علوم مهندسی معماری و عمران

کوبیسم (مکعب گرایی، Cubism)

Cubism

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت حاضر برگرفته از کتاب از زمان و معماری نوشتۀ دکتر منوچهر مزیّنی میباشد که شرح حال و تاریخچه مختصری از جنبش کوبیسم یا مکعب گرایی و رابطه آن با معماری را بیان می‌کند که میتواند برای رشته های مهندسی معماری و گرافیک مورد استفاده قرار گیرد. بخشی از متن: - اصولاً کوبیسم (مکعّب گرایی) در معماری مصداق بیشتری نسبت به نقّاشی (که دو بعدی است) و حتّی تندیسگری (که احجامش لزوماً مکعّب نیستند) دارد. - معماری بنا به ماهیت خود، مرکّب از مکعّب هاست. - چنین کیفیّتی پیش از آنکه مفاهیم کوبیسم کشف و ابداع شوند، در معماری مصداق و معنی داشته است. - کوبیسم در کوشش آگاهانه برای شکستن اجسام و فضاها و ترکیب دوبارۀ آن ها در معماری مدرن بسیار مؤثّر بود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
493 بازدید, 5 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کوبیسم (مکعب گرایی، Cubism)”

کوبیسم (مکعب گرایی، Cubism)

اسلاید 1: کوبیسم(مکعّب گرایی)Francis Picabia, 1912, “The Spring”Juan Gris, 1915, Still Life with Checked TableclothGino Severini, 1919, The Accordion PlayerCubism

اسلاید 2: برگرفته از کتاب از زمان و معمارینوشتۀ دکتر منوچهر مزیّنیCubismکوبیسم(مکعّب گرایی)

اسلاید 3: Cubismفهرستمقدمهکوبیسم در هنرهای تجسّمیکوبیسماثرات و پیامدهای کوبیسم در معماریکوبیسم(مکعّب گرایی)

اسلاید 4: Cubismباید دانست:- هیچ اثر معماری مستقیماً کوبیستی نامیده نشده است.- این نهضت هنری، در معماری مدرن و معماری پُست مدرن تأثیری قابل توجّه گذاشت.Paul Cézanne- نخستین تجلّی گرایش های کوبیستی، در آثار پُل سِزان، نقّاش فرانسوی، به منصۀ ظهور رسید.- در نامۀ این نقّاش به یکی از دوستانش آمده: تمام فرم های طبیعت به استوانه و کره و مخروط قابل تجزیه اند. این کیفیّت اندکی بعد یکی از مشخّصات عمدۀ نهضتی در هنر به نام کوبیسم شد.- پیکاسو، یکی از بانیان اصلی این نهضت، سزان را استاد همۀ ما -نقّاشان کوبیست- نامیده است.پُل سِزانMont Sainte-Victoire and Château Noir, Paul Cézanne, 1904 - 1905Paul Cézanne (1839 –1906)مقدمه1

22,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید