علوم پایه فیزیک

گرما و بهینه سازی مصرف انرژی

bahineh-sazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 27 اسلاید سلام و عرض ادب......امروز برای شما عزیزان مطلبی مفید آماده کرده ام.....امیدوارم از این مطلب خوشتون بیاد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
835 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گرما و بهینه سازی مصرف انرژی”

گرما و بهینه سازی مصرف انرژی

اسلاید 1: گرما و بهینه سازی مصرف انرژی

اسلاید 2: گرما و بهینه سازی مصرف انرژیدمای محیط آن قدر مهم است که هرگونه حیاتی کاملاً به آن وابستهاست. دو سیارهٔ نزدیک به زمین یعنی زهره (ناهید) و مریخ (بهرام) رادر نظر بگیرید . دمای زهره چنان بالاست که اگر دمای زمین به آنمقدار برسد، حتی برخی از فلزات در آن ذوب می شوند و مریخ نیز آنچنان سرد است که همه چیز روی آن یخ می زند. جست و جوی حیاتروی سیارات دیگر بر اساس وجود آب در حالت مایع انجام می شود ودر صورتی آب به صورت مایع وجود خواهد داشت که دمای محیطمناسب باشد.در این فصل ابتدا با مفهوم های دما و دماسنجی و سپس با گرما ورو شهای انتقال آن و عایق بندی گرمایی آشنا می شوید.

اسلاید 3: دمادمای جس مهایی که روزانه با آنها سر و کار داریم و محیطی که در آن زندگی می کنیم، معمولاً تأثیر زیادی در نحوهٔ کار و فعّالیّت مادارد. مثلاً در زمستان برای گرم کردن خانه، مدرسه و یا محل کار و در تابستان برای خنک کردن این محیط ها، کارهای زیادی انجاممی شود(شکل 1). حتی پوششمان نیز بسته به فصل های سال تغییر می کند.شکل 1_ برای گرم کردن یا سرد کردن خانه یا مدرسه از وسایل مختلفی استفاده می شود.

اسلاید 4: گیاهان و جانوران نیز متأثر از محیطی اند که در آنزندگی می کنند. به همین دلیل است که شکل گیاهان وجانوران مشابه در مناطق گرمسیری با جانوران و گیاهانمناطق سردسیری تفاوت دارد(شکل 2).شکل 2_ رنگ خرس قطبی با خرس های دیگر متفاوت است.

اسلاید 5: هر چه جسمی گر متر باشد، دمای آن بیشتر است. مثلاً دمای یک فنجان چای داغ بیشتراز دمای یک فنجان آب خنک است. به عبارت دیگر به جس مهای گر متر دمای بیشتر و بهجس مهای سردتر دمای کمتر نسبت می دهیم. با استفاده از حس لامسه خود تشخیص می دهیمچه جسمی داغ و چه جسمی سرد است، اما نمی توانیم به طور دقیق مقدار گرمی و سردی آن رامشخص کنیم. وقتی میخواهیم ببینیم فردی تب دارد یا نه، معمولاً دست خود را روی پیشانیاو قرار می دهیم و با مقایسه دمای بدن او با دمای بدنمان تشخیص می دهیم که شخص تب داردیا خیر، حتی اگر تشخیص دهیم که بیمار تب دارد، نمی توانیم تشخیص دهیم او چند درجه تبدارد، برای این منظور از دماسنج استفاده می کنیم.آیا می دانیددر ساحل دریا آب در دمای صفردرجه سلسیوس یخ می بندد ودر دمای ١٠٠ درجهٔ سلسیوسمی جوشد.

اسلاید 6: آزمایش كنیددر سه ظرف مشابه، به طور جداگانه آب سرد، آب معمولی و آب گرم بریزید. دست راسترا در آب گرم و دست چپ را در آب سرد قرار دهید و حدود 30 ثانیه صبر کنید. حال هر دودست را بیرون آورید و در آب معمولی قرار دهید و احساس خود را بیان کنید.گرم ولرم سرد

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید