پزشکی و سلامت بیماری‌ها

گیاهان دارویی موثر بر اعصاب و روان

giyahan-darooei-baraye-asaab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۴۶ اسلاید آشنایی با سیستم اعصاب -گباهان دارویی موثر بر اعصاب -روش مصرف گیاهان دارویی موثر بر اعصاب
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1097 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گیاهان دارویی موثر بر اعصاب و روان”

گیاهان دارویی موثر بر اعصاب و روان

اسلاید 1: گیاهان دارویی موثر بر اعصاب و روان تهیه کننده : مهندس عزیز حیاتی دانشجوی دکتری زراعت تخصص گیاهان داروییEmail:hayati265@yahoo.com1398

اسلاید 2: معرفی سیستم عصبی سیستم عصبی ما در واقع رابط بین ذهن و بدن است. این سیستم شگفت انگیز به کمک انتقال دهنده های عصبی پیام های عصبی را از مغز و سلول های عصبی در محل سیناپس به سلول های عصبی یا عضلانی می رساند. تا به امروز حدود ۳۰۰ انتقال دهنده عصبی از جمله اندورفین، آدرنالین، نورآدرنالین، استیل کولین، نوروپپتید کشف شده اند. با وجودی که سیستم عصبی تنها بخش کوچکی از جسم انسان را تشکیل داده اما تمام فعالیت های فیزیکی، احساسات و افکار را کنترل می کند.

اسلاید 3: حال اعصابت چطور است؟ حتما می دانید که عوامل فیزیکی، برانگیزاننده تفکر و احساس اند و می توانند با تاثیر مستقیم بر افکار و احساسات سبب بروز مشکلات و بیماری های روانی شوند، بعبارتی احساسات منفی با کاهش انرژی، نشاط و مقاومت روانی فرد، خود را به شکل بیماری روانی نشان می دهند. این در حالی است که افکار هماهنگ و احساسات مثبتی چون امید، ایمان، عشق و شادی سبب ترشح مواد شیمیایی مهمی از بافت ها و غدد بدن می شوند که وضعیت جسم و روح را به جهت خوبی سوق می دهند. بد نیست بدانید که تحقیقات گسترده دانشمندان روی ۲۲ هزار و ۴۶۱ فرد بزرگسال نشان می دهد، نارضایتی از زندگی نرخ مرگ و میر را افزایش می دهد و در عوض حس شادی، سلامت عمومی فرد را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

اسلاید 4: سیستم عصبی تان را بهبود ببخشید اگر فردی دچار ناهماهنگی روحی و عصبی باشد می توان مشکل او را در جلسات مشاوره و با پیگیری ریشه های روانی اش حل کرد. ورزش و یوگای منظم هم برای درمان آشفتگی ذهنی بسیار موثرند. در کنار این روش ها می توان با استفاده از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی به تغذیه بافت های عصبی پرداخت و عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشید، مثلا می توان مقاومت در برابر استرس را افزایش داد و در مقابله با شرایط سخت و مشکل ها، واکنشی بهتر نشان داد. مواد گیاهی دارای مولکول هایی مشابه انتقال دهنده های عصبی هستند که به انتقال پیام بین سلول های عصبی و عضلانی کمک می کنند. این در حالی است که برخی داروهای گیاهی و گیاهان دارویی مانند آگونیست عمل می کنند و با اتصال به سایت های گیرنده عصبی جلوی واکنش های شیمیایی را می گیرند.

اسلاید 5: استرس اعصاب قوی می خواهد اگر می دانید به زودی در یک شرایط استرس زا قرار می گیرید می توانید با مصرف گیاهان دارویی و تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی تان، خود را برای تنش حاضر کنید. ترکیبات گیاهی برای مقابله با استرس می تواند به صورت خوراکی، روغن ماساژ یا روغن وام حمام استفاده شوند. یکی از موثرترین این ترکیبات مخلوط گل شاه پسند، بابونه و اسطوخودوس است. البته برای درمان استرس مزمن توصیه می کنیم عصاره جین سینگ را به کار ببرید.

اسلاید 6:   مهمترین گیاهان دارویی مقوی اعصاب سنبل الطیبهمه شما احتمالاً نام گیاه سنبل الطیب را به عنوان گیاه دارویی برای اعصاب شنیده اید. عملکرد این داروی گیاهی به داروی آلپرازولام، والیوم، دیازپام و … شبیه است. البته این داروهای آرام بخش عوارض زیادی برای بیمار دارد. به عنوان مثال آلپرازولام ممکن است با عوارضی چون گیجی زیاد در طول روز برای فرد همراه باشد. در این صورت زندگی فرد مختل می گردد و دیگر قادر نخواهد بود بسیاری از کارها را انجام دهد. بسیاری از قرص های آرام بخش ضمن بهبود اعصاب و روان منجر به اختلال تمرکز، تغییر اشتها و … می گردند. به همین دلیل مردم تمایل به استفاده

اسلاید 7: عکس گیاه سنبل الطیب

اسلاید 8: گزنه گزنه برای بیماران مبتلا به چربی خون، فشار خون و قند خون به شدت توصیه می شود. طبع گرم و متفاوت گزنه باعث شده تا در انواع گیاه دارویی برای اعصاب دسته بندی شود. از دیگر خواص گزنه می توان به درمان پروستات، ضدسرطان بودن، جلوگیری از خونریزی، موثر در درمان ریزش مو و افزایش دهنده هورمون شیر اشاره کرد.

اسلاید 9: گزنه

23,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید