید 74: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/100199 مورخ 76/11/161 – کليه دانشجويان دوره هاي کارداني و کارشناسي موظف به گذراندن درس تنظيم خانواده هستند .2 – دانشجويان دوره هاي تحصيلات تکميلي که اين درس را در دوره کارشناسي نگذرانده اند ، نيازي به گذراندن اين درس ندارند .تنظيم خانواده5

اسلاید 75: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/214967 مورخ 89/6/6 و بخشنامه شماره 36/370471 مورخ 89/9/20نمره يا نمرات اعلام شده ( طرح ضيافت ) با حداکثر 4 واحد دروس عمومي معارف اسلامي ( دو عنوان درسي ) مطابقت داده شده و در دوره تابستان سال تحصيلي 88/89 يا نيمسال اول سال تحصيلي 89/90 علاوه بر سقف واحدهاي درسي ثبت شده و نمره آن بدون احتساب در ميانگين نيمسالي و با احتساب در ميانگين کل منظور مي شود .طرح ضيافت 6

اسلاید 76: کارشناسي پيوستهکارشناسي ناپيوستهکاردانينام درسرديف422گروه 1 ( مباني نظري اسلام )122گروه 2 ( اخلاق اسلامي )222گروه 3 ( انقلاب اسلامي )322گروه 4 ( تاريخ تمدن اسلامي )422گروه 5 ( آشنائي با منابع اسلامي )533فارسي633زبان خارجي711تربيت بدني 1811تربيت بدني 2922تنظيم خانواده و جمعيت1011قرآن1111وصاياي امام ( ره )1224915جمع کل

اسلاید 77: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/280852 مورخ 85/11/2 قابل اجرا برای دانشجويان ورودي سال 86 و به بعدبه عنوان يک درس اختياري 3 واحدي ارائه مي شود قابل ذکر است که مجموع دروس اختياري که دانشجو ملزم به گذراندن آنها مي باشد ، با انتخاب درس مزبور افزايش نمي يابد . کار آفريني7

اسلاید 78: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 41/150993 مورخ 85/6/25 درس کارآفريني براي دانشجويان دوره های کارداني پيوسته به عنوان يک درس الزامي بوده و چنانچه در سرفصل رشته موجود باشد مطابق سرفصل اجرا مي شود . چنانچه در سرفصل موجود نباشد ، مطابق بخشنامه مربوط اجرامی گردد کار آفريني7

اسلاید 79: بخشنامه مربوطتوضيحدرسرديفبخشنامه شماره 36/311425 مورخ 86/10/27 قابل اجرا برای دانشجويان ورودی سال 87 و به بعد به عنوان يک درس اختياري 2 واحدي ارائه مي شود قابل ذکر است که مجموع دروس اختياري که دانشجو ملزم به گذراندن آنها مي باشد ، با انتخاب درس مزبور افزايش نمي يابد . آشنايي با مباني دفاع مقدس8

اسلاید 80: تعدادي از مواد اصلاح شده آئين نامه

اسلاید 81: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفبخشنامه شماره 36/382414 مورخ 87/11/8 قابل اجرا از نيمسال دوم سال تحصيلي 87/88چنانچه دانشجو از يک يا چند درس پيشنياز نمره قبولي کسب نکند و يا پس از شرکت در کليه کلاس ها در پايان نيمسال آنها را حذف نموده باشد ، مي تواند با نظر گروه آموزشی مربوط آن دروس را با درس يا دروس وابسته در نيمسال يا نيمسال هاي بعدي انتخاب نموده و بگذراند . ماده 23 ( کارداني و کارشناسي)1

اسلاید 82: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفبخشنامه شماره 36/382414 مورخ 87/11/8 قابل اجرا از نيمسال دوم سال تحصيلي 87/88دانشجويي که از ماده 23 استفاده مي کند در صورت کسب نمره مردودي از درس پيش نياز ، درس پيش نياز و درس وابسته حذف نمي گردد . ماده 23 ( کارداني و کارشناسي)1

اسلاید 83: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفبخشنامه شماره 36/467885 مورخ 88/12/15 مفاد اين بخشنامه از زمان ابلاغ قابل اجراست . در مواردی مانند دروس پروژه نهايي ، کارآموزي ، کارورزی ، عمليات صحرایی ، تمرین دبیری که به تشخیص استاد و تاييد گروه آموزشی مربوط تکميل آنها در مدت زمان تعیین شده میسر نباشد ، آن درس يا دروس ناتمام تلقی می شود . ماده 43 ( کارداني و کارشناس)2

اسلاید 84: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفبخشنامه شماره 36/467885 مورخ 88/12/15 مفاد اين بخشنامه از زمان ابلاغ قابل اجراست . 1 - نمره دروس ناتمام ماخوذه در نیمسال اول بايد حداکثر تا قبل از شروع امتحانات پایان دوره تابستان همان سال تحصیلی قطعی شود . 2 – نمره دروس ناتمام ماخوذه در نیمسال دوم یا دوره تابستان باید حداکثر تا قبل از شروع امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی بعدی قطعی شود . ماده 43 ( کارداني و کارشناسي)2

اسلاید 85: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفبخشنامه شماره 36/467885 مورخ 88/12/15 مفاد اين بخشنامه از زمان ابلاغ قابل اجراست . در غیر اين صورت دروس ناتمام حذف شده و دانشجو بايد با نظر گروه آموزشی در اولین فرصت ممکن نسبت به انتخاب و گذراندن دروس مورد نظر اقدام نمايد . ماده 43 ( کارداني و کارشناسي)2

اسلاید 86: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفبخشنامه شماره 36/467885 مورخ 88/12/15 مفاد اين بخشنامه از زمان ابلاغ قابل اجراست . چنانچه در انتخاب واحد مجدد فقط دروس ناتمام باقيمانده باشد ، دانشجو فقط نصف شهريه ثابت را پرداخت می نمايد . نمره قطعی شده درس ناتمام در نیمسال ماخوذه ، ثبت شده و تاثيري در محاسبه ميانگين نیمسالی نداشته و فقط در محاسبه ميانگين کل منظور می شود . ماده 43 ( کارداني و کارشناسي)2

اسلاید 87: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفقابل اجرا براي تمام ورودي هادانشجوياني که کليه واحدهاي درسي دوره را به جزء پايان نامه با ميانگين کل کمتر از 14 گذرانده اند در صورت داشتن سنوات تحصيلي و عدم وجود مشکل نظام وظيفه مي توانند حداکثر 16 واحد از دروسي را که با نمره کمتر از 14 گذرانده اند در يک نيمسال تحصيلي انتخاب نموده و در صورت ارتقاء ميانگين کل به نمره 14 از پايان نامه دفاع نمايند .ماده14 (کارشناسي ارشد)3

اسلاید 88: بخشنامه مربوطتوضيحماده آموزشيرديفقابل اجرا براي تمام ورودي هالازم به ذکر است ، در صورتيکه نمره ماخوذه جديد دانشجو مساوي يا کمتر از نمره قبلي شود نمره جديد بلااثر مي شود . در هر صورت نمره قبلي بلااثر نمي گردد .ماده14 (کارشناسي ارشد)3

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید