آموزشتحقیق و پژوهشعلوم مهندسی

معرفی مهندسی دانش

معرفی مهندسی دانش

طاهره واحدی

صفحه 1:
معرفی مهندسی دانش 00 مهندسی دانش چیست ؟ تازیخچه: و اصطلاجات

صفحه 2:
داده ها , اطلاعات و دانش © داده * سیگنال های خام 0 3255 * به معنی متصل شده به داده ها ‎sos.‏ *اهداف متصل و صلاحیت اطلاعات * بالقوه به منظورتوليد عمل emergency alert + start rescue operation *

صفحه 3:
*روند *استخراج #ساختار *رسمی ‎og?‏ برداری #“اطلاعات و دانش دركير در مسائل فشردكى دانش بمنظور ايجاد برنامه اى كه بتواند يى © وظيفه ى سخت را اجرا كند

صفحه 4:
مشکلات موجود در مهندسی دانش ۴بررسی کردن دانش و اطلاعات پیچیده دشوار است ٩متخصصین‏ و دیگر منابع متفاوت می باشند ۴#بازنمودهای متفاوت *کتاب های درسی ۴بازنمودهای تصویری *فن آوری هوشمند *مهارت ها

صفحه 5:
همیت مهندسی دانن *دانش ت ارزشمند و ‎lel‏ ‏اجرای خا ارزشمند و ‎él‏ ‎we 2‏ و اغلب دارای خطا مر 3 3 57 كلا ‎abl aaa ie ji‏ 7 | ‎i 7۷ 1‏ تواند مرذ خواسته ها ۳ | سته ى زگ رتو ذ سعه يذ يديرى 3 نگهداری * تغييرات با كذ شت زما ‎VU‏

صفحه 6:
تاريخ مختصری از سیستم های دانش ظهور شیوه های موتور حای جستجوگر روش شناسی بالغ ‎vee‏ سیستم های نسل اولیه ° ‎ae J(KADS)‏ ای پایگهقونین ‎ene‏ ‎Se 4d} (KADS) a‏ ‎YARD‏ ۱۹۸۵ ۹۷۵ 1۹۶۵

صفحه 7:
سیستم های متخصص نسل اولیه *پایگاه داده ی ضعیف #توانایی تفسیر محدود

صفحه 8:
دیدگاه انتقال ۷۲ #استخراج دانش از متخصصین * استخراج جواهر از ذهن متخصصین #انتقال اطلاعات به 6 * ترجمه از زبان طبيعى را به فرمت قانون * از متخصص برسيده مى شود جه قوانينى قابل اجرا مى باشد

صفحه 9:
مشکلات با دیدگاه انتقال رائه دهنده ی دانش و متخصص دانش و توسعه دهنده ی سیستم دانش بایستی به اشتراک بگذارند #دیدگاه رایج در فرآیند حل مشکلات wh ols ‏#دامنه ی‎ ‎a®‏ منظور انتقال دانش یک راه مناسب مهندسی دانش می باشد

صفحه 10:
سریع نمونه سازی ستنباط و تفسیر ۳ كر ‎eee‏ ‏= 0 و اجرای ‎sb one‏ ۱ ¥ داده هس يه وتحلي 1 ساختاری تج تحلیا : ی دور اند #دشوار ب

صفحه 11:
شکل ۲۴ استفاده زاره هرم روش شناسی مطالعه ی موردی پروژههای کاربردی

صفحه 12:
مدل مبتنی بر ۶ ؟فضای دانش مهندسی از انتخاب ها و ابزار می تواند تا حدی توان با معرفی تعدادی از مدل ‎sla‏ کنترل هر مدل بر جنبه های خاصی از اين 4 سیستم را به ساخته شده است و خلاصه از دیگران است. مدل های ارائه یک تجزیه از وظایف دانش مهندسی: در حالی که ساخت یک مدل, مهندس دانش می تواند به طور موقت بی توجهی برخی از جنبه های دیگر.

صفحه 13:
اصول ۵۴05 *مهندسی دانش است به نوعى از استخراج از سر کارشناس "نیست, بلکه شامل ساخت مدل جنبه های مختلف دانش بشری اصل سطح دانش: در مدل سازى دانش» براى اولين بار در ساختار مفهومى از دانش تمركزء و ترى جزئيات برنامه نويسى براى بعد دانش داراى يى ساختار يايدار داخلى است كه تحليل هاى تشخيص انواع دانش خاص و نقش.

صفحه 14:
#ساخت و ساز 135 مستلزم ساخت و ساز از تعدادی از مدل های که با هم بخشی از محصوا تحویل داده شده توسط این پروژه را تشکیل مى دهند. تجهیزات بانکها و توسعه ‎KDS‏ با مجموعه ای از مدل الگو است. اين ساختار الكو مى تواند پیکربندی شده, تصفیه شده و پر شده در طول کار پروژه باشد. تعداد و سطح پیچیدگی از مدل های وابسته به زمینه پروژه خاص. 4

صفحه 15:
« Concept ° Artefact

صفحه 16:
بازبینی مجموعه مدل 1 “مدل سازمان تجزيه و تحليل يى سازمان با يشتيباني ازء هدف: کشف مشکلات, فرصت ها و ‎DU‏ ‏ناشی از توسعه 75ا. مدل کار توصیف کارهایی است که انجام خواهد شد و یا در محیط سازمانی انجام مدل عامل توصيف قابليت هاء هنجارهاء ترجيحات و مجوز از عوامل (عامل < مجرى كار).

صفحه 17:
با بینی مجموعه مدل2 بازبد ۳1 ‏از‎ ۳ x ‏لس مل اروالسمسازى أز واف‎ ‏كار مى دهد.‎ ۱ 9 ‏يى‎ ‎| | | ‏بوط به د ‘ ر‎ ‏ت ارتباطى بين عوامل‎ wey ‏مد‎ ‏شرح ختار سیر‎ a

صفحه 18:
اصول مجموعه مدل پیکربندی یک مدل مناسب برای یک کاربرد خاص تنظیم شده است. مدل هاى از وضعیت ها به خوبی تعریف كاملى دارند. مجموعه مدل يشتيبانى از مديريت پروژه. توسعه مدل با اهداف يروزه و خطر ‎i‏ را مى توان به صورت موازى توسعه ‎wha‏

صفحه 19:
مدل های موجود در شکل های مختلف “مدل قالب از پیش تعریف شده, ساختار ثابت, مى توان به پیکربندی به عتوان مثال مدل ابزار دستکاری شده در طول یک پروژه. نسخه های ‎Jo.‏ نسخه ای از یک نمونه مدل می تواند وجود داشته باشد. نمونه مدل چندگانه نمونه های جداگانه را می توان توسعه داد به عنوان مثال: " حال" و" آینده " سازمان

صفحه 20:
تولید “مدل هاى نمونه شده نشان دهنده جنبه هاى مهم محيط و دانش مبتنى بر سيستم تحويل دانش. اسناد و مدارى اضافى اطلاعات در قالب مدل (به عنوان مثال اطلاعات مدیریت پروژه) نشان داده نشده است نرم افزار

صفحه 21:
نقش ها در توسعه ی سیستم دانش *ارائه دهنده دانش ‏ _ مهندس دانش / تحلیلگر توسعه سیستم دانش کاربر دانش مدير بروزه مديريت دانش

صفحه 22:
ارائه دهنده ی دانش #كارشناس ‎ow‏ ۱۱ فردی با تجربه ای گسترده در حوزه نرم افزار همچنین می توانید ارائه برنامه ریزی برای دامنه آشنایی "که در آن به شما توصیه یک مبتدی را شروع کنم؟" تفاوت بين ارائه دهنده ‎wh‏ است نياز به اطمينان از همكارى هاى

صفحه 23:
مهندس دانش #*نوع خاصی از تحلیلگر سیستم بايد ازتبديل شدن به یک "متخصص" جلوگیری کرد نقش یک تابع ارتباط عملکرد رابط بین حوزه نرم افزار و سیستم

صفحه 24:
توسعه دهنده ی سیستم دانش *فردی که سیستم دانش را بر روی یک #نیاز است که تخصصی دررابطه با طراحی و اجرا داشته باشد #نیاز است که تحلیل دانش را بفهمد *اما تنها در سطح استفاده #نقش اغلب بوسیله ی مهندس دانش بازی می شود

صفحه 25:
کاربر دانش © كاربرهاى اوليه #با سيستم بالقوه ارتباط برقرار مى ‎BS‏ ‏*كاربرهاى ثانويه * بصورت غير مستقيم بر روى سيستم تاثير می گذارد *سطح دانش و مهارت به عنوان عامل مهمى مى باشد © ممكن است امكانات تعامل كسترده نيازداشته باشد #تفسیر *کار او اغلب بوسیله ی سیستم تحت تاثیر قرار می كيرد

صفحه 26:
مدير بروزه نظارت بر اهدف سازمانى سيستم (ها) در يى يروزه توسعه يافته دارايى هاى دانش / تصفيه شده آغاز پروژه (پیگیری) بايد نقش کلیدی در استفاده مجدد بازی ممكن است در راه اندازى تيم يروزه

صفحه 27:
*مسئول برنامه ریزی و توسعه نظارت بر ‎J‏ ‏5©]!| با مشترى يروزه به طور معمول توسط (6-4 نفر) انجام شود سود حاصل از رويكرد ساخت يافته

صفحه 28:

صفحه 29:
اصطلاحات #دامنه برخی از منطقه مورد علاقه ‎a‏ صنایع غذایی, فتوکپی, تولید خودرو ‎J‏ ‏چیزی است كه بايد توسط نماينده بايد انجام شود نظارت بر فرایند, ایجاد یک طرح تجزیه و تحليل رفتار منحرف عامل مجری یک کار در یک دامنه به طور معمول هر دو انسان و یا بعضی از سیستم های نرم افزار

صفحه 30:
اصطلاحات #درخواست چارچوب ارائه شده توسط ترکیبی از یک کار و یک دامنه است که در ‎ul‏ اين کار است که توسط عوامل انجام می گیرد دامنه کاربرد منطقه خاصی از بهره درگیر شده در یک برنامه می باشد کار برنامه (سطح بالا) وظیفه است که باید در برنامه مشخص انجام شود

صفحه 31:
اصطلاحات knowledge system (KS® © سيستمى كه مشكلات واقعی را با استفاده از دانش در باره ى وظايف و وظایف کاربردی حل می کند expert system® © سيستم دانش كه مشکلاتی که نیازمند مقدار زيادى از تخصص مى باشند را حل مى

معرفی مهندسی دانش مهندسی دانش چیست ؟ تاریخچه و اصطالحات داده ها ،اطالعات و دانش داده سیگنال های خام ...---...  به معنی متصل شده به داده ها ‏S O S  اهداف متصل و صالحیت اطالعات بالقوه به منظورتولید عمل ‏ ‏emergency alert ® start rescue operation مهندسی دانش ‏روند ‏استخراج ‏ساختار ‏رسمی ‏بهره 9برداری ‏اطالعات و دانش درگیر در مسائل فشردگی دانش بمنظور ایجاد برنامه ای که بتواند یک وظیفه ی سخت را اجرا کند مشکالت موجود در مهندسی دانش ‏بررسی کردن دانش و اطالعات پیچیده دشوار است ‏متخصصین و دیگر منابع متفاوت می باشند ‏بازنمودهای متفاوت ‏کتاب های درسی ‏بازنمودهای تصویری ‏فن آوری هوشمند ‏مهارت ها اهمیت مهندسی دانش مناسب ‏دانش بصورت ارزشمند و اغلب دارای اجرای خاص می باشد مدیریت دانش ‏خطا در دانش پایه می تواند مشکالت جدی را بوجود آورد ‏خواسته های سنگین در توسعه پذیری و نگهداری ‏ تغییرات با گذشت زمان تاریخ مختصری از سیستم های دانش سیستم های متخصص نسل اولیه ‏اصل استدالل واحد ‏پایگاه داده ی ضعیف ‏بازنمایی منظم ‏توانایی تفسیر محدود دیدگاه انتقال KE ‏استخراج دانش از متخصصین ‏ استخراج جواهر از ذهن متخصصین ‏انتقال اطالعات به ks ‏ ‏ ترجمه از زبان طبیعی را به فرمت قانون از متخصص پرسیده می شود چه قوانینی قابل اجرا می باشد مشکالت با دیدگاه انتقال ‏ارائه دهنده ی دانش و متخصص دانش و توسعه دهنده ی سیستم دانش بایستی به اشتراک بگذارند ‏دیدگاه رایج در فرآیند حل مشکالت ‏دامنه ی لغات رایج ‏به منظور انتقال دانش یک راه مناسب مهندسی دانش می باشد نمونه سازی سریع ‏مثبت ‏تمرکز بر روی استنباط و تفسیر ‏انگیزه ی کارشناس ‏مدیریت متقاعد ‏منفی ‏فاصله ی زیاد بین داده های شفاهی و اجرای آن ‏محدودیت های ساختاری تجزیه وتحلیل ‏دشوار به دور انداختن هرم روش شناسی مدل مبتنی بر KE ‏فضای دانش مهندسی از انتخاب ها و ابزار می تواند تا حدی توان با معرفی تعدادی از مدل های کنترل هر مدل بر جنبه های خاصی از این سیستم را به ساخته شده است و خالصه از دیگران است. مدل های ارائه یک تجزیه از وظایف دانش مهندسی :در حالی که ساخت یک مدل، مهندس دانش می تواند به طور موقت بی توجهی برخی از جنبه های دیگر. اصول KADS ‏مهندسی دانش است به نوعی از `استخراج از سر کارشناس 'نیست ،بلکه شامل ساخت مدل جنبه های مختلف دانش بشری اصل سطح دانش :در مدل سازی دانش، برای اولین بار در ساختار مفهومی از دانش تمرکز ،و ترک جزئیات برنامه نویسی برای بعد دانش دارای یک ساختار پایدار داخلی است که تحلیل های تشخیص انواع دانش خاص و نقش. تئوری KADS ‏ساخت و ساز KDSمستلزم ساخت و ساز از تعدادی از مدل های که با هم بخشی از محصول تحویل داده شده توسط این پروژه را تشکیل می دهند. تجهیزات بانکها و ت9وسعه KDSبا مجموعه ای از مدل الگو است. این ساختار الگو می تواند پیکربندی شده ،تصفیه شده و پر شده در طول کار پروژه باشد. تعداد و سطح پیچیدگی از مدل های وابسته به زمینه پروژه خاص. KADS مجموعه مدل های    Context Concept Artefact  Organization  Model  Task  Model  Knowledge  Model  Communication  Model Design  Model  Agent  Model  بازبینی مجموعه مدل 1 ‏مدل سازمان تجزیه و تحلیل یک سازمان با پشتیبانی از، هدف :کشف مشکالت ،فرصت ها و آثار ناشی از توسعه .KDS مدل کار توصیف کارهایی است که انجام خواهد شد و یا در محیط سازمانی انجام مدل عامل توصیف قابلیت ها ،هنجارها ،ترجیحات و مجوز از عوامل (عامل = مجری کار). بازبینی مجموعه مدل2 ‏مدل دانش شرح مستقل از پیاده سازی از دانش مربوط به یک کار می دهد. مدل ارتباطات مدل های معامالت ارتباطی بین عوامل. مدل طراحی شرح ساختار سیستم است که باید ساخته شود اصول مجموعه مدل ‏تقسیم و موفقیت. پیکربندی یک مدل مناسب برای یک کاربرد خاص تنظیم شده است. مدل های از وضعیت ها به خوبی تعریف کاملی دارند. مجموعه مدل پشتیبانی از مدیریت پروژه. توسعه مدل با اهداف پروژه و خطر هدایت می شود. مدل را می توان به صورت موازی توسعه داد. مدل های موجود در شکل های مختلف ‏مدل قالب از پیش تعریف شده ،ساختار ثابت ،می توان به پیکربندی به عنوان مثال مدل ابزار دستکاری شده در طول یک پروژه. نسخه های مدل نسخه ای از یک نمونه مدل می تواند وجود داشته باشد. نمونه مدل چندگانه نمونه های جداگانه را می توان توسعه داد به عنوان مثال '' :حال'' و'' آینده '' سازمان تولید ‏مدل های نمونه شده نشان دهنده جنبه های مهم محیط و دانش مبتنی بر سیستم تحویل دانش. اسناد و مدارک اضافی اطالعات در قالب مدل (به عنوان مثال اطالعات مدیریت پروژه) نشان داده نشده است نرم افزار نقش ها در توسعه ی سیستم دانش ‏ارائه دهنده دانش مهندس دانش /تحلیلگر توسعه سیستم دانش کاربر دانش مدیر پروژه مدیریت دانش ارائه دهنده ی دانش ‏کارشناس "سنتی" فردی با تجربه ای گسترده در حوزه نرم افزار همچنین می توانید ارائه برنامه ریزی برای دامنه آشنایی "که در آن به شما توصیه یک مبتدی را شروع کنم؟" تفاوت بین ارائه دهنده رایج است نیاز به اطمینان از همکاری های مهندس دانش ‏نوع خاصی از تحلیلگر سیستم باید ازتبدیل شدن به یک "متخصص" جلوگیری کرد نقش یک تابع ارتباط عملکرد رابط بین حوزه نرم افزار و سیستم توسعه دهنده ی سیستم دانش ‏فردی که سیستم دانش را بر روی یک هدف مشخص اجرا می کند ‏نیاز است که تخصصی دررابطه با طراحی و اجرا داشته باشد ‏نیاز است که تحلیل دانش را بفهمد ‏اما تنها در سطح استفاده ‏نقش اغلب بوسیله ی مهندس دانش بازی می شود کاربر دانش کاربرهای اولیه با سیستم بالقوه ارتباط برقرار می کند کاربرهای ثانویه بصورت غیر مستقیم بر روی سیستم تاثیر می گذارد سطح دانش و مهارت به عنوان عامل مهمی می باشد ممکن است امکانات تعامل گسترده نیازداشته باشد تفسیر کار او اغلب بوسیله ی سیستم تحت تاثیر قرار می گیرد مدیر پروژه ‏نقش پس زمینه نظارت بر اهدف س9ازمانی سیستم (ها) در یک پروژه توسعه یافته دارایی های دانش /تصفیه شده آغاز پروژه (پیگیری) باید نقش کلیدی در استفاده مجدد بازی ممکن است در راه اندازی تیم پروژه مناسب کمک کند مدیریت دانش ‏مسئول برنامه ریزی و توسعه نظارت بر کار liaisesبا مشتری پروژه به طور معمول توسط​​( 6-4نفر) انجام شود سود حاصل از رویکرد ساخت یافته نقش ها در توسعه ی سیستم دانش اصطالحات ‏دامنه برخی از منطقه مورد عالقه بانکی ،صنایع غذایی ،فتوکپی ،تولید خودرو کار چیزی است که باید توسط نماینده باید انجام شود نظارت بر فرایند ،ایجاد یک طرح تجزیه و تحلیل رفتار منحرف عامل مجری یک کار در یک دامنه به طور معمول هر دو انسان و یا بعضی از سیستم های نرم افزار اصطالحات ‏درخواست چارچوب ارائه شده توسط ترکیبی از یک کار و یک دامنه است که در آن این کار است که توسط عوامل انجام می گیرد دامنه کاربرد منطقه خاصی از بهره درگیر شده در یک برنامه می باشد کار برنامه (سطح باال) وظیفه است که باید در برنامه مشخص انجام شود اصطالحات ‏knowledge system (KS ‏سیستمی که مشکالت واقعی را با استفاده از دانش در باره ی وظایف و وظایف کاربردی حل می کند ‏expert system ‏سیستم دانش که مشکالتی که نیازمند مقدار زیادی از تخصص می باشند را حل می کند

14,900 تومان