مهندسی صنایع و مواد

گروه‌های غیررسمی – Buzz group

32-Buzz-group

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گروه‌های غیررسمی – Buzz group”

گروه‌های غیررسمی – Buzz group

اسلاید 1: گروه های غیررسمیBuzz groupMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانگروه های غیررسمینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مدیریت دانش و اطلاعاتسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: بسیاری گروه را بدينگونه تعريف كرده اند: دو يا چند نفر كه رابطه متقابل با يكديگر دارند، گرد هم مي آيند تا به هدفهاي خاصي برسند. گروه به صورت رسمي يا غير رسمي است. منظور از گروه رسمي همان ساختار سازماني است كه در آن گروههاي كار و نوع كارهايي كه بايد انجام گردد و به آن شرح وظايف ميگويند مشخص شده است. در گروههاي رسمي رفتار فرد و گروه مشخص شده و مسيري را كه بايد براي دستيابي به هدفهاي سازمان پيمود تعيين گرديده است. بر عكس آن گروههاي غير رسمي است كه به سازمانهاي غير رسمي نيز ناميده ميشوند و به صورت مجموعه هاي بدون ساختار بوده و سازماندهي نشده اند. اين گروهها در محيطهاي كاري تشكيل ميشوند و واكنش طبيعي در برابر نيازهايي است كه در سايه تماسهاي اجتماعي به وجود مي آيد. ابزار گروه غيررسمي كمكي بزرگ به سرپرستان تيم ها در زماني كه با نبود شركت كننده يا ارتباطات داخلي گروه ها مواجه مي شوند، مي باشد. از اين گروه ها براي شروع بحث و درك مسايل به منظور به مشاركت گذاشتن تجربيات و درس هاس آموخته شده يا دست يابي به اتفاق آرا استفاده مي شود. گروههاي غير رسمي وظيفه اي مهم بر عهده دارند تا نيازهاي اجتماعي اعضاء تامين شود و به سبب تعامل و روابط متقابل كه در سايه همكاري نزديك اعضا به وجود مي آيد اين گروها با هم به تفريح ميروند و به صورت گروهي ناهار صرف ميكنند و ساعتهاي بيكاري را با هم ميگذرانند. مراحل اجرای این تکنیک به صورت زیر می باشد : 1- سرپرست، مسئول يا نماينده تيم ، يه منظور دست يابي غير رسمي، از شركت كنندگان مي خواهد در مقابل هم قرار بگيرند و گرو هايي غير رسمي تشكيل دهند ، تقريبا در هشت دقيقه بهترين گروه خود را تشكيل مي دهند. هر گروه غيررسمي يك نماينده براي خود انتخاب مي كند. 2- يك مسئله، نتيجه يا ايده براي كليه گروه هاي غير رسمي ارائه مي شود.گروه ها شروع به دسته بندي، بحث يا خلاصه سازي اطلاعات مي پردازند. 3- پس از اتمام زمان در نظر گرفته شده،از گروه هاي غير رسمي خواسته مي شود كه گزارشي در مورد ايده ها يا يافته خود ارائه دهند. 4- سرپرست، مسئول يا نماينده تيم، يافته ها و ايده ها را بر روي فليپ چارتي كه در معرض ديد همگان باشد، قرار مي دهد. 5- اطلاعات به دست آمده تاريخ گذاري شده و به عنوان مرجع در دسترس قرار داده مي شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطترازنامهBalance sheet مخزن تفکرات مکتوبBrain writing pool چرخه دانشCircle of knowledge دایره پاسخCircle Response جدول نیازهای مشتریCustomer needs table تنگ ماهیFishbowls گروه کانونیFocus Group طوفان فکریBrainstorming روش دلفیDelphi method مزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدمعایبزمان بر بودن تکنیک تاثیر گذاری تصمیم و ارزیابی ارزیابان بر یکدیگر•مشاركت همگاني درجستجوي جزييات،ايده ها و فرصت هاي بهبود براي دست يابي به راه حل هاي مشكلات.•دريافت بازخور از هريك از اعضا بر اساس بعضي از نتايج يا تجارب. •درگيركردن تمامي افراد در فرايند يادگيري.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان