علوم مهندسی برق و الکترونیک

یاتاقان های مغناطیسی و انواع آن

yataghan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 22 اسلاید این پاوروینت به توضیح و معرفی یاتاقان های مغناطیسی فعال و غیر فعال و همچنین روش کار و مزایا و معایب و همچنین کاربردههای آنها می پردازد
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
804 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “یاتاقان های مغناطیسی و انواع آن”

یاتاقان های مغناطیسی و انواع آن

اسلاید 1: یاتاقان های مغناطیسی

اسلاید 2: یاتاقان مغناطیسی نوعی یاتاقان است که بار را به کمک شناوری مغناطیسی تحمل می‌کند. یاتاقانهای مغناطیسی اجزای متحرک را بدون تماس فیزیکی نگه می‌دارند. برای نمونه، آن‌ها می‌توانند یک شفت چرخان را معلق نگه داشته و حرکت نسبی را با اصطکاک بسیار کم و بدون سایش امکان‌پذیر سازند. یاتاقان‌های مغناطیسی در مقایسه با سایر یاتاقان‌ها بیشترین میزان سرعت را پشتیبانی می‌کنند و در واقع محدودیتی از لحاظ سرعت حرکت ندارند. . مقدمه:

اسلاید 3: معرفی یاتاقان‌های مغناطیسی یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم‌های دوار مجموعه سیستم یاتاقان این تجهیزات است. ابتدایی‌ترین وظیفه این مجموعه ایجاد نیروی تکیه‌گاهی برای نگهداری شفت و روتور می‌باشد، البته در این بین وظیفه تسهیل حرکت چرخشی روتور نیز برعهده یاتاقان‌های سیستم است. پارامترهای مهم در یاتاقان‌ها شامل مکانیزم چرخش یاتاقان، میزان نیروی قابل تحمل توسط یاتاقان در راستاهای مختلف و ضریب اصطکاک مجموعه یاتاقان می‌باشد. درواقع این سه پارامتر را می‌توان مهم‌ترین پارامترهایی دانست که مهندسین در انتخاب یاتاقان برای استفاده در تجهیزات دورانی در نظر می‌گیرند. البته از طرفی نیز این سه پارامتر را می‌توان مهم‌ترین پارامترهای محدود کننده در طراحی یاتاقان‌ها دانست، به همین علت و به منظور عبور از محدودیت‌های ذکر شده مهندسان انواع یاتاقان‌های مکانیکی و هیدرولیکی را طراحی نموده‌اند. با این حال در هیچ یک از این طراحی‌ها این محدودیت‌ها به طور کامل از بین نرفته‌ است.

اسلاید 4: آهن‌ربا و اثر مغناطیسی از زمانی که کشف شدند جذاب بوده‌اند، اینکه نیروی مغناطیسی بدون تماس مکانیکی می‌تواند نیرو ایجاد کند شروع ایده‌ای برای ساخت یاتاقان مغناطیسی بود. دانشمندان باستانی 400 تا 600 سال قبل از میلاد اثرات مغناطیسی را در مواد مگنتیگ مشاهده کردند. با گذشت زمان، مطالعه روی این مواد افزایش یافت تا اینکه در قرن 12 قطب نما توسط چینی‌ها اختراع شد و در دریانوردی به کارگرفته شد. در سال 1820 هانس کریستین ارستد تصادفا متوجه شد که جریان الکتریکی بر سوزن یک قطب نما اثر می‌گذارد و به‌این‌ترتیب رابطه بین الکتریسیته و مغناطیس کشف شد. تاریخچه:

اسلاید 5: ورنر براونبک، قضیه سال 1939 را در معنای حرکت مغناطیسی تفسیر کرد. این قضیه بیان می‌کند که ثبات مغناطیسی دائمی یک جسم تنها با استفاده از مواد دیامغناطیس امکان پذیر است (مواد دیامغناطیس، موادی هستند که در اثر اعمال یک میدان مغناطیسی خارجی در آنها یک میدان مغناطیسی القایی در جهت مخالف ایجاد می‌شود و توسط میدان دفع می‌شوند). نخستین نمونه‌های کاربرد عملی تعلیق مغناطیسی به دهه 1940 میلادی برمی‌گردد، که برای استفاده در ابرسانتریفیوژها و روتور خلاءسنج‌ها، توسط «جسی بیمز» ارائه شد. در دهه 1960 تعلیق مغناطیسی فعال برای محورهای دوار به کارگرفته شد. سال 1960، «سیکسمیت» نخستین یاتاقان مغناطیسی شعاعی فعال را ساخت و مورد آزمایش قرار داد، نتایج آزمایش، بیان‌گر توانایی‌های تعلیق مغناطیسی برای روتورهای فعال بود و منجر به تحقیقات گسترده درمورد آن و گسترش کاربرد آن در صنایع گوناگون شد.تاریخچه:

اسلاید 6: 1- یاتاقان های مغناطیسی دائم یا منفعل(PMB): 2- یاتاقان های مغناطیسی فعال(AMB):انواع یاتاقان های مغناطیسی:تقسیم بندی های یاتاقان‌های مغناطیسی گسترده است اما آن‌ها را می‌توان به دو نوع اساسی تقسیم کرد:

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید