gozari_bar_sabke_zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گذری بر سبک زندگی”

گذری بر سبک زندگی

اسلاید 1: گذری بر سبک زندگي گردآوری و تنظیم: بهزاد کاظمی 1392

اسلاید 2:

اسلاید 3: مفهوم شناسیسبک زندگي نظام‌واره و سيستم خاص زندگي است که به يک فرد، خانواده يا جامعه با هويت خاص اختصاص دارد. اين نظام‌واره هندسة کلي رفتار بيروني و جوارحي است و افراد، خانواده‌ها و جوامع‌ را از هم متمايز مي‌سازد. سبک زندگي را مي‌توان جلوه عینی باورها و ارزش ها در رفتار فردی و اجتماعی دانست که هويت شخص را در برابر ديگران مجسّم مي‌سازد. الگوي خريد و مصرف ، معاشرت، لباس پوشيدن، حرف زدن، تفريح، اوقات فراغت، آرايش ظاهري، طرز خوراک، معماري شهر و بازار و منازل، دکوراسيون منزل و امثال آن، در يک بسته کامل از سبک زندگي ما قرار دارند.

اسلاید 4: عوامل تأثيرگذار در سبک زندگيگروه خواص:عالمان دینی،‌ اساتيد برجسته دانشگاه، حاکمان و مسئولان، نخبگان علمي ، فرهنگي ، ورزشي و هنريرسانه‌ها بویژه رسانه‌هاي تصويريشبکه‌هاي مختلف تلويزيوني و ماهواره‌اي و اينترنتي روزانه هزاران ساعت برنامه‌هاي مختلف تصويري در جهت تقويت سبک زندگي غربي و تخريب فرهنگ‌هاي رقيب پخش مي‌کنند. نظامات و ضوابط اجتماعی

اسلاید 5: دين و سبک زندگيسبک زندگي هر فرد و جامعه‌اي متأثر از نوع باورها (جهان‌بيني) و ارزش‌هاي (ايدئولوژي) حاکم بر آن فرد و جامعه است. جهان‌بيني مادي و ارزش‌هاي لذت‌گرايانه و سودمحورانه طبيعتاً سبک زندگي خاصي را پديد مي‌آورند. همانطور که جهان‌بيني الهي و ارزش‌هاي کمال‌گرايانه و سعادت‌محورانه سبک خاصي از زندگي را شکل مي‌دهند. دين در گام نخست با ارائة جهان‌بيني و ايدئولوژي ويژه‌اي زيربناي شکل‌دهي به زيست دين‌دارانه را مي‌سازد. در مرحلة بعد دين با ارائة آداب و دستورالعمل‌هاي خاصي براي همة ابعاد زندگي انسان به دنبال نوع خاصي از زيست انساني است. دستورالعمل‌هاي اخلاقي و حقوقي و فقهي دين، در واقع به منظور ارائة الگويي از زيست ديني و خداپسندانه است.  

اسلاید 6: سبك زندگي توصيفي و تجويزينگاه توصيفي جامعه شناسان معمولاً سبك زندگي جاري افراد را تنها توصيف مي كنند و نگاه ارزشي و تجويزي ندارند. رويكرد مسلط در شيوه پرداختن انديشمندان جامعه شناسي به موضوع‌هاي گوناگون، نگاه توصيفي است. نگاه ارزشي و تجويزي فراتر از توصيف و با تكيه بر اصول ثابت موجود در آموزه هاي اسلامي، مي توان چارچوبي ارائه كرد كه در محدوده آن، به تجويز نيز بپردازيم؛ يعني با دخالت دادن مجموعه ای از باورها و ارزش ها، سبك خاص زندگي از نوع ديني آن را ترسيم کنيم.

اسلاید 7: مبانی آموزه هاي اسلامي برای سبک زندگی1.‌ «نظام مفهومي» كامل اسلام اسلام و آموزه هاي آن، يك«نظام مفهومي» كامل است؛ در نظام‌هاي عيني، ويژگي‌هايي مانند تعدد اجزا و ارتباط دقيق و تعريف شده ميان آنها وجود دارد و كاركرد هر بخش، تكميل‌كننده كاركرد ديگر بخش‌هاست و «كل» چيزي بيش از «حاصل جمع ساده اجزا» به شمار مي رود.

اسلاید 8: 2.‌ ميزان تعهد به آموزه‌هاي اسلام در مقام عمل پس از ايمان و باور به حقانيت اسلام، ميزان تعهد به آموزه‌هاي آن در مقام عمل مي تواند حالت تشكيكي و سلسله‌ مراتبي داشته باشد. 3.‌ جامعيت اسلام راه‌گشاي انتخاب مسير درست در زندگي اسلام همه جنبه‌ها و زواياي زندگي انسان را در برمي‌گيرد و پيروان واقعي اين آيين، در هيچ مرحله اي از زندگي به بن بست نمي رسند . اين پيش‌فرض، بویژه هنگام ترسيم سبك زندگي اسلامي در بعد حكومتي، اهميت و برجستگي خود را كاملاً آشكار مي سازد.

اسلاید 9: منابع اسلامي سبك زندگيقرآن كريم( ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر)سيره پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و امامان معصوم (ع)جوامع روايي و حديثيدستاوردهاي انديشمندان مسلمان

اسلاید 10: حوزه های كنش در سبك زندگي اسلاميحوزه فرهنگحوزه اجتماعحوزه اقتصادحوزه سياست

اسلاید 11: اجزای مهم کنش در حوزه فرهنگاخلاق‌گرايياعتدال (در عبادت- در گفتار- در خوراك- در پاسخ‌گويي به غريزه جنسي- در مناسبات اجتماعي)خرافه‌ستيزياوقات فراغت

اسلاید 12: اجزای مهم کنش در حوزه اجتماعنظم اجتماعينظارت اجتماعيروابط اجتماعي

اسلاید 13: اجزای مهم کنش در حوزه اقتصادالگوي مصرف مصرف بر اساس نياز حقيقي و نفي زياده خواهي- ميانه‌روي در مصرف- هماهنگي نسبي با وضعيت عمومي جامعه- ‌ قناعت-‌ رعايت حلال و حرام- ‌ پرهيز از تجمل‌گرايي)عدالت اقتصاديمناسبات توليدمحيط زيست و توسعه پايدار

اسلاید 14: اجزای مهم کنش در حوزه سياستامت واحد اسلامي حول محور دينروابط بين‌الملل ترويج فرهنگ اسلامي، حمايت از مستضعفان و ايستادگي در برابر اركان استكبار .

اسلاید 15: آسيب‌شناسي الگوهاي موجود سبك زندگي در جامعه ايرانيانسان امروزي چنان به استفاده از فنآوري‌هاي نو در زندگی و امکانات روزآمد براي بازي و سرگرمي خو كرده و در آن غرق شده است كه به نوظهور بودن سبك زندگي حاصل از آنها توجه ندارد.جامعه ايراني نيز از اين دگرگوني‌ها اثر پذيرفته و در چنين فضايي، ارزش‌هاي لذت‌گرايانه، نوجويانه، مصرف‌گرايانه و عامه‌پسند گسترش یافته است.

اسلاید 16: وضعيت موجود سبك زندگي در جامعه ايراني با تكيه بر وضعيت جوانان و نوجوانانطولاني شدن دوره جواني و نوجواني با ايجاد موانع متعدد فرهنگي و اجتماعي در برابر ازدواج جوانان و افزايش سطح انتظارات اجتماعيرشد فردگرايي و استقلال فرديافزايش تمايل به فراغت‌هاي غير فعال از راه ابزارها و رسانه‌هاي ديجيتالي و اينترنتاشاعه مصرف‌گرايي گسترش هنجارهاي غير ديني

اسلاید 17: منابع:سبك زندگي بر اساس آموزه هاي اسلامي (با رويكرد رسانه اي)- مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما همیشه بهار ، آداب و سبک زندگی اسلامی - احمد حسين شريفي و همكاران- نهاد نمايندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاه‏ها

اسلاید 18: 18شادي روح بلند امام و شهيدان و سلامتي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي صلوات

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید