سایر

مذاکرات ایران و آمریکا

صفحه 1:

صفحه 2:
تعیین دقیق و صریح هدف‌ها از شروط و لوازم یک دیپلماسی موفسق است. برخی اهداف آرمان‌های بسزرک و ملسی ‎i‏ برخسی راهسردی و ‎pe‏ مقطعی و موضعی هستند. این اهداف در همه سطوح باید دقیقاً مشخص باشد تا همه عناصر فعال در دیبلماسی در ستاد و صف وظایف خود را به‌خوبی بدانند.» مقام معظم رهبری ۲۲ مرداد سال ۱۳۹۳

صفحه 3:
بر سر اصول - با پیشفرض قبول (دو طرف مذاکره | با حداقل یک طرف مذاکره ) برای دست برداشتن از اصول / معامله بر سر مسائل اساسی که ایجاد مشکل کرده است. محال بودن معامله ایران بر سر آرمان های بزرگ و ملی و اسلامی | بر سر فروع < معامله موردی در سطوح پایین تر از این نوع مذاكره با آمريكا همواره داشته ايم

صفحه 4:
دشمنان خیال میکنند که تحسریم کردند و ابران مجبور به مسذاکره شد. نه! ما قبلا هم اعلام کر ده ايم در موضوعات خاص كه 3 با این شیطان بسرای رفح شرش مذاکره می کنيم. مقام معظم رهبری روز پنجشنبه ‎۱٩‏ دی ۱۳۹۲ در جمع مردم قم

صفحه 5:
با وجود اینکه من خوش‌بین نبودم به مذاکره‌ی با آمریکساء بسا ابسن مذاکرات موردی» مخالفت نکردم» موافقت کردم؛ از مذاکره‌کنندگان ‎ae a eee‏ و 4 ۲ میک ‎Ned ag‏ ‎cee‏ رم ی با رسیدن به یک نقطه مخالفيم» نه, خلاف حق و خلاف واقع گفته است, اگر یک توافقی انجام بگیرد که اين توافق توافقی باشسد که منافع ملّت راء منافع کشور را تأمین بکند» بنده کاملاً با آن موافقت خواهم کرد. ۰ فروردین ‎٩۴‏

صفحه 6:
تبعات پذیرش مذاکره مستقیم با آمریکا نویسنده : سعید تشکری

صفحه 7:
امریکا اینگونه جمع بندی می کرد که این موضوع محصول ضعف ایران و نشان دهنده موفقیت راهبرد خشن نتانیاهو پس از طوفان الاقصی است. درخواست ها از ایران در همان مراحل اولیه مذاکرات؛ بسیار فراتر از موضوع هسته ای می رفت. (اما مذاکره غیر مستقیم فرصت برای آزمایش است) همزمان با مذاکره مستقیم » فشارها نیز شدت می گرفت. زیرا پذیرش مذاکره از سوی ایران را محصول فنارها می دانستند. این تلقی که ايران ضعیف شده و اکنون بهترین زمان برای به تسلیم کشاندن ایران است؛ باعسث می شود بده بستان در مذاکره معنای خود را از دست بدهد. رسما یا خواهند خواست. در چنین شرایطی تحریم ها حتی اندکی تعدیل نخواهد شد. زیرا به اين باور رسیده اند که تحریم ها موجب کشاندن ایران به مذاکره مستقیم شده است. تحریم ها را تشسدید میکنند تا مذاکره تبدیل به تسلیم شود. تاثیر منفی روی چین و روسیه از یک طرف و گروه های مقاومت از طرف دیگر

صفحه 8:
ایران 9 208

صفحه 9:
غیر مستقیم بودن مذاکره به .مکان مذاکوه < همان . نر یبد موضوع مذاکره صرفا هسته ای

صفحه 10:
وقتی ترامپ به ایران نامه نوشت و دو مسیر پیش‌رو گذاشت (جنگ يا مذاکره) هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد ابران راه سوم را انتخاب کند. ترامپ تصور می‌کرد هر انتخابی که داشته باشد به ضرر ابران تمام خواهد شد. افزايش فشار افکار عمومی داخل ايران علیه حاکمست و افزایش احتمال رویکرد فتنة داخلی با شدت بالا در صورت رد کامل پیشنهاد مذاکره. ایران هوشمندانه با طرح مسئله مذاکره غیرمستقیم هر دو ابزار را از دست آمریکایی‌ها گرفت تا هم بتواند ابزارهای قدرت نرم و سخت خود را حفظ کند» هم يبام داخلى و خارجی صادر کند که اهل گفتو گو است و هم روند سازمان‌دهی فتنه داخلی مبتنی‌بر القای فضای جنگی در داخل را خنئی کند. نباز کشور به فضای قنفسی: وضعیت کنونی کشور به وبسژه در بعد اقتصادی» نیازمند فضایی برای احبا و بازسازی است ایران و آمریکا از ابتدای پیسروزی انقسلاب اسسلامی بسه دفصات و در موضوعات مختلف مذاکره داشته‌اند. بنابراین مذاکرات غیر مستقیم عمان فى نفسه يديده عجيبى نيست

صفحه 11:
اظهارات وزیر خارجه ایران پس از مذاکره غیرمستقیم با مقامات آمریکایی 5 در اين جلسه؛ فکر می‌کسنم بسه مبنای مذاکراتی نزدیک شدیم و اگر در جلسه مى كنيم بخش زیادی از راه را رفتسیم و مى قوانيم بر اساس آن» کفت و کوهای واقعى را آغاز كنيم. به نظر مسن» بدعنوان جلسه اول» < بوث كه در يبك محصيط آرام و بسیار محترمانه انجام نسد. یج زبان غبرمناسب به کار گرفته نشد و طرفین تعهد خود را به بيشبرد ابن كفت وكوها نا رسيدن به یک توافقی که مطلوب دوطرف باشد و از موضع برابر صورت بكيرد» نشان دادند.

صفحه 12:
استیو ویتکاف به )درباره مفاكرات خود ب بان كته ما یک گفت وگسوی بسسیار مثبست و سازنده داشتيم. مذاکر ات با ایسران در تاریخ ‎۱٩‏ آوربل اداسه خواهد ‎linen bo dU‏ به همکاری‌های خود ادامه خواهیم داد و تلاش بیشتری برای دستیابی به اين هدف نزدیسک‌سازی دیدگاه‌ها و در نهایت تحقق صلح» امنیت و ثبات در منطته و جهان انجام خواهیم داد.

صفحه 13:
آنجه که در دور اول رخ داد مذاکره نبو۵؟ طرفین مذاکره به دنبال سنجش عبار همسدیگر بودند و چارچوب صحبت ها نیز صرفا در قالب موضوع هسته ای بود. ‎HL‏ ببینیم که دور دوم مذاکرات چه اتفاقی رخ می دهد آبا طرف آمریکایی ملاحظات ایران در رابطه با کاستن تحریم ها را در نظر مى كيرد با خير؟ ایران بسه دنسال رفسع تحریم هاست و طرف آمریکایی هم درخواست کاهش درصد غنضسی سازی ‎Fe)‏ ‏درصد) را دارد. مذاکرات نباید به گونه ای باشد که صرفا نشان دادن در باغ سبز باشد و بعد از آن فضا بهسم بریزد و آثار اقتصادی آن جامعه را در بر بگیردء آمریکا اکنون از لحاظ اقتصادی و وضعیت داخلی در شرایط مناسبی به سر نمی برد. طسرف آمريكايى در مذاکرات باید نشان بدهد كه با به راه انداختن مذاکرات بسه دنبسال تفسعیف روابط ايران با جين و روسیه و منفعل کردن آن نیست. اکر استیو ویتکاف نماینده ترامپ در مذاکرات قصد داشته باشد که تصویری درست از ظرفیت ها و پتانسیل ایران را به آمریکا مسنعکس کند حضورش در ایران مانعی ندارد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
سردار مسحدی؛ دشمن به‌دلیل قدرت بازدارندگی ما به مذاکره آمد معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه: رویکردی که امروز دشمن در پیش گرفته است که به پای ميز مذاکره آمده به دلیل قدرت بازدارندگی جمهسوری اسلامی است و بهترین راه این است که بتواننسد در یسک تعامل بینابین و احترام متقابل مسائل خودشان را به پیش ببرند. ترامپ و صهیونیست‌ها متوجه شده‌اند که بسا جمهسوری اسلامی نمی‌توانند با زبان زور سخن بگویند و باید بيایند بنشینند مثل یک آدم حسابی صحبت کنند و حرف‌ها را بشنوند و ما هم امیدواريم به نتایج مطلوبى دست بيدا کنیم

صفحه 15:
-مذاکره در منزل البوسعیدی وزیر خارجه عمان انجام شد. -مذاکرات بصورت مکتوب و غیرمسنقیم انجام شد و ۱۰ سند میان دو طرف رد و بدل شد. - عراقجی در سند اول اعلام کرد ابران در مذاکره جدی است. اما تردید دارد که امریکا هم جدی باشد. - قاکید شد آژانس تنها مرجع خارجی است که اجازه نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را خواهد داشت. - ایران خواستار لغو همه تحریم‌ها نه فقط تحریم‌های هسته‌ای شده است. - ایران اعلام کرد در جلسات آتی درباره چارچوب توافق احتمالی مذاکره خواهد کرد. - ایران اعلام کوده سئولیت فعال نشدن اسنپ بك با امریکا خواهد بود. -امریکا تمایلی به مشار کت دادن روسیه و ارویا در مذاکرات با ابران ندارد.

صفحه 16:
‎-١‏ ايران حاضر مىشود تا غنى سازى خود را برای مدقی به لح ۳,۶۷ برساند و در مقابسل از آمریکا می‌خواهد اجازه دسترسی به منابع مالی مسدود شده خود از یک سو و فروش نفت از سوی دیگر را بدهد. ‏۲- آمریکاه تروئیکای اروبایی را متقاعد کند تا : مکانیسم ماشه را فعال نکنند بخشی از تحریم‌ها را در این مرحله لغو کند ‏در این صورت آیران حاضر می‌نود غنی سازی در سطح بالا را کاملا متوقف کند بازرسى ها آزانس بين العللى انرزى اتمى را به حالت عادى باز ردند وبروتكل الحاقى را نيز اجرا كند ‏۴- تصویب توافقنامه جامع با ايران در كنكره آمريكا و لفو تحريمهاى اوليه و ثانويه ايران قوسط آمريكا ‏ايران ذخائر مازاد اورانيوم غنى شده خود را به يى كشور ثالث منتقل مى كند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
| مذاکرات دوم در ‎1٩‏ آوریل ۲۰۲۵ + شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ درساختمان سفارت عمان در رم ایتالیا عباس عراقچی پس از دور دوم مذاكرات : «در یک سری اصول و اهداف به تفاهم بهتسری رسیدیم و قرار شد مذاکرات ادامه پیدا کرده و حلسات کارشناسی و فنی شروع شود... از چهارشنبه این هفته مذاکرات فنی در سطح کارشناسان در عمان برگزار می‌شود و سنبه آینسده دور سسوم مسذاکرات برگسزار می‌شود... مذاکرات یکی از کارهای وزارت خارجه است نیازی به هیجان نیست و با دقت و آرامش در حال انجام آن هستیم... نه دلیلی برای خوشبینی زیاد است و دلیلی برای بدبینی زیاد هم وجود نسدارد... امیسدوارم هنتسه آينده بعد از جلسات فنی در موقعیتهای بهتسری باشسیم برای امکان قضاوت بسرای بسک توافسق. مسذاکرات را محتاطانه دنبال می‌کنيم...» گفت و گوهای غیر مستقیم ایران و آمریکا را «رو به جلو» است

صفحه 18:
موضوع مذاکرات از نظر ما هسته‌ای است و ما به این موضوع پایبند هستیم و مساما چیسز دیکسری غیسر از اعتمادسازی نسبت به بر نامه صل حآميز هسته‌ای اران در مقابل رفع تحريمها از نظر ما موضوع مذاكره نيست.

صفحه 19:
بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمسان در پسستی در توئیتر تأیید کرد که «این گفتگوها در حال شتاب گرفتن است و اکنون حتی آنچه بعید بسود ممکن است».

صفحه 20:
لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورفال که فالیت و جدى در خط رسانهاى آمريكابيها درباره مذاكرات انا مىكنده روز سنه ‎"٠‏ فروودين 105 در بيامى در حساب شخصى خود اظهار دا «ايران به دنبال تضمین‌هایی ی ‎Les si‏ غیره‌مکن» از آمریکسا بسرای عسدم خسروج از توافق هسته‌ای اسست. تضمین هایی به دنبال برنامه احیای برجام بایدن. آنها اکنون به خاطر خروج ترامپ در سال ۲۰۱۸ حساس‌تر شده‌اند.»

صفحه 21:
ایر ان نه تنها تسلیم نشده» بلکه با اتکا بسه منطق مقاومست» توانسته غرب را از موضع تحکم به موضع خواهش سوق دهد. ايران نه‌تنها التماس نمی کنسد» بلكه اعتماد به نفس از خسود ‎CHEE an‏ ز دموکراسیها تس ساطع 0 كند. | در بايكاه نشريه بوليتبكو مى نويسه:___ |

صفحه 22:
در آستانه ی مذاکرات غیر مستقیم دور سوم روز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ «مارکو روبیو» وزیر خارجه آمریکا از غنسی سازی صفر سخن گفنه و اعلام كرده منظسور ویتکاف از غنی سازی ۳,۶۷ درصدی توسسط ايران به معنای وارد کردن اورانیسوم بسا ایسن سطح از غنا توسط ایران بوده است. وزیر امور خارجه آمریکا خواستار تعطیلی کامل چرخه غنضسی سازی و واردات سوخت توسط ایران شد. روبیو مدعی شد اگر ایران بخواهد چرخه کامل غنی سسازی داشته باشد» تنها کشوری است که بمب اقم ندارد امسا چرخسه کامل غنی سازی دارد. | بر خلاف ادعای روبیوء ژاپن» آلمان و هلند نیز بمب انم ندارند اما چرخه کامل را دارند ]

صفحه 23:
کاظم‌غریب آبادی رئيس احتمالى تيم ۲ نفره فنى ايران رئيس احتمالى تيم ‎1١‏ نفره فنى ايران

صفحه 24:
ترس آمریکا از توان هسته ای ایسران موجب كرايش آمربكا به مصالحه و پذیرش هزینه کاهش تحریم ها در عوض کاهش توان هسته ای ایران تلاش آمریکا برای افزایش شدید سطح توقعات مردم ابران از مذاکره و ابجاه زمینه شورش با به هسم زدن مذاکره و نسبت دادن تقصیر آن به حاکمیت ایران

صفحه 25:
دولت ترامپ به نهادهای امنیتی آمریکا دستور داده تا همزمان با آغاز مسذاکرات در مسسقطء | سطح انتظارات ابرانیان در خصوص وفوع بسک توافق حتمی را بالا ببرند تا بتواند بسا تحریسک افکار عمومی ابران» کشسورمان را در خصوص پذبرش خواسته های احتسالی خسود در ادوار آتی مذاکرات تحت فشار قرار دهد. | دستگاههای اطلاعاتی آمریکا در این خصوص از یک فرمول نخ نما استفاده کرده اند: دروغ هسر چه بزرگ تر باشده باور آن ممکن تر است!

صفحه 26:
مارکو روبیو وزیر خارجه مایکل والتز مشاور ‎a‏ | همزمان با سخنان ویتکاف در مورد دییلماسسیء اظهارات دیکر مقامات آمریکایی» نظیر مارکو روبیو و مایک والتزن مشاور امنیت ملی ترامسپ؛ به وضوح بر گزینه جنگ تأکید دارند. اين به ظاهر » تناقضات در سباست‌های آمریکا نشان دهنده اجرای راهبرد «ابهام» است كه به صورت همزمان دو كزينه «مذاكره و جنك» را در دستور كار قسرار داده است. باور آمریکا : ساز و کارهای منطقه‌ای ایران تضعیف شده است اکنون نوبت تضعیف توان هسته ای ایران است

صفحه 27:
بايد به دو نکته‌ی بسیار مهم و جدی توجه کرد: ۱- جون تجربه نشان داده آمریکایی‌هاسه دلسل روحبه و مسنش استکباری و زورگویی خود» حاضر به مذاکره و توافقی عادلانه نیستند. بس عقل و درایت حکم می‌کند که از هر گونه ذوق‌زدگی در سطح مسئولان» رساندها و جامعه بايد خوددارى كرد. ذوق زدكى و حتى خوش بيني در ابن زمينه فرستادن بيام غلط به دشمن است و تيم ايرانى را نيز تحت فشار مضاعف و بيجا قرار مى دهد. ؟-- اكر شرايط به كونهاى رقم بخورد كه در ‎OAT‏ تسوافقی میسان دو كشور حاصل شودء اين توافق حلال مشكلات اقتصادى ايران نخواهد بود. دل بستن به توافقى خارجى كه يى طرف آن آمريكاى بدعهد استء اميد داشتن به «نقطه‌های خبالی» است.

صفحه 28:
و گفتگوهای عمان یکی از ده‌ها کار وزارت خارجه است 4 مسائل كشور را به كفتكوها كره نزنيم. ۳ به ابن كفتكوها نه به صورت افراطى خوشبين هستيم و نه به صورت افراطى بدبين. بالاخره كارى و حر كتى است كه تصمي م كيرى شده و در قدمهاى اول هم خوب اجرا شده است. البته به طرف مقابل خیلسی بسدبین هستیم اما بسه توانایی‌های خودمان خوش‌بین هستیم.

صفحه 29:
۱ - کفت و گوهای غیر مستقیم ایران و آمریکا تنها یکی از مأموریت‌های متعدد وزارت امور خارجه است و نباید سایر وظایف و اولویت‌های این وزارتخانه در سایه آن قرار گیرد با به حاشیه رانده شود. ۲- تأکید رهبر انقلاب بر پرهیز از شرطی‌سازی کشور و اجتناب از گره زدن حسل مسائل داخلی به نتیجه مذاکرات» هشداری روشن برای تمرکز بر ظرفیت‌های درونی و تدبیر ملی است. ۳- بی‌اعتمادی به طرف‌های مقابل و تکیه بر توان داخلی» محور کلیدی دیگر سخنان ایشان بود که ضروریست مبنای تحلیل‌ها و سیاست گسذاری رسانه‌ای و مسانع از تفسعیف نیروهای خودی در برابر طرف مقابل قرار گیرد. ۴- با توجه به اهمیت این مقطع و پیچیدگی‌های شسرایط, انتظار مسی‌رود» رسانه‌ها نه ذوق‌زدگی از خود نشان دهند و نه نسبت به مذاکرات سياهنمايى نمايند بلكه نقش مسئولانه خود را در تقویت امید و اعتماد عمومی ایفا نموده» همزمان با پرهیز از هیجانات زودگذره تحلیل‌هایی متوازن» عمبق و وافع‌نگر ارائه نمایند.

صفحه 30:
امام جمعه مشهد : مسذاکره در قاموس روابط بین الملل» واژه‌ای نویدبخش است. مذاكره اقدامى براى رفع تنش هاء درگیری‌ها» مصالحه و حل وفصل مشكلانى که موجب درگیری فی‌مسابین و عسوارض ناشی از آن شده است؛ این واژه» واژه‌ای ارزشمند است اما اگر تبدیل به پوسته‌ای برای فریبکاری دشمن و اجرای نقشه شوم خود زیسر ایسن پوسته شسد» ابسن واژه نویدبخش خطرناک‌ترین سئله برای بسک ملت و استقلال یک ملت خواهد شد وما الان در چنین مخاطره‌ای قرار گرفتیم.

صفحه 31:
دلایلی که نباید بدبینی افراطی داشت : | -آمریکا در دوکانه و هذاكره اى كه خود ساختهدر نه تیعات حمله نظامی را نخواهد پذیرفت و علاقه ندارد وارد فاز جنکی شود. بسک جنسک فراکیسر و دامنه دار نه در اولویت شان است نه در بضاعت ‎aah ۲‏ ود ‎abies‏ مس ات رن ریع تر به سمت استفاده تسلیحانی از صنعت هسته ای پبرد ‏۳ به دلیل اينکه ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد؛ در نهایت دلیلی برای پنهان کاری ندارد ‏۴ -لحن نامه ترامپ به وضوح نسبت به ابتای ورودش به کاخ سفيد تعديل شد ‎A‏ -امريكا در سطح جهانى مشكلات و مسائل فراوانى دارد و طبيعى است كه دسترسى به توافق با ايران» زمينه ر بای ورودشن هسیر جالش ها تسهيل مى كند ‎y‏ فشار حداکثری دوران ورود ترامپ و حتی دلار صد هزار تومانی» ناآرامی اجتماعی ایجاد نکرد ‏چرا نباید خوش بینی افراطی داشت : ۱ -لابی اسراییل به شدت فعال است و امکانات زیادی برای خرابکاری در روند مذاکرات دارد ۲ -ویتکاف مخالفان جدی مانند روبیو و والتز درون دولت ترامپ دارد. ‏۳ -ايران به هیج وجه زیر بار راستی آزمایی غیر از آژانس نمی رود ‏© -ايران به هيج وجه زير بار مذاكره موشکی نمی رود ‏له -مدل ايران براى توافق كام به كام است كه امريكابى ها مقاباش موضع مى كيرند ‏2 -ايران رفع تحريم واقعى مى خواهد كه امريكا به سختى آن را مى پذیرد ‏۷ -فشار زمانی ترامپ به اصل مذاكره ضربه مى زند ‎. ‏-موضوع مواد انباشت شده مناقشه برانگیز است‎ A ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
۳عامل مهم که توافق ایران و آمریکا را سخت می‌کند اختلاف نظر دولت ترامپ درباره هدف نهایی این مذاکرات ایران از اساس فعالیت هسته‌ای را کتار بگذارد یا فقط در زمینه سلاح هسته ای ایران از دولت ترامپ خواسته است تا تضمین دهد که او يا هسر رنسیس‌جمهسور آینده‌ای در آمریکا از توافقی كه حاصل شود» خارج نخواهد شد هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا نمی‌تواند چنین تضمینی بدهد حتی با وجود تصویب توسط سنای آمریکا سابقه آمریکا برای خروج از پیمان ها : مانند خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ( ۱۱۱۴ ) و پیمان آسمان‌های باز (5۵65 0060 ) و.... آمریکا مى كويد نظارت سازمان ملل (آژانس بین المللی انسرژی اتمسی) را قبول ندارد و باید بازرسان آمریکایی باشند.

صفحه 33:
سابقه طرح ‎eve‏ 5 ضرورت مذاکره با آمرد توسط شخصیت های کشورمان

صفحه 34:
در اردیبهشت ۱۳۹۹ عطاء الّه مهاجرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مقاله ای خواستار "مذاکره مستقیم" با آمریکا می شود که ات اله خامنه ای در واکنشی ‎A‏ ری | هرگونه مذاکره را مردود می داند. این مقاله در شماردی ۱۹۰۲۷ (۱۳۶۹/۰۲/۰۶پنجشنبه)روزنامه‌یاطلاعك درج گردیده است, آقای مهاجرانی در اين بادداشت خواستار مذاكردى مستقيم بين ايران و امريكا شده بود.

صفحه 35:
آن کسانی که فکر می کنند ما باید با رأس استکبار- یضی آمریکا- مذاکره کنیم. یا دچار ساده لوحی هستند. یا مرعوبند. من بارها این نکته را عرض کرده ام كه استكبارء بیش از این که نان قدرت و توانایی خودش را بضورد. نان هیبست و تشر خودش را سی خورد. اصلاً استکبار. با تشر و ابهت و شکلک درآوردن و ترساندن این و آن» زنده است. مذاکره؛ یضی چه؟ صرف این که شما بروید با آمریکا بنشینید حرف بزنید و مذاکره کنید. مشکلات حل می شود؟ اين طورى كه نيست. مذاکره در عرف سیاسی: یعنی معامله؛ مذاکره با آمریکاء يعنى معامله با آمریکا. معامله؛ یعنی داد و ستد؛ یعنی چیزی بگیر» چیزی بده. تو از انقلاب اسلامی. به آمریکا چه می خواهی بدهی. تا چیزی از او بگیری؟ آن چیزی که شما می خواهید به آمریکا بدهید. تا در مقابل از او چیزی بكيريد. چیست؟ ما چه می توانیم به آمریکا بدهیم؟ او از ما چه می خواهد؟ آیا می دانید که او چه می خواهد؟ « و ما نقموا منهم الا ان يؤمنوا بالله العزيز الحميد». والله كه آمريكا از هيج جيز ملت ايران؛ به قدر مسلمان بودن و بايبند بودن به اسلام ناب محمدىء ناراحت نيست. او مى خواهد شما از | ان دست برداريد. او مى خواهد شما این گردن برافراشته و سرافراز را نداشته ۱۳۶۹

صفحه 36:
چند روز بعد از واکنش مقام معظم رهبری به مقاله مذاکره مستقیم ۰ هاشمی خبر از گفتگویی خصوصی با رهیری می دهد که حکایت از اختلاف دیدگاه دو طرف بر سر گنتگو با واشنگتندارد: درب‌اره صحبت‌های روز چهارشنبه ایشان. به خاطر حمله تند علیه یک نویسنده معمولی صحبت شد و نیز موضع گیری صریحی که ممکن است در آینده لازم شود از آن عدول کنند.

صفحه 37:
هاشمی : از نظر حکومتی ایشان در مخالفت با مذاکره تبعيت كردم اما به ايشان كفتم: "بالاخره در روز قيامت از من و شما مى يرسند جرا اين همه ضرر و مشكلات برای نظام و مسلمانان ایحاد شد. اگر اینها را بر عهده مى كيريد. من دیگر حرفی ندارم". آقای خامنه ای جواب دادند: "بله, جواب با من باشد."

صفحه 38:
ناتوانی آمریکا در حمله به ایران

صفحه 39:
«گزینه نظامی روی میز است». این جمله را اکثر رسای جمهور آمریکا در قبال ایسران در طول سال‌های پس از انقلاب به کار برده‌اند. کزینه‌ای که تاکنون از حرف فراتر نرفته است و هر بار در كنار تهديد نظامى عليه ایران» نگرانی‌های جدی درباره تبعات این اقدام مطرح شده است.

صفحه 40:
فرمانده رزمایش چالش هزاره آمریکا آمریکا در ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱( ۱۵ مهر ۱۳۸۰) به افغانستان حمله کرد آمریک از ۲۴ جولای تا ۱۵ آکوست ۲۰۰۲ مانوری تاریخی با عنوان «چالش هزاره 4۲۰۰۴ با هدف تمرین حمله به ایران طراحی کرد, دولت سید محمد خاتمی به رئیس جمهور وقت آمریکا نامه ای نوشت و اعلام کرد در همه مسائل از جمله موشک هاء خلع سلاح حزب الله: مسائل منطقه ای و... آماده مذاکره است ۱ اردیهشت ۱۳۸۱ ۱۲۷ نماینده مجلس ششم خطاب به رهبر انقلاب نامه «جام زهر» معروف را نوشته و خواهان تسلیم در برابر آمریکا شدند.

صفحه 41:
«جان بولتون» مشاور سایق امنبت ملی کاخ سفید در کتاب خود به نام اتاقی که در آن اتفاق اقناد»: ولادیمیر پوتین که خود یکی از آگاه ترین افراد حداقل دو دهه اخیر به محاسبات نظامی در دنبا است؛ معتقد است که توان و منایع نظامی اسراثیل در حمله یک طرفه به ایران ضعیف است و بسه تعبیسر دیکسر ن جنگ نظامی با ابران» حتما نتبجه آن جنگ پیروزی این رژیم نخواهد بود. مقامات نظامی آمریکا همانند کارشناسان نظامی اسسرائیل بسه بسک محاسبه جدی و استراتزیک معنقد هستند و آن اینکه حمله تنهایی بسه ایران هیچ تضمینی برای گرفتن نتيجه برای آمریکا در پسی نخواهد داشت. تعبیر استراتژیک قر آن است كه: هيج کشوری در سطح جهان اینک در خود توان و تمایلی برای درگیری یک طرفه نظامی با ایسران را نمی‌بیند. a, il ‏درآن اتفاق افتاد‎ - خاطراتکاخ سفید - ترجمة سعي د كلاتى

صفحه 42:

صفحه 43:
برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد. بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولین این کار به آقای رئیس‌جمهور» به وزیر محترم خارجه به دیگران- همین را گفته‌ايم و موارد زیادی را به آنها تذگر داده‌ايم. در دیدار با دانشجویان رمضان سال ‎٩۸‏

صفحه 44:
بي ست دماج ع كم = تحولی اساسی در روند پایان دادن به مسئله هسته‌ای ایران ‎~<a‏ ‏.سس ۲ سرآغازی برای عادی سازی روابط با آمریکا روحانی :باتواقق سایه شوم جنگ را ازسر مردم برداشتم هاشمی رفسنجانی : همه باید هوشیار باشیم تا مزاحمان در سیر عقلائیت سیاسی ایران مانعتراشی نکنند. استفاده از فرصت توافق برجام برای پایان دادن به سیاست آمربکاستیزی در ايران هاشمی رفسنجانی : ابران با توافق هسته: ن زلزله ایجاد کرد انگاه جزء نگر متمرکز بر امتیازات دریافتی |

صفحه 45:
121 Giving peace a chance 1۳6 ‏طز امعه‎ a oe ‏شانس‎ QO ‏اد‎ a ۱ ‏به صلح‎ توافق با ایران ۳ به نقع ۷ ی eal

صفحه 46:
جهان به‌ایران ‎a pl‏ خجسته باد این پیروزی پیروزی بدون جنگ آغازعصر ابرانی ابران بر قله ‎GI‏ پیروزی استقامت» شکست‌تحریم ۱ جهان تغییر کرد پیروزی تاریخی ملت ایران گل‌صدبرگ توافق‌شکفت کلید تدبیر قفل تحریم‌ها را گشود خورشید درخشان شد تا باد چنین بادا دنيا به احترام ايران ايستاد كليد جرخيدء ايران خندید فتحالفتوح ديبلماسى ايران بيروزى ايران در جنك ارادمها تئبيت ايران هستهاى با ايستادكى ملت تاريخ ورق خورد

صفحه 47:
VW AF lo TY ‏ريخ‎ ante ‏انقلابد.‎ لسع ‎VY tate‏ سال به توافق رسيد

صفحه 48:
دیدگاه جبهه پایداری وزیراعظم دولست | شاه سلطان حسن | گیرندهمدل |پلمپ وتعلیق ازكدخدا () و مفتخربه انعقاد توافقناسه ننگین ژنوچای 0

صفحه 49:
دیدگاه اكثريت جريان اصوذكرا ۳ ‎١‏ نه كاملا خوش بينانه نه كاملا بدبينانه نه جام زهر نه جام عسل هم فرصت هم تهديد نككاه كل نكر و جامع بين

صفحه 50:
دوازده فرمان هسته ای معاونت سیاسی سیاه ؛ - آنچه نظام سلطه را مجبور به زانو زدن کرد؛تدایبررهبری؛استقامت ملت؛بازدارندکی نظامی وجهاد علمی بوده براى ادامه راه نيز به اين موارد نياز داريم. ۲- توانمندی و امانت داری تیم مذاکره کننده در دفاع از عزت نظام و حفظ دست آوردهادر مقابل غرب ؟قابل تقدیر است. ۳- همانطور که پرونده هسته ای را منسجم دفاع کردیم برایادامه آن نیز به اين انسجام ملی نیز ریم از هر گونه افراطی گری باید پرهیز شود. ۴- وجود اختلاف درهیئت حاکمه آمریکا و برداشتهای متعدد درطرف مقابل نبايد به داخل كشيده شود. 3- اين توافق به معناى دست كشيدن از مباوزه با آمريكا نیست. (در جشن هسته ای باید شعار مرک بر امریکا در کنار عکس شهدا هسته اى سرداد). ۶- تحلیل نتیجه مذاکرات؛ تنها درچارچوب منافع ملی قابل قبول است نباید مصادره حزبی وجناحی بشود. ¥- دای تافنمه کرچهفشار تحریم كم ميشود ولى نبايد به مطالبات فير ضرورى دامن زد جون واقعيت این است که بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی حداقل ۴ قدرت داخلی ؛اقتصاد مقاومتی؛ روحبه جهادی ومنابع داخلی امکان پذیر است. ‎-٩‏ همچنان که ذوق زدگی پیام منفی دارد القاء باس و نا امیدی هم پیام منفی دارد استمرار امید یک ضرورت است. ۰|- باتوجه به عدم شفافیت شرایط از هرگوفه تحلیل شتابزده پرهیز شود تحلیل قطعی بعد از تحلیل رهبری ‎-١١‏ افزايش اقندار نظامى ۲-فزایش قدرت منطقه ای. ‎ ‎ ‎

صفحه 51:
نکات ضروری که بابد مد نظر قرار گیرد: ‎el‏ مذاکره سعی میکنند که مخاطبان خود را متقاعد كنند كه در مذاكره و نتيجه دست برتر را داشته و توانستهاند نتايج را به نفع خود رقم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏به همین دلبل هر یک از زاویه‌ای به موضوع نظر انداخته و تفسیر خاص خود را دارند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏۲- در هر مذاکره ای» هر یک از طرفین در عين حال كه سعى مى كنند امتياز بيشترى كسب كنندء أما بهناجار امتيازى نيز بابد ‏واكذار كنند» بنابراين مذاكره نوعى بده بستان أسست که البته توازن آن را منابعى از قدرت و مهارتهاى جانهزنسى و ‏مذاكره سياسى تعيين می‌کند. ‎eae |‏ دهاء علاوهبر تفسيرهاى علمى و كارشناسى» برخى عوامل ديكر مانند رقابتهاى سياسى (جريان هاى داخلى) فيز نتیجه‌گیری و قضاوت مخاطب موثر باشد. ‏ژ در نطنز به غنی‌سازی ادامه خواهد داد. اين عبارت به اين معن قدرت جهانی اساس غنی‌سازی در خاک و هیچ‌یک از قدرت‌های جهانی و به‌ویژه آمریکایی‌ها و متحدان اروبایی آنهاء تحت هيج شرايطى ‎ ‏۵- اقتضای شعار سال : ملت ایران به دولت‌مردان خود اعتماد دارد و با بی‌اعتمادی به ببانیه‌ها و اظهارنظرهای طرف مقابل می‌نگرد. اما متاسفانه بین داده ها و ستانده ها توازن وجود ندارد. ‏۶- باید از قضاوت‌های نهایی به‌صورت کاملا خوش‌بینانه با کاملا بدبینانه در اين امر پرهیز کرد. ملت ایران به‌طور قطح» از آن توافقی استقبال مي‌کند كه بر پذیرش حقوق هسته‌ای ملت ایران تصریح کرده و لغو تمامی تحریم‌ها و لغو تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت را به‌طور همزمسان بسا اقسدامات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 52:
موضع فر مانده سپاه: مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا باعث شد همه گزینه های قوی آمریکایی ها برای تحمیل اراده سیاسی خودشسان بسر جمهسوری | اسلامی بی اثر شود. آمریکا قصد داشت ایران را مجبور به تغییر رفتار سیاسی خود کند اما مجبور شد براى حل مسئله هسته ای ايران همه گزینه ها را کنار بگذارد و روند دییلماسی را در پیش بگیرد. | - قيم مذاكره کننده ایسران تاکنون توانسته اسست در حبهه ۱۲ دیپلماتیک به کونه ای شایسته از حقوق ایرانی ها دفاع کند.سبه ۳ باسداران انقلاب اسلامى ايران از تلاش هاى صادقانه آنها در حفظ | | خطوط قرمز در مذاكرات هسته اى اخير قدردانى مى كند. 0

صفحه 53:
سردار سلامی : تحریم» استراتژی دشمن استء توقف این استراتژی؛ یک موفقیت محسوب می‌شود. کاربرد عنوان «ترکمنچای» درخصوص توافقنانمه نو توسط برخی افراد صحیح یست نباید اسپر واژه‌هایی شد که هویت و اعتبار ملی ما را بی‌جهت کاهش می‌دهد. ۷ ۲ سال اخیر به غنی‌سازی ۲۰درصد دست يافتيم: | تبدیل غنی‌سازی ۵ درصدی به ۲۰ درصد مستلزم هيج فرايند جدیدی ئیست و به سادگی قابل دسترسی است, در صورتی که آنها به تعهدات‌شان عمل نکننده دیگر نباید به هیچ وجهء هيج انعطافی به خرج بدهیم. ما در اين مذاكرات؛ حداكثر اعتمادسازى را ثابت کردیم و دیگر جای تلزل نداریم.

صفحه 54:
مشاور عالی نماینده ولی ققیه در سپاه پاسدارآن در پاسخ به سوال یکی از اساتید مبنی ارزیابی از خوب يا بد بودن برجام» کنت: پر جام یک معامله و بده بستان است؛ رهب انقلاب فرمودند: «ما در هیچ موضوعی غیر از هسته ای» مذاکره نمی کنیم» زیرا موضوع هسته ای قابلیت داد و سند دارد اما اهداف دیکر مانند عقب نشینی از مرزهای فراملی را نمی توان معامله کرد نامه رهبر به دولست يازدهم براى كوش زد كردن اين موضوع بود كه هشيار باشيد نا كلاه بر سرتان گذاشته نشود. سردار جوانی کنت: نمی قوان برجام را شراب طهورا با حام زهر تلقی کنیم فرصت هایی در آن نهفته است که اکر از آن استفاده کنیم معامله به نفع جمهموری اسلامی رقم خواهد خورد» در غير اين صورت اين ما هستيم كه متضرر خواهيم شدء اكر رهبر تاكيد مسی کننسد کسه اوباما بايد نامه كتبى بنويسد براى اين است كه رئيس جمهورى كه بعد از او بر سر كار مى آيد به زير بندهايى كه اینک متعهد شده اند؛ نزنند. رع ٠ه‏ دء وها ‎١‏ / انهاعة ۱۱۷ص كك

صفحه 55:
آ- طرفین مذاکره سعی میکنند که مخاطبان خود را متقاعد کنند که در مذاكره و نتيجه دست برتر را داشته و توانسته‌اندنتایج را به نفع خود رقم بزنند. به همین دلیل هر یک از زاویه‌ای به موضوع نظر انداخته و تفسیر خاص خود را دارند. ۲- در هر مذاکره ای» هر یک از طرفین در عین حال که سعی می کنند امتیاز پیشتری کسب ‎AGS‏ ‏ام به‌ناچار امتیازی نیز باید واگذار کنند؛ بنابر این مذاکره نوعی بات بستان ااست که البته توازن آن را منابعی از قدرت و مهارت‌های چانه‌زنی و مذاکره سیاسی تعبین می‌کند. ۳-در ارزبابی نتایج و دستاوردهاء علاوه‌بر تفسیرهای علمی و کارشناسی» برخی عوامل دیکر مانند رقابت‌های سیاسی (جریان های داخلی) نیز مداخله می‌کند که می‌تواند بر نتیجه گیری و قضاوت مخاطب مور باشد. نطنز به غنی‌سازی ادامه خواهد داد. این عبارت به این معناست که شش قدرت جهانی اساس غنی‌سازی در خاک ‎tig -‏ مويه از قدرت‌های جهانی و به‌ویژه آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی آنها؛ تحت هسیج شرایطی 1 2 Sse 1 eae ۶- باید از قضاوت‌های نهایی به‌صورت کاملاً خوش‌بینانه یا کاملاًبدبینانه در این امر پرهیز کرد. ملت ایران به‌ طور قطع؛ از آن توافقی استقبال می‌کند که بر پذیررش حقوق هسته‌ای ملت ایران تصریح کرده و لغو تمامی تحریم‌ها و لغو تمامی قطعنامه‌های شورای امنیست را به‌طور همزمان با اقدامات اعتمادساز ايران مورد تأکید قرار می‌دهد.

صفحه 56:
آيت الله امامى کاشانی؛ خطیب جمعه ‎Gigi‏ در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «تیم مذاکره کننده هسته‌ای در سایه حمايت ولايت فقيه توانست در اين مذاكرات ييروز باشد. تيم مذاكره كننده براساس فرموده رهبرى و بر اساس نرمش قهرمانانه عمل كرد. بايد به ظریف تبریک گفت. تیم مذاکره كننده هسته‌ای براساس فرموده رهبری عمل كرد. ظريف و تيمش پیروز شدند»

صفحه 57:
‎Shed‏ يي رهبری را هم تعطیل کرد ‎ ‎ ‏لح ۳ ‎alta] ِ‏ ا م ا ۱ ولى بنده دقبق خبر دارم» ‎٠١‏ روز مسؤولان عالى رتبه كشور با يكديكر بحت و كفو كو كردنذ و رطبرق |اكثز/اكازهاى شخصى را كنار اا ا م ا ال ال لل ‎

صفحه 58:
ما در کشوری زندگی می کنیم که رهبری آگاه» زمان شناس» دشمن شناس و بیدار دارد. اگر ایشان موضوعی را به مسئولان خاص آن موضوع ارجاع دادند. نباید از ایشان جلو افتاد. وقتی رهبری معظم انقلاب بر پرهیز از دودستگی و اختلاف تأکید دارند و می‌فرمایند بگذارید مسئولان امر به مسئله توافق هسته‌ای رسیدگی كنند و تقريبا هم أن را تأييد كردند و می‌کنند» اگر نظر خلافی هم داريم بايد به مسئولان و نمايندكان مجلس منتقل كنيم كه آن هم سازوكار خودش را دارد. بنده متن برجام را به طور كامل مطالعه كردهام و در جريان امتيازاتى كه دادهايم و امتيازاتى كه كرفتهايم هستم. به هر حال در هر داد و ستد و معاملهاى سود و زيان وجود دارد اما اينكه کدام یک بيشتر است كار متخصصين است كه بنشينند و بررسى كنند و بر اساس مصالح نظر دهند. يى طلبه و روحانى امروزى بايد بداند در كشور و جهان چه می‌گذرد» اما اينكه وارد متن سياست شود و به خاطر موافقت يا مخالفت با مسئلهاى به دستهبندى؛ اجتماع و تحصن دست بزند قطعا اين خلاف خواسته رهبری است

صفحه 59:
خطبه‌های عید فطر سال ‎:٩۹۴‏ ‏«ده سال» دوازده سال است که شش دولت بسزرگ جهمانی که از لحساظ روت اقتصادی و غیره» جزو کشسورهای مقتسدر دنیا محسوب می‌شوند- ابنها نشسته‌اند در مقابل ایران؛ با هدف اینکه ایسران را از پیگیری صنعت هسته‌ای خودش باز بدارند ... نتیجه[اش] این شد که این شش قدرت» امروز ناچار شدند که گردش چند هسزار سانتریفیوژ را در کشور تحمّل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ی این صنعت را در کشور تحمّل کنند؛ ناجار شدند ادامه‌ی تحقیقات و توسعه‌ی این صنعت را ‎Lor‏ کنند.»

صفحه 60:
با انتقاد مخالف نیستم و آن را لازم و کسک كننده مى دانم اما ابن يك واقعیت است که جرا که دیدن عیبهای طرف مقابل راحت است اما درك دشواريها و ذكرانى هاى أو مشكل مسى باشد. ابن حرف من نبايد مانع ادامه انتقادها شود اما متوجه باشيم كه تيم هسته اى برخسى از مسائلى را كه مورد انتقاد است مى داند اما بعضى ضرورتها او را به برخى اقدامات مسى

صفحه 61:
تبیین نسبت آرمان ها با واقعیت ها تکلیف گرایی هیچ منافاتی با دنبال نتيجه بودن ندارد. آرمانگرایی بدون دیدن وافتبات» به خبال‌پردازی و توهم منجسر خواهد شد. 3 ست و از طرف دیگو پیشوفت اقتصادی یکی رمانهاى انقلاب است اكنون سوال ابن اسست كه يبشسرفت اقتصادى با واقعيتى همجون تحريم جكونه امكان بذير است. در موضوع نسبت آرسانگرایی با واقعیات» ما هم آرمانگرایی را کاملا تأبيد مى كنيم و هم دیدن واقعبات ‎ly‏ نظام اسلامی دارای منظومه ای از آرمانما است که بایسد بسرای رسيدن به همه آنها تلا شود اما اين آرمانها دارای رتبه بندی و درجات مختلف هستند.

صفحه 62:
در ابعاد كوناكون» بههيج وجه نبایستی متوشف بشود. توسعه بایسد اداسه پسدا کنسد» توسعه ی فنی. حالا محسدودتنهایی را ممکن است لازم بدانند قبول بکنند» ما حرفی نداربم. برخی از محسدودبتها را ثبول کنند» اما توسعه‌ی فنسی حتما بایستی ادامه پیدا بکند و با شدات و قدرت پیش برود.

صفحه 63:
مذاكرات و جزئيّات مسذاکرات و آنجه در مجالس میگذرد مطلع بودید» به بخشی از آنجه بنده گفتم حتماً اذعان میکردید. ۲تیر ‎٩۴‏

صفحه 64:
يايان دادن به مذاکرات هسته‌ای یکسی از کارهای است که انجام شده و مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد» برطرف شود | جهارشتبه © شهريور | از اول انقلاب نا امسروز دشمنى صهبونیست‌ها و آمريكابىها با انقلاب و جمهورى اسلامى كم نشده است و اين واقعيت نبايد به هيج وجه در ذهن مسئولان كمرنك شود

صفحه 65:
به نظر من مسئله‌ی بعد از برجام؛ از مسئله‌ی برجام مهم‌تر است... آنها در اظهار آتشان حرفهایی میزنند که بکلّی خارج از مقوله‌ی توافق هسته‌ای و مانند ابن حرفها است...از جمله‌ی حرفهایی که میزنند و ما را حساس میکند؛ اين است که میگویند بر جام فرصتهایی را - هم در داخل ایران و هم در ببرون از ایران و در منطقه- در اختبار آمریکا قرار داده ۱۳۹۴/۰۶/۱۳

صفحه 66:
چند نکته را من در مورد مسئله‌ی هسته‌ای عرض میکسنم. مسن البتسه هيج وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب بسک توهم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم. حالا اکر یک روزی س ما کسه در آن روز قاعدتاً نخواهیم بود سب شسماها ان‌ساءالله در جریسان حوادث و جرئیّات و یادداشت‌ها و نوشته‌های این روزها قرار بگیریسد» خواهید دید که این تجربه‌ی ما از کجا حاصل شده؛ تجربه کردیم. لکن با وجود اينكه من خوش بين نبودم به مذاکره‌ی با آمریکاء بسا ایسن مذاكرات موردى» مخالفت نكردم؛ موافقت كردم؛ از مذاكره كنندكان هم با همه‌ی وجود حمایت کردم؛ الان هم حمایت میکسنم. ازرسيدن به یک توافقی که منافع ملّت ايران را تأمین کند و عزت مّت ایران را حفظ کند» صددرصد من حمایت میکسنم و استقبال میکنم؛ این را همه بدانند. اگر کسی بگوید که ما مثلا با توافق با با رسبدن به یک نقطه مخالفيم )64 خلاف حق و خلاف واقع گفته است. اگر یک توافقی انجام بگیرد که این توافق توافقی باشد که منافع ملّت راء منافع کشور را تأمین بکند» بنده کاملاً با آن موافقت خواهم کرد ٩۴ ‏فروردین‎ ۰

صفحه 67:
این مذاکراتی که امروز در جریان است که با دولست هسای اروبسایی وبا آمریکا مذاکره می کنند» مذاکره با آمریکا صرفا در قضبه هسته ای اسست و لاغیر» این را همه بدانند. ما درباره مسایل منطته ای با آمریکا سذاکره ای | نمی کنیم؛ هدف های آمریکا در مسایل منطقه ای» درست نقطه مقابل هدف های ما است. ما در منطقه امنیت و آرامش می خواهيم تسلط ملت ها را می خواهیم؛ سیاست آمریکا در منطقه ایجاد ناامنی است. شما به مصر نگاه کنید» " | به ليبى نكاه كنيدء به سوریه نگاه کنبد! دستگاه های استکباری و در راس آن | ها آمریکاه درمقابل بیداری اسلامی ای که به وسیله ملت ها به وجود آمسد» یک ضد حمله را شروع کردند که هنوز ادامه دارد و ملت ها را در منطقشه دارد به تدریج بدبخت می کند؛ هدف آن ها این است؛ این درست نقطه مقابل خذف های ما استه ما نه قو مسابل مخاله ای 4 3ر سابل داغلسی و ت» با آمریکا مطلقا صحبت و مذاکره ای نداریم؛ مذاکره» صرفا در قضبه هسته ای است و ابن که ما در موضوع هسته ای با روش | دیپلماسی چگونه می توانیم به نتيجه برسیم.

صفحه 68:
ما دنبال از بين بردن و برداشتن تحريمها هستيم؛ هدف ما أز اين مذاكرات لغو تحريمها است؛ جدآ ‎eT eter Se eee rere ote nero ne‏ 00 5220000

صفحه 69:
با حرکتهای صحیح وامنطقی دیپلماسی مخالف نیستم. 00-0

صفحه 70:
در موضوعات خاص, برای رفع شر شیطان مذاکره می‌کنیم. ‎۱٩(‏ دی ‎٩۳‏ دیدار مردم قم) ‎

صفحه 71:
متن اطلاعیه روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری به شرح زیر است؛ بسم الله الرحمن الرحيم با توجه به انعکاس مطالبی در خصوص دیدگاهها و نقطه نظرهای مقام معظم رهبری مدظله العالی نسبت به جمع‌بندی مسائل هسته ای در فضای رسانه ای و مجازی کشور به ابن وسيله رسماً اعلام مى كردد: مواضع معظم له در رابطه با این موضوع» صریح» شفاف و بدون تأویل در سخنرانی ها و فرمایشات ماههای اخیرشان» خصوصاً در روز بيستم فروردین» دبدار دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)» دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان» و روز عید سعبد فطر اعلام شده و در اختبار همگان قرار دارد. لذا انتساب هر مطلبی که خارج از این جارجوب باشد فاقد اعتبار است. روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری

صفحه 72:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آبت‌الله خامنه‌ای در یادداشتی با عنوان "نگاه کلان به مذاکرات هسته‌ای " به تحلیل موضع گیری ابن روزهای رهبر انقلاب پرداخت. در بخشی از این یادداشت آمده است؛: " نگاه نقادانه به این جمع‌بندی با توجه به بدعهدی طرف مقابل كاملاً طبيعى است اما در اين بين» برخی مجددا و علسی‌رغسم توصیه و تأكيدات رهبر انقلاب بوخصوص در ديدار با مسئولين نظام باز هم تبغ انتقاد خحود را به نحوى به سمت تسيم مذاکره کننده برده‌اند که گوبی متن جم ع بندى جز با خيانت آنها آماده نشده است. اين رويكرد دقيقاً برخلاف حكمت و مصلحت بوده و در مسير ري لكذارى شده رهبر انقلاب قسرار ندارد."

صفحه 73:
پلوتونیسوم مزیتهسای متصددی نسبت به اورانیسوم بسه عنسوان جزیی از سلاحهای اتمسی دارد. تنا حسدود چهمار کیلسوگرم پلوتونیوم برای ساخت یک بمب موردنباز است» همچنین بسرای تولید ۱۲ کیلوگرم پلوتونیسوم در هر سال تنها به یک واحد کوچک باز پردازش نیاز است.

ضمیمه

50,000 تومان