مهندسی صنایع و مواد

یاتاقان های سرامیکی

yataghanhaye_seramiki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 25 اسلايد بعد از گذشت نیم قرن ، در ده سال اخیر پیشرفت ها در دنیای سرامیک های تخصصی سرعت و شدت گرفته اند. کاربردهای نوین و بازارهای جغرافیایی جدیدی پیش روی این سرامیک ها گشوده شده اند به طوری که در زمینه هایی از قبیل پزشکی ، الکترونیک و هوافضا مصرف این سرامیک ها استمرار دارد که نشانگر رشد سالم این محصولات می باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1135 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “یاتاقان های سرامیکی”

یاتاقان های سرامیکی

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: موضوع پروژهتشریح یاتاقان های سرامیکی

اسلاید 3: اهمیت سرامیک ها در صنعتبعد از گذشت نیم قرن ، در ده سال اخیر پیشرفت ها در دنیای سرامیک های تخصصی سرعت و شدت گرفته اند. کاربردهای نوین و بازارهای جغرافیایی جدیدی پیش روی این سرامیک ها گشوده شده اند به طوری که در زمینه هایی از قبیل پزشکی ، الکترونیک و هوافضا مصرف این سرامیک ها استمرار دارد که نشانگر رشد سالم این محصولات می باشد.

اسلاید 4: کاربرد های مختلف سرامیک ها درصنایع خودرو سازیبیش از50 کاربرد مختلف در خودرودر طی ده سال گذشته ، خواص قدرتمند حرارتی ، الکتریکی و شیمیایی ، سرامیک ها را به طور فزاینده ای به یک جایگزین پردوام جذاب و ارزان قیمت به جای فلزات مبدل کرده است.سرامیک های تخصصی دارای کاربردهایی برای کاهش سروصدا ، کنترل حرارتی ، باتری خودرو های هیدروژنی، عایق الکتریکی در شمع خودرو و سایش در تمامی بخش های صنعت حمل و نقل از تراکتورها گرفته تا اتوبوس ها و موتورسیکلت ،می باشند.

اسلاید 5: ویژگی های سرامیک هاهم آلومینا (اکسید آلومینیوم) و هم زیرکونیا(اکسید زیرکونیوم) در دماهای بالا یک استحکام مکانیکی بالا و پایداری ابعادی را از خود نشان می دهند.

اسلاید 6: آلومینا چیست:اکسید آلومینیم (Aluminium Oxide) ترکیب شیمیایی آلومینیم و اکسیژن با فرمول شیمیایی Al2O3 است. این ترکیب فراوان ترین نوع اکسید آلومینیم است و به نام اکسید آلومینیم شناخته می شود. اکسید آلومینیم به دلیل داشتن نقطه ذوب بالا، عایق بودن و مقاومت شیمیایی خوب به عنوان بلوک و لوله های نسوز، مورد استفاده قرار می گیرد. نسوزهای آلومینایی به علت پایداری حرارتی و شیمیایی خوب در هر دو محیط قلیایی و اسیدی کاربرد دارند. آلومینا به دلیل مقاومت دی الکتریک نسبتا بالا و تلفات دی الکتریک پایین در کاربردهای الکترونیکی به عنوان پایه مدارها مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینا یک ماده غیرمغناطیسی است و عایق در برابر جرقه محسوب می شود.

اسلاید 7: یاتاقان های سرامیکی

اسلاید 8: مزایای کلی این نوع یاتاقان ها :بلبرینگ های سرامیکی از سیلیکون نیترید و زیرکونیوم اکسید ساخته شده است این مواد از استیل قوی تر بوده و 60 درصد از استیل سبک تر هستند.مزیت دیگر این نوع یاتاقان های سرامیکی عایق بودم الکتریکی استبلبرینگ های ترکیبی ساخته شده با سرامیک 10 برابر عمر بیشتری نسبت به سایر بلبرینگ ها دارند.از آنجایی که چگالی توپ های سرامیکی 40 درصد توپ های استیلی است، بار گریز از مرکز ایجاد شده در آن ها کمتر است. بلبرینگ های سرامیکی در مقابل اکسیداسیون، مواد شیمیایی غیر قابل نفوذاند. بنابراین این بلبرینگ ها نیازی به روغن کاری ندارند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید