kam-tavani-zehni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاورپوینت برای تدریس و کنفرانس بسیار مناسب است و از روی کتاب خلاصه روانشناسی کاپلان و سادوک به طور خلاصه نوشته شده که شامل ۱۵ اسلاید است. برای سفارش پاورپوینت با نام خود و یا سفارش پاورپوینت با موضوعات مختلف میتوانید به ایدی تلگرامی زیر پیام دهید: Anabita_s@ KMK^-^
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
411 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کم توانی ذهنی”

کم توانی ذهنی

اسلاید 1: به نام خدا کم توانی ذهنیکاپلان سادوک (جلد سوم)فصل31

اسلاید 2: مقدمه:کم توانی ذهنی چیست:کم توانی ذهنی که قبلا عقب ماندگی ذهنی نامیده میشد بر اثر طیفی ازعوامل محیطی و ژنتیکی ایجاد می شود که منجر به تلفیقی از نقصان های شناختی و اجتماعی می شوند. طبق تعریف انجمن کم توانی ذهنی و رشدی امریکا کم توانی ذهنی عبارتست از محدودیت های چشمگیر در کارکردهوشی (استدلال،یادگیری،حل مسئله) و رفتار انطباقی (مهارت های مفهومی،اجتماعی و عملی)که قبل از 18 سالگی ظهور می کند.

اسلاید 3: چه علایم و نشانه هایی دارد:قبل از 18 سالگی شروع می شود.محدودیت های چشمگیر در کارکرد هوشی (استدلال،یادگیری وحل مسئله).محدودیت در رفتار انطباقی(مهارت های مفهومی،اجتماعی وعملی).در کم توانی ذهنی خفیف تا بعد از کلاس اول یا دوم که نیاز های تحصیلی افزایش می یابد شناسایی نمی شود و اغلب تا کلاس ششم پیش می روند و بسیاری از بزرگسالان دچار کم توانی ذهنی خفیف با حمایت مناسب می توانندزندگی مستقلی داشته باشند و IQ این سطح بین 50 تا 70 است.

اسلاید 4: کم توانی ذهنی متوسط حدود 10 درصد موارد کم توانی ذهنی را تشکیل می دهد.اکثرا کودکان دچار کم توانی ذهنی متوسط زبان را می اموزندو می توانند در اویل کودکی به میزان کافی ارتباط برقرار کنند این افراد از لحاظ تحصیلی دچار مشکل می شوند و اغلب نمی توانند بیش از کلاس دوم یا سوم پیش بروند،در دوران نوجوانی مشکلات اجتماع پذیری اغلب سبب انزوای این افراد می شود و IQ این سطح از کارکرد انطباقی بین 35 تا 50 است. • کم توانی ذهنی شدید حدود 4درصد افراد دچار کم توانی ذهنی را شامل می شود.و این افراد ممکن است در کودکی مهارت های ارتباطی را فراگیرند و اغلب می توانند بشمارند و کلماتی که برای عملکرد انها اهمیت حیاتی دارند شناسایی کنند و IQاین سطح از کارکرد انطباقی بین 20 تا 35 است. •کم توانی ذهنی عمیق حدود 1 تا 2درصد موارد کم توانی ذهنی را تشکیل می دهد.و در اکثر این افراد علت کم توانی قابل شناسایی است و می توان به انها برخی مهارت های مراقبت از خود را اموزش داد و این کودکان تحت اموزش های مناسب ممکن است بیاموزند که نیاز های خود را بیان کنند و IQ در افراد با این سطح کارکرد انطباقی معمولا کم تر از 20 است.

اسلاید 5: معاینه جسمی:در افراد کم توان ذهنی بخش های مختلف بدن خصوصیات خاصی دارد که علل ان مربوط به قبل از تولد است شکل و اندازه سر می تواند نشانگر انواعی از اختلالات نظیرمیکروسفالی،هیدروسفالی و سندرم دان باشد،صورت بیمار ممکن است دارای برخی علایم کم توانی که تشخیص را اسان میکند مثل هیپرتلوریسم، پهن بودن پل بینی ،ابروان برجسته،چین های پلکی،کودرت های قرنیه ،تغییرات شبکیه،گوش های بدشکل و پایین تر از حد طبیعی ،زبان بیرون امده ،اختلالات دندانی ، رنگ پوست و مو، گودی کام ،اندازه غده تیرویید و حجم تنه باشد.

اسلاید 6: معاینه عصبی:در افراد دچار کم توانی ذهنی نقصان های حسی به وفور دیده می شود برای مثال 10 درصد این افراد دچار اختلال شنوایی هستند که این میزان چهار برابر میزان ان در جمعیت کلی است.اختلالات بینایی از کوری تا اختلالات درک فضایی ،بازنشانی طرح ها و مفاهیم تصویر بدنی متفاوت است . اختلالات عصبی گوناگون دیگری نیز در افراد کم توان ذهنی شایع است. تقریبا در10 درصد این افراد و یک سوم کسانی که دچار کم توانی ذهنی شدید هستند اختلالات تشنجی دیده می شود.درصورت وجود ناهنجاری های عصبی،عموما میزان بروز و شدت ناهنجاری ها با شدت کم توانی نسبت مستقیم دارد .

اسلاید 7: خصوصیات بالینی:کم توانی ذهنی خفیف ممکن است تا ورود کودکان مبتلا به مدرسه تشخیص داده نشود مهارت های اجتماعی وتوانایی برقراری روابط این کودکان در سال های قبل از مدرسه ممکن است کافی باشد ولی وقتی بزرگتر می شوند نقائص شناختی نظیر توانایی کمتر برای انتزاع و تفکر خود محور باعث تمایز انان از کودکان همسنشان می شود .

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید