روانشناسی و روانپزشکی

کودکان استثنایی dsm5

fasle_9_koodakan_tizhosh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودکان استثنایی dsm5”

کودکان استثنایی dsm5

اسلاید 1: فصل 9 کودکان تیز هوش

اسلاید 2: دو ارزش بنیادین برابری و تعالی ، دو هدف مهم آموزش و پرورش کودکان استثنایی هستند.برابری یعنی اینکه هر کودکی صرف نظر از پیش زمینه های فرهنگی،تحصیلی ،اجتماعی ،خانوادگی ،معلولیت یا قومیت برای دریافت خدمات آموزشی یکسان، فرصت عادلانه و مناسب داشته باشد.

اسلاید 3: برابری عمودی یعنی مداخله نابرابر برای افراد نابرابر به منظور برابر ساختن آنهاتعالی یعنی اینکه همه ی دانش آموزان آ از جمله آنهایی که در علوم ، اقتصاد ،هنر و سایر زمینه ها استعدادهای خارق العاده دارند فرصت کافی داشته باشند تا آنها را شکوفا کنند.

اسلاید 4: تعالی از این نظر اهمیت دارد که شکوفایی دانش آموزان در زمینه های مختلف ،شکوفایی و پیشرفت جامعه را تسهیل می کند.

اسلاید 5: تعاریفاصطلاح تیزهوش برای اشاره به افراد بسیار باهوش بکار می رود.در ایلات متحده ،اولین تعریف تیزهوشی از روی عملکرد کودک در آزمونهای هوشی استنفورد بینه به دست آمد.

اسلاید 6: کودکانی که ضرایب هوشی آنها بین 130 تا 140 بود ،تیزهوش یا بقولی سرآمد به حساب آمدند .آنها بین 1 تا 3 درصد جمعیت هم سن خود را تشکیل می دادند.نمره ی بالا در آزمون استنفورد بینه ،آزمون هوش وکسلر برای کودکان ،یا سایر آزمونهای هوشی به این معناست که کودک از نظر هوشی ،سریعتر از همسالان خود رشد می کند.

اسلاید 7: تحقیقات نشان می دهد که در آزمونهای هوشی ،جمعیت یک نسل بهتر از جمعیت نسل پیش از خود نمره می آورد.افزایش تعداد دانش آموزان تیزهوش یا سرآمد محدودیت ندارد ولی باید عاقل بود و شرایط را طوری فراهم اورد که تعداد این دانش آموزان به تدریج و بطور دائم افزایش یابد.

اسلاید 8: تعریف رسمی از دانش آموزان تیزهوش به این صورت است:کودکان و نوجوانانی که در مقایسه با همسالان خود ،از محیط مشابه و از تجربه های مشابه بهتر استفاده می کنند و در انجام دادن کارها، هوش و استعداد بیشتری نشان می دهند.

اسلاید 9: آنها در انجام دادن فعالیتهای هوشی ،خلاقانه و هنری ، توانایی بالایی دارند ، از قدرت رهبری بالایی برخوردارند و در حوزه های تحصیلی و علمی مختلف درخشش عالی نشان می دهند.توانایی در کنار آمدن با یک مشکل بی نظم و نظم بخشیدن به آن به منظور روشن شدن آن ،نشانه ی تیزهوشی است.

اسلاید 10: عناصر تشکیل دهنده ی هوشبه عقیده ی نظریه پردازان ، هوش یا توان ذهنی ،از 3 عامل مهم تشکیل می شود:قدرت خارق العاده در پردازش اطلاعاتخزانه ای از راهبردهای شناختی که بتوان از آنها استفاده کرد.دانش و مهارت لازم برای عملکرد صحیح در موقعیتهای متفاوت.

اسلاید 11: تیزهوشی: یگانه(خاص) یا چندگانه(عام)؟برخی روانشناسان ، از جمله هوارد گاردنر ،معتقد است که تیزهوشی عبارتست از یک سری تواناییهای ویژه .

اسلاید 12: هوشهای نه گانه ی گاردنر:هوش زبانیهوش منطقی – ریاضیهوش موسیقیهوش فضایی و مکانیهوش بدنی – عضلانیهوش میان فردی

اسلاید 13: هوش درون فردیهوش طبیعتیوجودگرا

اسلاید 14: خلاقیتبعضی محققان و معلمان معتقدند که خلاقیت عنصر اصلی در تعریف تیزهوشی است اما هیچ تعریف جامعی که مورد قبول همگان باشد از خلاقیت ارائه نشده است .گیلفورد برای خلاقیت چند عنصر ارائه داده است:

اسلاید 15: Fluency، سیالی، فرد خلاق می تواند تعداد زیادی ایده تولید کند و این کار را نیز می کند.Flexibility، انعطاف پذیری Novelty/ originality، تازگی/جالبی و تفاوت از قدیمی ترهاElaboration، توضیح همراه با جرئیات

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید