سایر تحقیق و پژوهش

گیاهان مناسب برای طرح های مرتعداری

martaa-dari00

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گیاهان مناسب برای طرح های مرتعداری”

گیاهان مناسب برای طرح های مرتعداری

اسلاید 1: گیاهان مناسب برای طرح های مرتعداری

اسلاید 2: به روایت آمار و ارقام مراتع موجود در سطح کشور به علت بهره برداری های بی رویه و عدم بهره برداری های بهینه در گذشته و حال نمی تواند تامین کننده ی غذای مورد نیاز دام حتی در حد جیره ی نگهداری باشد. به همین سبب وزن گوسفندان موجود مرتبا تقلیل یافته و فشار موجود روی مراتع شدید تر می گردد.   پیش از اجرای هر گونه برنامه ی وسیع مرتعکاری می بایستی تحقیقات جامعی در مورد سرشت و سازگاری گیاهان و کاربرد روشهای مختلف جهت تضمین موفقیت در برنامه های مرتعکاری انجام گیرد . به همین منظور جمع آوری بذر از منابع مختلف در درجه ی اول اهمیت قرار دارد.   از آنجا که مهمترین عامل در موفقیت کشت گیاهان مرتعی میزان بارندگی است در این تحقیق قصد داریم ضمن معرفی گونه های مختلف ساذگار با مقادیر مختلف بارندگی به عوامل موثر در استقرار گیاهان مرتعی و نیز در آینده به بررسی گونه ها و جنس های گیاهان مرتعی ایران بپردازیم. مقدمه:

اسلاید 3:   معرفی برخی از گیاهان مرتعی و راهنمای کشت آنها کشور ایران از نظر وضعیت آب و هوایی و به ویژه میزان بارندگی دارای شرایط متفاوتی است به طوری که در پاره ای از مناطق کویری و خشک بارندگی کمتر از ۱۰۰ میلی متر می باشد. جهت سهولت امر مرتعکاری و انتخاب گونه ها و روشهای مناسب بذرکاری لازم است با توجه به مطالعات پوشش گیاهی و تجدید حیات طبیعی و نیز بررسی هایی که در زمینه ی سازگاری گیاهان مرتعی انجام گرفته است کشور را بر حسب میزان بارندگی سالانه به مناطق مختلف تقسیم و گیاهان مناسب برای هر منطقه را به تفکیک معرفی نمود.

اسلاید 4: تهيه طرح هاي مرتعداري طرح هاي مرتعداري،سياست نوين و علمي در مديريت مراتع مي باشند.در تهيه طرح هاي مرتعداري موارد زير مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد: وضعيت پوشش گياهي از نظر كمي و كيفي، وضعيت ظرفيت مجاز و گرايش مرتع، اوضاع طبيعي شامل: منابع اراضي، شيب، طبقات ارتفاعي، وضعيت خاك، هوا واقليم، زمان آمادگي مراتع با استفاده از مطالعات انجام شده، سپس با استفاده از بررسي و ارزيابي هاي فوق و با شناخت مسائل اقتصادي و اجتماعي بهره برداران، برنامه ريزي بر اساس استعدادهاي موجود و شيوه مديريت بهينه و صحيح در قالب طرح مرتعداري با هماهنگي و مشاركت مرتعداران در راستاي احيا و اصلاح مرتع صورت مي پذيرد.

اسلاید 5: مناطق با بارندگی بین ۳۵۰-۱۸۰ میلی متر مرتعکاری در مناطقی با بارندگی حدود ۲۰۰ میلی متر می بایستی در محل هایی انجام گیرد که خاک منطقه عمیق بوده و امکان ایجاد روشهای جمع آوری و پخش آب به منظور ذخیره ی نزولات آسمانی وجود داشته باشد . گیاهانی که در این مناطق سازگار هستند عبارتند از :

اسلاید 6: گیاهی است که نسبت به خشکی و سرما مقاومت زیادی دارد. روی انواع خاکها به غیر از خاکهای رسی سنگین و یا شنی به خوبی رشد کرده و تا حدودی نسبت به قلیایی بودن خاک مقاوم است. ارزش غذایی آن چنانچه پیش از مرحله ی ظهور گل مورد استفاده ی دام قرار بگیرد خیلی خوب است. تا کنون ۸ واریته ی اصلاح شده از این گیاه شناخته شده که واریته ی nordan از نظر مقاومت به خشکی و تولید علوفه دارای ارزش خاصی می باشد . عمق مناسب کاشت 5/۱ سانتی متر و مقدار بذر جهت بذر کاری ۶ کیلوگرم در هکتار می باشد این گیاه حرارتهای ۲۰- تا ۴۰+ درجه ی سانتی گراد را تحمل مینماید.desertorum Agropyron:

اسلاید 7: desertorum Agropyron:

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید