علوم پایه علوم تجربی

گیاه شناسی (فتوسنتز)

giyah-shnasi12

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گیاه شناسی (فتوسنتز)”

گیاه شناسی (فتوسنتز)

اسلاید 1: فاطمه منگلیانآزمایشگاه مبانی گیاه شناسیاستاد: دکتر ملیحه موسوی فیزیولوژی فتوسنتز در گیاهان اردیبهشت 1400

اسلاید 2: فتوسنتز فرایندی زیست‌شیمیایی است که در آن، انرژی نورانی خورشید توسط گیاهان و برخی از باکتری‌ها به انرژی شیمیایی ذخیره‌شده در مواد غذایی آن‌ها تبدیل می‌شود. همهٔ جانداران روی زمین به آن وابسته‌اند.ﻣﻮﺟﻮدات زﻧﺪه ﺑﻪ ﮐﻤﮏ دي اﮐﺴﯿﺪ ﮐﺮﺑﻦ واﻧﺮژي ﻧﻮراﻧﯽ ﺧﻮرﺷﯿﺪ ﻣﻮﻟﮑﻮ لﻫﺎي آﻟﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.در عمل فتوسنتز، اندام‌هایی مانند برگ که دارای سبزینه هستند، کربن دی‌اکسید، آب و نور را جذب کرده و به کلروپلاست می‌رسانند. طی واکنش‌هایی که درون کلروپلاست انجام می‌گیرد، این مواد به اکسیژن و کربوهیدرات‌ها تبدیل می‌شوند. همه اکسیژن موجود بر روی زمین، فراوردهٔ فتوسنتز است؛ برخی از کربوهیدرات‌های مهم تولیدشده مانند گلوکز، می‌توانند به دیگر مواد آلی، لیپیدها، نشاسته، سلولز و پروتئین تبدیل شوند که برای تبدیل‌شدن به پروتئین، نیاز به نیتروژن دارند.همه بخش‌های سبزرنگ گیاه، قادر به انجام عمل فتوسنتز هستند ؛ سبزینه یا کلروفیل نام دارد، آغازکنندهٔ واکنش‌های فتوسنتز است. فتوسنتز در اندام‌هایی که فاقد سبزینه هستند، انجام نمی‌گیرد.کلروپلاست محل استقرار مولکول‌های سبزینه می‌باشند. سلول‌های برگ، بیشترین مقدار کلروپلاست را دارند و به‌همین دلیل، اندام اصلی فتوسنتز در گیاهان به‌شمار می‌آیند. ( ویکی پدیا _ فتوسنتز )بررسی فتوسنتز

اسلاید 3: ارگانیسم های فتوسنتز کننده عبارتند از : 1. گیاهانPlants 2. جلبک ها Algae 3. سیانوباکتری ها Cyanobacteria 4. باکتری های ارغوانی و سبز Purple and green bacteria محل انجام فتوسنتز در سلولهای گیاهﯽ و جلبک ها در کلروپلاست و در باکتریهای فتوسنتزکننده، غشای سلولﯽ است. در این پودمان به فتوسنتز در گیاهان سبز پرداخته می شود.

اسلاید 4: معادله شیمیایی کلی برای فتوسنتز طرحی از فوتوسنتز در گیاهان کربوهیدرات‌های تولیدشده در گیاه ذخیره یا توسط خود گیاه مصرف می گردد.( ویکی پدیا_فتوسنتز )

اسلاید 5:

اسلاید 6: عوامل ضروری فتوسنتز نوردی اکسید کربنآبسن برگدرجه حرارتوضعیت مواد معدنینور مورد استفاده در فتوسنتز بخشی از طیف تابشی خورشید است.بیشترین بازده فتوسنتز مربوط به طول موج 400_700 نانومتر است.واحد آن میکرومول در متر مربع در ثانیه می باشد توسط گیاهان زراعی تنها 1 تا 5 درصد از طریق فتوسنتز جذب می شوند.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید