علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

گام دوم انقلاب اسلامی در باب عظمت نقش نیروی جوان متعهد

enghlab-eslami-99

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گام دوم انقلاب اسلامی در باب عظمت نقش نیروی جوان متعهد”

گام دوم انقلاب اسلامی در باب عظمت نقش نیروی جوان متعهد

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمگام دوم انقلاب در باب عظمت نقش نیروی جوان متعهد

اسلاید 2: ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم عمر پربرکت خود، اقتضائاتی را به همراه دارد که بدون توجه به آن، نمی توان در حرکت در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب موفق بود. شاید مهمترین اقتضای آن، که رهبر حکیم انقلاب اسلامی (دام ظله) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره کرده است، «عظمت نقش نیروی جوان متعهد» در پیشبرد گامهای انقلاب اسلامی و قرار گرفتن آنان به عنوان «محور تحولات دهه های آتی پیش روی کشور» است. البته به فرموده ایشان «نه هر جوانی! ]بلکه[ جوانی که احساس تعهد کند؛ احساس مسئولیت کند». در این میان، بخش عمده انتظارات از جوانان مؤمن انقلابی، حرکت مبتنی بر منطق «آتش به اختیار» و در قالب «تشکلهای خودجوش انقلابی» است. تعابیر و توصیه هایی که رهبر معظم انقلاب(دام ظله) نیز در طول سالهای اخير داشته اند، در اذهان عمومی جوانان چنین رویکردی را القا می کرد.

اسلاید 3: رهبر معظم انقلاب(دام ظله) در این باره تعریف می کنند:آن زمان که ما در شورای انقلاب بودیم، نسبت به همین موضوع ]ورود محوری و فعال جوانان[، به ما و دوستان دیگری که در آن شورا بودیم، اعتراض می شد. افراد مسنی (عمدتأ ۶۰ ساله، ۷۰ ساله، ۷۵ ساله) هم در آن شورا بودند، که خیلی عقیده به جوانان نداشتند و می گفتند چرا شما به جوانان رو می دهید و اینها را بیخود وارد کارهای عمده می کنید! اینها دوست نمی داشتند که به جوانان خیلی میدان داده شود. البته دوست می داشتند که جوانان از آن ها اطاعت کنند و دنبالشان راه بروند! می گفتند آنها جوانند، ما پیریم؛ باید دنبال ما بیایند خیلی حاضر نبودند به جوانان اعتماد کنند؛ ولی ما اعتماد می کردیم و جواب آنها را هم در واقع، با تجربه عملی ای که می دیدند خوب کار انجام می گیرد و پیشرفت می کند، می دادیم و داده می شد.

اسلاید 4: رهبری، سیره حضرت امام را گوشزد می کنند و می فرمایند:امام به جوانان اعتماد و اعتقاد داشتند؛ لذا، مثلا فرماندهان اولیه سپاه پاسداران که هستةاولیه سپاه را اینها گذاشتند، این مجموعة عظیم را تشکیل دادند و سپاه در جنگ، آن همه نقش آفرید، وقتی اینها به امام معرفی شدند و امام اینها را شناختند، به هیچ وجه نگفتند که شما جوانید، چطور می خواهید این کار را بکنید! نخير! بلکه استقبال هم کردند. یا مثلا در کابینه شهید رجایی، یک عده جوانان خیلی خوب بودند. اولین کابینه ای که جوانان را به معنای واقعی کلمه وارد مسئولیت کرد، کابينه شهید رجایی بود

اسلاید 5: سخنرانی رهبر معظم انقلاب (دام الله) در جمع دانشجویان، که در اولین روز خردادماه ۱۳۸۹ انجام شد، پیامی متفاوت و رنگ و بوی دیگری داشت. ایشان در بخشی از این دیدار، با برشمردن حرکت عمومی انقلاب، مبتنی بر بيانية گام دوم، به موضوع راهکارهای عملی تحقق نقش آفرینی جوانان پرداختند و در نهایت فرمودند :نتيجه اینها چه می شود...؟ و کشاندن نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور... ورود در عرصه مدیریت برای نسل جوان از این راه ها اتفاق می افتد و طبعا، اگر نسل جوان وارد عرصة مدیریت شد و مدیران ارشد نظام از جمله جوان های متعهد ]شدند[ (که من گفتم جوانهای متعهد حزب اللهی، یعنی واقعا باید حزب الله باشند؛ به معنای درست کلمة حزب اللهی!)، آن وقت، آن حرکت عمومی کشور طبعا استمرار پیدا می کند، سرعت پیدا می کند و انجام می گیرد.این صراحت در باب ضرورت کشاندن نسل جوان متعهد حزب اللهی به عرصه مدیریت کشور، میتواند نویدبخش تحولی بزرگ در عرصه اداره کشور باشد که تأمل در ابعاد آن، ضروری به نظر می رسد.

اسلاید 6: اهمیت و ضرورت جوان گرایی:۱.جوانی و حرفهای نو برای تحولتغيير و تحول و زندگی در وضعیت ها و دنیای متفاوت، به طور طبیعی، زاینده افکاری جدید خواهد بود. نسل جوان به طور طبیعی، دارای ایده های نو برای اداره جامعه است؛ چراکه از نظرگاهی متفاوت به مسائل مینگرد و دنیای ذهنی او، متفاوت از پیشینیان است. این ویژگی می تواند مولد فرصت های مناسبی برای تحول و تکاپو در هر جامعه ای باشد. در کنار این ظرفیت ذاتی، میل به تحول و تغییر و پیشرفت نیز در جوانان موج میزند. جوان در ابتدای پویایی زندگی است و انگیزه هایش برای برخورداری از لذات زندگی و تجربه آزمون های متفاوت، او را به جنب و جوش انداخته است. جوان می خواهد جهان را آن گونه که می پسندد و در آرزوهای خود می پروراند، بسازد و بر این باور است که می تواند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید