تحقیق و پژوهشورزشی آمار ریاضی

مدیریت بلیط فروشی در مسابقات

صفحه 1:
EVENT TICKETING MANAGEMENT

صفحه 2:

صفحه 3:
7 Nv | BY ‏چرا بلیط فروشی!‎ 5 در آمد و ایحاد تقدیندگی 245

صفحه 4:

صفحه 5:
چا بیط فروشی! | حِيا ن در محدوده مورد نظس تماشاجيان *امكان دسترسي تماث

صفحه 6:
اهداف فروش بلیط #امکان تماشای رویداد های ورزشی * تامین بخشی از هزین های بر‌گزاری پس‌گزاری منظم و امن ایحاد رضایتمندی علاقمندان #توسعه و حنظ تصوير مثبت از میبان توسعه مسئولیت اجتماعی اضراد

صفحه 7:

صفحه 8:
#قيمت كذارى يكسان #قیمت گذاری متفاوت #قیمت گذاری توام با چانه زنی #قیمت گذاری توام با تخفیف #قيمت گذاری ‎Sys‏

صفحه 9:
عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط #ميزان علاقمندی هواداران و مدع وجود توانمندی و امکانات مطلوب در ‎CANS 2 IS‏ بر‌گنزاری مسابقات در زمان مناسب #تقارن زمان ب كزارى مسابقه با ديك مسابقات #سطح ب كزارى مسابقه # توانایی میزبان در رقابت #میزران قیمت بلیط در رویدادهای مشابه قبلی نردیکی پا دوری صندلی rs, a ‏#مكان‎

صفحه 10:

صفحه 11:
محاری توزیع بلیط باجه بلیط ضروشی آژانس های توزیع بلیط مراک ارتباطی و وبسایت ها (الکترونیکی) تخصیص بلیط به حامیان و سایر سهامداران بازار دوم بلیط (بازار سياه)

صفحه 12:
باجه بلیط فر‌وشی مایا معايب حاض بودن بليط ازدحام و شلوغی اطمیتان از ضرید بى نظمى و عدم كنترل امكان جانه زنى نرسيدن به موقع احتمال كم وجود بازار سياه وقت كيس بودن آمار غيس واقعى

صفحه 13:
باجه بلیط ضروشی ticket selling —ticket selling 0 _—_____+___ _, year 1998 year 2002 year 2006 year 2010

صفحه 14:
آژانس های توزیع بلیط مایا معایب توزیع عادلانه افرایش هرینه بلیط تخصصی شدن فر‌وش بوجود آمدن بازار سیاه مديرريت و كنترل بهل دسترسی گمتر دقت بالاه وقت کمتر اطمینان از معت بودن بلیط

صفحه 15:
مایا دقت و سرعت بالا نيازمندى به اينترنت در دسترس بودن جلوكيرى از ازدحام محدود گر‌دن فرروش غیس قانونی نیاز به پرینتر یا کافی نت افزایش امنيت انتخاب صندلی دلخواه امکان چاپ بلیط در منزل

صفحه 16:
فروش الکترونیک ticket selling —ticket selling بسح ‎year 1999 year 2004 year 2006 year 2010‏

صفحه 17:
بازار سياه تإرسياء #حالت هاى مختلف شكل كيرى بازار سيا

صفحه 18:
بازی های المپیک تابستانی سیدنی(۲۰۰۰) کم د Sydney Zove OH

صفحه 19:
بازی های المپیک تابستانی سیدنی(۲۰۰۰) # نحوه توزیع بلیط بوسیله تدوین کتابی تحت عنوان "کتاب بلیط* منتشر و به سیاسر استرر‌الیا ارسال شد. .ينوه بليط به كميته های ملی المپیک و بیش از 1۰۰۰ هزار بليط به فدراسيون هاى بين المللى ضروحته شد.

صفحه 20:
بازی های المپیک تابستانی سیدنی(۲۰۰۰) #مراحل فروش : #سفارش توسط تلفن در اواسط سال ۱۹۹۹ سفارش اینتترنت در اوایل سال ۲۰۰۰ فروش در باجه فرروش از اواسط سال ۲۰۰۰

صفحه 21:
بازی های المپیک زمستانی تورینو(۲۰۰۳) torino 2006 RY

صفحه 22:
بازی های المپیک زمستانی تورینو(۲۰۰۳) © مرفي بليط طروحته شد . #ساكنين محلى 55“ و سهامداران و فدراسیون ها 460 بليط ها را خریداری گر‌دند.

صفحه 23:
بازی های المپیک زمستانی تورینو( ۲۰۰۶ ) or سهم فرروش بلیط توسط کانال های توزیع بلیط وب سايت 32/5 فروش باجه ادارى 23 فروش مستقيم از باجه 16 بانک سان پائولو 14/5 آژانس ها ‎Ticket one‏ 10 مركن ارتباطات 4

صفحه 24:
بازی های المپیک زمستانی تورینو(۲۰۰۳) اپداعات مسئولین برگنراری بای روش بلیط انتشار اخبار ماهیانه فرروش بلیط به دو زبان در سایت ایجاد روش فروش یا مبادله اینترنتی بین دو مشتری * ایجاد روش های متنوع فرروش بلیط به عنوان روش تکمیلی وب سایت ©ايجاد نظام يكيارجه و جامع فروش بليط و نظام كنترل بس آن

صفحه 25:
بازی های المپیک زمستانی تورینو( ۲۰۰۹) ‎Ean iad‏ رون بط بط IDC مدل تجاری فروش بلیط تورینو

صفحه 26:
جام جهانی فوتبال آلمان (۲۰۰۳)

صفحه 27:
جام جهانی فوتبال آلمان ‎(Yes)‏ ‏دوصد خريداوان بليط جام جهانى حاميان مالى 18 رسانه هاى كروهى 8 ۸ خانواده فوتبال آلمان ‏ ۰ 5 5 0

صفحه 28:
جام جهانی فوتبال آلمان ( ۲۰۰۶ ) ابداعات مسئولین بس‌گزاری بای فروش بلیط فرروش مجدد ©انتقال

صفحه 29:
ش بلیط جام جهانی مدل تجاری فروش ‎wh‏ ۳3

صفحه 30:
قیمت گذاری بلیط نوع رقابت در 15۳( ‎Pare‏ Jo Mo ‏بازی افتتاحیه.‎ ro to 5 0 ALA le gob بازی های یک هشتم نهایی ۱۳۰ ‎oe Vo‏ £0 بازی های یک جهارم نیایی ‎Ws‏ ۱ هم وه بازى هاى نيمه نهابى ‎ve foe‏ 1۰ ۹۰ بازی رده بندی ۱۳۰ ‎Vo‏ 1 £0 ۱۳۰ vr re Vee

صفحه 31:
‎ple‏ جهانی فوتبال آفریقای جنوبی(۲۰۱۰) ‎9 ‎aL ZN: ‎WORLD CuP |] ‎

صفحه 32:
جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی(۲۰۱۰) ۴ از ۳میلیون بلیط موجوده فروخته شد.۹۵/۵ © ۱۳۲ بلیط رایگان به کودکان و اقشار کم د رآمد تخصیص داده شد. #بلیط درجه ؟ نیز مخصوص محلی ها و با قیمت بسیار پایین در دسترس بود.

صفحه 33:

صفحه 34:
جام جهانی فوتبال آفریقای جنویی(۲۰۱۰) #درآمد حاصل از بلیط فروشی در جام جهانی ۲۰۱۰ سیصد میلیون دلار آمریکا اعلام شد که به گنته ی خود مسئولین فیفاء یک مه فتیت عظع شمار مر فت Ticketing = 300 Stadium operations = 260 Cash payments = 200 Personnel = 58 Value in kind = 126 Transport = 34 Information technology = 26 Marketing = 23 Accommodation =13 Insurance = 13 Show production = 10

صفحه 35:
جام جهانی فوتبال آفرریقای جنوپی(۲۰۱۰) درصد کل فروش بلیط 967,349 ,2-100% = 7% mcategory 1 mcategory 2 category 3 mcategory 4 mother

صفحه 36:
Ticket information Venue Match Number Match Date Seat Category Kick Off Time Price (ZAR or USD) Match Fixture Mame of Ticket Applicant Colour Sector (arrow indicates Seat Location (indicates gatele ‘Ber block. row and seat number)

صفحه 37:
جام ملت هاى فوتبال اروپا (۲۰۱۲) ۳ و SED EURO2012 POLAND-UKRAINE

صفحه 38:
جام ملت های فوتبال اروپا (۲۰۱۲) قیمت گذاری بلیط نو بان بازی افتتاحیه باذى هاى كروهى بانى هاى يك جهارم نهابى قيمت ها به يورو ۳۰ ve & ۸ to 195۰

صفحه 39:
مقایسه میزران بلیط و میزران د رآمد حاصل از بلیط در بازی های المپیک 451,533, 000 183,000, 000 202,500, 000 82,400,0 00 95% 67/6% 79/9% 6,700,00 0 1525, 1) 8 3,581,08 0 898,631 7,600,00 0 1,605,52 4 5,300,00 0 1,124,00 0 سالت لیک ۲۰۰۳ آتن ۲۰۰6 توریتو ۲۰۰۹

صفحه 40:
مقایسه میانگین د رآمد حاصل از بلیط فروشی لیگ حرفه ای ییران و ژاپن در سه فصل اخیر بر حسب میلیون تومان

صفحه 41:
55 ©كتاب: مدیریت مسابقات و اردوهای ورزشی (دکتر حمیدی ) مدیریت مسابقات و اردوهای ورزشی (دکترجلالی) #متالات: ‎FIFA financial report 2010‏ © منابع الکترونیکی ‎www.goal.com‏ ® ‎®www.fcbarcelona.com‏

صفحه 42:

EVENT TICKETING MANAGEMENT مدیریت لیط ف روشیدر م سابقات ب چرا بلیط فروشی؟ ‏کسب در آمد و ایجاد نقدیندگی چرا بلیط فروشی؟ ‏ایجاد نظم و کنترل حوادث چرا بلیط فروشی؟ ‏امکان دسترسی تماشاچیان در محدوده مورد نظر اهداف فروش بلیط ‏امکان تماشای رویداد های ورزشی ‏تامین بخشی از هزینه های برگزاری ‏برگزاری منظم و امن ‏ایجاد رضایتمندی عالقمندان ‏توسعه و حفظ تصویر مثبت از میزبان ‏توسعه مسئولیت اجتماعی افراد فرآیند بلیط فروشی چاپ • • طراحی تکثیر توزیع • فروش قیمت گذاری • • یکسان متفاوت • ..... *چانه زنی *تخفیف تعیین قیمت بلیط ‏قیمت گذاری یکسان ‏قیمت گذاری متفاوت ‏قیمت گذاری توام با چانه زنی ‏قیمت گذاری توام با تخفیف ‏قیمت گذاری مرکب عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط ‏میزان عالقمندی هواداران و مردم ‏وجود توانمندی و امکانات مطلوب در مکان برگزاری ‏برگزاری مسابقات در زمان مناسب ‏تقارن زمان برگزاری مسابقه با دیگر مسابقات ‏سطح برگزاری مسابقه ‏توانایی میزبان در رقابت ‏میزان قیمت بلیط در رویدادهای مشابه قبلی ‏نزدیکی یا دوری صندلی ‏مکان برگزاری چرخه بلیط فروشی اهداف عملیاتی اهداف اختصاصی بلیط فروشی استراتژی رویداد تماشاچیان شرکت کنندگان ارتباطات توزیع توزیع قیمت گذاری مجاری توزیع بلیط ‏باجه بلیط فروشی ‏آژانس های توزیع بلیط ‏مراکز ارتباطی و وبسایت ها (الکترونیکی) ‏تخصیص بلیط به حامیان و سایر سهامداران ‏بازار دوم بلیط (بازار سیاه) باجه بلیط فروشی مزایا معایب حاضر بودن بلیط ازدحام و شلوغی اطمینان از خرید بی نظمی و عدم کنترل امکان چانه زنی نرسیدن به موقع احتمال کم وجود بازار سیاه وقت گیر بودن آمار غیر واقعی باجه بلیط فروشی ticket selling 100 90 80 70 60 ticket selling 50 40 30 20 10 0 year 1998 year 2002 year 2006 year 2010 آژانس های توزیع بلیط مزایا معایب توزیع عادالنه افزایش هزینه بلیط تخصصی شدن فروش بوجود آمدن بازار سیاه مدیریت و کنترل بهتر دسترسی کمتر دقت باال ،وقت کمتر اطمینان از معتبر بودن بلیط فروش الکترونیک مزایا معایب دقت و سرعت باال نیازمندی به اینترنت در دسترس بودن جلوگیری از ازدحام محدود کردن فروش غیر قانونی افزایش امنیت انتخاب صندلی دلخواه امکان چاپ بلیط در منزل نیاز به پرینتر یا کافی نت فروش الکترونیک ticket selling 100 90 80 70 60 ticket selling 50 40 30 20 10 0 year 1999 year 2004 year 2006 year 2010 بازار سیاه ‏حالت های مختلف شکل گیری بازار سیاه خریدار مشتری فروش بلیط دوباره توسط آژانس به مشتری فروش بلیط از مشتری به مشتری تاجر فروش بلیط از آژانس به فرد خرده فروش و دالل تاجر فروش بلیط از مشتری به فرد واسطه یا دالل مشتری بازی های المپیک تابستانی سیدنی()2000 بازی های المپیک تابستانی سیدنی()2000 ‏نحوه توزیع بلیط بوسیله تدوین کتابی تحت عنوان ”کتاب بلیط“ منتشر و به سراسر استرالیا ارسال شد. 550,000بلیط به کمیته های ملی المپیک و بیش از 60,000هزار بلیط به فدراسیون های بین المللی فروخته شد. بازی های المپیک تابستانی سیدنی()2000 ‏مراحل فروش : ‏سفارش توسط تلفن در اواسط سال 1999 ‏سفارش اینترنت در اوایل سال 2000 ‏فروش در باجه فروش از اواسط سال 2000 بازی های المپیک زمستانی تورینو()2006 بازی های المپیک زمستانی تورینو()2006 900,000بلیط فروخته شد . ‏ساکنین محلی %55و سهامداران و فدراسیون ها %45بلیط ها را خریداری کردند. بازی های المپیک زمستانی تورینو()2006 سهم فروش بلیط توسط کانال های توزیع بلیط کانال های توزیع بلیط %درصد فروش وب سایت 32/5 فروش باجه اداری 23 فروش مستقیم از باجه 16 بانک سان پائولو آژانس ها ‏Ticket one مرکز ارتباطات 14/5 10 4 بازی های المپیک زمستانی تورینو()2006 ‏ابداعات مسئولین برگزاری برای فروش بلیط ‏انتشار اخبار ماهیانه فروش بلیط به دو زبان در سایت ‏ایجاد روش فروش یا مبادله اینترنتی بین دو مشتری ‏ایجاد روش های متنوع فروش بلیط به عنوان روش تکمیلی وب سایت ‏ایجاد نظام یکپارچه و جامع فروش بلیط و نظام کنترل بر آن بازی های المپیک زمستانی تورینو()2006 فروش بلیط به تماشاچیان باجه بلیط تماشاچی کمیته برگزای فروش بلیط به سهام داران حامیان مالی بانک سان پالو ‏IF ‏Ticket ‏one خانواده المپیک گروه اداری وب سایت مرکز تلفن کمیته های ملی رسانه ها ت ا20در 10 صد ‏IDC مدل تجاری فروش بلیط تورینو سایر جام جهانی فوتبال آلمان ()2006 جام جهانی فوتبال آلمان ()2006 درصد خریداران بلیط جام جهانی حامیان مالی رسانه های گروهی ‏FIFA خانواده فوتبال آلمان ; ; ; 5% 16% 2% 31% 19% 11% 9% 6% جام جهانی فوتبال آلمان ()2006 ‏ابداعات مسئولین برگزاری برای فروش بلیط ‏فروش مجدد ‏انتقال جام جهانی فوتبال آلمان ()2006 باجه بلیط تماشاچی کمیته برگزاری وبسایت حامیان مالی بسته مهمان ‏FIFA ‏FIFA ‏family ‏Team A ‏Team B سایر pفدراسیون ها مدل تجاری فروش بلیط جام جهانی آلمان جام جهانی فوتبال آلمان ()2006 قیمت گذاری بلیط نوع رقابت نوع بلیط قیمت ها به یورو درجه 1 درجه 2 درجه 3 درجه 4 بازی افتpتاحیه 300 180 115 65 بازی های گروهی 100 60 45 35 بازی های یک هشتpم نهایی 120 75 60 45 بازی های یک pچهارم نهایی 180 110 85 55 بازی های نیمه نهایی 400 240 150 90 بازی رده بندی 120 75 60 45 بازی فینال 600 360 220 120 جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی()2010 جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی()2010 2,967,349از 3میلیون بلیط موجود ،فروخته شد%95/5. 120,000بلیط رایگان به کودکان و اقشار کم درآمد تخصیص داده شد. ‏بلیط درجه 4نیز مخصوص محلی ها و با قیمت بسیار پایین در دسترس بود. )2010(جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی سیصد2010 یpی در جام جهانpط فروشpل از بلیpد حاصpدرآم ه ی خود مسئولینpه گفتpه بpد کpا اعالم شpمیلیون دالر آمریک یک موفقیت عظیم بشمار می رفت،فیفا Revenue = 526 USD Expenses = 516 USD Ticketing = 300 Stadium operations = 260 Cash payments = 200 Personnel = 58 Value in kind = 126 Transport = 34 Information technology = 26 Marketing = 23 Accommodation =13 Insurance = 13 Show production = 10 جام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی()2010 درصد کل فروش بلیط 100%=2,967,349 7% 1 2 3 4 ‏category ‏category ‏category ‏category ‏other 28% 30% 15% 20% جام ملت های فوتبال اروپا ()2012 جام ملت های فوتبال اروپا ()2012 قیمت گذاری بلیط قیمت ها به یورو درجه 1 درجه 2 درجه 3 بازی افتpتاحیه 250 140 45 بازی های گروهی 120 70 30 بازی های یک pچهارم نهایی 150 80 40 بازی های نیمه نهایی 270 150 45 بازی فینال 600 300 50 نوع رقابت نوع بلیط مقایسه میزان بلیط و میزان درآمد حاصل از بلیط در بازی های المپیک درآمد بلیط فروشی به دالر درصد بلیط فروخته شده بلیط فروخته شده 451,533, 000 183,000, 000 202,500, 000 82,400,0 00 88/2% 6,700,00 0 1,525,11 8 3,581,08 0 898,631 95% 67/6% 79/9% بلیط موجود بازی های المپیک سیدنی 2000 7,600,00 0 1,605,52سالت لیک 2002 4 آتن 2004 5,300,00 0 1,124,00تورینو 2006 0 مقایسه میانگین درآمد حاصل از بلیط فروشی لیگ حرفه ای ایران و ژاپن در سه فصل اخیر بر حسب میلیون تومان منابع ‏کتاب: ‏مدیریت مسابقات و اردوهای ورزشی (دکتر حمیدی) ‏مدیریت مسابقات و اردوهای ورزشی (دکترجاللی) ‏مقاالت: ‏FIFA ‏financial report 2010 ‏منابع الکترونیکی ‏www.goal.com ‏www.fcbarcelona.com پیروز باشید

34,000 تومان