اقتصاد و مالی

کنترل کیفیت آماری

kontrole_keyfiate_amari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کنترل کیفیت آماری”

کنترل کیفیت آماری

اسلاید 1: فصل هفده هم کنترل کیفیت آماریغلام یحیی حسینی دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه کاشان

اسلاید 2: کنترل کیفیت آماری (SQC):کنترل کیفیت آماری به معنی اطمینان حاصل نمودن از مورد قبول واقع شدن محصولات در آینده است.نمونه گیری به صورت دوره ای گرفته میشود که اگر نتیجه مثبت بود فرایند تولید به کار خود ادامه میدهد اگر نتیجه منفی باشد فرایند تولید بایست متوقف شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد.ابزار های اصلی کنترل کیفیت آماری « نمودار های کنترل فرایند» است.نکته اساسی در کنترل فرآیند، تجزیه و تحلیل هزینه – منفعت است.

اسلاید 3: گام های اساسی در کنترل فرآیند:تعیین استاندارد ها مقایسه موارد تحت کنترل با استاندارد ها یافتن انحرافات انجام اقدامات اصلاحی

اسلاید 4: کنترل کیفیت آماری و مدیریت کیفیت جامع (TQM):مفهموم مدیریت کیفیت جامع در سیستم های نوین تولید مطرح است. بر اساس این دیدگاه کیفیت محصولات حاصل فعالیت همه اجزاء سازمان است. بطور مثال اگر واحد مدیریت منابع انسانی، حقوق و دستمزد کارگران را بصورت عادلانه تعیین نکند روی کیفیت محصولات تولید شده اثر خواهد گذاشت.حاصل این دیدگاه کنترل بر تمام بخش های سازمان بوده که از طریق ترویج روحیه خود کتنرلی بخشی عظیمی ازاین مسئله تحقق می یابد.در سیستم تولید نوین( تولید بهنگام و تولید – ناب) که فرهنگ خود – کنترلی حاکم است. کنترل کیفیت آماری به گونه است که یک محصول قبل از تولید مورد ارزیابی قرار گرفته در صورت عاری از عیب بودن فرایند تولید آغاز شده بعد از اتمام عملیات تولید مجددا کالا مورد بررسی قرار میگیرد در صورت عدم عیب به استگاه بعدی جهت فرایند تولید انتقال داده میشود اگر عیبی در محصول دیده شده به ایستگاه قبلی بازگردانید شده و تا عیب محصول بررسی و اصلاح گردد.

اسلاید 5: تفاوت کنترل کیفیت آماری در سیستم نوین و سنتی تولید:در سیستم سنتی تولید ( تولید انبوه) ایستگاه ثابتی به نام « ایستگاه کنترل کیفیت» در انتهایی خط تولید وجود دارد که از طریق کنترل کیفیت آماری، کیفیت جامع آماری محصولات را کنترل می کند.در سیستم نوین تولید ( تولید بهنگام) مسئولین آزمایشگاه به صورت دوره ای و کاملاً تصادفی، از محصولات تولید شده در خطوط تولید نمونه گرفته و آنها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهند در صورت بروز کدام عیب یا نقص در محصول تولید شده خط که مطابق به استاندارد های از قبل تعیین شده نباشد خط تولید را متوقف نموده تا عیب محصول را رفع نمایند.

اسلاید 6: سیستم کنترل متغییر ها و سیستم کنترل وصفی ها:کنترل محصول، خدمات یا فرآیند می تواند از دو روش زیر انجام پذیرد:سیستم کنترل متغییر ها: گاهی شدت و ضعف یک ویژگی محصول سنجیده می شود. مانند: طول میله یا وزن قطعه، سیستم کنترل متغییر ها نامیده میشودسیستم کنتر وصفی: گاهی دارا بودن یک ویژگی محصول به شکل (بله/خیر) سنجیده می شود. مانند: روشن شدن یا روشن نشدن یک لامپ.

اسلاید 7: نمودار های کنترل:نمودار های کنترل در زمان و وضعیت ها متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت کل دارای سه جزء است.حدمرکزی (CL) که میانگین فرایند را نشان میدهدحدپائین حدود کنترل (LCL).حد پالای حدود کنترل (UCL). LCL و UCL محدوده فرآیند تصادفی را نشان می دهد.

اسلاید 8: علل استفاده از نمودار های کنترل:شناخت قابلیت کیفیتی فرآیند تولید.تنظیم به موقع ماشین آلات و جلوگیری از تنظیم های بهوده.مشخص کردن وقوع اتفاقی در فرآیند و انجام عملیات اصلاحی، برای برطرف کردن آن.

اسلاید 9: انواع نمودار های کنترل:مشخصه های کیفیتی پیوسته (متغییرها): مشخصه های کیفیتی پیوسته، مشخصه هایی هستند که از روش اندازه گیری حاصل می شوند. مانند: وزن چای، اندازه قطر بلبرینک و.... که در این زمینه از نومدار های کنترل 𝑋 و 𝑅 استفاده می شود.مشخصه های کیفیتی نسبت ناقص( وصفی ها): مشخصه های کیفیتی نسبت ناقص، مشصخه های هستند که به کمک آنها میتوان در صد نقص ها را در کل فرآیند کنترل نمود. مانند: نسبت لامپ سوخته به لامپ سالم و ... که کنترل فرآیند با استفاده از نمودار های کنترل 𝑝 و 𝑛𝑝 محاسبه میشود.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید