group therapy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۱ اسلاید *در این پاورپوین به صورت کامل به گروه درمانی تاریخچه و اهداف آن و تفاوت آن با سایر روش های درمانی پرداخته ایم. *در انتخاب مطالب نهایت دقت و حساسیت به کار رفت ه و از به روز ترین مطالب موجود در منابع معتبر استفاده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
944 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گروه درمانی”

گروه درمانی

اسلاید 1: گروه درمانی Group Therapy

اسلاید 2: گروه درمانیگروه‌درمانی یا روان‌درمانی گروهی، به معنای به کار بردن روش‌های روان‌درمانی بر روی یک گروه، به منظور بهره‌گیری از تاثیر متقابل اعضای گروه بر همدیگر است. گروه‌درمانی ممکن است به تنهایی یا توام با روان‌درمانی فردی و سایر انواع درمان‌های روان‌پزشکی مورد استفاده قرار ‌گیرد.گروه‌درمانی، یک فرآیند روانی است که در آن یک متخصص آموزش دیده، با استفاده از تعامل هیجانی گروه‌های کوچک و بسیار حساب شده، سعی می‌کند مشکلات شخصیتی افراد را اصلاح نماید.

اسلاید 3: گروه‌درمانی، غالبا از یک نفر درمان‌گر و شش یا هشت نفر بیمار تشکیل می‌شود. اعضای گروه معمولا هفته‌ای یک یا دو بار و به مدت ۹۰ دقیقه همدیگر را ملاقات می‌کنند و با نظارتِ درمانگر، به تعامل می‌پردازند بسته به تشخیص، ممکن است گروه، همگن(Homogenous) یا ناهمگن(Heterogeneous) باشد.

اسلاید 4: اهداف گروهاهداف مشترک گروه، اعضای گروه را به هم ‌پیوند داده و موجب انسجام و همبستگی آنان می‌گردد. رسیدن یا نرسیدن به هدف موجب دلگرمی و یا دلسردی اعضا می‌شود و در بقای گروه نقش مهمی ایفا می‌کند. تنوع در اهداف باعث تمایز گروه‌ها از یکدیگر می‌شود. اهداف گروه‌درمانی :1. مشاهده و شناخت نحوه وجود و رابطه خود با اجتماع.2. کمک به رشد شخصیت بیمار و افزایش اعتماد به نفس او.3. افزایش بینش و آگاهی بیمار از طریق آشنایی با دوستان جدید و مشکلات آن‌ها.4. ارضاء شدن نیاز به حس قدرت.5. کمک به بیماران برای انطباق با شرایط زندگی.6. و بهبود بخشیدن روابط بیماران با اطرافیان و جامعه

اسلاید 5: گروه‌درمانی از نظر وجود اعضا دو نوع است:1. گروه بسته(Closed Group): که تعداد اعضا از اول تا آخر دوره درمان ثابت و در حدود 8-6 نفر می‌باشند و از شروع تا پایان دوره، بیمار جدیدی وارد نمی‌شود.2. گروه باز(Open Group): که تعداد در همان حد ثابت است، ولی با رفتن و مرخص شدن عضوی از گروه، عضو دیگری وارد گروه می‌شود و در نتیجه هر عضوی از گروه در یک مرحله خاص از درمان است.

اسلاید 6: گروه‌های خودیاری Self-help groupsاین گروه‌ها توسط افرادی که دارای یک مشکل مشابه هستند مانند: چاقی، الکلیسم، افسردگی بعد از زایمان و یا مراقبت از کودک مبتلا به اختلال مادرزادی، سازمان داده می‌شوند. این گروه‌ها بدون یک درمان‌گر حرفه‌ای تشکیل شده و غالبا توسط افرادی که بر مشکل خود فایق آمده، رهبری می‌شود. گروه الکلیک‌های بی‌نام و گروه مراقبین وزن، دو نمونه از این گروه‌ها به شمار می‌روند

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید