صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
EE |
أل جايكاه سازمان و شركت در سلسله مراتب ۱67 حاکمیت و نحوه رتبط آن با مخاطبین
لا قش آفرینان عمومی عرصه 6۲ سازمان تامین اجتماعی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین
سلسله مراب زیرساختهای 27 سازما امین اجتمعی و شرکت مشاورمدیریت و خدمات ماشینی تام
ألا سلسله مراتب زيرساختهاى بانكهاى اطلاعاتى سازمان تامين اجتماعى و شركت مشاور مديريت و خدمات ماشینی تمین
ألا كستره فعاليتى gull pla ICT ange اجتماعى و شركت مشاور مديريت و خدمات ماشینی تمین
لكا حجم و تنوع مبادله اطلاعات در منظومه .1©1 سازمان تامين اجتماعى و ششركت مشاور مدیریت و خدمات ماشینیتامین
تقش آفرینن اختصاصی ICT dye سازمان تامين اجتماعى و شركت مشاور مديريت و خدمات ماثبينى تامين
ألا ييشينه كلى اتوماسيون سازمان تامين اجتماعى
lao ICT coll og eo تامين اجتماعى
آق برأورد حجم و مقياس 2۲ سازمان تامين اجتماعى
ألا مختصات كلى شركت مشاور مديريت و خدمات ماثبينى تامين
ألا مختصات و ملاحظات مترتب بر نحوه طراحى و اجراى 117 سازمان تامين اجتماعى
ألا سوالات و مفروضات اساسى بيش روى نظام 11 سازمان تامين اجتماعى و شركت مشاور مديريت و خدمات ماشینی تام
Ak oe
صفحه 4:
ی
‘estat
پات بات و
ess
وال وشركها.
اعد جاک
أنه در حوزه انفورماتيك بو
مان ابر ا
۳5 لير يخشهاى فال در مقو
اما و نج Shes
i خر تیه وس
i
إن ييمه هلى اك[
صفحه 5:
صفحه 6:
سيستم 11 سازمان تامين اجتماعي]
داراى زير ساختهاى ملى است و يه شدت
از سطح توسه یفتگی در كشوررو
et ces مت و
§
e.Social e.Social
Bay Insurance e.Government 0 اشركت مقاور
ganization 0 1 بت و خدمات
دولت الکترونب e.Banking بیمه اجتماعی ۲ مدیریت و خدما
بانكدارى الكترونيكى الكترونيى es ماشینی تامین
۵ سيستم 11 سازمان تامين اجتماعى درشرايط
ae حاضر که کشور فاقد زیرساختهای 67| مورد نياز
است بايستى رأسا به طراحى ساخت و پیده سازی ۱
ale 08 شود كداعى بايست مصروف 5
ei e.Social Security
امین اجتماعی الکترونیک — SS
صفحه 7:
1 وزات علوم تحقيقات و
ons, X
وت ارات و ری
ات
مل ی
> رسد
تا
ات ان موس
tee
oer
£
3
بجعم اجون
4
5
3
3
3
مرجم و
FO) مج
3
59
7
3
١ 58
3 4
YE
Bi) “uneneng’ | 45
uo
وزلرت لرتباطات و فلورى امالاعات
ان حرف و مشاغل آزاد
& ليان
ea Jem |
ay 3
15
2
|e
|
| مرری کون یمه ای
يزشكان ٠ دلروخات ip hp gle
درو
صفحه 8:
خارجی , تحرک دیلماسی و
پذیرش مقاوله نامه هاى كار
بين ابران و كشورهاى ديكر
“ds So ay Gag
ahs
ata pt بعنوان
.زيرساخت فعاليت ساير
مندوقهایفعال در سطح
همكائى و مكمل در حال
Eres
تقل واتتقال بين صتدوقها
به صورت لختارى با اجبارى
اشفل يا تفيير ساختارو
aah ats Se
مدنظر بش
در ستاد مركزى سازمان ٠
و تزدیک با
کل دفتر و موجود
اسازمائى و جند شركت و
موس فعال و مرتبط با امور
آعاسازمان
يمه شدكان (ومستمرى بكيران) أتباع خارجى که در بان شغلبوده با هستند
اراتى شاغل ويا ساكن هر خارج. یمه شده/ مستمرى بكير) و بموجب مقاوله مه ها
از كشور إعضا اراد تحت تکنل 0 وياب تفای راون مشمل دید ین
Sc و
so a Sls tn (Ha doe in a مدا شمل می شود نون زر مخت و یبا امن تن تا
مستمرى بكيران و بيمه شدكان تسلهاى كذنشته.
moe ۱ ۲
1۱4 ۳۳۳ وله مرن ی یش
از اد ار 1 1 aa
اد اد اه او اه اه واه ام اه
دا إل a) | 5 ]4 4 اد اد اد
Pe qs asa
ال 0
- قريب به ٠٠٠١ موجوديت سازمانى درسطح كشور (ستادى » استانى و اجرايى) در سه شيكه بيمه اى
فضای بين المللى
4
(۳۱ اداره کل و۳۸۸ شسیه) درمنی (۳۱ مدیریت درمن ۳۱۰ دفتررسیدگی به اند پزشکی + ۷ بیمرستان
و ۲۸۰ درمنگم» با حدود ۵۲۰۰۰ نفر پرستل سازمنی و سرمایه گذاری (۱۳ شرکت و موسسه نسل اول و
نزديك به 12١ شركت نسل دوم و بعد)
3
3
صفحه 9:
|
١ مديريت درمان اس
5 =
ie رمستقيم
در - تعاملانته مستمر و غاليا ملهلنه ست (مستمرى يكيران ٠ كارفرمايان فمال و بيمه شدكان جار در هرما
otal (CE حلائن يك ماله ب 1 أسازمان ا
eat - تعاملات محتمل و شرطی بوده و صددرصدى تيسث مثلا هر كارفرمليى بايستى در هرحال هار ناميه
1 عالياتى بدهد يا مالك بايستى عوارض بدهد ولى كارفرما در صورت نناشتن كاركر مشمول قانون [ به تشخيص
اختيارى خود )ری به تال اطلاعات با زان نار"
[خرف ومشاغل أزاد - به تحاط إينكه سازمان تامين اجتماعى يك سازمان درامد - هزينه أنست و متكى بر متابع وصولى ل شركاى
حدق در الل ل لل ل 2
رن ماش ta ل ول ره ای مق رود
قالييافان رد ؛ فقط راكد و فعال مى شود ولى تكيهدارى أن همواره الزاميستة
|روحائيون و بسيجيانٍ
a
rey Sit
يست يالك
شیک با
شبكة مخارات
ارائه دهندكان خدمات
صفحه 10:
2
ولس ساب
ری
قاری
13
aly
aa
al
سومان وجود
1
| سازمان تام اجتماع
يخش يا شركت الفوماتيكى زير مجموعه شركتهاو
Boeri Jee
| نقر در حوزه نفورماتیک ۷۰
0 Fema ee
ee Se ee ; SS
Ah ee بح Se
senate | amo | wan | AE | ee
eC sl اع
5 ی
ها اه =e
لوه الع سف میب
1 0
بشي كت وبق ,
Speed لت یبن | اسفن مر
Se 7 یی هت 537
نک[ أت
۸ Be
11 سه دار
- Sieess افد
0 a
= قاری داد ها
C4
a dy Clay مزا
]مات واسته te
لوطل حار فر قت ريق
صفحه 11:
حقوق و دستمزد | حقوق و دزد استبری
| سوق له صورت سا
تفص و مجزلى 507 بيمه فى
يخشى ا( سای بای سوت
سيم كفل ميتم 6006ب ناس وطاق
هی نی مقر سا
تیم ساخار رم ار تحت FOX
isan sete |
تفسر تویولوژی شیکه از
یی ی
ed هی اطلاعلی مشش و مج
جسن نس
ges ا
صفحه 12:
| سیر تطور نرم افزارى 107 سازمان تامين اجتماعي
Ere |
سازمان تامین اجتماعی بنابه ضرورت کاری و حجم اطلاعاتی و نیاز به محاسبات احتمللی از اولین ارگانهایی است که به
استفاده از کامپبیتر و روش های مکانیزه در کشور روی آورده است. سوابق مکانیزاسیون سازمان به سال ۱۳6۷ بر میگردد که
اولین سری کامپیوتر وارد ایران گردید و سازمانبا ایجاد سایت کامپیوتری در مرکز (000/067۵70) بر اساس تکنولوی روز و
با همکاری شرکت 605 آمریکایی به پیاده سازی سیستم های مرکزی مبادرت نمود. در لین مرحله که تا سال ۱۳۷۲ ادامه
پیدانموده است. داده های تولیدی حاصل از عملیات دستی درواحدهای اجرائی ( شعب ) توسط فرمهای خاصی به مرکز منتقل
و وارد کامپیوترمیگردید و لیست های کنتیلی جهت واحدهای اجرلنی ارسال می شد. نظربهاینکه اطلاعات کامپیوتربه علت
پروسه طولخنی جمع آوری بروز نبوده و مکانیزاسیون در روند اجرلنی تاثیر نداشت لذا اطلاعات از صحت کافی برخوردار نبوده
و بدلیل اقزایش کار در واحدهای اجرلنی تتایج مثیتی از مکانیزاسیون در واحدهای اجرانی ایجاد ننمود.بانکهای اطلاعاتی
ایجاد شده که در حال حاضر استفاده چندانی از آنها به عمل نمی آید» شامل هویتی بیمه شدگان - سوابق - مستمری بگیران
- بيمه بيكارى - دفترچه درمانی و تلفیق مالی میباشد.
به تناسب رشد فناوری در عرصه انفورماتیک و حرکت از سیستم های متمرکز به سمت سیستم های مبتتی بر استفاده از
کامپیوترهای شخصی سازمان تامین اجتماعی با طراحی نظام جامع اتوماسون به سمت استفاده از سیستم های توزیمی
| حرکت خود را آ
صفحه 13:
{ سیر تطور نرم افزاری ۱6-۲ سازمان تامین اجتماعي
وضعیت طرح جامع اتوماسیون /سکوی نرم افزاری قدیم (
از سال ۱۳۷۰ با ایجاد تحول در تکنولوژی کامپیوتر و ورود کامپیوترهای شخصی, تفکر استفاده از کمپیوتر در واحدهای اچرلنی
قوت گرفت و براساس آن طرح جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی که بر پیاده سازی سیستم به روش غیرمتمرکز تاکبد می
نمود از تصویب شورای عالی تامین اجتماعی گذشت و جهت اجرا شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین تاسیس گردید.
طرح جامح اتوماسیون تامین اجتماعی با روش نمونه سازی (۳۳000606) وبا سیاست استفاده از کامپیوتر در مبادی ورودی
اطلاعات ( شعب و مراكز درملنى ) وجا عنلیت به محدودیت های ابزاری و متخصصین دهه هفتد با استفده از زبانبرنامهنویسی
و پایگاه اطلاعلتی معردم] و ۵/۳۵۵ بصورت پایلوت اجرا گردید. که در نهلیت کلیه سیستم های شعب و مراکز درمانی تحت
پایگاه اطلاعاتی 0مدهع به تدریج از سال ۱۳۷۲ لغایت سال ۱۳۸۰ پیاده سازی گردید.
و هم اکنون بیش از نود درصد عملیات شعب و مراکز درملنی و دفاتر اسناد پزشکی توسط بیش از ۸۰ سیستم مکانیزه اصلی و
فرعی شسامل سیستم ها بيمه اى » درمانى و مالى ادارى صورت ميب ذ يرد. كستره جغرافيايى سازمان و بيجيدكى سيستم ها و لزوم
انجام تغيبرات مكرر اتوماسيون سازمان تامين اجتماعى را در رده بزركترين بروزه هاى اتوماسيون كشورى قرار داده است.
رات در سيستم هاى نرم افزارى سازمان : ناشى از سياست هاى دولت و مجلس » لزوم بهینه سازی و بازنگری سیستم
هاى جارى براساس فناورى نوين » ارلئه سرويس هاى جديد و تحت پوشش قرار دادن اقشار جديد مى باشد. لذا سيستم
مكانيزه سازمان تامين اجتماعى همواره در حالت توسعه و ارتقاء قرار داشته و دارد. از طرفى با بيشرفت تكتولوقى در صنعت
7 و امکانیذیر شدن پیاده سازی شبکه اطلاعاتی یکیارچه که در ن تبادل اطلاعات ستادی و واحدهای اجرانی و حتی
الامكان مخاطبين از طریق سیستم های مکانیزه و به صورت ۰ ۱«۰تانجام شود لزوم تفییر سکوی نرم افزاری اجتتاب
ناپذیر نموده است
صفحه 14:
| سیر تطور نرم افزارى 107 سازمان تامين اجتماعي
اى سكوى نرم
بياده سازى فاز یک نرم افزارى سازمان تامين اجتماعى با استفاده از بايكاد اطلاعاتى 00:0 تحت سیستم عامل 05هر ۸9۷۵۸۵ انجام
بذبرفته است. اين سكوى نرم افزارى داراى نقاط ضعف زير ميباشقد :
ضریب ایمنی پانین داده ها (جه طور ثال با خاموشی كردن ناكهانى كامبيوقر ويا قطع و وصل برق در هنكام نوشتن وها خواندن اطلاعات توسط
سيستم اطلاعات از بین رفته یا خراب و بهم ريخته می شود.)
ضريب ايمنى باثين سيستم (جه طور مثال كاربران خبره قر مى توانند خارج از محيط نرم افزار به تغيير اطلاعات برداخته و سوء استفاده
(ales
سرعت پائین در دسترسی به اطلاعات با افزایش داده هاء
عدم توانایی در نگهداری حجم زياد اطلاعات.
عدم توانائى در سرويس دهى به تعداد كارير زياد
عدم توانابى در كتترل همزمانى سيستم هنكام اسنتفاده در شبكه .
عدم توانایی در کنترل صحت اطلاعات توسط بانک اطلاعاتی.
عدم امکان مدپریت در شبکه 1۷۸۸4
و محدا
رى قدا
با توجه به مضايق و محدوديتهاى سكوى نرم افزارى قديم و براساس مصوبات سازمان تامين اجتماعى مقرر كرديد شركت مشاور مديريت و
خدمات ماشينى تامين ضمن يشتيبانى نرم افزار و توسعه وارتقا سيستم هاى تحت 700076 مطلبق با آخرین دستورالعمل های صادره +
نسبتبه مهندسی مجدد و تغیر سکوی نرم افزارى اقدام و تفكر استفاده از يايكاه اطلاعلتى مطمئن را مد نظر داشته باشدو در همين راستا
در در سال ۷٩ با انجام مطالعه و مقایسه تطبیقی بین چند بانک اطلاعاتی مطرح درلن زمان شامل ۵7۵6/۵ , 282 , 10۴۵۳۳۷ و
3تنا5 404845 انجام بذيرفت كه به انتخاب 0736/6 از سوى سازمان و شركت منجر شد وليكن بدليل اينكه تمام ثوان بخش فنى
به بياده سازى و مكانيزه نمودن روش دستى تحت 190679 و نيز باسخكوبى به اولهيت هاى سازمان تامين اجتماعى نظير طرح ساماندهى
ء سخت و زيان أور و... معلوف بود . موضوع مهندسى مجدد بصورت سيستم ها جدى وبا تخیر از سال 1141 در دستور كار قرار
گرفت. و هم اکنون در بخش بيمه اى و مللى و اداری سیستم های پیمه ای پس از أزليش در جهار شعبه 197 7:11 تهران و قم أماده
كسترش به ساير شعب ميبائسد و در بخش درمان نيز سيستم دفاقر اسناد يزشكى تحت سكوى نرم افزارى جديد در كليه دفاقر اسناد
يزشكى نصب و مورد بهره بردارى قرار دارد.
صفحه 15:
مختصات كلى و الزامات بكاركيرى سكوى نرم افزارى
ا عتليت به ضعف هاى سكوى نرم افزارى قديم سازمان ٠ جيهت جايكزينى بلنك اطلاعلتى از بين مديريت بانكهاى EDA رابطه اى ( 898845 أكد معروف ترهن أنها.
بانکهای اطلعانی عبارند از +5000 - 51 , ۱۳6۵7۵ , 082 , 0۳06/6 إز سوى سازمان و شركت مديريت بلنك اطلاعتی 0706/0 كه داراى مزاباى زیر
مباشد انتخاب کردیده است:
به امکان کنترل صحت اطلاعات توسط سیسنم به صورت اتومائیک ( بانک اطلاعاتی به طور خودکار و هوشمند از ورود اطلاعات غير معتبر جلوگیری می نماید ).
ضریب امنی بای سیستم از طريق سیستم عدم از بن رفتن اطلاعات تضمین ده و حتمال بهم ریختگی و خرابیاطلاعات وجود درد
به ضرهب امنيتى بالاى سپستم ( تضمین عدم دسترسى غير مجاز كاريران به اطلاعات ؛ 02618 جهت حفالت سیستم داراى 15 لايه امنيتى مى باثسد. لين در للی
است که 5560۷0 شرکت ۸/6۳0506دارای یک لاه میتی می پاش
يذ سرعت بالادر دسترسي به اطلاعات درحجم انبوه شبكه هاى وسيع و براكتدف
توانابى نكهدارى حجم انبود اطلاعات [ رای ال 9706/6 امکان نگهداری سه بيليون ©مدمدهاطد7 و هر و79۵6 قابلیت نگهداری ۱۰۲۲ فیل و هر فایل
قبیتنگهد ری ۱۰۲ جدول را درا می پاش ضمنً هر جدولمی تاد درای هزر ستون و تعداد سطرهاى نامحدود باشد).
4 تانلبی سرویس دهیه تعددزادیکاربرهمزمانپدونکاهش محسوس زمان پاسخگویی سیستم(با داشتن سخت افزار و شبكه مناسب وجا استفاده از لين
.بانك اطلاعاتى ٠ مى توان نا بيش از بيست هزار كارير همزمان را سرويس دهى نمود).
امكان کترل همزمانی در سیستم شب
امکان تعریف سیستم جيهت انجام اتومانيك عمليات يشتييان كيرى از اطلاعات ( مثلأ مى توان مسيستم را طورى برنامه ريزى نمود كه راس یک ساعت به طور
روزانه» هفتكى , ماهانه و با در تاريخ مشسخص اقدام به يشتيبان كيرى از اطلاعات نمايد).
di امکان آرشیو نمودن 00۵ اطلاعات ( سيستم مى تولند به محض وارد شدن اطلاعات جديد يا تغيير , اطلاعات جديد ها تغیهر کرده رادر محل دیگری مانند.
ديسكهاى نورى نيز خیرهنمیدتا در صورت خرابی سخت افار و شبکه .که (ate i J OR
با استفاده لز Manager jp! رمع سیستم :امانپزای سریع و راحت اطلاعات وجود دارد.
nee EnterPrise Manager jn! ؛ امكان كتترل و مديريت بانك اطلاعاتى را به go iowa yates دهد
امکان مدیریت و JS سيست جه صورت راد دور [55© ه42 8000002) نيز در سيستم وجود دارد أكاربران هى توائند از محلهاى ديكريا استفاده از خطوط تلفن به
سيستم وصل شده و در صورت داثستن مجوز به كتترل و مديريت بانك اطلاعاتى بيره
.ما توجدجه مقياس على علبات . كستردكى و براكندكى واحدهاى اجرليى؛ تنوع و تعدد خدمات و مزاباى قانينى , تغييرات متعدد و بربسامد قوانين و مقررات : لزوم.
ارتباط همزمان و ياسخكوبى به موقع در هر محل و ساير مختصات و الزامات مديريتى سازمان تامين اجتماعى و حجم تبلالات اطلاعلتى و ميزان ياسخكوبى به
مخاطبين استفاده از “مديريت بانكهاى اطلاعلتى رابطه لى * بزرگ روری است و بطور كلى جيهت استفاده از هر مديرهت بابكاه هاى اطلاعاتى بزرك محدوديت.
هليى وجود دارد كه عمده ترمن أن مربوط به نحوه تبيه و خرهد مجوز استفاده از لين نرم افزار ها ميباشد. و نظرمه إينكه اكثر شركت هاى توليد كننده سيستم هاى
موصوف امريكلبى ميباشند . لذا محدوديت فوق در بين سيستمهاى مزبور مشترك ميبائسد و متاسفانه كشور فاقد سيستم يومى شده و حتى UCT sited tb
مصوب و معینیمی باشد.
عع
bee
صفحه 16:
ashe | حجم و مقیاس آسازمان
سکوی 05
تعداد ساخته شده
Windows سکوی
تعداد ساخته شده
23 21
6 20
4 10
1 6
- تعداد شبکه های محلی راه اندازی شده 01م واحد
- تعداد شبکه های.۵ راه اندازی شده ۸ واحد
۳- تعداد سخت افزار داده شده تا کنون :
- تعداد ایستگاه کاری داده شده ۰ دستگاه
- تعداد چاپگر داده شده ۰۰ دستگاه
- تعداد 060 داده شده ۰ دستگاه
- تعداد سرور نهایی داده شده ( ,یمه ) ۰ دستگاه
اطلاعات تولید: سالانه
۱-۶ حجم اطلاعات تولیدی سالانه دربخش سیستمهای بیمه ای
۲-6 حجم اطلاعات تولیدی سالانه دربخش درمان مستقیم
سرورها ازانواع معمولى ميباشند که قطعا" بای جایگزین گردند )
تعداد در حال ساخت
ل إن إن سر
۰ رکورد
۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰ رکورد
صفحه 17:
عنوان فعالیت
توليد سيستم هلى نرم افزازى
Un ee ga
پشتیانیراهبری و عملباتى
بشتيائى سخت افزارى
فهرست كلى فعاليتهاى شركت براى سازمان
وجود قرارداد
11
+ +|ج|+
مکانیسم
پرداخت
بر اساس قرارداد
lal ميزان خرید
بر اس قرادد
وضعیت پرداخت
ریا رکد بل عدم تحویل و
dps
جاری
ملاحظات
برای بخشی قررداد وجود ندرد
اقرارداد در دست اقدام
صفحه 18:
oleae { کل د مشاون مذیرت و خاها مان ۱
-سال تاسیس ۱۳۷۰
- نوع شركت : سهامی خاص
- مالكيت سهام شركت : (٠١+ متعلق به سازمان تامين اجتماعى
- مجمع شركت : هئيت مديره سازمان تامين اجتماعى
- سرمایه شرکت Vo ویل که اخرابه ۰
sual
۰ ريال از محل اندوخته ها و ذخلئر شركت افزليش سرمايه يافته
- سركت درحال حاضر داراى كواهينامه استاندارد كيفيت ( ۲۰۰۰- ۹۰۰۱ - 150) می باشد.
- شركت طى سالهاى ۷۷ تاكنون داراى رتبه يك رقمى شركتهاى انفورماتيك کشور بوده و درحال حاضر در رتبه 6 قرارداد
(مرجع رتبه بندى ثسورايعالى انفورماتيك كشور)
شركت از سال 111/8 صلاحيت فنى و مجوز توليد كامبيوتر تا + 0*٠ دستكاه را از وزارت صنايع اخذ نموده است
شرکت درحال اغذ صلاحیت فنی و رتبه بندی شرکتهای مشاور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است
شرکت تلاش خود را برای عضویت و حضور فعال و میثر در انجمن ها و تشکل های صنفی مرتبطبا امورانفورماتیک کشور
آغاز نموده است ( انجمن صنفی راینه ای کشور و .)
شرکت همانند سایر شرکتهای انفورماتیکی کشور , سهامدار شسرکت تحقیقات انفورماتیک كشور مى باشد.
شرکت در حال حاضر دارلیی ۱۸۷ نفر پرسنل می باشد که ترکیب تحصیلی آنان عبارتست از ۱ نفر دکتاه ۱۳ نفر
قوق لیسانس, ٩۲ تفر لیسانس . ۱۸ نفر فوق دیپلم ۰ ۳۹ نفردیبلم و ۱۳ نفر سیکل و ۷ تفر ایتدلیی ) کهیه صورت رسمی .
قراردادی و شرکت فعالیت می نمایند.
شرکت در حال بررسی و امکان سنجی ایجاد هم افزلیی از طریق شرکت اثله کامپیوتر ( تهاتری شسدهبا بدهی دیلت )
می باشد.
صفحه 19:
ی و ساقت از سال تكذشته منعقد ولى به لحاظا عدم فازيندى و تحويل و
رم افنؤارى » صورتحساب نشده و تاقبل از أن به صورت رايكان أتجام شده ااست )
صفحه 20:
سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد - هزینه است:
تقریباًتمامی دستگاهها و شرکنهای دولتی دارای قانون, ساختار و ماهیت "مدیریت هزینه" هستند یعنی منابع خود را از
محل بودچه عمومی, اعتبارات دولتی و پولانفال و نفت توسط خزلنه دریافت و در بهترین حللت آنر مناسب خرج می کنند.
ولی سازمان تامین اجتماعی دارایقانون, ساختار و ماهیت " مدیریت درآمد - هزینه" است و صعوبت بيجيدكى و حجم
اتوماسیون آن دو برابر دستگاههای مشابه است.
حجم و پیچیدگی اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی نسبت به سایر دستگاههای دولتی؛ مضاعف است.
سازمان تامین اجتماعی دارای کستره زمانی و فعالیتی بسیط و مستمر با مخاطبین است:
- سازمان ثبت احوال در طول عمریک انسان فقط پنج واقعه (تلد. ازدواج؛ تولد فرزن. طلاق و فوت) را ثبت مى كند. ولى
سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان اصلی و تبعی مستمری بگیران و کارفرمایان ؛ در هر ماه حداقل یک تبادل یا
تعامل اطلاعاتی درد و بایستی آنها را ثبت و پردازش نماید و پاسخگو باشد.
- سازهمان ثبت اسناد و املاک کشور اداره كذرنامه ؛ اداره كواهينامه رانندكى و نظاير من نيز بلحاظ نوع و ماهيت كار و
بویژه بسامد مراجعات مخاطبین, قابل مقایسه با سازمانتامین اجتماعی نیستند.
حجم تعاملات و بسامدتبادلات اطلاعات و پردازش آنها در سیستم نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی بسیاربالاست.
صفحه 21:
تعدد و تنوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی, بسیار زیاد است:
- هيج سازمان بیمه گری در کشور از لحاظ تنوع و تعدد خدمات بیمه ای ؛ مشابه سازمان تامن اجتماعی نیست. بعنوان
مثال صندوق بازنشسستگی کشوری, پوشش بیمه بیکاری ندارد و پوزشش بیمه درمان آذا. سازمان بیمه خدمات درمانی
متقبل است و فقط بازنشسستگی , بازماندگان: از کارافتادگی کلی حق اولاد و حق عانله مندی ارانه می نماید. و سایر
صندوقهای ۱2 گانه بیمه ای کشور نیز وضعیتی مشابه صندوق بازنشستگی کشوری دارند.
| تنوع خدمات سازمان تامین اجتماعی , باعث افزایش تعداد پیچیدگی سیستم های نرم افزاری آن می شود.
: تامین اجتماعی با فرار بیمه ای روبروست supe
از بین صندوقهای بیمه اجتماعی کشور تنها صندوقی که به لحاظ نوع و ماهیت مشمولین قانون با پدیده فرار بیمه ای (عدم.
اعلام اسامی تمامی کارگران, عدم اعلام دستمزد واقعى و يبا روزهاى واقعى كاركرد عدم اعلام اسم کارگران واقصی
و.......) مواجه است. سازمان تامین اجتماعی می باشد. در صندوقهای لشگری ۰ کشوری , بانکهاء نفت و ..... فرار بیمه در
حد صفر بوده و ذیحسابان . حق بیمه مربوطه را قبل از پرداخت حقوق کارمند کسر و بحساب صندوق واریز می نمایند.
مضافاً به اينكه ارائه ليست ناقص و حتى ليست بدون وجه و جه بسا عدم ارائه لیست. مانع از اانه خدمات بیمه ای سازمان
نیست.
در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی, برقراری نظامات عنصربه عنصرمالی (بصورت قطعی) وجود ندارد و
اعمال سيستم کنترل داخلی صد در صد میسر نیست.
صفحه 22:
وه طراحی و اجراي ۱2۲ سازمان تامین اجتما:
ازمان تامین اجتماعی با پدیده "سواری رایگان" یا آبرخورداری من غیر حق" روبروست:
در غللب صندوقهای بیمه ای کشور (بجز سازمان تامین اجتماعی) مدیریت صندوق : مستقيماً ويا بواسطه در اختيار مدير
دستگاه بوده وضمنا دريافت و يرداخت ها تماماً توسط ذیحسابها صورت می پذیرد فلا امکان سواری رایگان و با
برخورداری من غیر حق, در حد صفرمی باشد و احتمال اینکه فردیبا عدم پرداخت حق بیمه ویافقدان سوابق موردنیاز»
اند از مزایا و خدمات صندوقهای موصوف برخوردار شود وجود ندارد. ولی بلحاظ نوع و حیطه فعالیت سازمان تامین
اجتماعی این امر محتمل است.
اعمال کنترلهای زیاد در سیستم نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از سوهاستفاده لازم است ولی از آنجا
که نبایست موجبات نارضایتی بیمه شدگان فراهم شود به قدر کفایت مقدور نیست.
- یک کارفرما در تهران مالیات می دهد وقرار است از محل پرداختی وی و اثال و در بشاگرد هرمزگان جاده بسازند و
شاید این کارفرما از مالیات پرداختی انتظاردربافت ما به ازای مشخص برای خود و کارگرانش نداشته باشسد ولیکن
دریافتیهای سازمان تامین اجتماعی» وظیفه پاسخگوتی (در صورت احراز شرلیط) در قبال بیمه شده را فراهم می سازد (هر
چند محتمل باشد) و سازمان تامین اجتماعی هم برای گرفتن حق بیمه بایستی پاسخگو باشد و هم برای نگرفتن حق بیمه
(درصورت بروز حادثه یا فوت کارگرا
ایجاد ارتباط عنصر به عنصر در سوابق بیمه مشمولین قانون تامین اجتماعی در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین
اجتماعی, بر پیچیدگی نوع طراحی آن تاثیر می گذارد .
صفحه 23:
سازمان تامین اجتماعی مجری احکام دولت مجلس و دیوان عدالت اداری و آراه وحدت رویه و موردی است:
- اغلب مصوبات مجلس و دیلت در خصوص صندوقهای بیمه ای فقط شامل صندوقهای لشگری و کشوری (با تامین بار مللی
بعنوان كمك و يارلنه است) و سازمان تامين اجتماعى (غالبا بدون تامين بار مللى معادل و همزمان) مى باششد و هيج وقت به ساير
صندوقهای بیمه اجتماعی دیگر تکلیف نمی شود. بسیاری از مصوبات موصوف با قانونمندیها و اصول و قواعد حاکم بر سازمان
تامین اجتماعی و نیز عرف و روال رایج آن, در تباين است
پیش بینی بالاترین حد انعطاف در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی نیز پاسخگوی تصمیمات اقتضایی حاکم برلن
نمی باشد
سازمان تامین اجتماعی با کثرت و تنوع مخاطبین مواجه است:
تمامی صندوقهای بیمه ای فعال کشور داراى مشتركانى از يك سنخ وانك كارفرماً هستند. مثلً کارمندان دولت (صندوق
بازنشستگی کشوری), لشگریان (صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح)» کارکنان صدا و سیما (صندوق بازنشستگی صدا و
سیما) و.... ولی بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی از تنوع و تکشر فراوانی برخوردارند. به نحوی که در حال
حاضر دارای نزدیک به ۵۰ نوع اساس برقراری مستمری (برای اقشار مختلف) می باشد ولی سایر صندوقها فقط سه نوع اساس
برقراری *(بازنشستگی با ۳۰ سال سابقه, فوت و از کارافتادگی) بیشتر ندارند.
کثرت و تنوع مخاطبین سازمان تامین اجتماعیبد نحوی طراحی و نیز نحوه کاربری سیستم های نرم افزاری آن تاثیرگذار است و
امکان همانند سازی وجود ندارد.
صفحه 24:
- در سیستم بانکی حسابها قطعی است و پرداخت کننده و خدمت گیرنده یکی است (صاحب حساب) و در سیستم بیمه های
خصوصی نیز موضوع بیمه و میزان خسارت مشخص معین و مقطوع است و ارزیابی خسارت در اختيار بیمه گر است. ولی در
سیستم بیمه ای سازمان تامین اجتماعی کارفرما حق بیمه می پردازد (و حتی اگر نپردازد) و اطلاعات مربوط به کارگران را به
سازمان ارائه می نماید (حتی اگر ارلنه ننمایید) ولی سازمان قرار است به کارگر (درصورت احراز شرایط سن و سابقه و یا بروز
حادثه و فوت) مزلیابپرداز. نقص اطلاعلتی از سوی کارفرما ناقض تکلیف سازمان نیست. در حللی که در بیمه خصوصی, كتمان
اطلاعات باعث اعمال قاعده نسبی و کاهش و پا عدم پرداخت خسارت از سوی بیمه گر می شود.
سازمان تامین اجتماعی اعطا نندهمجوز و غازگربرقرری ارتباط و تعامل با مخاطبین خود نیست و برای پیمایش استمرارلن
| نيز ابزار قانونى لازم را در اختيار نداردة
- در صنوف اتحادیه ها و سهرداريهاجا اعطاى جواز و ly فرايند تشكيل برونده را شکل می دهند و در شركتها اخذ دفلتر مللى
.بلعب شمده براى حسابرسى و اخذ ماليات » قبل از تااسيس صورت مى بذيرد و هر كارفرما مى بايستى اظهار نامه مالياتى سالانه
see حتى بدون فعاليت يا سود . ولى در سيستم تامين اجتماعى اختيار و تشخيص اين امر با كارفرماست.
امكان نام نويسى و تكميل اطلاعات مربوط به بيمه ثسده و كارفرماء قبل از أغاز شسمول بيمه در سيستم های نرم افزاری امین
اجتماعی وجود ندارد.
صفحه 25:
نحوه طراحی و اجرای ۱2۲ سازمان تامین اجتما:
|اطلاعات موجود در بانكهاى اطلاعاتى سيستع نرم افزارى تامين اجتماعى مرور زمان و تاريخ انقضاءتداردة
— خصيصه فقدان مرور زمان و عمر مفيد اطلاعات بيمه اى سازمان تامين اجتماعى ؛ باعث كرديده است كه اطلاعات راكد در
سيستم هاى نرم افزارى تامين اجتماعى كم يافت شود و حجم اطلاعات در حال نار جارى و بردازس » بالا باشسد. بعضأ از ين
امر به اختلاف أمارى تعبير مى شنود در حالى كه |ينكونه يست.
در غللب سيستم هاى بانكى, مللى و بيمه اى؛ عمر مفيد اسناد و مدارك و اطلاعات مشخص و محدود است , ولى در سازمان تامين
ele! به لحاظ قانونى اين امر ميسر Sad
حجم بارش و بردازش جارى اطلاعات بيمه اى در سازمان تامين اجتماعى بسيار بالاسست.
سازمان تامين اجتماعى نمى تولند ارلنه خدمات خود را بوبه در مورد بيمه شده موكول جه ارلنه بروندهبيا سوابق قبلى وبيا منوط .به
تکمیل بودن اطلاعات نماید:
در قللب سيستم ها نظير أموزش و پرورش ثبت احوال, املاک و اسناد ...»رنه هر نوع خدمت يا مزیته منوط و موكول به ارائه
اصل پرونده مستندات و مدارک لزم و کاملبودن اطلاعات است وليكن در سيستم تامين اجتماعى بلحاظ سيال بودن نيروى كار
و الزامات قانون تامين اجتماعى (كه مه تنها ارلثه ليست كامل از سوى كارفرها بيهمراه حق بيمه» مربوطه بلكه تنها احراز اشنتفال و
مزد بكيرى را شسرط برقرارى خدمات و تعهدات سازمان می دان. گذاشتن شروط مقدماتیبرایورودبه سیستم مقدور نيست.
در سيستم هاى نرم افزارى تامين اجتماعى امكان بى جويى و رديلبى سوابق كذشنته , قبل از أغاز ارتباط و تعامل جديديا مخاطب
مقدور نیست.
صفحه 26:
با توجه به مقیاس, پیچیدگی تنوع و تکنیر خدمات و فعالیتها نیز گستره زمانی و مکانی بسیط و چند وجهی
کارکردهای سازمان تامین اجتماعی و بویژه بلحاظ اينکه بسیاری از متفیرها و عوامل دارای تائید و تاثرات بنیادی بر
نظام ۱6۲ سازمان تامین اجتماعی می گذارند در خارج از سازمان و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی
تامین شکل می گیرند و سازمان و شرکت برای نظام بخشیبه آنها مبسوط الید نیستند وبا عنلیت به اینکه بیکاری
از زیر ساخته ها و استانداردهای ملی بومی شده و بنیلنی در متنی بر پاسخ آنها ویا پیش فرضیهایی که بر مبنای
آنها تعیین می تسود اقدام نمود:
- آها سازمان تامین اجتماعی به شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین نگاه تجاری دارد یا نگاه سرمایه
گذاری و چه بسا نگاه اقتصادی؟ (بعنوان مثال در نگاه اقتصادی امکان دارد هزینه های شرکت و برخی نسبتهای
سنجش عملکرد و بازدهى مناسب نباثسد و لیکنبا طراحی یک سیستم بتوان صرفه اقتصادی زیادی ایجاد نمود و از
تحمیل هزینه من غیر ح به سازمان در فعالیتهای بیمه ای و درمانی ایجاد نمود)
- آیاسازمان تامین اجتماعی: سرکت مشاورمدیریت وخدمات ماشینی تامین رلیک شرکت تجاری خودمیدلندیابیک
شرکت ماموریتی که تصدی بخشی از وظایف اجرایی وعملیاتی سازمان رادرقالب وساخت شرکتی راهبری می کند؟
- سازمان تامین اجتماعی در طراحی و ساخت سیستم های نرم افزاری خود اولهیت را سرعت در پاسخگوبی می دهد یا صحت و
دقت در پاسخگویی؟ و آیا سازمان رضایت مندی مخاطبین را مقدم بر اعمال سیستم های کنترل داخلی و ایمنی و امنست
نرم افزاری می شمارد؟
صفحه 27:
- بسیاری از مصوبات ديلت و مجلس (كه بلحاظ صراحت قانینی و یا ایجاد توقع و انتظار در مخاطبین و مدیران و کارشناسان
سازمانى ٠ داراى ضرب الاجل هستند) با اصول و قانونمندييهاى حاكم بر نظامات بيمه اى (كه مبناى طراحى سيستم ها وده است) و
حتى با الگوریتم al sl در برنامه نویسی, سازكارى و مطابقت ندارد. أها سازمان قادر است يا مى خواهد. فرصت لازم را به
بش كارثسناسى خود (معاونت هاى تخصصى و موضوعى) و بخخش فنى خود (شركت مشماور مديريت و خدمات ماثبينى تامين)
براى سازكارسازى و تطبيق مصوبات فوق با استانداردها و زر ساختهاى سيستم نرم افزارى بدهديا خير؟ ليا سازمان مى تولند.يا
مى خواهد مجوز انجام استثنانات فوق بصورت دستى را بدهد يا خير؟ ليا لين امر امكان بذير است؟ و اكر استثنانات دارفد قاعده
ene)
-أيا سازمان مى تواند (و أيا امكان عملى لن با توجه به فشار کاری و مصوبات پیابی مراجع فرا سازمانی وجودداد؟) و یا
مى خواهد يكبار براى هميثسه و بمنظور ساخت هليه اى و بنيادى يايكاههاى اطلاعات خود. نسبت يه فراخوان (ببرليش «GAN ٠
پیمایش و پایش اطلاعات) عمومی بیمه شدگان[گذشته , حال» أينده) ٠ مستمرى بكيران و كارفرمايان اقدام نمايد و در خلال
اجراى فراخوان » هيج اطلاعاتی را به سیستم تزریق نکند و خروجی از سیستم نخواهد؟
- آیا سازمان می تواند ارائه خدمات خود را به بیمه شده. کارفرما و مستمری بگیر مقيد و منوط به ارائه كد ملى كند ؟ أيا اصلاً همه
مردم و بیمه شده ها کد ملی دارند؟ و آیا کد مزبور از اصالت» ایمنی و امنیت صد در صدی برخوردار است؟
-أيا سازمان به لحاظ قانونى مى توندبه همانند سازی ورودیها و خروجبهای سیستم خود اقدام نمايد وها مخاطبين متكثر و
متنوع خود را ملزم به تطبيق با شرايط سيستي استاندارد و ايده لل خود نمايد (سازمان در حال حاضر داراى دهيها نوع ورودى
سابقه ودههها نوع اساس برقرارى مزايا و تعيهدات قانونى مى باشد)؟
صفحه 28:
- لیا سازمان .به بخشهای تخصصی خود و شرکت ويا هر متولى ديكرى كه مسئول و متصدی شناخت؛ طراحی و ساخت و پیاده
سازی سیستم های نرم افزاری سازمان می باشد. فرصت انجام شناخت جامع و صد در صدی (بدون اعمال تغيبرات قوانين»
دستورالعملها و بخشنامه های جدید) را می دهد یا خبر؟ و اگر پاسخ منفی است ویا انجام لن ممکن نیست؟ چه کسی بایستی
| پاسخگوی عوارض و تبعات این تصمیم باشد ؟
- ایجادنعطاف حداکثری در سیستم های نرم افزاری برای ایجاد زمینه پذیرش قوانین, مصوبات و احکام مراجع فراسازمانی.
| ابطه مستقیمی با کاهش ایمنی و امنیت سیستم ها دار مسئولیت این امر و پاسخگونی آن با کجاست ؟
- در گذشته وبه اقتضای پیشبردامر اتوماسیون سازمان و بلحاظ مغفول ماندن برخی امور از سوی مراجع ذیربط شرکت برخی
وظلنف و ماموریتهای سازمانی خارج از فلسفه وجودی و ماموریت اصلی خود را متقبل و متحمل شده استه رها سازی شرکت از
وظانف موصوف بایستی توامان با پذبرش مسئولیت و پاسخگونی یکی از واحدهای سازمانی (ذیربط و ذیمدخل) یا یکی از شرکنها
و موسسات وابسته و تابعه سازمان باشد. اقدام شرکت در خصوص رها سازی از فعالیت های فوق و تبعات عدم پاسخگونی
متناسب و همزمان, بایستی از سوی چه مرجعی مورد پذیرنس و پاسخگونی واقع گردد؟
سبه لحاظ نوع طراحی, ساخت و پیاده سازی سیستم های نرم افزاری که از سوی سازمان و شرکت انتخاب شده است (طراحی
در حین عملیات اجرلنی) وبه جهت ارتباط مستمرپرسنل شرکت با بخشهای تخصصی سازمان و هم افزانی ناشی ازلن ,دلنش و
تجوبه سازمانی و فنی زیادی در لین نیروها متمرکز شده است. افزلیش نیروی صرفً فنی در شرکت [برای پاسخگونی به افزلیش
موسمی حجم کار) در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای اقتضلنی سازمان نیست و در " برون سپاری" نیز همین نقیصه وجود دارد. لیا
سازمان ؛ مهلت لازم برای انقال اطلاعات؛ تجارب و شناخت نسبت به سیستم های سازمان را برای سیستم هلئی كه احيانً برون
سپاری خواهند شد به شرکت می دهد ؟ و آیاتغیبرات بعدی و بوییه ارتباط و یکپارچگی سیستم ها و رعایت استاندارده را در
أينده از شركت مطالبه نخواهند كرد؟ و أيا يشستيبانى نرم افزارى و توسعه آنها را نیز به برون سپاری خواهد سيرد يا از سركت
انتظار دارد؟
صفحه 29:
اس PE
سین کی
سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر سرمایه اجتماعی بر آمده از مشار کت شرکای اجتماعی و با اتکاء بر سرمایه
انسانی بر گرفته از توان و ظرفیت مدیریتی و کارشناسی خود تاکنون توانسته است بر بسیاری از مشکلات »
مضلیق و محدودیتهای حاصل از کارکرد متفیرهای محیطی و پیرامینی فلنق لید و فعل" توانستن " را صرف نملید در
عرصه اتوماسیون نظام ادارى نيز توفیقات سازمان و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین ¢ در مقایسه با
سای نظامات مشاه و بویژه در شرايطى كه كشور فاقسد زيسر ساختهای ملس و بومی لازم می بائسد.
سازمان تامین اجتماعی با اتکاء بر نظامات کارشناسی و مدیربت شده خود. در فردای حادثه زلزله بم در شعبه
صحرایی مستقر در شهر مذکور, دفترچه صادر نمود و حکم مقرری بیکاری و مستمری برقرار کرد ولی در حال حاضر
و در دومین سالگرد حادثه » امکان نقل و انتقال املاک در بم وجود نداشته و برگزاری انتخابات مجلس بدلیل عدم
اصالت مشخصات هویت ملی افراد یعنی شناسنامه ها میسر نیست.
صفحه 30:
- سازمان تامین اجتماعی یکی از متقدمین و پیشگامان طراحی و ساخت سیستم جامع بیمارستانی بیمی شده در ایران می باشد
ایین در حالی است که طرحهای پایلوت سیستم های غیر بومی بیمارستانی وزارت بهداشست » درمان و آموزش پزشکی در
بیمارستان امام رضا(ع) مشهدو بیمارستان شاهرود در زمان وزرای سابتق و اسبتی وزارتخانه مزبور تاکنون به نتیجه نرسیده است.
- سازمان تامین اجتماعی مبدع طراحی , ساخت و پیاده سازی سیستم دیسکت داروخانه . کدینگ دارو و تجهیزات پزشکی و
موسس شورای هماهنگی سازمانهای بیمه گر و بانکهای اطلاعات پایه مشترک سلامت در کشور بوده و سیستم های مزبر با تنید
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تمامی صندوقها تعمیم یافته است.
- سازمان تامین اجتماعی بطور همزمان سه قانون سخت و زیان yal نوسازی صنایع و سربازی (که میزان احکام برقراری
مستمری و مقرری بیکاری را نسبت به سال قبل تا بیش از سه برابر افزایش داده است) و نیز تعمیم بیمه به ۱۲ قشر جدید
(روحانین ۰ قالبافان بسیجیان و ...)را بدون افزلیش یک نفر نیروی انسانی و بر اساس ظرفیت های مدیریتی, کارشناسی و
انفورماتیکی خود به مورد اجرا گذاشته است» امری که در سایر دستگاههای دولتی محال است.
برای تداوم و تقویت نظام جامع اتوماسیون سازمان تامین اجنماعی و تحقق منظومه هوشمند. پاسخگو و کارآمد 167 سازمان
تامین اجتماعی نیز به مشارکت و حضور فعال و موثر تمامی ظرفیتهای مدیریتی (از سطوح عالی تا عملیانی) سازمان در
شبکه های بیمه ای ؛درمانی ۰ پشتیبانی و سرمایه گذاری و نیز شرکتها و موسسات وابسته و تابعه می باشد و اقدامات مزبور
بایستی تحت هدایت و راهبری عالیترین ارکان تصمیم گیری سازمان امین اجتماعی (شورای تامین اجتماعی؛ هيات مديره
سازمان تامین اجتماعی و شورای انفورماتیک) قرار داشته بامد.برای این منظور بایستی" سقف فلک را شکافت و طرحی نو در
انداخت " و" سخنی تازه گفت" و کشور, سازمان و شرکت را به سوی" جهانیتازه"رهنمون ساخت.
یا علی گفتیم و عشخ آغاز شد ..
صفحه 31:
برای قللب طرحهای توسعه ای در کشورها و سازمانهای مختلف و بمنظور ايجاد تحر ؛ پویایی همراستایی و هماهنگی در فعالها و بویچه فراهم
سازی انگیزه مشارکت همدلی و وفاق سازمانی از یک"عنوان" با" شعار" محوری استفاده می شود (بعتون مثال بانک کشاورزی طرح رایاه ای شدن
خود را به اختصار " مهر" نامیده است یعنی مدیریت "هوشمند راینه ای" »با بلنک ملت از خدمات الکترونیک" جام" یعنی" جامع الکترونیک ملت*
استفاده نموده و ...... ) براى اين منظور بايستى مجموعه اى متخصص . مجرب و کارآمد از مدیران و کارشناسان موضوعی سازمانی (بیمه ای
درمانی: پشتیبانی و .....) شاغل و بازنشسته در کنار مجموعه ای هوشمند و تونمند از مدیران و کارشناسان فنی (سازمانی و شرکت مشارو
مدیریت و خدمات ماشینی تامین) حول محور یک چارچوب کاری وبا طرح منسجم و یکپارچه و مجزا از روال ها و رويه های موجود و کارهای جاری
سازمان و شرکت گردهم آمده و به تفکر و تعمق پرداخته و چشسم انداز مطلوب و آرمانی برای سازمان در عرصه 16۲ ترسیم و بصورت
مرحله ای به اجرا و پیاده سازی آن بپردازند.
پیشنهاد می شود یکی از عناوین زیر یا مشابه آن پکار گرفته شود:
جنات (بهشت ها : جامعه نم فزاری اطلاعات تامین
مرات ( آينه ) : مديريت رايانه اى اطلاعات تامین
منشمات (سرآغازها) : مديريت نرم افزارى شبكه اطلاعات تامين
صافات (صف شسكنان) : صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین
امت (مردم ) : اطلاعات ملی تامین
شمس (خورشید) : شبکه (شعبه) ملی سازمان
سپنتا : سبستم پاسخگوئی نرم افزاری تامین اجتماعی