مهارت‌های شخصی

ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻨﻄﻘﻲ Theory of Reasoned Action Ajzen Fishbein

Theory-of-Reasoned-Action-Ajzen-Fishbein

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻨﻄﻘﻲ Theory of Reasoned Action Ajzen Fishbein”

ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻨﻄﻘﻲ Theory of Reasoned Action Ajzen Fishbein

اسلاید 1: ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻨﻄﻘﻲTheory of Reasoned Action Ajzen Fishbein

اسلاید 2: عنوانﻧﻈﺮﻳﻪﻋﻤﻞ ﻣﻨﻄﻘﻲنوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعارتباطات و مهارت هاسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تئوری عمل منطقی در سال 1980 توسط اجزن و فیشبین به عنوان بسط تئوری عمل معقول (که در سال 1975 تهیه شده بود) توسعه یافت. این [تئوری] بهترین پیش‌بینی‌کننده رفتار یک فرد در مقابل تصمیمش برای انجام رفتار است. قصد فرد توسط سه عامل تعیین می‌شود، نگرش فرد به رفتار، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک‌شده.نگرش فرد نسبت به رفتار توسط باورهای رفتاری تاثیر می‌پذیرد که به نگرش مطلوب فرد به آن رفتار ارجاع دارد. عامل پیش‌بینی‌کننده دوم یا همان هنجارهای ذهنی، به فشار اجتماعی درک شده به انجام رفتار اشاره می‌کند که توسط آنچه برای دیگران اهمیت دارد تعیین می‌شود و سومین پیشایند مقصود، درجه کنترل رفتاری ادراک‌شده، به آسانی یا سختی درک شده طی انجام رفتار اشاره می‌کند. به صورت ساده می‌توان این نظریه را این گونه بیان کرد که گروه هدف، محتمل‌تر است رفتاری را بپذیرد که نگرش مثبتی نسبت به آن دارد و معتقد باشد در صورت انجام آن، موفق خواهد بود.اين نظريه بر سازه هاي زير استوار است:1. نگرش نسبت به رفتار: يعني ارزشيابي مثبت يا منفي در مورد انجام يك رفتار كه از دو زيرسازه باورهاي رفتاري و ارزیابی از نتایج رفتار که باعث حصول نگرش نسبت به رفتار می شوند، تشکیل شده است. 2.هنجارهاي انتزاعي: هنجارهاي انتزاعي بر اين مبنا استوارند كه افراد تحت تأثير اشخاص مختلفي در جامعه نظير پدر، مادر، همسر، رهبران ديني و غيره قرار گرفته و در اثر نفوذ آنها رفتاري را انجام مي دهند كه از دو زيرسازه باورهاي هنجاري و انگيزه پيروي در حصول هنجارهاي انتزاعي مؤثرند، تشكيل شده است.3.قصد رفتاري : قصد رفتاري، يعني تصميم و خواست فرد براي انجام رفتاري خاصآزن و همكارش درايو، براي رفتار مواردي كه رفتار (يا قصد رفتاري) افراد در آن با عامل كنترل مواجه هستند، سازه كنترل رفتاري درك شده را به مفاهيم اوليه نظريه اضافه كرده و نظريه رفتار برنامه ريزي شده را ابداع نمودند. در واقع وجود سازه اخير وجه افتراق اين نظريه با نظريه عمل منطقي است

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزایااین تئوری در پیش بینی رفتارهای ارادی به خوبی عمل می کند.این تئوری بیان می کند که آیا هدف شخصی یک فرد انجام شود یا خیر. کاربردهادر بسیاری از مطالعات این تئوری به عنوان چارچوبی برای بررسی انواع خاصی از رفتارها مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از محققان از این تئوری جهت مطالعه ی رفتارهایی که مرتبط با ریسک ها و خطرات بالاست استفاده می کنند. در مقابل در تعدادی از این تحقیقات از این تئوری در انواع اعمال هنجاری و منطقی استفاده شده است. برخی از کاربردهای تئوری عمل منطقی عبارتند از: روابط دختری و پسری در دانشگاه ها، استفاده از کوپن و روابط جنسی نوجوانان. معایبدر این تئوری مطالعات بلند مدت وجود ندارد و بیش تر بر روی مطالعات مقطعی تکیه دارد.این تئوری به تنها تحت رفتار ارادی با در مورد رفتار بحث می کند.روابط بین متغیرها در نظر گرفته نمی شود.نظریه ی در حال حاضر با توجه به نظریه ی رفتار برنامه ریزی شده منسوخ شده است.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان