کشاورزی و دامپروری باغبانی و زراعت

گیاه شناسی ، خواص ، کاربردها و کارهای اصلاحی بر گیاه نعناع

eslahe-giahe-nanaa

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 16 اسلاید مروری بر مشخصات گیاهشناسی ، خواص دارویی ، کاربرد ها و کارهای اصلاحی انجام گرفته بر روی گیاه نعناع در ایران همراه با تصویر
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
915 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گیاه شناسی ، خواص ، کاربردها و کارهای اصلاحی بر گیاه نعناع”

گیاه شناسی ، خواص ، کاربردها و کارهای اصلاحی بر گیاه نعناع

اسلاید 1: عنوان سمینار : گیاه نعناع استاد مربوطه : تهیه کننده : بهار 98

اسلاید 2: مقدمه :گونه های گیاهی موجود در تیره Lamiaceae بالغ بر 4000 گونه بوده که در 200 جنس جای داده شده اند. در بین گیاهان تیره نعناع گونه های دارویی وجود دارند که در درمان بیماریها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی حاوی اسانس بوده و تعداد زیادی از انها به مصارف تغذیه (به حالت خام یا پخته) می رسند و یا به علت دارا بودن گلهای زیبا و معطر ، پرورش می یابند ( زرگری ، 1369) گیاهان دارویی و اسانس دار خانواده نعناعیان به دلیل انعطاف اکولوژی بسیار زیاد نسبت به اقلیمهای متنوع به عنوان یکی از ذخایر ژنتیکی مهم گیاهی محسوب میشوند و به واسطه وجود ترکیبات معطره بسیار متنوع موجود در انها در صنایع ارایشی و بهداشتی نیز کاربرد فراوان دارند. (اکبرزاده ، 1382)

اسلاید 3: گیاهشناسی : تیره نعناع ، یکی از بزرگترین تیره های گیاهی است که دارای پراکنش جهانی است.گیاهان متعلق به این تیره از نظر نیازهای اکولوژیکی و فرم زندگی ، بسیار متفاوت می باشند.گیاهانی هستند علفی ، خشبی و یک ساله ، دو ساله و یا چندساله با ساقه چهار گوش ، با برگهایی متقابل و صلیبی شکل.گلها عموما نا منظم و جام دارای دو لب پایین و بالاست. تعداد پرچم گیاهان تیره نعناع 4عدد است که دو تای انها کوتاهتر از بقیه است. گلها به صورت خوشه هایی که در نواحی فوقانی ساقه هایی که از زاویه بین برگها با ساقه خارج می شوند، قرار گرفته اند.تخمدان چهار قسمتی است. معمولا گیاهان این تیره به واسطه داشتن اسانس از بوی مطبوع و گاهی تند برخوردارند.اسانس معمولا در کرکهای ترشحی یا در حجره های موجود در برگ ساخته و ذخیره می شوند.در اندامهای مختلف گیاهان این تیره ، به ندرت مواد تلخ پلی فنل و تانن مشاهده می شود. و همچنین فاقد الکالوئید هستند.تقریبا در تمام نقاط جهان ، به خصوص در نواحی مدیترانه ای ، گسترش دارند. سطح پلوئیدی در گونه های مختلف این تیره متفاوت است ، به طور مثال : در نعناع فلفلی ( گیاهی است هیبرید و به صورت خودرو مشاهده نشده است ) 2n = 48 ، در اویشن 2n=30 ، در مریم گلی 2n = 14 ,16 و .....نعناع از گیاهان رطوبت دوست محسوب می شود.

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید