روانشناسی و روانپزشکی

کودکان استثنایی dsm5

fasle_10_koodakan_nashenava

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودکان استثنایی dsm5”

کودکان استثنایی dsm5

اسلاید 1: فصل 10کودکان ناشنوا و کم شنوا

اسلاید 2: تعریفنقص شنوایی بر اساس درجه ی نقص ، سنی که نقص در آن روی می دهد و نوع نقص ،تعریف می شود.ناشنوایی یعنی ضعف شنوایی در حدی که کودک ،چه با سمعک و چه بدون آن نتواند اطلاعات زبانی را از طریق شنیدن پردازش کند.

اسلاید 3: کم شنوایی عبارتست از نوعی ضعف شنوایی که ممکن است دائمی یا متناوب باشد اما در موفقیت تحصیلی کودک تاثیری ندارد.توجه داشته باشید که در بسیاری موارد ، ناشنوایی یا کم شنوایی علت مشکلات فرد در ادراک سمعی نیستند.

اسلاید 4: ادراک سمعی چنین تعریف می شود: توانایی تفسیر آنچه شنیده شده است.مشکلات ادراک سمعی باعث میشوند بسیاری از کودکان خردسالان نتوانند آنچه را که می شنوند پردازش کنند.ادراک سمعی مشکل فیزیکی نیست یعنی ناشنوایی یا کم شنوایی علت مشکلات کودک نیستند.مشکل ادراک بصری ، در اصل ، ناتوانی در تشخیص تفاوت بین اصوات است.

اسلاید 5: درجه ی نقص شنواییاگر نقص شنوایی ژنتیک یا مادرزاد باشد یعنی به علت حادثه ای باشد که در دوران بارداری روی می دهد ، ناشنوایی پیش زبانی نامیده خواهد شد.اگر کودک پس از زبان باز کردن ، چه کامل و چه ناقص ،به نقص شنوایی دچار شود، ناشنوایی او اصطلاحا ناشنوایی پس زبانی نامیده خواهد شد.

اسلاید 6: شدت نقص شنوایی بر اساس حساسیت گوش به صدا، که با دسی بل نشان می دهند معلوم می شود. نقصی که از 15 تا 20 دسی بل باشد بسیار خفیف به حساب خواهد آمد.درجات بعدی آن از خفیف تا شدید و سرانجام تا ناشنوایی کامل پیش خواهد رفت.

اسلاید 7:

اسلاید 8: ساختمان گوش و انواع نقص شنواییگوش میانی از قسمتهای زیر تشکیل می شود:پرده ی گوش و 3 استخوان چکشی ،سندانی و رکابیگوش داخلی از حلزون، دستگاه دهلیزی که در مجموع لابیرنت نام دارند، تشکیل می شود.

اسلاید 9: با اینکه نقص های شنوایی به ساختار یا به عملکرد گوش مربوط می شوند، می توان آنها را به 4 گروه تقسیم کرد:انتقالی، حسی- عصبی،مرکب و مرکزی

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید