پزشکی و سلامت بیماری‌ها

گزارش آلودگی پرنده سارگپه به کنه آرگاس

gozareshe_aloodegi_argas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گزارش آلودگی پرنده سارگپه به کنه آرگاس”

گزارش آلودگی پرنده سارگپه به کنه آرگاس

اسلاید 1: گزارش آلودگی پرنده سارگپه به کنه آرگاس سمیه بهرامی*1، کاوه خزائیل2، سید مهراد قاضی میرسعید3 -1بخش انگل­شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز -2بخش انگل­شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز -3دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز پست الکترونیک نويسنده مسؤول:s.bahrami@scu.ac.ir .بحثسارگپه پرنده­ای شکاری است کوچکتر از عقاب با جثه­ای متوسط و توپر که سری کوچکو گرد روی گردنی کلفت دارد. سارگپه از راسته­ی شاهین سانان (Falconiformes) و خانواده قوشیان (Accipitridae) می­باشد. کنه­ها در انتقال عوامل بیماریزای ویروسی، باکتریایی و ریکتزیایی نقش عمده­ای دارند. شناسایی گونه­ها، انتشار، پراکندگی و وفور فصلی آنها در کنترل و پیشگیری انتقال عوامل بیماریزا نقش به­سزایی را ایفا می­نماید. با توجه به آلودگی بالای این پرندگان به کنه نرم آرگاس، و احتمال انتقال این بندپایان به گونه های اهلی و صنعتی کنترل این بیماری های انگلی در حیات وحش آنها باید مدنظر قرار گیرد.کلمات کلیدی: آرگاس، سارگپه، کنه، بندپا مقدمهکنه­ها در تمام نقاط دنیا بخصوص نواحی گرمسیری و نیمه­گرمسیری انتشار دارند و از انگل­های خارجی مهم حیوانات به شمار میروند. کنه­ها بدلیل آنکه در تمام مراحل زیستی خود از خون و مایعات بین بافتی تغذیه می کنند حیوانات مختلف را مورد تهاجم قرار داده و با خونخواری نسبتا طولانی مدت خود و تزریق مداوم بزاق هنگام خونخواری در میزبان ایجاد حساسیت می کنند. طولانی شدن زمان تغذیه علاوه بر انتشار کنه از محلی به محل دیگر باعث ناراحتی های موضعی و موجب تسهیل انتقال عوامل بیماری زا به میزبان خود می­شود. به همین دلیل شناسایی کنه­ها در حیوانات مختلف حائز اهمیت می­باشد. مطالعه ی حاضر گزارشی از آلودگی شدید سارگپه به کنه آرگاس می باشد.کنه آرگاس پرسيكوس به عنوان يكي از دغدغه هاي دامپزشكي در طيور اهلي و وحشي مطرح است كه سبب بروز ضعف، كم خوني، كاهش در توليد، كاهش در رشد و حتي مرگ و مير در پرندگان مي شود. اين كنه ناقل بسياري از بيماري هاي مهم نيز مي باشد.روش کارتعدادی سارگپه (10 عدد) که در طول سال 93-92 به بخش آناتومی گروه علوم پایه دامپزشکی هدیه گردیده بود مورد بررسی انگل های خارجی قرار گرفتند. برای این منظور تمام قسمتهای پرندگان شامل نواحی پشت سر، نواحی داخلی بال ها و همچنین ناحیه سینه ای و ران ها مورد بازرسی قرار گرفتند و نمونه برداری به روش مستقیم و بوسیله پنس صورت پذیرفت. تمامی انگل های جمع آوری شده زیر لوپ بررسی و با استفاده از کلید تشخیص کنه ها مورد شناسایی قرارگرفت نتایجاز 10 عدد سارگپه که به دلایل نامعلوم تلف شده بودند 6 عدد آنها دارای آلودگی به کنه بودند. تمامی کنه های جمع آوری شده مربوط به جنس آرگاس و گونه ی پرسیکوس بود.Shahid Chamran UniversityAhvaz - IRANccc

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید