اهداف استراتژیک برای تحقق ماموریت وچشم انداز ،به چه اهدافی باید دست یابیم؟ شناخت محیط عوامل رقابتی: ۱-رقابت میان رقبای موجود ۲-خطرورود تازه واردها به صنعت ۳-قدرت مشتریان یا خریداران ۴-قدرت ورود محصولات جایگزین ۵-قدرت تامین کنندگان

pooneh

صفحه 1:
‎١‏ گزارش اجرای فرآیند مدیریت وبرنامه ریزی استراتژیک درشرکت بهمن ديزل برنامه ریزی ومدیریت ‎ ‎ ‎ ‏در ‎ ‏شرکت بهمن دیزل ‎ ‎

صفحه 2:
گزارش اجرای فرآیند مدیریت وبرنامه ریزی ۱ استراتژیک درشرکت بهمن دیزل چشم انداز وماموریت ی وارزشها / 5 کیت اسر ‎Vision,Mision,V‏ ۱ متوازن ‎Balanced alues‏ | کسب وکار فازدوم:جاری سازی + ‎Bi ess‏ استراتزیها ‎Strategy‏ ‎Assessment‏ طراحی وجاری سازی فازاول:طراحی وتدوین ‎ae a‏ ستراتژیها ۳ ‎Ali‏ فازسوم:همسو سازی استراتژیها

صفحه 3:
فرآیند برنامه ریزی استراتژیک ‘on K ee 7 > ‏تدوین وبازنگری استراتژبها‎

صفحه 4:

صفحه 5:
‎oot,‏ مسبت 1-بروها وعوامل سیاسی ‎ ‎١‏ 1-رقابت مبان رقباى موجود 2حطرورودتازهواردها 2 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎oils gigas ‏عوامل بيروتى‎ ‏(اارزیای ۶۳۲ ‎ ‎ ‎ ‏2-بازارياس وفروش. 3-فن أورى وتحقيق وتوسعه ‎Lit ela‏ ‎wipe ules‏ ۱ | 6-توليد وعمليات ‎١‏ ‏7-سیستم ها وفن آوری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Sul cuss ab ‎ ‏اسب اراس ‎a teat‏ ‏رامل كليدى موفقيت(56 بای تحدق لمداف استرانزی سبه جه ‎seg‏ ‏برای تحقق چشم ‎Sul‏ واهداف ‎oil‏ ‏اقدامانی را باید ‎

صفحه 6:
انداز وارزش ‎sb‏ = تهیه وتدوین اهداف ‎OMS‏ ‏<< ارزیابی وانتخاب ‎١‏ | استراتژی مناسب

صفحه 7:
ذینفعان(مشتریان) کلیدی عمده ترین توقع با انتظا ‎(aimee)‏ ۱[ 1-کیقیت مطلوب تحوبل به موقع محصول 2-قیمت مناسب قیمت مناسب 3-خدمات پس از فروش کیفیت مطلوب 4تحویل به موقع محصول ارائه خدمات پس از فروش مطلوب ودردسترس بودن قطعات پاسخ گویی در کوتاه ترین زمان ممکن رعایت الزامات سیستم های مدیریت کیفیت

صفحه 8:
ذینفعان(سهامدار) کلیدی عمده ترين توقع با انتظار ذ 3 ‎on en eeran‏ 1-افزايش سود آورى تحقق اهداف گروه بهمن 1 2-حفظ وارتقاء ارزش سهام افزايش سودآورى 3 3-افزايش سهم بازار رهبری در قیمت محصولات ‎ie‏ حفظ وارتقاء سهم بازار افزایش سود سهام ویرداخت به موقع آن

صفحه 9:
تبیین اولویتها ,توقعات وانتظارات ذینفعان(جامعه ومحیط زیست) کلیدی ت الزامات قانونی واجتماعی 2-پرداخت به موقع ‎cule,‏ الزامات زیست محیطی مطالبات(عوارش مالیات جو بیمه ها) پرداخت به موقع مطالبات(عوارض-مالیات-حق بیمه ها) sy 4 ‏رعایت مقررات وقوانین مدیریت شهری‎ = ارتقاء سطح ایمنی وشرایط ارگونومی محیط کاری رعایت ملاحظات زیست محیطی(همسایگان)

صفحه 10:
تبیین اولویتها ,توقعات وانتظارات ذینفعان(کارکنان) کلیدی [7 ert eee cae ل ی 1-حل مشکلات حیطه حل مشکلات حبطه سرپرستی ۳ سرپرستی 1 2رفع مشکلات معیشتی در احترام متقابل از سوی مدیران 3 حد توان شرکت (انواع وامها ,مسکن ) 3-ایجاد عدالت ومساوات در ایجاد توازن میان هزینه های زندگی وحقوق ارائه خدمات رفاهی دسر 4-احترام متقابل از سوی بهبود شرایط محیطی وارگونومی کار مدیران ایجاد عدالت ومساوات در ارائه خدمات رفاهی رفع مشکلات معیشتی در حد توان شرکت (انواع 3 م

صفحه 11:
تبیین اولویتها ,توقعات وانتظارات ذینفعان(تامین کنندگان) کلیدی عمده ترين توفع با انتظار دينفع شرح توقعات وانتظارات 0۳ با توجه به اولويت 1-پرداخت به موقع مطالبات يرداخت به موقع مطالبات 2-ارائه برنامه روشن وثابت ارائه برنامه روشن وثابت تحویل کالاهای مورد نیاز تحویل کالاهای مورد نیاز ‎ene eae‏ ار انتخاب تامین کنندگان وعقد وعقد قرارداد قرارداد ارائه همکاریهای فنی وعلمی برای بهبود کیفیت 5 ارائه نقطه نظرات شرکت وگروه ومشخص نمودن اهداف مشترک وانتظارات ‏شرکای تجاری تامین کنندگان وپیمان کاران ‎

صفحه 12:
بت نات کاناهاهرویکردهای شناسایی انتظارات ارقه مشخصات مقدار وان تحويل ‎Ay ga ie ein‏ مشخصات اللام موارذ حريد يا تأمين- ثاممزن ‎ois “Sa je, Senet SS DSi oF‏ بس ‎oe S| ee‏ زمانندیتامین وا سفارش تظرسنجی . وشرکای مستورالعمل الكيزش- رفع انتظاراك برسنلى وشخصلاياب ‎١‏ عناوم انظر ستجى در ذوره زماني معيين-. كاركنان روش آموزش وذعاب كيبام و)حل مشكلات عصندوق ارتباط با مدير عامل بازديد دورة ‎Sane‏ ای مدیوت از سطوح مختلق سارمان رقات طلنات فقوت ‎IS Sia [a‏ | سريت رهم سر | ‎SEIS‏ اه رعايث الزاماث زيسث مخيطى منابع اسابیرئبس نشستهاى سالائه يا همسايكان حفظ وارتقاء ارزش سهام-سودأورى ی عم رس نو در دوم مقرر ‎eas‏ دسم ‎HU‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
جسم اهار به کجا میخولهیم. برسیم ؟ ‎J‏ ار قدرت ورود محصوات: ‏ماو ‏ارچه آصول برای دا و (_خواحبم کر ‎ ‎ ‎ ‎oot,‏ مسبت 1-بروها وعوامل سیاسی ‎ ‏1-رقابت مبان رقبای موجود 2-خطرورود تازه واردها به ‎ ‎ ‎ile Giga oie dala 266 ‏الأرزيانت‎ ‎= ‏3-قدرت مشتریان با‎ ‏خريداران‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اتاب استراتزيها....,/ براى تحقق جشم ‎Sul‏ واهداف ‎oil‏ ‏اقدامانی را باید ‎ ‎ ‎ ‎webb bas cote ill glial sss nl Lb? ‏3-فن أورى وتحقيق وتوسعه‎ ‎ ‎ ‎ ‏عوامل کلیدی موفقبت|5۴ ‏سا أن ا 000 ‎Shei‏ ۶ ‏7-سیستم ها وفن آوری ‎

صفحه 14:
2h a cauuz ( Mission) cdlw, ‏فلسفه وجودي سازمان ( چرلئي ) را رسالت سازمان‎ ‏حي نامند هر سازمان در پاسق‌بميك سري نیاز ایجاد‎ ‏میشود و هدف آسن رفح آن نیاز صي باشد بنابرلین‎ ‏قبل از هر اقدام بلید مشخص شود که چه نیازهلئي‎ منجر به تشکیل سازمان گردیده است ؟

صفحه 15:
رسالت (ماموریت) 55107اشرکت بهمن ديزل * توليد وعرضه انواع خودروهاى تجارى ومسافربرى به منظور كمكببه بازسازى ونوسازى ناوكان حمل ونقل درون شهرى وبرون شهرى در داخل كشور.

صفحه 16:
چشم انداز چیست ؟ * چشم انداز روياي تشکیل و ایجاد سازمان مي باشد * به برسيم کسیدن ‎Tibbs) Oley] ese‏ اهداف و ماموریت سازمان چشم انداز سازمان مي باشد

صفحه 17:
چشم انداز ۱510۳ ۱۷شرکت بهمن دیزل * ماقصد داریم درتولیدمحصولات وخدمات صنعت حمل ونقل جاده اى (تجاری ومسافری)همواره پیشتاز باشیم.

صفحه 18:
تعیین ارزشها و باورهاي سازمان * سازمان براي انجام ماموریتها و تحقق اهداف خود ‎az‏ ارزشها و باورهائي را رعایت خواهد کرد؟ ۰ ارزشها قابلیت تخطي ندارند و در تحت هیچ شرايظي نباید از آنها ‎sighs‏ * ارزشها مثل يك روح باید در تمام برنامه ها و فعاليتهاي سازمان دمیده میشود ۰ ارزشها بیانگر ارزش اجتماعي سازمان بوده و درجه تعهد و مسئولیت پذيري و پاسخگوئي آن را مشخص میسازد

صفحه 19:
ارزشهای سازمانی ۱۷۵۱۷65شرکت بهمن دیزل ۱- ارزشهای اخلاقی: سارت کارسان رات انسانی -مسئولیت پذیری -حفظ وتوسعه منابع انسانی کار آمد ۲-ارزشهای کسب وکار: -مشتری مداری -رضایت ذینفعان -حفظ محیط زیست وایمنی -ایجاد رابطه برد-برد با تامین کنندگان

صفحه 20:
نکته در نوشتن اهداف درنوشتن اهداف بیشتر به ‎Z S wee‏ ف ‎i ° us‏ نت 7 ‎ul 9‏ نتظارات ذینفعان توجه شود تا روش کار

صفحه 21:
اجزاء اصلي = هدو 9 1 از ۵ میکند ز فعل ته فعل تغيير استفاده a 0 ۰ 7 مثل افزايش » كاهد به هس > SAD » ‏بهبود‎ 7 ‎a‏ ف و موا مشا ‎۹ 2 ‏باد تغيبر كند ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
اهداف کلان شرکت بهمن دیزل ‎-١ 2 5-5-9‏ حفظ سود آورى بايدار: حفظ سودآوری پایدار ‎aa ty,‏ ب ‎٠‏ حفظ وافزايش سهم بازار | | ‎vance‏ ‏0 ۳ 7 ‎epee p)‏ | 7 ”3 افزايش بيهره وری ؟-حفظ وافزايش سهم بازار: ‎re t‏ ۳- رشد ویادگیری سازمان: 3 لهيوذ # مت ی ¥ توسعه فردی کارکنان ۳0 بهبود خدمات پس از فروش ۳ تامین سلامت کارکنان 1 بهبود روابط با مشتریان بهبود سیستم تشویق وانگیزش کاهش شکایات مشتریان ¥ افزایش سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه ” افزايش تیراژ فروش 7 ¥ تولید محصولات متنوع ۷ ۲ تحویل به موقع محصولات بهیود کانالهای ارتباطی با مشتریان ” بهبود فرآیندهای داخلی سازمان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:

صفحه 24:
| External environment wig bur | تحلیل محیط اجتماعی عوامل اقتصادی ,اجتماعی فرهنگی ,فناوری.سیاسی | قانونی | تحلیل بازار | ‎oa 1 |‏ | 1 Lo 1 0 تحلیل تا | | هکت ان اتجلیل اكشكان |] ‎bth‏ اتحادیه عوامل 20 هاى تجارى /تحلیل ذینفعان دولت ) استراتژیک (

صفحه 25:
فرایند شناسایی وتحلیل محیط کلان(عمومی) aes کلان : 1-نیروها وعوامل سیاسی وقانونی 2-نیروها وعوامل اقتصادی 3-نیروها وعوامل افرهنگی واجتماعی 4-نیروها وعوامل فن اوری

صفحه 26:
ان ماه گفاری وقتلات ام ده تودط مرت در زنبه هقی وتوسعه صنعت خودروهاى ديزلى وبازسازى تاوكان حمل ونقل فضاى تكتولوزيكى كشور در حوزه صنعت خودرو فن آوری های جدید در زمبنه تولید خودروهای دیزلی و وکار شرکت بهمن دیزل, تکنولوزی پیشگیری از آلودگیهای زیست محبطی در صنعت خودرو انوسانات ترخ ين زان تولیدصادرات‌وردات محصولات مرتبط با فعالیتهای شرکت هزینه سرمایه گذاری .بازده سرمایه وریسک سرمایهکذاری نرخ مالیات وقوائین مرتبط سطح بهره ورینیروی گاز ميزان رشد حقوق ودستمزد كاركتان نرخ تورم وميزان رشد ‎Sant‏ ترخ سود بانكى وميزان دسترسى به متابع مالى بانكى SS BEEF سرمايه كذارى در صنعت مواد اوليه وقطعات مرتبط با توليدات شركت ترخ بيكارى ودسترسى به نيروى كار عمومي ستخصص وتحصيل کرده نوخ برابری ارزهای اصلی (دلار و ‎Gam‏

صفحه 27:
تست مد فرهنگ مصرف كراب (قدرت خريد مردم وتمايل افراد به خريد برفد لا2لاكازاين» قوانين وروبكردهاى ملى وبين المللى حمايت از محيط زيست ارات شفلى تيروى كار سطح أكاهى مشتر: ومشتریان وفرهنگ ومصرف کنندگان وتفیبرات در نظر مصرف کننده رق كرابي نرخ طول عمره میزان زاد و ولد ونرخ رشد جمعيتي مشوق هاى توسعه ويهبود فعالبتهاى زيسث محيطى انونى سياستهاى داخلى دولت وميزان ثبات آنها سياستهاى خارجى دولت وميزان ثبات آنها قوانین حماینی دولت از صنعت خودرو سازى کشور جهانی شدن وییوستن به سازمان تجارت جهانی میزان دسترسی به انرژی وهزینه های آن وقوانین مرتيط با بهه شازی تصرف اترر ی نرخ بهره بانکی ميزآن دالت دولت در طعت عودرو قوانين مرتبط با تجارت خارجى (واردات وصادرات قوانين وسياستهلى دولث در زمينه خصوصي سازى قوانين كار واستخدام ‎٠‏ باؤنشستكى و تلمين اجتمامي سياست كشورهاى خارجى (فشارهاى سياسى . تحريمها و-).

صفحه 28:
جسم اهار به کجا میخولهیم. برسیم ؟ ‎J‏ ار قدرت ورود محصوات: ‏ماو ‏ارچه آصول برای دا و (_خواحبم کر ‎ ‎ ‎ ‎oot,‏ مسبت 1-بروها وعوامل سیاسی ‎ ‏1-رقابت مبان رقبای موجود 2-خطرورود تازه واردها به ‎ ‎ ‎ile Giga oie dala 266 ‏الأرزيانت‎ ‎= ‏3-قدرت مشتریان با‎ ‏خريداران‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اتاب استراتزيها....,/ براى تحقق جشم ‎Sul‏ واهداف ‎oil‏ ‏اقدامانی را باید ‎ ‎ ‎ ‎webb bas cote ill glial sss nl Lb? ‏3-فن أورى وتحقيق وتوسعه‎ ‎ ‎ ‎ ‏عوامل کلیدی موفقبت|5۴ ‏سا أن ا 000 ‎Shei‏ ۶ ‏7-سیستم ها وفن آوری ‎

صفحه 29:

صفحه 30:
2- تازه واردها و رقبای بالقوه 3-قدرت مشتریان با خریداران 4-محصولات جایگزین 5-قدرت تامین ‎is:‏ برآورد درجه تاثیر عوامل محیظ رقابتی بر استراتژی

صفحه 31:
عوامل محیط رقابتی صنعت از نظر پورتر عوامل موثرعبارتند از: 1- شدت رقابت میان رقبای موجود 2- میزان خطر تازه واردها یا رقبای بالقوه ‎CARLO‏ 3- میزان قدرت مشتریان(خریداران) 4- ميزان خطر ورود توليدات يا محصولات جايكزين <- میزآن قدرت تأمین کنندکان

صفحه 32:
1- شدت رقابت میان رقبای موجود عوامل مورد بررسی عبارتند از: 1-تعداد رقبا 2-سهم بازارهریک از رقبا وتعادل میان آنها 3-میزان رشد تقاضای بازار 4-ظرفیت صنعت 5-تفاوت در استراتژی رقبا 6-وجود موانع خروج از صنعت 7-تمایز محصول یا خدمت(کیفیت , قیمت و...) 8-تسهیلات ارائه شده توسط رقبا به مشتریان ورجحان کلی مشتریان

صفحه 33:
2- میزان خطر تازه واردها یا رقبای بالقوه صنعت عوامل مورد بررسی عبارتند از: 1-حجم سرمایه اولیه برای ورود به صنعت 2-میزان نقدینگی مورد نیاز(سرمایه جاری) 3-میزان سود آوری ومدت بازگشت سرمایه ساس ها عفواین دولنی برات ورود بصعت 5-میزان پیچیدگی فن آوری مورد نیاز ووابستگی آن به خارج از کشور 6-میزان وفاداری مشتریان وامکان گرایش بسوی تازه واردها 7-تسهیلات در اختیار مشتریان 8-دسترسی به کانالهای توزیع وفروش

صفحه 34:
3- میزان قدرت مشتریان(خریداران) عوامل مورد بررسی عبارتند از: تیان سای اراس 2-تعداد وحجم خرید مشتریان 3-ميزان تنوع در محصولات توليدى 1 4-میزان وفاداری مشتریان وقدرت آنها در تفییر محل ونوع خريد 5-قدرت مشتریان در مورد تعیین قیمت وشرایط خرید 6-تهدید انضمام پایین دست مشتریان 7میران اهمیت وشهرت محصولات,تولیدی ار نظر مشتریان ری کر هی ان

صفحه 35:
4- میزان خطر ورود تولیدات یا محصولات جایگزین عوامل مورد بررسی عبارتند از: 1-در دسترس بودن محصولات جایگزین 2-امکان تغییر واستفاده از محصولات جایگزین 3-منافع محصولات جایگزین برای مشتریان

صفحه 36:
5- میزان قدرت تامین کنندگان عوامل مورد بررسی عبارتند از: 1-میزان ,وانسنگی تامین مواد اولیه به حارج از کشور: 2-تعداد وتنوع تامین کنندگان کیان انتتجام وتا کی تامین کنندگان 4همیت ولتهرت ما یرای تامین کتتدگان 5-میزان قدرت جابجایی تامین کنندگان 6-میزان تمایز در محصولات تامین کنندگان 7-وجود تامین کنندگان کالاهای جانشین 8-نهدید انضمام بالادست تامین کنندگان 9-شرایط وتسهیلات فروش تامین کنندگان

صفحه 37:
جسم اهار به کجا میخولهیم. برسیم ؟ ‎J‏ ار قدرت ورود محصوات: ‏ماو ‏ارچه آصول برای دا و (_خواحبم کر ‎ ‎ ‎ ‎oot,‏ مسبت 1-بروها وعوامل سیاسی ‎ ‏1-رقابت مبان رقبای موجود 2-خطرورود تازه واردها به ‎ ‎ ‎ile Giga oie dala 266 ‏الأرزيانت‎ ‎= ‏3-قدرت مشتریان با‎ ‏خريداران‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اتاب استراتزيها....,/ براى تحقق جشم ‎Sul‏ واهداف ‎oil‏ ‏اقدامانی را باید ‎ ‎ ‎ ‎webb bas cote ill glial sss nl Lb? ‏3-فن أورى وتحقيق وتوسعه‎ ‎ ‎ ‎ ‏عوامل کلیدی موفقبت|5۴ ‏سا أن ا 000 ‎Shei‏ ۶ ‏7-سیستم ها وفن آوری ‎

صفحه 38:
فرایند شناسایی وتحلیل محیط داخلی 1-منایع انسانی 2-بازاریابی وفروش 3-فن آوری وتحقیق وتوسعهة 4-منايع مالى 5-منايع مديريتى

صفحه 39:
۲ نان كرداورق معد تحلیل ‎a‏ محیط دا گزارش ‎pas Jules fen il‏ شاخص

صفحه 40:
۱ تحلیل محیط داخلی | © متفترهای مایم آنییران| آرزیابی وتحلیل ) منایع تولید ‎١‏ سیستم مديرية وعملیا ‎sb‏ ی ‎١‏ "تعداد نیروی انسانی ۷سیستمهای انگیزشی آموزش "مشا رکت کارگنان سیستم پرداخت حقوق ودستمزد "سیستم استخدام ,بکارگیری .ارتقاء ورهایی #روحیه,دیدگاه ومیزان رضایت وانگیزه کارکنان "میزان تغییرات وغیبت کارکنان کمرابا ‎SUS‏ رناهی 7 کارکنان و

صفحه 41:
* متغیرهای بازاریابی وفرو = ges ‏ندیم‎ | Che eet ne “كانالهاى توزييع وبوشش توزيع/تجار تك/ الکترونیک { "تبلیغات اثربخش/تصویر سازمان "مطالعه بازار/انتخاب آثربخش بازاراسهم بازار "خدمات/گارانتی صادرات #سياستهاق قيمت كذارى/انعطاف يذيرى/قيمت "كيفيت محصولات ”كاركنان مجرب وآموزش ديده بازاريابى وفروش "رضایت مشتریان

صفحه 42:
BB Gea ‏ده‎ ۷ قرآیند تحقیقات ‎١‏ "أمكانات : اعتبارات ويودجه تحقيق وتوسعة “ارتباط بين واحد تحقيقات وساير واجدها “حفاظت از تكنولوزى ”وجود ابتكارات و كرايش به توليدات جدید/بهبود فرايندها توانایی ومهارت کارکنان در طراحی وتولید "سيستم اكيرشى مناسب تحقيقات ارتباط با مراكز تحقيقاتى/در دسترس بودن منايع

صفحه 43:
‎Es Seo - aa‏ بارصفعت مربوطه ی رهبری "تمایل مدیران به آموزش خود وکارکنانشان توانایی مدیران در برنامه ریزی عملیاتی "ساختار سازمانی 7اهداف شرکت “تفويض اختيار “"رفتار رهبران/دردسترس بودن ‎wis ee‏ مديران به برنامه هاى ‏تحول ‏50 آوری امکان بروز و ظهور استعدادها وخلاقیت ونو آوری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 44:
نیروهای متخصص تولید برنامه ریزی تولید دسترسی به ظرفیت تولید استفاده بهینه از منابع تولید انعطاف پذیری در تولید محصولات متنوع سیستم کنترل کیفیت ضایعات/دوباره کاری/اسقاط "سیستم موجودی وانبارداری "تکنولوژی تولید ۳ شرایط تجهیزات وماشین ‎PM eT‏ "سیکل خرید پیمانکاران/نامین کنندگان مواد اولیه ۷ فضای فیزیکی/جائمایی کارخانه وخطوط تولید/

صفحه 45:
/ ‏"امنیت سیستم (دسترسی و نسخه‎ ١ ‏پشتیبان‎ " 1۲ ‏"تعدادکاربران / آموزش‎ اینترنت 7تصمیم گیری مدیران با بکارگیری سیستم اطلاعاتی “اسيستم 1/15 "سخت افزار ونرم افزار مناسب #مديريت دان

صفحه 46:
جسم اهار به کجا میخولهیم. برسیم ؟ ‎J‏ ار قدرت ورود محصوات: ‏ماو ‏ارچه آصول برای دا و (_خواحبم کر ‎ ‎ ‎ ‎oot,‏ مسبت 1-بروها وعوامل سیاسی ‎ ‏1-رقابت مبان رقبای موجود 2-خطرورود تازه واردها به ‎ ‎ ‎ile Giga oie dala 266 ‏الأرزيانت‎ ‎= ‏3-قدرت مشتریان با‎ ‏خريداران‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اتاب استراتزيها....,/ براى تحقق جشم ‎Sul‏ واهداف ‎oil‏ ‏اقدامانی را باید ‎ ‎ ‎ ‎webb bas cote ill glial sss nl Lb? ‏3-فن أورى وتحقيق وتوسعه‎ ‎ ‎ ‎ ‏عوامل کلیدی موفقبت|5۴ ‏سا أن ا 000 ‎Shei‏ ۶ ‏7-سیستم ها وفن آوری ‎

صفحه 47:
ماتریس ارزیابی عوامل خارجی((۴۴"اشرکت 0.980 م هوت من انبودرقيب همسطح برندیسوزودرکشور ۱ 066 و وهه وه الرسود» يومن ان سمل و كل فيارى وسنافرى 37 ۲ ‏و 008 وه‎ Cee 0890 @ وهه هه 0900 هو ?00 مه توسعه صتعت خودرو سنگین و نیمه سنگین و خدمات مربوطد 5 © هم هوه هه امكان صادرا ۶ ‎os Gye el a!‏ تهدیدات ‎Threats)‏ رديف 1 ۳ i ‏اس‎ & ak ۳ Tr ۲ 2) 3 ue ere |e ۳ 8 00 ‏با‎ ate . ‏واه‎ pa aus ‏ان‎ ٩ 3 , ‏عدم ثيات قوانين و مقررات‎ Toys قیمت محصولات رب

صفحه 48:
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی((۲۶اشرکت بهمن دیزل ١ تحت هت لو 5۱ کیفیت بالاتر محصول ‎eee 5۲ ۵ ۳ ۵۵‏ ۲ ۵۵ ا ع دارا بوذن سهم بای بازر ‎i‏ ‎atte‏ ع هی 5۲ بویا برد سیر ‎MOOD‏ \ ‎So way + ۷۲‏ ار 0 ‎Pacis ies eae ee Shay ۴ ۳۷‏ , ينين لمي 3 ل ۲ ‎SA arr ۵۵‏ محر سی تم فلخت اون و باق هی و غیرد تلا 4 ‎Sooo oF “an‏ اسر ۰6060 - 160- ‎1G‏ ۱ ۳۸ ع ‎Syne‏ اتاملات مناسب سازئى ب ‎legs ees age‏ ‘ ‎Ss) ۴ ۳ IM)‏ ۳ ‎SW sar ۴ ary‏ 3 ‎sir ATA‏ سس 17 او صم وجود مكانيزم بلزلرياء

صفحه 49:
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی((۴۴اشرکت بهمن دیزل ‎ee ce‏ ‎wr‏ عدم كفايت مکانیزم انگیزش و نگهداشت منابع انسانی موجود. نامناسب بودن فضاى انبارهاى شركت ‎ ‎۲ ‏قیمت تمام شده بالای محصول پانین بودن سطح کیفی برخی از اقلام لوكال لین بودن فرهنگ کار تیمی الا بودن قیمت قطعات یدکی ‏انبودن سيستم هاى اطلاعاتى يكيارجه مديريت ‎ ‎

صفحه 50:
جهت گیری استراتژیهای شرکت بهمن دیزل ماتریس ((ع) نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی قوی میانگین

صفحه 51:
جهت گیری ‎lel is)‏ باکت بهمن دیزل | تريس لكت ۱ نمره نهايى ماتريس ارزيابى عوامل داخلى میانگین ضعیف أسازماتهاييكه درخاته يجيا #قرارميك يرند بايد استرلتزيهاور شد وساختوا تخل تماید.. (رسوخ دربازار»ءتوسعاه بازارءتوسعه محصولويكبارجكم) سازمانهاييكه درخانه هاى©:© يا © قرارمىكيرند بايد لسترلتزيهاىحفظ ونكهدارووضع موجود -© را لتخاذ نمايد.(رسوخ دربازار وتوسعهه بازار و محصول) سازمانهاييكه درخانه او©.© يا ©قرار مىكيرند بايد لسترلتزيهاىي رداشتمحصوليا رها .© كردن را لتخلذ نمايند.( كاش ولكذارى لنحلا لهت نوع) | ‏دربالا مشاهده ميكردد وضعيت شركت بهمن ديزل درخانه شماره © قرار دارد وشركت بايد تلاش‎ AS sate ‏نمايد با تبديل نقاط ضعف خود به قوت تهدیدات موجود در محیط را دفع نماید و از ستراتژی های مناسب‎ ‏,محافظه کارانه ورقاتی استفده کند‎ ۱

صفحه 52:
۱ افرع استراتزى معافظه كارانة پیشتمادی توسعه خدمات يس أز فروش ‎See‏ ‏ی رن ا و ‎stay Tans:‏ 015 درسازمان ‏- دستبابى به بازارهاي خارجى (توسعه صادرات)-عراق-. اففاتستان_باكستان-اسياى ‎ole‏ ‎ ‏مديريت زتجيره تامين درجهت استفاده از خدمات ‎Cis gat‏ ‏ايجاد واحد تحقيق و توسعه محصول وبازار إنعطاف يذيرى سازمان در كنترل عوامل مؤثر بر سود آوری ‎Ab AU ‏توسعه سهم‎ ‏شرح استراتژی تدافعی فپیشنهادی ريه 2 توسعه؟! وایجاد ۱۷5درسازمان ‏مدبت زتجبره ثامين درجهت استفادة از خدمات اا ‎ ‏ممم عق 26 ‏مم ممم ممعوموة ‎aoe‏ ‎Reece‏ ‏عو ‎Sees‏ ‎woeeer,‏ ‎cwoore‏ ‎wr ‎sepree, ‎ae ‎Neer ‎sooo ‎Rose ‎poorer, ‎AMAT ‎swoT)) ‎Strengths (S)93 lola: ‏شرح استراتزى تهاجمى بيشتهادى رتفا كيفيت محصولات ودستای به تمره ‎Saal‏ ‏30 ‏نوع محصول با تلد محصولات جدید شامل کشنده هاو كاميو نما ‎VIG ees ‏سازمانی وبهره وری‎ ‏توسعه شرکت درجوزههای تولیدوسابرحوزه ها به منطور افزايش توليد ‏وه زاو تافلت ‏شرح استرانژی رفانت پیشنهادی ‎ee a Sa ‏ارفا‎ ‎30 ‎zie ‏کاسو نا‎ ‎so ‎887.090 ‏رت‎ ‏مهو‎ ‎oe ‏موم‎ ‎۳ ‎2 ‏م ‏مومه ‏22 ‏مسو ممم ميج معمموة ‎51 ‏مهو ‏تن ‎۳ ‎3 ‎2 ‎((T‏ تهدیدات ‎Threats‏ ‎ ‎

صفحه 53:
استراتژیهای حاصل ازتحلیل ‎SWOT))‏ 1- توسعه خدمات پس از فروش بصورت سیستم مکانیزه یکپارچه جهت کست ره ووم‌ او سارمان اسان زرد مازرسی > 2توسعه!] وایجاد 95درسازمان 3 دسیایی ب» بازارهای جارجی (توشعه صادرات)-عراقفعاتستان-پا کستان + آسیای میانه 4-مديريت رنجيرة تامين درجهت استفاده از خدمات ثامين كنتدكان 5-ایجاد واحد تحقیق و توسعه محصول وبازار 1 6-انعطاف پذیری سازمان در کنترل عوامل مؤثر بر سود آوری ‎SEG Aileen aang,‏ استراتژیهای رقابتی: 8-ارتقاء کیفیت محصولات ودستیابی به نمره آدیت 30 9-ننوع محصول با تولید محصولات جدید شامل کشنده هاو کامیو نها

صفحه 54:
een ese rss eo eee or ne eee bool meee) ae yes ‏دی‎ saad ‏استراتزى استراتزى لستراتز‎ ste . ‏استاری ۰ استرانزی زی‎ ۳ ‏حل ای ات ات ات او | «ت‎ ‏استرائزيهاق اصلى:1-رسوع در‎ ‏مه 6 بازارة-توسعه بازار3توسته‎ 8 189 98 «aes aes ae 68 2 ‏محصول‎ ‏درسم‎ ۱۵۵ 5 5 > ace = 7 1۳ ‏م و یا تا دا‎ 11 3 ‏ده او اه زو اه رو‎ ‏ای ایا اف تا‎ tig a6 4 4 a 4 a 4 a 4 a 1 ۱۱۳۱۰ ۱ 1 ee ‏صو‎ nee a ae a ease fo a) ae ea Oe ai oas gS ee en SSeS areas ‏ان لومب رجوريارت ازيريد مير م‎ 0906 POE 4 |oe~p\q OF g BO | OGG 4 OA 4 Oar G OEE ۵ ‏سک کسمیی‎ org? g 0106 g P26 1 ‏مصون‎ 1 Lg BP g Le BY g VP o war ‏خدمات بيس أ قرو‎ 000 ee eee eee ‏خودروهای تخاری سک‎ ‏مه 0.06 | ون به روز بودن محصول و‎ 0.06 OO 4 006 , OAS ,, O06 ‏من "لئاق سمش«‎ ٠ 06 , ‏6ن0‎ o ooo «92° 4 BE a 920% 0% ‏مضه و‎ elie pines 29739060 4 0.08 00S ‏ممم اه ى هه هه موه‎ owe © sai Cuts 9۴ ۰ ‏کو۳ ۰ کو‎ « one a 9B? a GS a 9B? a ‏م مي" ه قن‎ "8 ‎TORO Lions ¢ OOF ¢ OOF ¢ oF coord % 4 oor 9 069 9 00 8 008‏ و ‎auras ‏هه‎ bg TE EE ‏کمن و 0 و 0 و‎ g 208 @ 09 4 OO ‏مصن و‎ ‏۳ ‏رس ‎(ai | ‏مج ای کر مت وا‎ 0 aw all mee | ae! a wae a) Oe al ame «22 «© one

صفحه 55:
اولویت بندی استراتژیها به روش ((/05۳۱ . اتریس استراتژیک کمی (اولویت بندی استراتژیها) شرکت بهمن دیزل-عوامل gal ‏استراتى‎ eee ‏استراتزي‎ 7 gat) gst 5 Poke | ‏جره | هيلي جر‎ ‎sles‏ اصلى:1-رسوع در ‎ ‎1e9 189 6 68‏ 9 وه ‎ae a9 e‏ بازار2-توسعه بازار3-توسعه محصول 4 ‎cee‏ ا ‎ab ab ad ab al iad‏ 7 ۱ 2+ 3 1 ۳۳ را 7 7 ۳ ع سس ‎(eae‏ دوه ع ‎O89‏ @ فيه 0 ?88 © ‎SY © wma‏ 2 "رليات مروت ۰ ‎sata poe‏ تحائيزة و و و 280 9 قر" و ‎M89‏ 0 مضه هم کاس دنا و ‎DOP I OOF O O40 ¢ OOF 0 O69 (OOF doa" 4 OOF‏ 4 ون ات جررواساسب بون فساى أن ‎OOF 08 6 08 | O08 4 009 4 090 | OOF | OOF‏ | 00 فيمت تمام شده بالاى ‎oS Pere ee eae Seek 4‏ اس .8 ‏؟ ورن بئین بودن سطح کیفی . و ‎ ‎0 0 OOF © O68 2 000 4 OOF 4 OOF ‏فيه ت‎ 1 OOF 4 OOF ‎Ss‏ برخی از اقلام لوکال ‎O68 8 O49 # O49 9 O42 80089 O00 4 OOF 4 OOF‏ 8 ضون ات جررروباتين يودن فرهك كار و موه ی موه ‎gg LODE @ OGD 4 O66 4 O0G 4 OW 4 006 4 OH 4 O46‏ فیت مات ‎fp‏ ‏0 م هق د قي ‎eos nes psa eed pea‏ ° وی موه ی وه ‎O60 Jomd 8 08 4008 y 008 4 OM‏ 9 0 ‎DBF 4 OH 4 OOF 4 OL‏ 4 كوه فيه و ‎ones ome‏ © 2 5 سار و ‎ ‎ ‎

صفحه 56:
اولویت بندی استراتژیها به روش ((/045۳۱ 1 1 4 0 6 g ِ 8 oor wae همه 3 1 as ۳1 شمارا ae 5 ۲ i : 8 oo 3 ome ein hed 8٠ 8 استاتزی ‎Vole‏ 129 aes Stir tle gia ‏ار‎ مه ote edie Gi le 4 090.28 020 war one wor oar *ع* وه موه صه و موه و مه و ده و 2 0.06 ey شماره © Se 3 5 woe ضيه ده 20 wag 5 مهم برونی ‎eel | ga‏ ‎ates || tek‏ تست ase, cde Sahin i ao ly 290 8 0.00 صه و موه وه و موه 0? 9 om ‎one‏ 9 مه ‎Sat et ‎ee) ‎Thies || tod ‏مه وه‎ = 3 3 5 ‎ene ‎000 ‎9 08 ‏همه ه ® 2 ‎oe‏ ‏همه ه ۲۵ و ‏عون هم 8ه وق ‏همه 95 8 ‎5 ۵ ‏عمو و اقه 9 ‎2 020 4 owe ‎09 2 08 4 ‏6ه 5 ‎۱ 4 ‏محصول ‎teed ‎5-5 ‏ون تبود رفيب همسطحع | 0 در رسوده بودن ناوگان 06 حمل و تقل تجارى و مسافری هرون وجود مناسبات خوب با ‎a‏ ‏اقبال عمومی مشتریان 0 ‎8 ‎e ‏سر ‏استكين و ثيمه ستكين ‏ی ‎ ‎ ‎

صفحه 57:
اولویت بندی استراتژیها به روش ((05۳۲ تریس استراتژیک کمی (اولویت بندی استراتژیها) شرکت بهمن دیزل-عوامل مهم برونی ‎le!‏ استاتى استراتزى استراتيى استراتزى استراتزى استراتى استراتزى استراتز عل كيدو ‎Tas‏ | ختومة | ‎Baus | oka | Yaue‏ | كبرد | شاه | صبره؟ هبل ‎2? tomy Libel ‏راتزيهاى‎ ‎ ‏۵ | عه ههه همه 5 | 88 6 | 58 ۱ ۹6 | بازار لوست بازار3توسه محصول 4 ‎Sain Ean > =‏ كد 5 ‎Shae‏ ‎we 3 7 aE: 7 3 1‏ 3 ‎PEA Bee ee Bie‏ ‎AS ele eels 45 47‏ ‎ais 1 1 1 1 1‏ نوسانات ‎ls gate‏ ‎aes Hees eae fe fe ea ee Pe eee eee el oe eto‏ 3 مار ار ‎loon |e lowe was‏ يمهاه أقه م جوم و ههه 6 جمهة ‎Fea‏ یی 5 ‎tot‏ محصولات ره ‎Om‏ 6 حصت اه ‎O07 6 OB 0 Oar 6 O00 4 On‏ 4 00% 4 8ك ن جرروني عورم اعاجش اررش بن مه امه هامس ان هماه امهاة وه و مه و اق ف ثلث يي ۰ ‎M9 © Om © 009‏ و مه هگ و 000 ‎a 006 0000 a‏ 89 و ویووویود خودروهای ‎doe‏ 9 9 6 توسط تیسان و راد ‎a 1 007 4 OF 4 OOF © OF © Oar a MH a OOF a OOF‏ ۵ دون عدم قبات فوانین و و ‎oor 9 oor © om‏ 9 ۵۵ و ‎one a % 4 o00‏ ° ‏فين سسولات رق ‎ ‎

صفحه 58:
اولویت بندی استراتژیها به روش ‎QSPM))‏ ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (اولویت بندی استرانزیها) شرکت بهمن دیزل اولوبت بندی استراتژیها اولي اول ‎aslo‏ جذابه ‎ie au‏ وه * هو وه ‎eo‏ ‎a2 dae 82 es 06‏ ابجاد واحد تحقيق و توسعه محصول وبازار ‎ ‎ ‏5 مه موه 0.08 ‏68 19 07 انعطاف بذيري سازمان در كنترل عوامل ۶ 6 م مور بر سود آوری ‏4 ارتقاء کیفیت محصولات ودستابی به ‏نب ‎Me M‏ اتمه ادیت ده ‎ ‏همه موه ‏4ه هه : مدیریت زنجبره تامین درجهت استفاده از ‎eal less Rec Cee ie) ||)‏ ا ‏"نوسعه خدمات پس از فروش بصورت. مه 95 6۵ که موه‌موه 0 تا رو ۰ مه وه وه دستبابی به بازارهای خارجی(توسعه. و ‎aoa SS‏ [صادرات)عراق-اففانستاناکستان ‏* _ 0 هه ممحم ‎ ‎ ‎ ‎3 ‎4 ‎5 ‎6 ‎7 ‎

صفحه 59:
< 32 3 v 7 3 7 3 8 45 5 525 5 بهبود حاشیه سود بهبود قیمت محصولات کاهش هزینه ها بهیود سرمایه در گردش بهبود قیمت تمام شده حفظ وبهبود ارزش سهام کاهش توقغات افزایش بهره وری -حفظ وافزايش سهم باؤارة بهبود کیفیت محصولات بهبود خدمات پس از فروش بهبود روابط با مشتریان کاهش شکایات مشتریان افزایش تیراژ فروش تولید محصولات متنوع تحویل به موقع محصولات ۳- رشد ویادگیری سازمان: ‎ER ۹‏ 5د ‏بهبود آموزش(توسعه فردی کارکنان) تامین سلامت کارکنان ‏بهبود سیستم تشویق وانگیزش افزایش سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه نظام پیشنهادات ‏يروزه هاى بهبود مستمو ‏بهبود كانالهاى ارتباطى با مشتريان بهبود فرایندها ‎ ‎

صفحه 60:
خدمات پس از فروش اد ریزی خدمات برنامه ماهاتة abl ماهانه ماهانه ماهانه 9500 2 85% 80% اهداف کلان , خرد وشاخص ها 94.68 13.39 13.12 80.60% 79.72% نسبت سود ناخالص به فروش خالص سالیانه مجموع هزینه های گارانتی ماه مورد نظر /مجموع تعداد خودروهای فروخته شده در ماه +14 ماه نفرساعت دوباره کاری /تعداد تولید مجموع نفر ساعت توفغات /نفر ساعت. مورد نیاز جهت تولید یک دستگاة AV*Q*P ‏کل نفرات مورد نیاز/کل نفرات در‎ ‏دسترس‎ درآمد سازمان/تعداد کارکنان تعداد محصول فروش رفته/تعداد حاشیه سود محصولات سرانه هزینه گارانتی به تعداد خودروهای فروش رفته مشمو گارانتی(ریال) سرانه دوباره کاری كل (دقيقه). ميزان توليد از دست رفته بدليل ‎lis‏ محاسبه 0۶۶ راندمان تولید بهره وری نیروی انسانی رن بهبو ود حاشيه سود بهبود قيمت تمام شده افزا os بهره وری

صفحه 61:
اهداف کلان , خرد وشاخص ها ۳7 7 ۳۳ | a 3 دورة بايش شاد 75 5 ‏ف‎ ‎be ‎3 ۴5 حاصل تقسیم سود خالص دوره به مجموع دارائیها حاصل تقسیم مجموع بدهی ها به سرمايه حاصل تقسيم مجموع دارائيهاى جارى به كسر موجودى ‎WS‏ وييش برداختها بر مجموع بدهی های ‎Sub‏ حاصل تقسیم مجموع دارائيهاى جارى به مجموع بدهیهای جاری در یک سال نسبت اعتبارات اخذ شده به بهای مصرفی محصول نسبت درصد تفاوت عملکرد واقعی با پیش بینی شده نسبت درصد سود تقسیم شده به سود قابل توزيع حاصل تقسيم سودخالص به تعداد سهام درجریان یک سال نسيت بازده دارائيها نسبت بدهی به سرمایه میزان اعتبارات اخذ شده درصد تحقق بودجه در صد توزیع ‎EPS‏ میزان سود سهام اهداف خرد بهبود سرمایه درگردش افزایش سود سهام اهداف کلان

صفحه 62:
اهداف کلان , خرد وشاخص ها 3 پس از قرو ous قوش دورة بايش ‎SLs‏ 32 ۳57 sale 97 Bee 75% 45 ۳5 كنود کید 3070 معیارسنجش تعداد عيوب 801/تعداد خودروهای ‎exw PDI‏ کاه نع ره هتفر آدیت محصول 150 کاهش نمره منفی آدیت محصول داخلی تعدادقطعات تایید شده/کل قطعات ارسال شده میانگین امتیاز بدست آمده از فرم نظرسنجی نامحسوس مشتریان تعداد نمایندگیهای دارای گرید ‎SIA‏ ‏تمایندگیهای ارزیابی شده افزايش تعدادی نمایندگیها شاخص ميانكين عيوب 01م امتیاز آدیت محصول 1501 امتياز آديت محصول داخلی درصد قطعات لوكال تابيد شده درصد رضايت مشتريان از بخش خدمات نسبت ارتقاء نمايندكى هاى خدمات تعداد نمایندگیها اهداف خرد بهبود کیفیت محصولات بهبودخدمات پر 3 9 3 3

صفحه 63:
اهداف کلان , خرد وشاخص ها az 3 ات يس از فروش فروش خدمات پس از فروش ‎QA‏ ae 7۳ بايش | ف شاخ | سا ص | لح 3 8 ‏ماهانه‎ ‎85 aw 96 هقام‎ ‏فروز‎ 3 ald ارش تعدادی میانگین درصد رضایت مشتری درصورت خرید از نمایندگی مطایق ‎Tes‏ حدافل زمان ممکن طبق روش مطابق جك ليست مميزى داخلى مقدارتوليدمطابق سفارش خاص/تعدادسفارش خاص ۳5 معيارسنجش شاخص 3 تعدا دشكايا محصولات ت شده از درصد رضایت مشتری از نمایندگیهای فیوش مدت زمان رسیدگی وبسته شدن امتياز داخلى فرايند امور تمايتدكان درصد تطابق سفارش خاص مشترى با برتامه 01 كاهش شكايات مشتريان بهبود روابط با مشتريان توليد و 3 9 3 3

صفحه 64:
اهداف کلان , خرد وشاخص ها az 3 QA QA در حال تدوین دورة بايش SLs a هر ممیزی هر دوزه أديث هر دوره ماهانه 3ماهه ماهانه 997 80 80 آروذ 92 rs age 72.2 70 رو مطابق جك ليست مميزى داخلى تعداد تصميمات بسته شده/تعداد كل تصميمات اخذ شده تعدادفرآیندهای ممیزی شده در زمان برنامه ريزى شده/تعداد كل فرآيندهاى برنامه ريزى شده مطایق چک لیست بازدید دوره ای ‎Sul‏ نفرساعت آموزش شاخص امتیاز ممیزی داحلی فرایندهای فروش-تولید. برنامه ریزی و. امتیاز آدیت فرآیند اترهه كدق ۱[ در بازنكرى مديريت درضد تحفی برنامه ممیزی فرآیندها يسريج عبن تغييرات مدارى فنی امتياز بازديد دوره اى انبار نفرساعت آموزش برگزارشده برای پرسنل تعمیراتی ونمایندگیها اهداف خرد بهبود فرآ يندها i tere

صفحه 65:
دوره | هد | وضع معيارسنج 1۳ ات ۹۳ شاد | نا | كنود ع ی | لد | حه ‎y‏ ‎aly 1‏ هر درصد پیشرفت درصد پیشرفت پروژه های پروژه بهبود استخراج شده اقدامات اصلاحی اثربخش/کلِ درصد اقدامات اصلاحی 3 أقدامات اصلاحى تعريف شده اثربخش 3 اقدامات بيشكيراته اثر بخش/كل اقدامات درصد اقدامات پیشگیرانه 5 ييشكيراته تعريف شده الريخش: 3 هر میزان پیشرفت براساس گانت چارت درصد تحفق برنامه ۸00 ‎a‏ ‏پروژه .. تعریف شده مهندس هر ۰.0 92 . تعداد 8۴!۱های کوچکتر از 100/تعداد ‏ نسبت !۹۳۱اهای کوچکتر از 5 پروژه ۱۱های کل 100

صفحه 66:
oll +

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
12,000 تومان