علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

گوشه هایی از تاریخ توسعه نیافتگی در ایران

goshe_hayi_az_tarikhe_tosee_nayaftegi_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گوشه هایی از تاریخ توسعه نیافتگی در ایران”

گوشه هایی از تاریخ توسعه نیافتگی در ایران

اسلاید 1: 3/17/20181 گوشه هایی از تاریخ توسعه نیافتگی در ایران دكتر سعيد جعفري مقدم

اسلاید 2: 3/17/20182عوامل تاریخی عدم توسعهرکود فکری و برخورد قشری با مذهباستبداد سیاسی داخلی و از بین رفتن قدرت سیاسیاز بین رفتن توان، سازمان و قدرت نظامیتجزیه و بخشش زمین هاایستایی نظام اقتصادیاز رونق افتادن تولید داخلی و رونق واردات نفوذ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استعمار فقدان سازمان های تولیدی، اجتماعی و سیاسی پویا

اسلاید 3: 3/17/20183نشانه های رکود فکری و برخورد قشری با مذهب مکروه شمردن خواندن علوم جدید (نظیر ریاضی و شیمی) در مصرحرام دانستن نصب شیر آب در مصرمذهب ایستا، بی تحرکی و خرافه پرستی در جامعه طبقاتی هنداعتقادات مذهبی دهقانان چینی مبنی بر تغییرناپذیری جامعه و مطلوبیت اطاعتجیمز موریه منشی سفارت انگلیس: در این دوره علما و پیشوایان مذهبی،  خود غرق در دریای  تعصبات بودند. ... به شدت در میان آنها راه یافته بود. آنان با آزادی افکار مخالفت کرده و  از رتبه و مقام خود در هراس بودند. مردم برای آنان رتبه خدایی قائل بوده و چشم و گوش بسته از آنان اطاعت می کردند.

اسلاید 4: 3/17/20184اقتصاد ایران در دوره قاجارطرح دریافت مالیات بر اساس میزان تولید برای اولین بار در اقتصاد ایران در دوره زندیه (عمر کوتاه این دوره)فقدان اقتصاد دولتیمحدود شدن اقتصاد خصوصی به مالیات بر کشاورزان خرده مالکان و تجار شهری فقدان انباشت سرمایه به دلیل و جود ناامنی ناشی از :یاغیان و سرکشانی که شهرها و راه ها را ناامن می کردند.ترس شاهان از محبوبیت و ثروت افراد (و مقابله با آن از طریق اتهام دزدی و اختلاس و کلاهبرداری. مثلا800 هزار تومان از دارایی امین‌الضرب در اوایل سلطنت مظفرالدین‌شاه به بهانه سوءاستفاده در ضرب مسکوکات مصادره شد).ترس ملاکان و زمین داران از دست اندازی شاه

اسلاید 5: 3/17/20185نشانه های فروپاشی اقتصاد ایران در دوران قاجارورشکستگی صنعت نساجی کشور و ورود پوشاک همه طبقات جامعه از غربخروج اقتصاد از حالت معیشتی در مواجهه با بورژوازی مدرن غربی و ایجاد تغییراتی در نظام زمینداری و تجارت انحطاط صنایع داخلی ایران بدلیل سیاست های دولت مرکزی و نفوذ قدرت های خارجی (فصیحی)مقام اول و دوم و سوم تجارت خارجی ایران: روس، انگلیس و هند

اسلاید 6: 3/17/20186ظهور اقتصاد امروز در عصر پهلوی اول1. شکل گیری پایه های اقتصاد امروزی در دوره رضا شاه (با شکل گیری راه آهن، مدارس و صنایع جدید)2. شکل گیری ناکارآمد طبقه متوسط (فاقد آزادی عمل و اختیار) طبقه متوسط محصول سرمایه داری و عامل رشد جامعه سرمایه داریطبقه متوسط نه کارگر و نه صاحبان سرمایه های اصلی هستند اما با شکل گیری دولتهای ملی نقش هائی را برعهده دارند (بوروکرات ها و تکنوکراتها).3. برخورداری دولت از درآمدی مستقل از مردم (باقی ماندن کسب و کار و زندگی مردم در گرو دولت) با کنترل اقتصاد در دست دولت همه نهادهای سیاسی، قضایی و حیات مردم در انحصار دولت خواهد بود.

اسلاید 7: 3/17/20187ادامه ظهور اقتصاد امروز در عصر پهلوی اول3. فقدان دموکراسی: میلتون فریدمن: دموکراسی لازمه رشد سرمایه داری و سرمایه داری عامل برقراری دموکراسیفضای آزاد برای نقد و بررسی معضلات سیاسی واجتماعی مقدمه رشد سرمایه داری و تشکیل و توسعه طبقه متوسط 4. نگرش منفی نسبت به بخش خصوصی: تفکری که بخش خصوصی را درپی سودجوئی و استثمار دیگران می داند (به دلیل شکل گیری بسیاری از کسب و کارهای خصوصی در سایه ارتباطات و توصیه های حکومت)

اسلاید 8: 3/17/20188

اسلاید 9: 3/17/20189 [1] Most Admired Knowledge Enterprise

اسلاید 10: 3/17/201810به اميد ديدار

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید