صفحه 1:
SS SS ee Se Seminar 2 Title : Development of peer relationships rvisor : Dr. Ismail Khani By: hoshang khoshnoud Date: 1392/08/30 Su

صفحه 2:
ماهیت روانشناسی رشد چیست ؟(تعریف ) جه زمانی مقید است ؟(محدودهزماتی ) چرایی مطالعهروانشناسی رشد ؟ اجتماعی شدن چیست؟ عبارات زیر معرف کودکان چه سنی هستند ؟ کودک عبد است - فکر مقوله ای -عملیات عینی کوشی در برابر احساس حقارت -اخلاق ابزار گونه نسبی با تمایل به پاش ۱۷۵ 2: When ?why

صفحه 3:
بخش۲: رشد ‎Pgh‏ ‏فصل 4: رشد اجتماعى ۲-دگرخواهی اجتماعی کودکي (۷-۲ سالگی ۳-همجنس گرایی اجتماعي (۱۲-۸ سالگی) ۲-دگرخواهی اجتماعی نوجواتی وبزرگسالی (۱۳س به بالا) 2 oooo vi vv SN سال نخست زندگی نبع علایق لذایذ خود آنها هستند tele? ee OE ‏ع‎ دوست دارند با دیگران باشند ولی با آنهابازی نمی کنند کودک منزوی این مرحله را ناموفق پشت سرگذاشته است بدون توجه به جنس خواهان همراهی با دیگران است رشد دبستانی ترجیح بسازی با همسالان برای دوستی و همراهی ضسدیت بین دو جنس (شعار برعلیه همدیگه :پسرا شیرن مثل شمشیرن و-) دوره نوجوانی و بزرگسالی دوستی .لذت و همراهی نزد هر دو جنس جستجو می کند جفت یابی

صفحه 4:
بخش ۲ رشد کوک سل ۹ رشداجتماعی [ کمتر دشمنی نشان می دهند ‎O‏ تعارف اسباب بازی به همدیگر ‏ل برقرارى ارتباط بيشتر ‏لا پرخاشگری بیشتر ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
بخش ۳: رشد کودکن قصل 4: رشد اجتماعى 8 هط قاطا ها 5 o بيشتترين لدت - باز: ها با هم بيشتر از بقيه است تبادلات اجتفاعی پیشتر می شود: برای ازدست دادن اسباب بازی صبو به منظور حفظ وسایل خود کتک و چنگ اندازی زید دارند خود محورند و به تاثير كارهايشان بر دیگران بی توجهند

صفحه 6:
بخش ۳ رشدد کود کت فصل 4: رشد اجتماعى 2 مت ضام مام عدم تماشاكرى منفعلانه فعاليتهاى انفرادى كودكان كمتر مى شود ‎٠...‏ بى علاقه اى به بزیهای تک تفره تماسهاى دوستانه بيشتر مى شود کاهش رفتار پرخاشگرانه آغاز بازيها و فعاليتهاى كروهى رشد زبان ابزار مفيد ارتباط نمادسازی-لباس و نام برای اسباب بازیها عضویت در گروهها ی که دائم درحال تغیبرند

صفحه 7:
بخش ۳ رشدد کود کت قصل 4: رشد اجتماعى ** _تعاملات اجتماعى كارامد تر با همتايان _وابستگی به والدین کمتر + تشکیل گروههای سه نفری و بیشتر کشمکش با دوستان بیشتر ** رقابت کمتر چون باعث حسادت می شود 0 پذیرش اجتماعی وابستهبه مهارتهایارتباطی کودک ** انتخاب گزینشی تو خسن : زمینه مطلوب برای رشدمهارتها كيب : ورود به اجتماع به سختى ENE so case Ado

صفحه 8:
بخش۲: رشد ‎Pgh‏ ‏فصل 4: رشد اجتماعى تحقيق فيش بين و امامى درجه دوم درجه سوم درجه چهارم درجه سوم درجه چهارم پسر سیاه دختر سفيدا دختر سیاه aa ga يشر سياه درجه دوم درجه سوم درجه چهارم درجه سوم درجه چهارم پسر سیاه دختر سیاه دختر سفید

صفحه 9:
بخش ۳ رشدد کود کت فصل 4 رشد اجتمامی دوستی برخورد والدین در دوست یابی کودکانشان لا هر چه کودک بزرگتر همراهی دوستان برایشان مهمتر استٍ ل از پایهاول ابتدایی دوستی ها شروع می شود و تنهایی را دوست ندارند لا وسعت دایره دوستی © شناخت دوستان کودکشان ۱-نگران ‏ * میدانندکه تاثیر همتایان برکودکشان بسیار زیاد است *.عقورات وضع می ‎MES‏ تجوه بازي > فاضله با # عدم اجازه انجام کارهای معمولی بیشتر برای کودکان بیمار و آسیب پذیر * فراری بچه ها از موقعیتهای که خودشان(والدین) نمی پسندند (بدون در تظر گرفتن کودک؛ عیبش : عدم موفقیت در دوست یابی © مى خواهند كودك راسريعتر به جلو برانند - اكر موفق نشوند _ x ۲- افراطی ۳- انتظار بال از کودک ,۱ ‎“ee‏ تضعیف اعتماد به نضس + هراس از شكست . طرد شدن . تمسخر و انتقاد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
بخش۲: رشد کود كت فصل 4: رشد اجتماعى ooo بل ۰ ۸ + بط 5 5 شبیه ترین کودک به خود را ترجیج می دهند :از لحاظ سبک بازی و مشارکت اجتماعی پذیرش همتایان: پیش بینی کننده سازگاری بعدی دورهنوجوانی شناخت محبویترین و نا محبوبتوین نام بودن كودكان از لحاظ اجتماعی پرخاشگرو برونگرا هستند. انرز زیادی دارند و آنرا صرف فعالیتهای مورد پذیرش گروه می کنند درک متبتی از خود دارند شرکت در رویدادهای اجتماعی معاشرت پذیرند تسبت به دیگران پذیرش «همدردی . حمایت و تسلی بخشی دارند شاد و خوش طینت هستند و روحیه طنز دارند هوش و بيشرفت تحصيلى آنها بالاتراست مهارتهاى اجتماعى - شناختى و ارتباطى آنها برتر از ديكوان است

صفحه 11:
بخش۲: رشد کود كت فصل 4: رشد اجتماعى ١-كودكان‏ غير دوست داشتنى 2 حضور اجتماعى نامحوس كوشه كير وومنزوى خصوصيات اجتماعى نفرت انكيز يا غير قابل بذيرش که خود دو دسه اند |-كوشه كير غير فعال + © تنهابازی می کند أن صدايشان خيلى كم الست ا وه کان مورف قنور خجالنی هستند وبا بقیه بازی نمی کنند > درخود فرورفته هستند كاهى به علت فشار عصبى كربه مى كتند ثا مسا زگا ری " 3 1 كوشه كير فعال 5 > هيجكس دوست ندارد با آنها بازى كند و به حرفشان كوش دهد - غصه دار ند-عدم دوست یابی > احساساتشان جريحه دار مى شود وقتى با ديكران بازى نمى ‎SF‏

صفحه 12:
بخش ۳ رشدد کود کت فصل 4: رشد اجتماعى برخى كودكان در اين سن بسيار سنكدل هستند. طرد ديكران ممكن است حرفهايى بزنند كه باعث تحقير ديكران شود انكيزه اصلى : سلطه يابى بر ديكران به منزله وسيله اى براى مهم قلمداد كردن خودشان بدون جسارتها قربانى جسوران مى شوند و طرد مى شوند قربانيها با مرور زمان. بيشتر هدف طرد شدن. برخاشكرى و باسخيهاى منفى از سوى همتايان خود قرار مى ‎SS‏

صفحه 13:
تنهاترين ‎Gems GOS‏ کودکان طرد شده 1 11 1 | کودکان تنها احساس : اندوه .کسالت .بی حوصلكى.بيكانكى.كناركذاشته شدن.عزت نفس بابين ۱- کیفیت پیوستگی پیوستگی مثبت : تعاملات بیشتر-گرمتر-همیستگی بیشتر کودکان به والدینشان پیوستگی ناامن: چسبیده به والدین -تعاملات منفی-اضطراب در ارتباط ۱15 جدایی(طلاق): کودکان احساس تتهدید-عزت نفس کم -روابط کم So} ۲-عوامل فردی تک والد «چند ولد (احساس تنهایی) خانوادهپرجمعیت احساس تنهایی بیشتر ؟ ۳-انتقالبه محله با مدرسه | اشتغال مادر برتنهایی تثیرندارد- کلید داران احساس تنهایی کمتر می کنند دیگر

صفحه 14:
+-خودمحور تامتعایز(۶-») سالگی (Le FA) plese) ۲ -دیدگاه دوسویه نمو ؟-ديدكاه كزينى متقابل(؟00-1) نا عدم تفكيك تفسيرخود و ديكوان ازيك موقعيت -عدم پذیرش خطای خود ۲ پاسخهایموقعیتی تسبت به احساسس دیگران بازتاب احساس خو‌شان است. ۶ أكاهى از تمايؤديدكاههاى ديكوان درک اندک ازديدكاهياى ديكران هیده نی يك طرفه ست © أكاهى دوطرفه . درك نظرات متفاوت ديكران تعسق در رفتر وانکیزههای خود ط دیدگاه خودش «شریکش ونر سومی را می تاند درک کند. اخز در مقام سوم شخص مى تونندمشاهده کر باشند. درك ديد كاهياى اجتماعى © درك قواتين اجتماعى > قضاوت رفتر خود مشکل است. تونایی استنباط مقاصد.احساسات و فکار دیگران » نتيجه كيرى بر حسب مشاهدات قیزیکی -آكاهى از نسبيت : دیدگاه هيج كس مطلق نيست +نظرد يكران مهمه

صفحه 15:

صفحه 16:
غير فعال ‎a ily‏ رفترهایدیگر بیشتر است - بی تحرک - تتبلی محرک رفترهای پرخاشگرانه .» مشاهده و تفليد رفتارهاى خشونت آميزاقتل- دزدى -تخريب اموال) ‏ -اعتياد به تماشاى يرخاشكرى بيشتر كارتونهاى خشن اثار بسيار منفى دارقد * سرمشق كيرى كودكان -نتيجه ميكرد كه بايد يرخاشكر باشد 11-7 سالكى درك وتمايزمحتواى واقعى از تغيلى ‎١‏ 48 نقش پذیری بیشتر از واقعی تا تخیلی انا ببدار كردن هيجانات كودكان - کاهش تعاملات خانواده و محاورات بين فردی. بیش از یک تلویزیون. در منز تعاملات کمترمی شود -وسيله اى براى قرار از استرس محيط خانه. - محاسن تعطیلیتلویزیون: 1-بزیبیشتر کودکان ۲-فعالیت خانودهبیشتر ۲-وقت غذا خوردن طولاتیتر شد ۴-پیشتر کناب می خوانند ۵-همه زودترمی خوابند. تماشاى زياد تلويزيون : باعت بيشرفت تحصيلى كمتر شامل نفهم خواندارى كمتر-كاريره زبان ضعيف تر -اتجام ندادن تكاليف مى شود -خلاقيت كمتر مى شود :هشدار هاى استعمال دخانيات - ترغيب به مسواك زدن و.. عيب : تبليغ محصولات مضر براى كودك (جيبس و يفك و.)- انواع اسباب بازيهاى كران قيمت و. وسيله آموزش همكانى - ارتقاى سلامت و عادات غذابى -ترويج اخلاق و رفتارهاى متعالى - آموزش كنترل خشم و برخاشكرى -آموزشهای متنوع فرهنگی «تاريخى و.

صفحه 17:
-استفاده روزافزون و فرهنگ سازی جا مانده - انتقال استفاده به سطوح بابين تر (بجه هاى قبل از بيش دبستانى ). - مهمترين دليل استفاده از رین * محدودیت خاصی تدار و ميتوان هر ساعتى استفاده كرف روش ملاقات با ديكران .ماجراجوبى:تجارت مزوج يابى - منابع دانشجوبى.مفالات .يايان نامه ها *ادارات دولتى بصورت اتوماسيون .مركز خريدى كه هركز تعطيل نمى شود - کتابخنه ای که همیشه از نا دهكده جهاتى ‎gl‏ شبكه شامل : شبكه ها ادارى «دانشكاهى «كتابفروشى .مراكز خريد.مراكز علمى و يزوهشى و. - مطالب جنسی - كاتالوتيباى بد -دستورتهيه بمب و سای وسايل تخريبى - والدين بايد بسيار مراقب باشند (همانند ماقبین کنکور هتحریم کننده) نا اب ین ی بر کودان نو کال وشن نیست - از ‎ene te bingo‏ - ساختن آکاهترین کودکان -افواط . اعتياد آور است «باعث انزوا مى شود - آموزش صحیح لاژمه ی استفادهبهتر

صفحه 18:
تفش جنسیتی در حال تفيير است وشروع آميختن تدريجى صفات و نفش هاى مونث و مذر و اج آدرزی (مذکر و موت در یک قالب) ‎othe‏ مذكر بر اثبات وجود تاكيد دارند : رهبرى . سلطه .استقلال . رقابت جوبى و فرديت. کر هیچکدام از إين صفات را نداشته باشد نامتماايق ‎OL‏ صفات فونت بر یکپارچگی تاکیددارد: همدردی : محبت و تفاهم 7 » اکر هردو صفات را داشته بشد آندروژن هستند ‏هم از زان بای اثبات وجود و هم يكيارجكى برخوردارد : يعنى هم صفات مونت و هم صفات مذكر ‏۱- مردنه ۳ تامتایز ‏نواع جنسیت ۰ ۳ ۲-زنانه ۴-آندروزتوس ‏> _(میکبارچکی چگزده ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 19:
‎et ty‏ شكل كيرى ارزشها واصول اخلاقى ‏اولي يزوهش در زمينه رشد قضاوت اخلاقى در كودكان توسط :ببسي ‏مراحل رشد اخلاق 2 | ‎-١‏ اخلاق اجبارى : محدوديت از طريق قواعد بازى -قواعدرا اجبارى و غبر قابل نقض به شمار مى آورند -اطاعت بى جون و جرا از قواعداخلاق یسوم أ واقعتكرا) قبل از »اسال -دكربيرو ‏۲-اخلاقتعاون ‏ می فهمند قواعد و قوانین مطلق نیستند و مى توان آنها را تغيير داد - خودبيرو- توجه به انكيزه ها وونيات وديدكاه ديكران. ‎-١‏ قضاوت عينى : بيامدهاى خطاكارى ‏۲ تضاونهای ذهنی : قصد وانگیزه ا در نظر مى كيرد ‎-١‏ تنبيه اه ای : نیهی كه از يك قانون تحميل شده بيرونى حاصل مى شود با اخلاق اجباری همبستگی درد 1- تنبيه دوسوبه : تنبيه خود تحميل كرده.ناديده كرفتن وجدان ‏7- كيفر ريز نابذير : اعتفاد كودك به اينكه درد يا مجازات بيامد طبيعى و اجتناب نابذير خلافكارى و رفتار غير اخلاقى است ‎ ‏؟- انصاف : تعيين مجازات براساس توانابى متخطى در بذيرش مسئوليت يك جوم ‏تنها منبع اخلاق است ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
بات هیجانی والدین مثبت است و روابط خوبى بين كودك و والدين وجود دارد ,کودک روابط مثبت ‎ye ID gohan bsg‏ و ی 46 كه وات دوستانه جكونه بايد باشد ۳-تلویزیون یکی از عوامل موثر اجتماعی سازى است ع-آندروژنی به آمیختگی تدریجی صفات مردانه و زننهاطلاق می شود .وی کی جنس مذ کر بر ات وود و ویوعی جنس مونث بر یکارچگی کب دا مرشد وجدان رافاید درونی سازی ارزشها تعريف كرده ال : -بنا به عقیده اه عون زا خلاق اجبازى به سوى اخلاق تعاون » اد كرا روک به خودييروى :ازفضاوتهاى عينى به قاوتهای ذهنی از اخلاق مبتى بر اطاعت به ' دوسويه.وازمفهوم تنبيه عفاره ای به تنبيه دوسويه سير مى كفد.

صفحه 21:
1-HUMAN N DEVELOPMENT FOURTE EDITION. F.PHILIP RICE

صفحه 22:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان