پزشکی و سلامت بیماری‌ها

کودکان استثنایی

kooodakaaane-estesnaaaei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودکان استثنایی”

کودکان استثنایی

اسلاید 1: کودکان استثناییاستاد:دانشجو:

اسلاید 2: روان شناسی کودکان استثنایی اعضای گروه :استاد مربوطه:

اسلاید 3: کودکان کم بینا و نابینا *مارا محرک های متفاوت و فراوانی احاطه کرده است. اما در لحظه به بخش کوچکی از این محرک ها توجه میکنیم. فرض کنیم در خیابانی حرکت میکنیم در این خیابان محرک های متفاوتی وجود دارد اتومبیل، درخت و… اما ما فقط نمونه بردار برخی از محرک ها هستیم. این احساس و ادراکِ امور تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. با گذشت زمان کودک یاد میگیرد که امور را صحیح تر درک کند و میزان دقت او به امور بیشتر شود.*انسان مجهز به سیستم هایی هست که می‌تواند وقایع مهم را درک کند و سریعا نسبت به آنها پاسخ دهد. برخی تجربه های ما به گونه ای مستقیم صورت می‌گیرد، یعنی ما خود صداها و می‌شنویم، اجسام را لمس میکنیم، گاهی این تجربه ها غیر مستقیم صورت می‌گیرند بدین صورت ک از طریق خواندن یا شنیدن تجربه های دیگران به وجود محرک ها آگاهی پیدا می‌کنیم و آن هارا درک میکنیم.

اسلاید 4:

اسلاید 5: حس بیناییهنگامی ک شعاع نور به چشم می رسد این نور ابتدا از قرنیه می‌گذرد، سپس از مایع زلالیه و بعد ازمردمک وعدسی می‌گذرد، از مایع ژلاتینه زجاجیه نیز عبور می کند سپس بر روی لایه شبکیه تصویر به وجود می‌آید. رساترین ادراک بینایی در لکه زرد ایجاد می‌شود.نزدیک نقطه زرد محلی که تارهای عصبی بینایی از آنجا شبکیه ترک می کند نقطه یا لکه کور خوانده می شود دیواره خارجی چشم را صلبیه می‌پوشاند.

اسلاید 6: ساختمان شبکیهشبکیه دارای دو نوع سلول است، سلول مخروطی که مسئول دید رنگی است و سلول های استوانه ای ک مسئول دید در تاریکی است هنگامی که علایم ناشی از این سلولها به وجود می آید از طریق تارهای عصب بینایی به قشر مغز می رسند . در مرکز شبکیه موسوم به ماکولا ناحیه کوچکی که توانایی ویژه ای برای دید دقیق و تشخیص جزئیات دارد. سلول های استوانه ای به نور ضعیف حساس ترند.

اسلاید 7: لایه های شبکیه :1- لایه رنگدانه 2- لایه استوانه ها و خروطه ها ( داخل لایه رنگدانه پیش می روند )3- غشای محدود کننده خارجی 4-لایه هسته دار خارجی 5- لایه شبکه ای خارجی6-لایه هسته دار داخلی 7- لایه شبکه ای داخلی8- لایه سلولهای عقده ای9- لایه تارهای عصب بینایی10 –غشای محدودکننده داخلینور پس از عبور از عدسی چشم و مایع زجاجیه از عمق وارد شبکیه می شود یعنی از سلولهای عقده ای-شبکه ای-هسته دار-غشای محدودکننده عبور می کند تا سرانجام به لایه استوانه ای و مخروطها برسد.

اسلاید 8: مسیرتارهای عصبی بیناییتارهای عصبی نیمه راست هرچشم به سمت راست مغزوتارهای عصبی نیمه چپ هرچشم به سمت چپ مغز می رود.تارهای یادشده در محل تلاقی عصب بینایی دوچشم(کیازمای بینایی)به هم می‌رسند!، بنابراین محرکی که قسمت راست هرشبکیه راتحریک می کند به نیمکره راست مغز ومحرکی که قسمت چپ هرشبکیه راتحریک می کندبه نیم کره چپ مغزمنتقل می شود.این امر به لحاظ میدان بینایی راست وچپ بدان معناست که جسمی که در میدان بینایی راست قرار دارد ازطریق نیمه کره چپ وجسمی که در میدان بینایی چپ می باشد توسط نیم کره راست مغزاحساس می شود.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید