صفحه 1:
صفحه 2:
استاد: آقای وک مرتضی بذیمافشان *
دانشجو: زهر| مکامری *
مرشتم: جهانكرجى *
صفحه 3:
[ ۳ اطلاعات جغرافبایی کشوم کانادا(ت)
صفحه 4:
جغرافیایی کشوم کانادا \ )2(
صفحه 5:
we 888
اهاز ندگی. نخ تين بوميلن. كلنلدليى که بخشی از لين كشوريف مدت
as اکن بودند. و نیز بروسیهلی بلستلنشنلسی- در شمالیتوین. بخش. کشوو یوکان.
نشان. میدهد. که زندگی آن به ۲۶۵۰۰ لل ييش. در جنوبیترین بخش به ۹۵۰۰ سال
در سال ۱۴۹۷ جلن. کلبمت پس از رسیدن, به سولحل نیوفهندلند. یک مستعمره
لیجلد کرد ۰۶۰ سلل بعد يُلكد كليتية به دهلنه سن هرن (
مونترال) قدم #ذلشتم و مستعمرملى فرلتسوي بدا تهاد. از آن يسء مهاجران جريتلنيليى بيشت
هر سواحل دريا و خليج هلدسن مستقر شدند. در حللى که فرانسویان بیشتر به سوی منلطق
داخلى کلنلدد رولن. شد: لل ۱۷۸۳ بریتلنیا کنترل بخش فوانسوینشین. کلناد! بلیلل-
.کیک کنونی+ وا نیز در اختیلر گوفت
ts
صفحه 6:
SM] نسم
لنلدا يكى از کشورهای ثروتمند جهان با درآمد سولنه بالا لست. که عضو سازمان توسعه و
همكلرى هلى اقتصلدى و گروه 7 2) لست. کاناد دلرلی یک بازلر چند. جلنبه لست که بو
لسلس شاخص. جهانی لستقادل اقتصلمی از بیشتر کشورهای لروپای. غربی بالاتر لست. از لولیل
دهه نود لقتصلد. کلنلط با سطح بیکلری پلیین. و ملزلد بیدجه دولتی در سطح فدرال- به سرعت
لمروزه کلناد! از لحلظ سیستم لقتصادی بازارگراء للگوی تولید. و لستاندرههلی بالای زندگی.
شباهت بسیلری به لیللات متحده دلرد از اکتبر سلل ۲۰۰۷ نرخ بیکلری ملی کانلدل به پلیین.
توبن سطح ( 4۵.٩ در ۳۳ سلل گذشته رسیده لست. نوخ بیکلری لستلنی ازنرخ پلیین. ۶ 1۳
در للبرتلء تا نوخ بالای. ۱۴.۶ در نیوفندلاند و لابرلدهر متغیر لست.
صفحه 7:
ساختام سازمان كر شكرى
صنعت توریسم کانادا از چندین مورد تشکیل شده است که از بخش های تجاری متمایزی است که مکمل یکدیگر می *
:باشند. این بخش ها عبارقند از
حمل و نقل: شامل خدمات مسافر از طریق هواء راه آهن و دریا و همچنین بین شهری. چارتر و تور اتوبوس و اجاره
-وسیله نقلیه
.اسکان و اقامت: شامل هتل هاء مسافرخانه هاء خوابگاه هاء کمپینگ و اجاره
قفا liv Ugly ggg و موسسات فارای سجوز و خسچنین Blass غقاین ازله تفه فوسط قل أها.و
.جلسات و رویدادها: جلسات تجاری و کاری و همچنین رویدادهای مهم و جشنواره ها
.جاذبه ها: فعالیت های تفریحی و سرگرمی, همچنین جاذبه های فرهنگی, طبیعی و تاریخی *
نمایندگی شهرداری ها. (12(10) گروه مهم دیگر بازیگران صنعت توریسم هستند: سازمان های بازاریابی مقاصد *
مناطق و استان ها. به عنوان مثال در بازار جهانی توربسم. کمیسیون گردشگری کانادا به عنوان یک بازاریاب ملی.
.کانادا را به مسافران بین المللی تبلیغ می کند
صفحه 8:
Ger Sy اطلاعات
GoiNGDPL wei] 0,008
GDP pine
صفحه 9:
پشتهک ومهارلکن رشت هک ومهایرلکیب 1 *
زیباییو مناظر منحصر به فرد خود. از جمله
جانبههایزیبا و طبیعیک انادا ببه شمر میلیند و
منطقهلی فرح برلعلنجام ف عا لیقاییهمچون
لسکی پیادمرویو دوچرخهسواییک وهستانو
مکانیرلمشی خش_رلیگردشگرلن محسوب
ميشوند ليرايتفاعاتاز جافبههاىمختلفسيكرى
همجونيخجا هاو طبيعى لبشارها درياجدها و
غايهايىكه در لرها مت ونف سیاهاییاز حبولنات
af Teds, | یافتب رخوردارند
صفحه 10:
صفحه 11:
آش صنحت ویس مش اقتصاه كانادا
رشد صنعت توریسم در کانادا و افزایش تقاضا برای ارائه خدمات گردشگری در سال ۲۰۱۹ به طور ۰
تقریبی حدود ۷۴۰,۰۰۰ شغل ایجاد کرده است که این میزان نسبت به سال قبل ۱.۲ رشد داشته
.است
میزان رشد اشتغال در بخش حمل و نقل هوایی ۴.۲/» در بخش خدمات مسافرتی ۴.۱ در بخش *
.اسکان و اقامت ۱.۴ و در بخش خدمات خوراکی ۱.۳/ بوده است
همچنین صنعت توریسم کانادا موجب افزودن ۱۸.۸ میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کرده است به
طوری که ۸۱.۸۳ تولید ناخالص داخلی کانادا را شامل می شود. تولید ناخالص داخلی با افزایش
رشد فصلی گردشگران, در سه ماهه دوم سال حدود ۸۲.۰۱ بهبود يافته است. افزایش تولید
ناخالص داخلی و همچنین میزان اشتغال تاثیر صنعت توریسم بر اقتصاد کانادا را به خوبی نشان
.می دهد
صفحه 12:
جشرماندازك وشكرى كنادا
در حالى كه بيش بينى مى شود رشد توريسم جهانى از اواسط دهه 7١7١ بيشتر از رشد توليد ناخالص داخلى جهانى *
باشد به طورى كه توسط طبقه متوسط جديد در بازارهاى نوظهور حاصل مى شود به دنبال آن خدمات هوايى افزايش
.يافته و ارزانتر مى شود
همجنين افزايش مقاومت به سفر به دليل شوك هايى مانند حملات تروريستى و ويروس كرونا كه انتظار مى رود
كاهش يابد و همه اين موارد اين نويد را مى دهد كه صنعت توريسم جهانى از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ به طور متوسط
۰ در سال رشد خواهد کرد
همچنین پیش بینی می شود که توریسم در آمریکای شمالی با نرخ ۱.۴ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ آهسته تر رشد
کند. این نرخ رشد» حداقلی را تمیین می کند که انتظار می رود بخش توریسم در کانادا در آن رشد داشته باشد. با این
خال,سذل سای ها نشان مى دهد كه رشد توريسم كانادا مى تواند خيلى سريعتر از بيش بينى هاى جهانى باشد
صفحه 13:
یک محیط امن و پذیرا: در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر که شاهد افزايش چشمگیر رفتار علیه *
«بیگانگان از جمله حمله به گزدشگزان هستیم کانادا متوزمکانی امن و پایرا بزای:بیگانگان استت
شهزهای متتوع و مناشب بزای زتاگی؛متاطق شهری: کانادا دز دستر گردشگران است و هر کذام جاذیة *
«های بی نظیزی دارند که تشان دهنده تاریخ و میزاث بی نظیر آنها اسبت
جاذبه های طبیعی فراوان: کانادا به عنوان مکانی زیبا و چشمگیر و طبیعتی زیبا شناخته شده است و دارای *
طیف کسترده ای از جاذبه های طبیعی در نطحجهانی از جمله کوه ما ها و شفق ها و حیوانات
وحقى tile, ely Lever eal ioctl كتمدوده ان وفعاليت ماع فاك باز | حظه بيادة زوع تنم ری
جوچرخهسوازی: کی صغره نوردی: شکار و مامیگیزی را أمكان يذير م كبس کسانی گهرجی خواهید
طبیعت را در نزدیکی مراکز مهم شهری تجربه کنند. می توانند به راحتی آن را پیدا کنن در حالی که
.افرادی که به دنبال یک تجربه دور افتاده تر هستند نیز طیف گسترده ای از گزینه ها را در دسترس دارند
صفحه 14:
7
ييشنهادات فصلى: كانادا جهار فصل مجزا را تجربه مى كند و فرصت هايى را برای تجربیات *
«بسيار متفاوت در طول سال فراهم مى كند
تنوع فرهنگی: در کانادا سالانه طیف گسترده ای از رویدادها در سراسر کشور برگزار می شود *
كه شامل جشن مردمان بومی کانادا. میراث انگلیسی و فرانسوی و رویدادهای چند فرهنگی
.امروز است
صفحه 15:
15
SE SUSE eG)
سال ۲۰۱۶ با ورود ۷۸۷۰۰۰ نفر گردشگر در ماه ژانویه. با چشم اندازی مثبت شروع شد که نسبت به زمان *
مشاه قر سال ۱۳۰۳۰۳۸۱۵ فرص رگن خاشفه Saal مار گرکشگز وروفی از 1۱" میفا إشاهل © كشور+
آمریکا) با ٩.۸ درصد رشد در این ماه ثبت شده و گفتنی ست که آمریکا بي تعداد توریست ورودی به
روش های زمینی. هوایی و دریایی را به کانادا دارد. ورود آمریکایی ها در ماه نخست سال جاری با ۱۰۰۲
درصد. افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته و برای سومین ماه متوالی» شاهد )3
.دوبرابری شمار ورودی از مرزهای جنوبی بوده است
در ژانویه ۰۲۰۱۶ مانند سال پیش از آن» بیشترین افزایش در شمار گردشگران ورودی به کانادا؛ متعلق به *
کلمبیاء انتاریو و کبک بوده و همزمان ساسکاچوآن. نوآسکوتیا وآلبرتا به دلیل رکود در بازار نفت. گاز و کالا
یک دوره کسادی را سپری کرده اند. با توجه به اینکه در سال گذشته نیز استانهای آلبرتا و نیوبرانزویک به
دلیل سردی هوا در این ماه شاهد رکود بوده اند ولی تلاش بر افزایش شمار گردشگران در اهداف خرد و کلان
.کشور است
صفحه 16:
3 استراتدیهایآینده 5 وشهکری کانادا
از سویی نرخ سفرهای خارجی کانادایی ها در ماه نخست ۰۲۰۱۶ ۳.۴ درصد کاهش یافته و با اقتصاد
کم شتاب کانادا؛ برپایه افت ناگهانی نرخ نفت: شاخص اطمینان مصرف کننده به کمترین میزان خود
از سال ۲۰۱۱ رسیده, درحالیکه سال گذشته این نرخ نسبت به ۰۲۰۱۴ شاهد رشد ۲.۸ درصدی بوده
.است
بنابر كفته رييس هيات مديره سازمان كردشكرى؛ كانادا در سال ٠١10 با نرخ رشد تقریبی ۸ درصدى
كردشكر از ميانكين بين المللى فراتر رفتهء چنانچه در ماه مى 5018 10 ميليون نفر از مسافرين
بين المللى؛ كانادا را به عنوان مقصد توريستى خويش بركزيده اند و درآمد كل صادرات كردشكرى با
رسيدن به هفده ميليارد دلار و با توليد مستقيم 2717٠٠٠ فرصت شغلى؛ سبب تثبيت صنعت
كردشكرى به عنوان يكى از شريان هاى حياتى اقتصادى شده است. بنابراين» روند رشد صنعت
.كردشكرى در كانادا را بايستى رو به رشد و يررونق دانست
16
صفحه 17:
1
1 مرومری avon قرم کاناوا aS سال 2018
صنعت توریسم کانادا محرک اقتصاد کانادا است و به رشد اقتصادی این کشور کمک می کند و *
.فرصت ها و شغل هایی را برای طبقه متوسط در سراسر کانادا ایجاد می کند
بخش گردشگری منبع مهمی برای اشتغال کانادایی ها است و حدود ۱۸ میلیون شغل در سراسر *
کشور پشتیبانی می کند. در ٩ ماه اول سال tiny al myth ور کل ۸۰ میلیارد
(دلار) بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ,۵.۹7 افزایش داشته است. درآمدهای داخلی با
7 افزایش به ۶۳.۳ میلیارد دلار رسیده و درآمد توریسم از مسافران بین المللی ۲۰۳۸ افزایش یافته
و به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. در ٩ ماه اول سال ۰۲۰۱۸ فعالیت های توریسم به طور مستقیم
٩ میلیارد (دلار) از تولید ناخالص داخلی کانادا را به خود اختصاص داده اند. که نسبت به مدت
.مشابه سال ۲۰۱۷ افزایش 4۵.٩ را نشان می دهد
صفحه 18:
a
*https://en.wikipedia.org/wiki/Canada
*https://www.statcan.gc.ca/