صدمات و آسیب‌دیدگی‌هامراقبت‌های بهداشتی

هماهنگی برگزاری هفته بلایا

صفحه 1:
EZ

صفحه 2:
جلسه هماهنگی برگزاری هفنه کاهش اثرات بلایا . ۲ مور ۱۶:۴

صفحه 3:
عنوان هفته : کاهش اثرات بلایا ( 24 لغایت 19 مهر 1404) شعار هفته : بر روی تاب آوری سرمایه گذاری کنید فه بلایا این هفته فرصتی است برای ارتقای آگاهی» تقویت آمادگی و توانمندسازی جامعه در ‎Lb ply‏ هدف ما گسترش فرهنگ تاب‌آوری در نظام سلامت. خانواده و جامعه می باشد

صفحه 4:
روز شمار هفته کاهش اثرات بلایا (24 -19 مهر 01404 9 مير آگاهی, مسئولیت فردی و تابآوری 0 مير توانمندسازى جامعه و تا بأورى 21 مهر تغيبرات اقليم و تابأورى 2مهر جوانی جمعیت, خانواده و تاب‌آوری 3 مهر مدارس و تاب‌آوری 4 مهر گروه‌های آسیب‌پذیر و تابآوری

صفحه 5:
تاب آوری؛ توان ایستادگی» ساز گاری و با زگشت پس از بحران تاب‌آوری : به معنای توانایی افراد. خانواده‌ها» جوامع و نظام‌های سازمانی برای پیش‌بینی» ‎callie‏ سازگاری و بازیابی از اثرات نامطلوب بلایا و بحران‌هااست. به بیان ساده» تاب‌آوری یعنی اينکه جامعه نه‌تنها از بحران‌ها آسیب کمتری ببیند, بلکه بتواند سریع‌تر به وضعیت عادی و حتی بهتر از قبل بازگردد.

صفحه 6:
ابعاد تاب آوری: آگاهی و آمادگی: شناخت خطرات و یادگیری راه‌های کاهش آسیب. ‎-~O‏ تولن واکنش سریع: استفاده از منابع و مهارت‌ها برای مقابله مؤثر در زمان ان بحران. 2- بازسازى و بهبود: بازگشت هوشمندانه به وضعیت پایدارتر و ایمن‌تر از <- همبستگی اجتماعی: همکاری و حمایت متقابل میان مردم و نهادها. در حوزه سلامت. تاب‌آوری به معنای پایداری خدمات حیاتی در شرلیط بحران است؛ یعنی حتی در هنگام زلزله» سیل» بیماری‌های واگیردار يا هر حادثه دیگر؛ خدمات بهداشتی» درمانی و امدادی بدون اختلال تداوم داشته باشند.

صفحه 7:
آگاهی » مسئولیت فردی و تاب آوری نخستین گام در کاهش اثرات بلای؛ آگاهی و آموزش فردی است. هر فرد بلید بدلند در برابر خطرات طبیعی یا حوادث انسانی چه رفتارى ايمن و مؤثر است. ارتقای دلنش عمومی, تمرین واکنش‌های اضطراری» و احساس مسئولیت در برابر محیط و جامعه» زیربنای تاب‌آوری فردی است. در نظام سلامت. آموزش کارکنان در زمینه مدیریت بحران و ایمنی شغلی» ضامن پایداری خدمات درمانی در شرایط بحرانی است.

صفحه 8:
توانمند سازی جامعه و تاب آوری تاب‌آوری یک جامعه تنها با مشارکت فعال مردم شکل می‌گیرد. زمانی که نهادهای محلیء داوطلبان سلامت و گروه‌های مردمی با یکدیگر همکاری کنند, مدیریت بحران از یک واکنش اضطراری به یک اقدام پایدار تبدیل می‌شود.توانمندسازی جامعه یعنی ایجاد اعتماد» انسجام و مهارت جمعی در برابر خطرات. جامعه‌ای که آموزش دیده و همدل باشد. می‌تواند از بروز خسارات گسترده جلوگیری کند. .جامعه توانمند» جامعه‌ای تاب‌آور و آیند‌نگر است

صفحه 9:

صفحه 10:
تغییرات اقلیم و تاب آوری تغییرات اقلیمی» تعادل زیست‌محیطی کره زمین را برهم زده و سبب افزايش وقوع سیل» خشکسالی» طوفان و گرمای شدید شده است. تاب‌آوری ذر برابر تفیبرات اقلیمی به معنای سازگاری هوشمندلنه با محیط, حفاظت از منابع طبیعیء کاهش مصرف بی‌رویه انرِی و کنترل آلودگی‌ها است. نظام سلامت نیز بايد با رويكرد زیست‌محیطی؛ در طراحی ساختمان‌هاء تهویه‌ها و تأمین انرژی از روش‌های پایدار استفاده کند. .سازگاری با تغییرات اقلیمی. سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل‌های آینده لست

صفحه 11:
جوانی جمعیت » خانواده و تاب آوری خانواده محور اصلی آموزش, مراقبت و پشتیبانی در هنگام بحران‌هاست. خانوادهای كه رولبط منسجم, برنامه اضطراری و آگاهی از خطرات دارد. می‌تولند نقش بزرگی در کاهش تلفات ایفا کند. جوانان نیز نیروی محرک جامعه در مسیر تاب‌آوری هستند؛ مشارکت آن‌ها در آموزش: داوطلبی سلامت و فعالیت‌های امدادی؛ سرمایه‌ای برای آینده است. .خانواده آگاه و نسل جوان پویا؛ ستون‌های تاب‌آوری جامعه‌اند

صفحه 12:
مدارس » تاب آوری مفرسه يوترين محیما برای ‎ia aly gli EES pp SEAT‏ أموزقن نحوه خروج اضطراری. پناه‌گیری؛ کمک‌های اولیه و رفتار در پرابر زلزله یا آتش‌سوزی» می‌تولند از خسارات جبرا جلوگیری کند. دانش‌آموزان آگاه نه تنها از خود محافظت می‌کنند, بلکه آموخته‌های خود را به خانواده منتقل کرده و اثرگذاری اجتماعی بالایی دارند. ,آموزش ایمنی از مدرسه آغاز می‌شود؛ کودکان امروزء ناجیان فردا هستند

صفحه 13:
گروه های آسیب پذیر و تاب آوری گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان. کودکان؛ بیماران مزمن و افراد دارای معلولیت. رین خطر را تجربه می‌کنند. برنامه‌های مدیریت بحران باید با های خاص این گروه‌ها طراحی شود؛ از جمله دسترسی آسان به خدمات درملنی» مسیرهای خروج مناسب. داروهای ضروری و حملیت روانی. عدالت اجتماعی در مدیریت بحران یعنی هیچ کس در بلايا تنها نماند. تاب‌آوری واقعی» بدون حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه معنا ندارد

صفحه 14:
آمادگی امروز » تاب آوری فردا آمادگی یعنی آموزش مستمر, تمرین مکرر و داشتن برنامه مدون برای شرایط اضطراری. برگزاری مانورهای آموزشی در مراکز بهداشتی» مدارس و سازمان‌هاء نقش بزرگی در کاهش تلفات دارد. آمادگی فردی و سازمانی باعث می‌شود جامعه بتواند سریع‌تر به بحران پاسخ دهد و با کمترین آسیب. به حالت عادی بازگردد. .آمادگی امروزء کلید تاب‌آوری فردا و حفظ سلامت جامعه است

صفحه 15:
SaaS ae

جلسه هماهنگی برگزاری هفته کاهش اثرات بالیا 1404 مهر 1404 مهر ‏mrgums.ac.ir عنوان هفته :کاهش اثرات بالیا ( 24لغایت 19مهر )1404 شعار هفته :بر روی تاب آوری سرمایه گذاری کنید نه بالیا این هفته فرصتی است برای ارتقای آگاهی ،تقویت آمادگی و توانمندسازی جامعه در برابر بالیا هدف ما :گسترش فرهنگ تاب‌آوری در نظام سالمت ،خانواده و جامعه می باشد تاب‌آوری؛ توان ایستادگی ،سازگاری و بازگشت پس از بحران تاب‌آوری :ب/ه معنای توانای/ی افراد ،خانواده‌ه/ا ،جوامع و نظام‌های س/ازمانی برای پیش‌بین/ی ،مقابل/ه ،س/ازگاری و بازیابی از اثرات نامطلوب بالی/ا و بحران‌هااس/ت .ب/ه بیان س/اده ،تاب‌آوری یعن/ی اینک/ه جامعه نه‌تنها از بحران‌ها آسیب کمتری ببیند ،بلکه بتواند سریع‌تر به وضعیت عادی و حتی بهتر از قبل بازگردد. ابعاد تاب آوری: -1آگاهی و آمادگی :شناخت خطرات و یادگیری راه‌های کاهش آسیب. -2توا'ن واکنش سریع :استفاده از منابع و مهارت‌ها برای مقابله مؤثر در زمان بحران. -3بازسازی و بهبود :بازگشت هوشمندانه به وضعیت پایدارتر و ایمن‌تر از گذشته. -4همبستگی اجتماعی :همکاری و حمایت متقابل میان مردم و نهادها. در حوزه سالمت ،تاب‌آوری به‌ معنای پایداری خدمات حیاتی در شرا'یط بحران است؛ یعنی حتی در هنگام زلزله ،سیل ،بیماری‌های واگیردار یا هر حادثه دیگر، خدمات بهداشتی ،درمانی و امدادی بدون اختالل تداوم داشته باشند. آگاهی ،مسئولیت فردی و تاب آوری نخس/تین گام در کاه/ش اثرات بالی/ا ،آگاهی و آموزش فردی اس/ت .ه/ر فرد بای/د بدان/د در برابر خطرات طبیع/ی ی/ا حوادث انس/انی چه رفتاری ایم/ن و مؤث/ر اس/ت .ارتقای دان/ش عموم/ی ،تمرین واکنش‌های اضطراری ،و احس/اس مس/ئولیت در برابر محی/ط و جامعه ،زیربنای تاب‌آوری فردی اس/ت .در نظام س/المت ،آموزش کارکنان در زمینه مدیری/ت بحران و ایمن/ی شغل/ی ،ضام/ن پایداری خدمات درمانی در شرایط بحرانی است. توانمند سازی جامعه و تاب آوری تاب‌آوری ی/ک جامع/ه تنه/ا ب/ا مشارک/ت فعال مردم شک/ل می‌گیرد .زمان/ی که نهادهای محل/ی ،داوطلبان س/المت و گروه‌های مردم/ی ب/ا یکدیگ/ر همکاری کنند، مدیری/ت بحران از ی/ک واکن/ش اضطراری ب/ه ی/ک اقدام پایدار تبدیل می‌شود.توانمندس/ازی جامع/ه یعن/ی ایجاد اعتماد ،انسجام و مهارت جمعی در برابر خطرات .جامعه‌ای ک/ه آموزش دیده و همدل باش/د ،می‌تواند از بروز خسارات گسترده جلوگیری کند. .جامعه توانمند ،جامعه‌ای تاب‌آور و آینده‌نگر است تغییرات اقلیم و تاب آوری تغییرات اقلیم/ی ،تعادل زیس/ت‌محیطی کره زمی/ن را بره/م زده و س/بب افزایش وقوع س/یل ،خشکس/الی ،طوفان و گرمای شدی/د شده است .تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیم/ی ب/ه معنای سازگاری هوشمندانه با محیط ،حفاظت از منابع طبیعی ،کاهش مصرف بی‌رویه انرژی و کنترل آلودگی‌ها است. نظام س/المت نی/ز بای/د ب/ا رویکرد زیس/ت‌محیطی ،در طراح/ی س/اختمان‌ها ،تهویه‌ها و تأمین انرژی از روش‌های پایدار استفاده کند. .سازگاری با تغییرات اقلیمی ،سرمایه‌گذاری برای سالمت نسل‌های آ'ینده ا'ست جوانی جمعیت ،خانواده و تاب آوری خانواده محور اص/لی آموزش ،مراقب/ت و پشتیبان/ی در هنگام بحران‌هاست .خانواده‌ای ک/ه رواب/ط منس/جم ،برنام/ه اضطراری و آگاه/ی از خطرات دارد ،می‌توان/د نق/ش بزرگی در کاه/ش تلفات ایف/ا کند .جوانان نی/ز نیروی محرک جامع/ه در مسیر تاب‌آوری هس/تند؛ مشارک/ت آن‌ه/ا در آموزش ،داوطلب/ی سالمت و فعالیت‌های امدادی، سرمایه‌ای برای آینده است. .خانواده آگاه و نسل جوان پویا ،ستون‌های تاب‌آوری جامعه‌اند مدارس ،تاب آوری مدرس/ه بهتری/ن محی/ط برای نهادینه‌کردن فرهن/گ ایمن/ی و آمادگ/ی است .آموزش نحوه خروج اضطراری ،پناه‌گیری ،کمک‌های اولی/ه و رفتار در برابر زلزل/ه یا آتش‌س/وزی ،می‌توان/د از خس/ارات ج/بران‌ناپذیر جلوگیری کند .دانش‌آموزان آگاه نه ‌تنه/ا از خود محافظ/ت می‌کنن/د ،بلک/ه آموخته‌های خود را ب/ه خانواده منتقل کرده و اثرگذاری اجتماعی باالیی دارند. .آموزش ایمنی از مدرسه آغاز می‌شود؛ کودکان امروز ،ناجیان فردا هستند گروه های آسیب پذیر و تاب آوری گروه‌های آس/یب‌پذیر مانن/د س/المندان ،کودکان ،بیماران مزم/ن و افراد دارای معلولیت، در زمان بالی/ا بیشتری/ن خط/ر را تجرب/ه می‌کنند .برنامه‌های مدیری/ت بحران بای/د با درنظرگرفت/ن نیازهای خاص ای/ن گروه‌ه/ا طراح/ی شود؛ از جمل/ه دس/ترسی آس/ان به خدمات درمان/ی ،مس/یرهای خروج مناس/ب ،داروهای ضروری و حمای/ت روانی .عدالت اجتماعی در مدیریت بحران یعنی هیچ‌کس در بالیا تنها نماند. .تاب‌آوری واقعی ،بدون حمایت ا'ز آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه معنا ندارد آمادگی امروز ،تاب آوری فردا آمادگ/ی یعن/ی آموزش مس/تمر ،تمری/ن مکرر و داشت/ن برنام/ه مدون برای شرایط اضطراری .برگزاری مانورهای آموزش/ی در مراک/ز بهداشت/ی ،مدارس و سازمان‌ها، نق/ش بزرگ/ی در کاه/ش تلفات دارد .آمادگ/ی فردی و س/ازمانی باع/ث می‌شود جامعه بتواند سریع‌تر به بحران پاسخ دهد و با کمترین آسیب ،به حالت عادی بازگردد. .آمادگی امروز ،کلید تاب‌آوری فردا و حفظ سالمت جامعه است

20,000 تومان