پزشکی و سلامت بیماری‌ها

۱۰ روش برای درمان افسردگی

raveshhaye_darmane_afsordegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “۱۰ روش برای درمان افسردگی”

۱۰ روش برای درمان افسردگی

اسلاید 1:  ۱۰ روش برای درمان افسردگی که میتواند با داروهای ضد‌افسردگی همراه گشته و همزمان استفاده شود

اسلاید 2: هنگامی که شما افسرده هستید افکار منفی مانند آبی که از سد شکسته‌ای سرایز میشود به ذهن شما هجوم می‌آورند. از آنجائی که نمیتوانید افکار خود را تحت کنترل درآورید، ترس و درماندگی شما را فلج خواهد کرد.آنچه در این ترجمه مختصر به شما پیشنهاد میشود، همراه کردن درمانهای طبیعی با داروهای ضدافسردگی است. داروهای ضد افسردگی هرچند تعادل شیمیایی مغز شما را برقرار میکنند اما مانند سایر داروها ممکن است عوارضی را هم به همراه داشته باشند و همچنین از آنجائیکه زمان درمان این قبیل بیماری ها طولانی مدت است، علاوه بر صرف هزینه‌ های سنگین ممکن است عوارض به جا مانده از داروها تشدید و مزمن گردد. البته روش‌هائی که در متن از نظر میگذرانید روش‌هایی ساده است که احتمالا در اوائل ابتلا به بیماری میتواند پیشگیرانه و یا درمانگر باشد. در موارد خاص و حاد این‌ بیماری، کماکان مراجعه به پزشک توصیه میگردد.۱- تمرکز حواس را تمرین کنید

اسلاید 3: بنابراین زمانیکه احساس کردید مورد حمله و بارش افکار منفی قرار گرفته‌اید، برروی یک تشک راحت با پوزیشن نیلوفر آبی قرار بگیرید و به مدتیشن بپردازید. حالت نیلوفری یا چهار زانوی بالا، شکلی از حالت نشستن است که از سنت مراقبه در هند باستان ریشه میگیرد. در این حالت، پاها بر روی ران‌های جهت مخالف قرار داده میشوند. این حالت نشستن یک حالت رسمی ‌شده در سنت یوگای هندو است. گفته میشود که این فرم از نشستن، به شکل نیلوفر آبی شباهت دارد. هدف از این کار، رسیدن به تنفس متناسب با نوع تمرین مراقبه (درون‌پوئی) و رسیدن به ثبات جسمانی است.کتی اسپارک روانشناس، طی مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به بیماری اضطراب و افسردگی انجام داد دریافت که مدتیشن و تمرکز حواس با هدفمند کردن و متمرکز کردن ذهن بر روی سوژه‌ای خاص در یک لحظه، باعث الهام افکار انرژی بخش و تقویت نگرش مثبت میشود و از این‌ روی، برای آرامش یافتن ذهن این افراد بسیار مفید و کارآمد است.

اسلاید 4: این روش درمانی هیچ هزینه‌ای ندارد و همیشه در دسترس است. خندیدن نه تنها برای از بین بردن اندوه مفید است، بلکه با تخلیه انرژی منفی از درون، مقاومت بدن را در برابر انواع بیماری‌ها افزایش میدهد!در آئین بودا، خنده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر بودایی باید روزانه ۱۵ دقیقه بخندد! در این آئین، این ۱۵ دقیقه خنده برابر با ۴ ساعت عبادت است! همچنین بعضی از مردم هند با توجه به همین نظریه، عادت دارند هر روز ابتدا ۳۰ دقیقه بخندند و سپس فعالیت روزانه خود را آغاز کنند. همه ما نیز میدانیم که اگر به مشکلات بخندیم، همیشه موضوعی برای خندیدن داریم! دانشمندان هم اعلام کرده‌اند بهترین راه درمان انواع افسردگی در انسان ها، خندیدن است.۲- بخندیدخداوند برای غلبه بر مشکلات زندگی، ۳ روش را در اختیار انسان قرار داده است : خواب، امید و خنده!

اسلاید 5: در هنگام بروز علائم افسردگی، خود را در معرض شرایط خنده‌آور قرار دهید. تماشای یک فیلم کمدی، خواندن کتاب‌های طنز و ملاقات دوستان شوخ ‌طبع و ... میتواند بهترین داروی شما باشد. این مهم نیست که خنده‌های عمیق شما کودکانه، احمقانه و یا عجیب و غریب قلمداد شود. پس برای خود یک جیره روزانه از خندیدن لحاظ کنید تا از بسیاری از آسیب‌های روحی و روانی دور بمانید!۳- خودتان را محبوس نکنیدافسردگی را یک هیولای مخرب تصور کنید که هر روز بر روی شانه شما می‌نشیند و در گوش شما زمرمه میکند که در دنیای مملو از تاریکی‌ها و بدی‌ها زندگی میکنید! مدام به شما یادآور میشود که فرد بی‌ارزشی هستید و سزاوار و شایسته روابط اجتماعی نیستید، ... افکار و منفی ‌بافی ‌هائی از این قبیل. به حرفهای نومید کننده این افکار گوش ندهید!

اسلاید 6: به گفته دکتر استفان ایلاردی، روانشناس و نویسنده کتاب «درمان افسردگی»، بخشی از بیماری افسردگی انزوای اجتماعی است که خود بعنوان یکی از دلایل اصلی پیشرفت بیماری شمرده میشود. ظاهرا واکنش‌هاس استرس زا و منفی مغز به دلیل خروج از تعاملات اجتماعی، افزایش می یابد. بنابراین در دوران افسردگی با دوستان و اطرافیان قابل اعتماد خود معاشرت کنید تا آنها درگذر از این بحران به شما کمک کنند.۴- افراد سمی را از زندگی خود دور کنیداما از آن سو هم در نظر داشته باشید که مراوده و وقت گذراندن با کسانی که سعی میکنند به شما بقبولانند برای فرار از افسردگی باید آن را نادیده بگیرید، هیچ سودی به حال شما ندارد. درست مانند این است که به کسی که سرطان دارد بگوییم تومورهای بدخیمت را کوچک یا فراموش کن، یا از کسی که دیابت دارد بخواهیم قند را از خونش خارج کند!

اسلاید 7: به گفته دبورا سرانی، نویسنده کتاب زندگی با افسردگی، شما باید بعنوان بخشی از نیازها در درمان افسردگی بیاموزید که افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید. بنابراین اجتناب شما از تحت تاثیر قرار گرفتن بوسیله اشخاص با افکار مسموم کننده و احاطه شدن شما با افرادی با افکار مثبت و پذیرش نگرش آنها به شما کمک میکند که مثبت‌اندیشی را در ذهن خود پرورش داده و به واقع، در محیطی شفابخش قرار بگیرید.۵- احتیاط در مصرف مواد اعتیادآور!بعنوان درمان سنتی و گیاهی افسردگی، مصرف گیاه شاهدانه و سیلوسایبین (مواد توهّم‌زا هستند. قارچ‌های سیلوسایبین یا قارچ‌های جادویی ماش روم، حاوی سیلوسایبین هستند که بصورت تفریحی و سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند) معمول بوده است.توجه داشته باشید که هر دوی این مواد (و مانند آنها) پتانسیل تبدیل شدن به مادّه مخدّر را برای بدن دارند که در نتیجه میتواند اثرات روانی بدتری را ایجاد کند.

اسلاید 8: ۶- مواد غذایی مفید بخوریدگفته میشود که مصرف ویتامین D، میتواند جلوی پیشرفت افسردگی، زوال عقل و دیابت را بگیرد. اما برای درمان افسردگی، مصرف مواد مغذّی دیگری هم میتواند کمک کننده باشد که خوشبختانه بصورت روزانه و کم و بیش این مواد به بدن ما می‌رسند. موادی نظیر اسیدهای آمینه، فولات، ید، آهن، منیزیم، اسیدهای چرب امگا ۳، سلنیوم، ویتامینهای B و روی.مضرّمفید

اسلاید 9: با توجه به مطالعاتی که در نشریه های مختلف منتشر شده است، طب سوزنی میتواند در درمان افسردگس مفید باشد. محققان با انجام طب سوزنی بر روی ۱۵۰ زن باردار، توانستند علائم افسردگی را در این افراد تا %۶۳ بهبود بخشند. اگرچه نتیجه‌گیری قطعی درخصوص نقش طب سوزنی بر روی سلامت روح و روان نیاز به تحقیقات بیشتری دارد اما شما هم میتوانید در حالیکه در انتظار اثبات قطعی اثرات طب سوزنی هستید، از عملکرد مثبت آن بهره‌مند شوید!و البته در کنار این مواد مفید، مواد غذائی هم وجود دارند که موجب اختلال در سطح قند خون، سیستم عصبی و یا صدمه به مغز میشوند که باید از خوردن آنها حدالامکان اجتناب کرد. موادی نظیر الکل، کافئین، شیرین کننده‌های مصنوعی، روغن هیدروژنه، مواد غذایی فرآوری شده، قند تصفیه شده، غذاهای غنی شده با سدیم و ...۷- طب سوزنی را امتحان کنید

اسلاید 10: ۸- ورزش کنیدگرچه افسردگی تمام انرژی شما را میگیرد، اما ورزش کردن هم (هرچند با وجود افسردگی کار ساده‌ای نیست) به همان اندازه داروهای ضدافسردگی یا حتی بیشتر از آنها، برای شما مفید است!ورزش برای هر دو جنس زن و مرد سودمند است و پیاده‌روی و دویدن آرام بیش از سایر انواع حرکات ورزشی در کاهش افسردگی موثرند. هر چه مدت برنامه ورزشی و تعداد جلسات آن بیشتر باشد، تاثیر آن در کاهش افسردگی چشمگیرتر است.موثرترین و بهترین روش درمان افسردگی همراه ساختن روان درمانی و ورزش میباشد. بنابراین متخصصان، ورزش را بعنوان بخشی از برنامه درمان افسردگی به بیماران توصیه میکنند.انجام مرتب و منظم تمرینات ورزشی با شدت و ریتم مناسب باعث بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی و در نتیجه توانا شدن قلب و عروق شما میشود.این امر، خود باعث کاهش پاسخ به استرس های قلبی- عروقی شده و پاسخ های هیجانی و روانی شما را نسبت به استرس نیز کاهش میدهد.

اسلاید 11: به عبارتی، با ایجاد و ارتقاء توانایی فیزیکی و بدنی بوسیله تمرینات ورزشی، این تفکر مثبت که «من قوی هستم و در مقابل سختی‌ها و مشکلات مقاوم شده‌ام» قوت گرفته و از لحاظ روانی نیز شما را در موقعیت خوبی برای مواجهه و مقابله با استرس قرار میدهد که خود، واکنش‌های فیزیولوژیک مثبتی را در پی خواهد داشت.در مطالعه دکتر وایلس، ۱۱۵۰ مرد انگلیسی میانسال طی ۱۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجه تحقیق حاکی از آن بود مردانی که ورزش منظم دارند یک چهارم کمتر از سایرین به حالت افسردگی دچار میشوند. فعالیت بدنی بعنوان راهی برای کسب تناسب اندام و رفع فشار خون بالا، دیابت، چاقی و دیگر بیماریها هواداران خود را دارد. تحقیقات در حال گسترش نشان میدهد که فعالیت جسمی میتواند سبب تخفیف نشانه های برخی اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی و مانع عود بعد از درمان شود.

اسلاید 12: دست به کار شوید. هر چند که با زندگی‌های امروزی امکان باغبانی در حیاط‌های با صفا و باغچه‌های زیبا برای همه افراد میسر نیست اما پرورش گل و گیاه در آپارتمان هم میتواند تاثیر مثبت خود را داشته باشد. حتی میتوانید بخش کوچکی از مواد غذایی خود را در گلدان‌های خانگی پرورش دهید و علاوه بر بهره‌گیری از انرژی مثبت باغبانی، غذایی سالم (ولو اندک) را نوش جان کنید! نگران نباشید که در باغبانی مهارتی ندارید، همین که بتوانید به عنوان سرگرمی به این کار بپردازید کافی است.به گزارش سایت سایکولوژی مترز، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه پنی مک کولاگ دریافته‌اند که ورزش هم در مدت کوتاه و هم در طولانی مدت یک داروی ضدافسردگی مفید است.ورزش در امر کاهش افسردگی بیشترین تاثیر را در افرادی داشته که از فعالیت بدنی بالاتری برخوردارند و همچنین با اینکه در همه طبقات سنی به میزان قابل ملاحظه ای از افسردگی میکاهد، هر چه بر سن افراد افزوده شود، میزان کاهش افسردگی در اثر مبادرت به ورزش و فعالیت جسمانی، بیشتر است.۹- باغبانی کنید

اسلاید 13: در نظرسنجی که اخیراً انجام شده است، میزان شادی و رضایت از زندگی در باغبانان نسبت به افرادی که باغبانی نمی‌کنند به طرز قابل ملاحظه‌ای بیشتر است.

اسلاید 14: ۱۰- در انجام امور داوطلبانه، بر اساس باورها و اعتقادات خود پیش قدم شویددر پاره‌ای از شرایط، صحبت با آشنایان در زمینه افسردگی کافی نیست. احساس می‌کنید که باید به سراغ حلقه بزرگتری از افراد (دوستان، همکاران، انجمن ها و ...) بروید.این نشانه خوبی است. در چنین حالی سعی کنید به سراغ گروه ها و سازمان‌هائی بروید که هدف و شعارشان به دلتان می نشیند (مانند امور خیریّه). بصورت داوطلبانه برای آنها کار کنید. کسی چه میداند، شاید بتوانید از این طریق نشانه‌های افسردگی را از خودتان دور کرده، سلامتی‌تان را بهبود دهید و ریسک «مرگ» را تا %۲۲ کم کنید!به هر حال تا جائی که میتوانید دست از مبارزه بر ندارید.

اسلاید 15: پایاننکته مهم در مورد افسردگی این است : ممکن است مجبور شوید تا آخر عمرتان با آن بجنگید. چرا که عادت و شیوه افسردگی این است که رد شما را بگیرد و به شما بچسبد و هرجای خانه که میروید و درست لحظه ای که انتظارش را ندارید، بر سر و صورت شما بکوبد! با همه اینها اگر بتوانید با تکنیک هایی که اشاره کردیم، با آن کنار بیایید شما هم میتوانید در هر برخورد بر سرش بکوبید و شکستش دهید! *******

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید