صفحه 1:
(VIE ده قانون ذاتی اقتصاد دیجیتال (شیکه) اقتباس از کوین کلی (168 /) پسون) ره لب0) رامین عرفاتیان واسط تجارت الکترونیک

صفحه 2:
ye ruvtical |) ‏بالیس‎ O@daptatica Cprte Re a ally Big) Ge a ap) Big, G: ih @

صفحه 3:
(VIE dotercet (Dusicess Oodels ٠ Orokerace = Darkrai mark او( ‎QOucPacturer (direct)‏ Cowwuaiy ‏سول‎ ‎Orla,

صفحه 4:
(VTE Orokernye wodel DePratios: © Orvkers we warket wakers 9 @riey buyers ued setters toyether ° Puptttate ‏م۲‎ ٠ Phy ve ico OCO, OSC ud we CCO ٠ Duke wouey Brow powwissiod vo fronsuriivas Cow wissivd va buck ‏او‎

صفحه 5:
(VTE Orokernye wodel Ouketphce ‏اتود‎ ‎OPPer ‏مور ال و‎ oP services vovericry the

صفحه 6:
(VTE (rokeraye wodel ®w ud sell PuPikoect Dake pousuwver order ty buy ace sell a product or service, iuchidtay ters the price ocd delivery. Gxexvple: CursOirect, Respoed.cow

صفحه 7:
(VTE Orokernye wodel QOewerd Culeviod syste tis potected! “Ouave pour prive” wodet. Wt wos 252777 (beckett) ‏و‎ eed und services, und broker anon ‏.لمعو ]ارخا د‎ Cxavple: Priveice.cow

صفحه 8:
(VTE Orokernye wodel ‎Broker‏ میت ‎Cornturts aurtivus Por setters (fedividuals or‏ ‎werchuits). Orvker charges the seler o ksticry‏ ‎Pee ond cowewission scded wits vatue oP the‏ ‎irocsuctiod. uotives vary widely ia tercvs oF the‏ ‎oPPeriag ued biddicey nutes.‏ ‎ECxavpe: eOw, vosrtes‏

صفحه 9:
(VTE (Brokerage wodel Praaurion broker Crovide 3" pany popwedt werkudsw to buyers un sellers to sete a trocsuctiod. Gaxnvpe: pup, ESUITDW.DoW

صفحه 10:
(VTE Orokernye wodel Otirbuior © votalby pperdor thot aoceerts a barge ‏حون‎ oP poodunt ‏نموه‎ wits vole ood retail buyers. Orvker Puviltotes business trocsuriiows beter ‏نامه‎ distributors ocd their ‏داوس‎ ‎putters. Cxavpe: Geus.cow, Cu.ca

صفحه 11:
(VTE Orokernye wodel Georck ugot 5 ‏ورام‎ aged or “robot” used to searck-vut the poe vod wulabiliy Por a yood or service spevitied by the buyer, or to locate hard to Picrd toPorvatio. Gxavple: wy Sioa

صفحه 12:
(VIE Orokernye wodel Ortud warket Oirtud wall, a hostioy service Por coer werchouts that churyes setup, wouthly listo, crd/or Cxavple: 2Skops, ‏)مت‎ ‎vervives)

صفحه 13:
(VTE Odvenise wed wodet DePreatioc: * Cxdecsivd oP trodiicca wed broadcast wodet ٠ @uccer wp be the horyest source but ewull, chat, Poros ore dso used * Orowlcoster way be coated provider or distributor. ٠ tod works P the ‏اه امین‎ viewer troPPic is barge Gervice Por Pee

صفحه 14:
(VTE Odvenise wed wodet Porta Geock euyice thot wap fohude vodied pouteut or services. ‏جرا‎ vole woukes advertise wed proPitable ord perwits Further diversificaica oP site services. 0 ued poutedt to the user. (D uicke porta mulivates u Lue ]) pukoo!, OGD

صفحه 15:
(VIE Odvenise wed wodet اسان وزرا ‎List itewos Por soles or weooted Por purchuse.‏ ‎but there ure usv way be‏ روت ‎Pees ure‏ ‎wewbership Pee.‏ Cxavpe! wouster.cow, Owrehk.cow, 1110© ‏عا هده‎

صفحه 16:
(VTE Odvenise wed wodet Oser Reysiruivd Oowted based sites thot ane Pree to ‏لها وین‎ require users to revister ond provide dewoyruphic data. Revisteaive ulus ioter-session trackiogy oF users volue io targeted advertisiagy mompuiges. Exaople: OY Tee Digit

صفحه 17:
(VTE Odvenise wed wodet Query besed pod placewedt Gell Pavorable ‏نوم اهنا‎ (ie. spousprship) or adversity keyed ty padicutar seurch ters ia a ۰ ماوكا ورن ,ط2) :مومسم

صفحه 18:
(VTE Odvenise wed wodet اكجم وله لوصو ‎ods. wits their‏ الما مان ‎reewure developers‏ ‎pooducts. (Por exavple, u browser exteusiod thot‏ ‎wicwotes wutheoticaica cd Porc Pics. @lsv delivers‏ ‎dvertisiay fk i pop ups us the users surf the web.‏ ‎Covtextud advertisers coc sell targeted advertisiag bused‏ ارو ‎peroo fodvicudl user's surPiac‏ Exavple: Garr, Okew, &Tuty

صفحه 19:
(VTE Odvenise wed wodet Content Targeted udvertstay ioceered by Bove, it extecnds the previsiod ve seurch udventisiay ‏صا‎ the nest of the web. Gove ‏نانبل‎ weociey oF a web paye ubd thea ‏موزل اوه‎ relevodt ds ‏مرب‎ a user Visits that pace. Gxavpe: Coode, spricks, ContedOprinks

صفحه 20:
(VIE Odvenise wed wodet طسو Quivoted Pultsoreru uds placed ut the edit ve a site bePore a user neuckes the iotewded coated. Exanpe: O86 OotkeOutrck

صفحه 21:
(VIE Odvenise wed wodet Olravercids Ieteructive voice ads thot requires the user tv respos iotercvitiedty it order to wade thoouch the Cxavpe: Guo ta poppercioa wit Oercedes ®ruz

صفحه 22:
قانون ارتباط (مشسصو) ‎(baw oP‏ قانون تکثر (طله۳) (ه سسا) قانون رشد ارزش به صورت تصاعدي (عل) لعسس) <« سسا قانون سرریز (۳0۷) وب ‎(Law oP‏ قانون برگشت افز اینده(2) مس ۳« سس قيمت كذاري معكوس ‎Prick)‏ سم ‎(Lene oP‏ (Lew oF Gecervsiy) ‏قانون سخاوت‎ (Lene oF the Dlkeqrame)s is 5 Gant ‏قانون‎ قانون واگذاری و تفویض اختیار ‎(Lew oP Devohiioa)‏ 0 قانون جانشینی و جابجا شدگی (مسسس0) ۲« سسا) ط ۵ ۵ 3 ۵ ود و ه

صفحه 23:
(VTE ‏قانون ارتباط‎ ‏اقتصاد دیجیتالی بوسیله دواتفاق بارز تغذیه می شود:‎ * ‏پایین آمدن مداوم اندازه چیپ ها و قیمت آنان‎ - ‏متصل شدن همه چیز به هم‎ - ‏نیاز به هوش مصنوعی نیست. وقتی گره (ول) های‎ * ‏زبان بسته متصل تبدیل به شبکه هوشمند می شوند‎ ‏همه چیز به همه چیز مرتبط خواهد شد‎ ۶

صفحه 24:
قانون تکثر ‎(vie‏ وقتی هم چیز به همه چیز متصل می شود اتفاق عجیبی می افتدا - وقتی تعداد گره های شبکه به صورت ریاضی اضافه می شود؛ ارزش شبکه به صورت جبری بالا می رود در اقتصاد سنتي - ارزش از كميابي و نادر بودن مي آيد - به نسبت افزایش عرضه. قیمت کاسته مي شود در اقتصاد نوين - قانون فكس (تكثير ارزش زا است) 17 تنها جيز نادر روابط مي باشد در آینده تولید یک عدد اضافه پیراهن» یک بسته ویتا شدنی بسیار کم هزینه خواهد بود. در حالی که ارزش شبکه طراحیء تولید و توزیع آن بسیار بیشتر می شود. زياد زياد تر مي هد

صفحه 25:
قانون رشد ارزش به صورت ‎(Veta‏ موفقیت غير خطی می باشد ِ مایکروسافت در ۱۰ سال اول موفقیت کمی داشت ولی زمانی که سود آن به یک درجه رسید, موفقیت آن شرکت تصاعدی بالا رفت ) برلی‌سا(ها با سود لندکی‌کار کرد ولی‌در سا(های۸۰ به یکبار به مرزهای‌ب اور نکردنی‌رسید ماشین فکس هم به مدت ۲۰ سال منتظر ماند که یک شبه ره چند صد ساله برود اینترنت هم به همین صورت موفقیت برای مایکروسافت, فکس, «۷) و اینترنت در یک زمان اتقاق افتاد. دلیل آن؟ 7 چیپ ها با سایز های بسیار کوچک ارزان شدن هزینه مخابرات قانون شبكه - ارزش به اضافه ن اعضا به صورت تصاعدی برشد می کند. و همین باعث جذب اعضای بیشتری می شود

صفحه 26:
‎(VTE . .‏ قانون نقاط سرریز ‏مهم بودن ارجعیت به سرعت دارد ‏در بلایای پزشکیی, در ی یک زمان مریضی از تعداد کمی به یک اپیدمی تبدی وق که ان نف برد ام کرد ‏در هر كسب و کار و شبکه ای هميشه نقاط سرریز وجود دارد ‎ ‏كه بعد از آن موا می آورد! هرچقدر نقاط سرریز پایین تر باشد» همانقدر محل نقطه سرريز پایین می باشد! ‏ردیابی و دیدن واقعه زمانی که هنوز در زیر نقطه سرریز می باشند ‏كليد موففیت می باشد (سرمابه گذاری) ‏اک ‎ee‏ ‏یجیتالی مهم بودن به سرعت ارجعیت دارد

صفحه 27:
‎(VTE ِ‏ قانون برگشت افزاینده * در شبکه. ارزش با عضویت به طور انفجاری بالا می رود و انفجار ارزش اعضای بیشتری را به خود جذب می کند »* برگشت افزاینده بسیار بیشتر از قانون مزیت و منفعت تولید بیشتر (صاممك اه برج حوووج) مى باشدء فرقشان: - بركشت افزاينده از شبكه نيروى خود را مى كيرد - منفعت توليد بيشتر خطى مى باشد ولى بركشت افزاينده جبرى - منفعت توليد بيشتر هميشه كوشش بسياريك بازيكر براى جيره شدن بر رقبا مى باشد كه بر اساس ايجاد ارزش با قيمت كمتر مى باشد. بركشت افزاينده بوسيله كل شبكه ايجاد و تقسيم مى شود! - استاندارد شدن در شبكه هم دعا خير مى باشد و هم نفرين: ۰ دعای خیر چون با استاندارد قدرت شبکه انفجار می کند ‎ ‎ ‏۰ نفرین چون برگشت افزاینده به صورت ناعادلانه به کنترل کنندگان استاندارد پاداش می دهد

صفحه 28:
(VTE قانون قیمت. گذاری معکوس (۳۳۳۷۲) عحصه1 ‎(bow oP‏ بيش بيتى ارزان را بكنيد در اقتصاد سنتى كمى بهبودى در كيفيت همراه با كمى ترقى قيمت بود با ورود میکروپروسسورها, بهبود کیفیت فوق العاده با ارزان تر شدن توام شد. حتی تعجب آور نیست اگر ارزان تر کیفیت بهتری باشد! با کامپیوتر. مهندسین یاد گرفتند که با استفاده از آن به طور مستقیم و يا غیر مستقیم می شود نسخه بعدی را بسیار بهتر و با قیمت کمتر تولید کرد اين روزها مخابرات هم به قانون میکروپروسسورها گرفتار شده است. دو برابر شدن قدرت و نصف شدن هزی قانون 2) ججح) در هر ۱۲ ماه پهنای باند اطلاعات سه برابر می شود حداقل تا ۲۵ سال آینده! با کوچک تر شدن میکروپروسسورها و ارزان تر شدن پهنای باند. هزینه یک بایت ارسال اطلاعات خیلی نزدیک صفر می شود بدون آنکه به آن برسد! تنها پهنای باند نیست که به صفر نزدیک می شود. لجسح</0100) , هزینه تعامل و حتی اطلاعات همین سر: را دارند. بهشت مصرف کنندگان, قیمت به نزدیکی صفر می رسد ولی کیفیت می باید بهتر شود که بنگاه ها رقابتی بودن را حفظ کنند

صفحه 29:
(VTE قانون قیمت. گذاری معکوس (۳۳۳۷۲) عحصه1 ‎(bow oP‏ پس چه طور شرکت های مخابراتی و تولیدی می توانند به اندازه کافی درآمد زایی کنند که به توانند هزینه های خود را بپردازند؟ - با نوع آوری و ایجاد چیزهای جدید. دیری نخواهد گذشت که شبکه خود را به هر نوع آوری مى رسائد و قيمت آن را به صفر تزديك مى كند - يس شغل ما ايجاد هر سريعتر و بيشتر جيزهاى جديد مى شود (نوع آورى) كه مى بايد سريعتر از شبكه باشد در اقتصاد ديجيتالى اين بسيار آسان تر از كذشته مى باشد: - زيك زاك بودن آيده ها — هاپر لینک بودن روابط - چایکی متحدان - سریع و چالاک بودن گره های جدید (عط). همه کمک خواهند کرد در ضمنء اشتها برای چیز های جدید غیر قابل سیر نشدنی خواهد بود روزی برای هر چیزی در منزل یک .خط با پهنای باند زیاد خواهد بود!

صفحه 30:
قانون سخاوت (بوسسحه (سما ‎(VTE‏ پی رو رایگان باش وقتی خدمات ارزش مند مى شوند. تكثر بيدا مى كنند (قانون ؟) برود ارزش آنان بالا مى رود (قانون 5) بنابراين ادامه اين منطق اين خواهد بود كه همه جيز مى بايد به رايكان داده شود در اقتصاه دبحیتالی» ادن رایگان محصولات یک استراتدی صحی می باشه - جمع شدن دانش در شبکه باعث پایین آمدن قیمت ها می شود - هزینه توليد يك كبى اضافه ۳۳۳ ۰۸۳) به صفر نزدیک می شود > جون اررض رائطة مستقم به تقداد در حال استفاده حول دارد اروش همکی [ن ها با بالا رفتن تعداد بالا مى دود وقتى محصول به تعداد ارزش مند وجود داشته باشد. شركت ها شروع به فروش محصولات جانبى و نسخه هاى ييشرفته مى كنند

صفحه 31:
‎(VTE ee .‏ قانون سخاوت (ومصمه ++ سما ‏اين قانون فقط براى نرم افزار نيستء سخت افزار نيز به همين سرنوشت دجار می شود ‏* شرکت ها موبایل رایگان می دهند که مصرف کننده از خدمات استفاده کند ‏* . شبکه های تلویزیونی بشقاب ماهواره رایگان می دهند که برنامه ها را به فروش برسانند ‏- و هر چیزی که با متصل شدن به شبکه ارزش افزوده بیاورد به رایگان داده ‎A ‏خواهد شد كه در انتها ارزش خود شبكه را بالا ببرد جه طور شركت ها مى توانند ادامه دهند؟ حصولات و حدمات فى بايد با ‎Sek old sp SEA el‏ حنی اگر نشود كاملا رايكان انان را راهى بازار كرد معمولا وقتی ی ل رایگان می باشد. خدمات مرتبط ارزشمند می شوند ‏پی روی از این قانون بنگاه ها را آماده شرنوشت نهایی محصولات و خدمات آنان می نماید ‎

صفحه 32:
VTE ae wes © ‏قانون سخاوت (بوسسحه (سما‎ ‏تنها توجه مصرف کننده محدود می باشد, ما فقط ۲۶ ساعت داریم که به‎ - تعدادی از میلیون ها نوع آوری توجه کنیم! * رایگان یا توجه را جلب می کند و یا شراکت در فکر را که هر دو باعث افزایش سهم بازار می شوند * پی رو رایگان بودن کاری دیگری نیز می کند؟ - بسیاری از چیزی هایی که الان رایگان می باشند می توانند بسیار ارزش مند شونده حدس بزنید! 5 ۰ سال پیش آیده بیرون دادن محصولي به صورت ناتمام. با نيت گرفتن کمک از صرف کننده برای اتمام آن امری بزدلانه» احمقانه و یا مه به نظر می آمد!

صفحه 33:
(VTE ‏قانون تابعیت و وفاداری‎ * اول به وب (شبکه) برسیدا * یکی از مشخصات بارز شبکه عدم وجود مرکز و یا حاشیه مشخص می باشد - به همین دلیل فرق داخل (ما) و خارج (آنها) به صورت در حال از بين رفتن مى باشد - فرق داخل و خارجء ما و انهاء خودی و یا غریبه فقط به آن می باشد كه آيا در شبكه هشتيد و يا خير - افراد و شركت ها به طرف شبكه و يا سكوهاى شبكه اى مى روند. آيا شما روى -ه-() هستيد و يا دسرطلك:(/)؟

صفحه 34:
(VTE ‏قانون تابعیت و وفاداری‎ ۶ به جای حداکثر کردن ارزش خود به اضافه کردن ارزش شبکه فکر كنيد! ‎٠‏ رام كردن تعداد كثيرى ازراه هاى رقابت باعث هرجه قوى تر شدن شبكه مى باشد - استاندارد يكى از كليدى هاى تسريع نوع آورى و بهبود مى شود محدويت هاى استانداره به راه مشاركت كردن كمك به سزابى مى كند - بنكاه هايى كه در دروازه استاندارد كردن نشته اند بيشترين استفاده را مى ‏برند ‎٠‏ شبکه به مانند کشور می ‎cals‏ براى موفق شدن شخصى مى بايد به ‏موفقيت سيستم كمك كرد

صفحه 35:
(VTE ‏قانون تابعیت و وفاداری‎ ۶ سه فرق عمده بین کشور و شبکه وجود دارد: 0 ._ هیچ منطقه جغرافیایی و يا مرز وجود ندارد. روابط 2*6 در حال جربان هستند ©. روابط در شبکه قوی تر» نزدیک تر و طولانی مدت تر می باشد ©. جندين شبکه می تواند با هم وجود داشته باشد که در قسمت هایی نیز در تابعیت و وفاداری ابرم می باشند برای موفقیت اول به شبکه برسید

صفحه 36:
‎(VTE 0‏ قانون واگذاری و تفویض موقعيت صدر نشینی و موقعیت بالا را واگذار کنید ‏اقتصاد ديجيتالي به دلیل وجود روابط پیچیده شبیه لانه زنبور می ‏باشد» موفقیت فقط ارتباط به قابلیت های یک بنگاه ندارد بلکه مو رتناط مسقم 2 ‏بستكى به همسايه هاء شركا تجارىء رقبا و مسلما محيط (شبكه) ‏دارد ‏موجودات و ياخته هاى بيولوزيكى يا مى توانند خود را وفق دهند و ‏يا از بين مى روند ‏در اقيانوس قطب جنوب فقط © نوع فرم زندكى مى تواند وجود ‏داشته باشد. موجودات يا خود را تطبيق با يكى از اين دو فرم مى ‏کنند و يا منهدم می شوند ‏در اقتصاد دیجیتالی یک روز شما در بالای قله کوه فرمان روایی ‏مى كنيد و روز بعد كوهى وجود ندارد! ‏فقط بنگاه های می تواند به نوک قله کوه برسند که بتوانند حداکثر ‏تطبیق با نیازهای مشتری را انجام دهند ‎ ‎

صفحه 37:
‎QvrE 7‏ قانون واگذاری و تفويض موقعيت * بنگاه های دو چالش در پیش رو دارند: - در اقتصاد سنتی خیلی آسان تر می باشد که بدانید شکل و شمایل محصول و خدمات باید چه باشد. نوک کوه ها بسیار مشخص می باشد و اکثرا می دانند که نقطه بهینه کجاست! - در اقتصاد دیجیتالی» بنگاه می تواند خود را بهترین در یک تکنولژی معرفی کند که به زودی از بین خواهد رفت! در بيولوزى اين ”كير كردن در نوك قله محلی" می باشد - در اقتصاد دیجیتالی» كير كردن يك قانون مى باشد. دير يا زود به دليل نوع آورى مداوم هر محصولى و بنكاهى ”كير خواهد کرد" - فقط یک راه وجود دارد و آن واگذاری موقعیت بالا و صدر نشینی می باشد. اين خود چالش دوم را به وجود می آورد

صفحه 38:
re. ee a ‏قانون واگذاری و تفویض موقعیت‎ ‏بنگاه ها در ژنتیک خود این خصیصه دارند که از آن چیزی‎ ‏که می دانند به طور بهینه استفاده کنند و موفقیت را دور‎ ‏نندازند. يس مى بايد عوض شوند‎ ‏بنكاه ها تفويض و تغيير را:‎ ‏غير ممكن‎ .0 ‏احمقانه مى دانند‎ .© ‏اين به اين دليل مى باشد كه دست كشيدن از تكنولزى كه‎ ‏بسیار گران به وجود آمده» پایین آمدن از نوک قله به اميد‎ ‏اينكه قله دیگری می باید فتح شود و خود اين راه بسیار‎ ‏مخاطره انگیز می باشد در فرهنگ کنونی بنگاه ها موجود‎ ‏نمی باشد‎

صفحه 39:
‎(VTE ِ‏ قانون جانشینی و جابجا شدگی ‏* شبکه پیروز می شود ‏+ جابجایی ارزش از مواد و اجسام فیزیکی به اطلاعات ‏۰ اتومبیل ها بسیار سبک تر از گذشته هستند بجای وزن کم شده تکنولژی و دانش آمده است ‏» اقتصاد دیجیقالی به حرکت خود بررای جانشینی اقتصاد سنتی ادامه خواهد داد تا زماتی که تمام اقتصاد دیجیتالی شود ‏۰ اقتصاد دیجیتالی دانش ارزش(سسسح) و ‎Lele Ib (conser) Sls‏ خواهد کرد ‎٠‏ چقدر اندازه تجارت چون تمام اقتصاد جاا ‏شبکه پیروز می شود چون تمام تعاملات و چیزهای می باید از قوانین آن پی روی ‎ ‎ ‏(دیجیتالی) خواهد بود؟ سووال درستی نخواهد بود بيدا كرده است! ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان