کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

یادداشت کردن استرس‌های روزانه Stress Diary

Stress-Diary

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “یادداشت کردن استرس‌های روزانه Stress Diary”

یادداشت کردن استرس‌های روزانه Stress Diary

اسلاید 1: یادداشت کردن استرس‌های روزانهStress Diary

اسلاید 2: عنوانیادداشت کردن استرس‌های روزانهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعتغییرات و سازمان / منابع انسانی سطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: یادداشت برداری از استرس های روزانه، ابزار مهمی برای شناسایی و کشف ریشه استرس های کوتاه مدت زندگی است. با استفاده از این ابزار، درک خوبی در مورد نحوه برخورد با استرس پیدا میکنید و متوجه میشوید که عملکرد شما همراه با استرس، در چه وضعیتی قرار دارد.جوهر اصلی ابزار یادداشت استرس های روزانه، این است که شما به صورت روزانه و منظم، اطلاعاتی را در مورد استرس هایی که در طول آن روز تجربه کرده اید، یادداشت میکنید. بنابراین میتوانید آن‌ها را تحلیل و مدیریت نمایید. این کار بسیار مهم است، زیرا این استرسها اغلب در ذهن شما شناور شده و از آن خارج میشوند؛ بدون آنکه توجه لازم را نسبت به آن‌ها داشته باشیدیادداشت برداری از استرس های روزانه، از آنجا که اطلاعات مورد نیاز را در یک بازه زمانی مشخص و به صورت منظم و مستمر جمع آوری میکند، ابزاری مفید و کاربردی است. بر همین اساس میتوانید استرس‌های روزمره و تکراری را از آن‌هایی که به ندرت رخ میدهند جدا کنید. همچنین با استفاده از الگویی که این ابزار در اختیار شما می گذارد، می توانید داده ها را تحلیل کرده و به اطلاعات موردنیازتان تبدیل کنید.برای ثبت مناسب وقایع، می توانید از الگویی که در قالب جدولی که عکس آن را مشاهده می کنید؛ استفاده کنید. هر اتفاقی را که برای شما ایجاد استرس کرده و حس میکنید که تأثیر قابل توجهی داشته است، در یادداشت های خود وارد کنید. تحلیل خود را براساس این گام ها انجام دهید:•ابتدا؛ استرس هایی را که در طی بازه زمانی یادداشت خود با آن‌ها روبرو شده اید، مرور کنید. آن‌ها را براساس نوع و تعداد دفعات وقوع، دسته بندی کنید. به‌گونه ای که رایج ترین آن‌ها در بالای لیست قرار بگیرند.•سپس؛ فهرست دومی را بر اساس میزان ناخوشایندی استرس ها تشکیل دهید. به‌گونه ای که بدترین آن‌ها در بالای فهرست و آن‌هایی که کم‌ترین سطح از ناخوشایندی را دارند، در پایین فهرست قرار بگیرند.

اسلاید 4: •اکنون فهرست دوم را مرور کنید؛ استرسهایی که در بالای فهرست قرار دارند، مهم ترین ها هستند و باید نحوه کنترل آن‌ها را یادبگیرید.•روی استرس های خود کار کنید. ریشه های این استرس ها و چگونگی برخورد خود را با این وقایع استرس زا، ارزیابی کنید. آیا این ارزیابی، حوزه هایی را نشان می دهد که مدیریت و کنترل شما ضعیف بوده است و نیاز به ارتقاء و بهبود دارد؟ اگر چنین است؛ آن‌ها را مشخص کرده یادداشت نمایید.•سپس؛ یادداشت های خود را از دیدگاه شرایطی نگاه کنید که برای شما ایجاد استرس میکنند. آن‌ها را نیز یادداشت نمایید.•درنهایت؛ بررسی کنید که تحت فشار استرس چه احساسی دارید و با دقت کامل در مورد این احساس بیاندیشید. این وضعیت چگونه بر سطح خوشحالی و اثربخشی شما تأثیر میگذارد؟ رفتار شما چگونه است؟با انجام این تحلیل، باید مهم ترین و رایج ترین منابع و علل استرس زندگی خود را به‌خوبی شناسایی کرده باشید. باید سطحی از استرس که شادابی و اثربخشی شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد، تشخیص دهید. باید شرایط رایج و متعددی را که برای شما ایجاد استرس می¬کند، به‌خوبی درک کنید تا از آمادگی کافی برای مقابله مناسب و مدیریت آن‌ها، برخوردار باشید.همچنین باید بدانید که چه واکنشی به این استرس ها نشان می دهید و در این شرایط چه علائم روحی و فیزیکی در شما وجود دارد. زمانی‌که این علائم را دوباره تجربه کنید، باید از بهترین تکنیک های مدیریت استرس استفاده نمایید تا اثرات منفی آن‌ها را کنترل یا خنثی کنید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطفهرست انجام کارها To-Do Listsفهرست خصوصیات Attribute Listingمزایایادداشت برداری از استرس ها به شما کمک میک ند که از استرس های روزمره، کوتاه مدت و مهمی که تجربه می کنید، درک خوب و درستی داشته باشید. با این کار می توانید تمرکز فعالیت خود را روی آن دسته از استرس ها قرار دهید که بیش‌ترین اهمیت، تأثیر و تکرار را داشته اند. همچنین می توانید مهارت های مدیریت استرس خود را ارتقاء داده و سطحی از استرس را که اثربخشی و شادابی شما در آن سطح همچنان قابل قبول و مناسب است، شناسایی کنید.کاربردهااین یادداشت ها، علاوه بر اینکه امکان شناسایی و تحلیل منابع رایج ایجاد استرس را برای شما فراهم میکنند؛ درک موارد زیر را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد:•جزییات بیش‌تر در مورد ریشه های استرس•سطحی از استرس که در آن سطح همچنان عملکردی اثربخش خواهید داشت.•نحوه برخورد با استرس ها و اینکه آیا این واکنش ها مناسب بوده و مفید واقع شده اند یا خیر.خلاصه اینکه، یادداشت های تهیه شده، تمام اطلاعات لازم برای مدیریت این استرس ها را در اختیارتان می گذارند.معایبشما در همان هفته های اول از منافع این یادداشت برداری بهره مند می شوید؛ اما به مرور این منافع کمتر خواهدشد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان